Alkatrész
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
1414
Akkor a 7végén ezt is megbeszéljük, és a télre már kell lennie 1 kézzel fogható projektnek. mivel fgyozo állja a cechet, így az ő motorja a kísérleti nyúl.
akkor én építem a hardvert, Pesta te meg irod a software-t, amit emailb is küldhetsz, programozom van pár PIChez. Forresztel meg összeszögeljük.
akkor én építem a hardvert, Pesta te meg irod a software-t, amit emailb is küldhetsz, programozom van pár PIChez. Forresztel meg összeszögeljük.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
1416
1415-re
ez problémás de ok, hozok 1-et.
AZ jó a 500-as CX-re de az enyémre nem. Mind1, azért bele adom ha megvan majd fejlesztjük tovább h nekem is jó legyen
Holnap hozom a karbit is meg a csiszolható tűket is... de sokba vagy nekem forrest! :- )
ez problémás de ok, hozok 1-et.
AZ jó a 500-as CX-re de az enyémre nem. Mind1, azért bele adom ha megvan majd fejlesztjük tovább h nekem is jó legyen
Holnap hozom a karbit is meg a csiszolható tűket is... de sokba vagy nekem forrest! :- )
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- klb
- Hozzászólások: 322
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 21:29
- Tartózkodási hely: Nyírpazony
- Kapcsolat:
1419
Pesta!
Hu! Gratula a gyújtás téma tömör, és pontos összefoglalásáért!
Minden szavad igaz!
Fiatalabb koromban sokat foglalkoztam a témával.
A 350-es Jávámra a Traban hall elemes gyujtását aplikáltam rá, de megcsináltam azt, hogya véletlenül rajta maradt a gyujtás, akkor sem merült le az akkumulátor, mert ha nem forgott a motor, akkor kb 10mp után lekapcsolta magát. Ha fordult a főtengely, akkor ujra bekapcsolt. (Csak egy 555-os IC kellett hozzá).
A készülő 650-esemen kellett állítani a gyujtáson, mert már valaki babrálta előttem.
Előgyujtás szabályozási témához egy kis leírás a Szocimotorosok oldaláról. http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/88
A jól működő befecskendezés megvalósítása komoly fejlesztői munka lesz, főleg a behangolás, ha 0-ról kell indulni. De érdekes dolog, kíváncsian várom a fejleményeket.
KLB.
Hu! Gratula a gyújtás téma tömör, és pontos összefoglalásáért!
Minden szavad igaz!
Fiatalabb koromban sokat foglalkoztam a témával.
A 350-es Jávámra a Traban hall elemes gyujtását aplikáltam rá, de megcsináltam azt, hogya véletlenül rajta maradt a gyujtás, akkor sem merült le az akkumulátor, mert ha nem forgott a motor, akkor kb 10mp után lekapcsolta magát. Ha fordult a főtengely, akkor ujra bekapcsolt. (Csak egy 555-os IC kellett hozzá).
A készülő 650-esemen kellett állítani a gyujtáson, mert már valaki babrálta előttem.
Előgyujtás szabályozási témához egy kis leírás a Szocimotorosok oldaláról. http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/88
A jól működő befecskendezés megvalósítása komoly fejlesztői munka lesz, főleg a behangolás, ha 0-ról kell indulni. De érdekes dolog, kíváncsian várom a fejleményeket.
KLB.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
1422 - 1421-re
Szia Forrest!
A változó előgyújtás-szabályzás elég érdekes kérdés.
Az MZ-re egy fix program szerint, csak a fordulatszám függvényében ment a szabályzás. Elvileg megoldható lenne az is, hogy esetleg más tényezőkkel (pl. hőmérséklet, gázkar állása, stb.) módosítsuk ezt a programot, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy van értelme.
Az biztos, hogy az MZ ezzel a módosítással nagyon kultúráltan járt (nem csapkodta a láncot), és mint már írtam, alapjáraton (1000 1/min körül) el bírt indulni egyes fokozatban, a fulladást szinte nem lehetett érzékelni. A gyorsítás is sokkal simább volt vele. Kár, hogy mire sikerült behangolni a dolgot, a motor beadta a kulcsot. (Nem véletlenül, ugyanis a kísérletezési periódusban volt, hogy alágyújtott, vagyis a forgattyúsházban robbantotta be a keveréket... Elszámoltam kicsit az időzítéseket, na...! :-/ )
A CX-re is gondolkodtam már ilyesmi megvalósításán. Pusztán abból kiindulva, hogy ha a gyári max. előgyújtás 9e fordulatig jó, akkor valószínű, hogy a már 3500-nál beálló max. előgyújtás felesleges.
Ennek gyakorlati megvalósítására még nem tettem lépéseket, de ami késik, nem múlik, főleg, ha van rá érdeklődés.
Igazából a motor üzemtanában kéne egy kis segítség, hogy vajon a fenti fejtegetésem az előgyújtás mértékét illetően helytálló-e. Vagy esetleg olyan mellékhatással kell számolnom, ami megkérdőjelezi a beavatkozás értelmét. Érdemes lenne lángfront-terjedési sebességekkel számolni. Az is megfontolandó, hogy a szelepek időzítését ugyebár aligha tudjuk módosítani, és ezeket szigorú korlátként kell elfogadni a gyújtással való játék során. Az biztos, hogy kiindulásként a gyári kereteket egyik irányban sem szabad túllépni. Csak a szabályozási görbe lefutása lehetne más.
Fentebb volt, aki azt írta, "minden szavam igaz". Vajon az 500-asok és a 650-esek közötti járáskultúra-beli különbséget is észlelte, alátámasztja más is, vagy erre nem érvényes az idézett kijelentés? Nektek mi a véleményetek a két motor viselkedéséről?
A változó előgyújtás-szabályzás elég érdekes kérdés.
Az MZ-re egy fix program szerint, csak a fordulatszám függvényében ment a szabályzás. Elvileg megoldható lenne az is, hogy esetleg más tényezőkkel (pl. hőmérséklet, gázkar állása, stb.) módosítsuk ezt a programot, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy van értelme.
Az biztos, hogy az MZ ezzel a módosítással nagyon kultúráltan járt (nem csapkodta a láncot), és mint már írtam, alapjáraton (1000 1/min körül) el bírt indulni egyes fokozatban, a fulladást szinte nem lehetett érzékelni. A gyorsítás is sokkal simább volt vele. Kár, hogy mire sikerült behangolni a dolgot, a motor beadta a kulcsot. (Nem véletlenül, ugyanis a kísérletezési periódusban volt, hogy alágyújtott, vagyis a forgattyúsházban robbantotta be a keveréket... Elszámoltam kicsit az időzítéseket, na...! :-/ )
A CX-re is gondolkodtam már ilyesmi megvalósításán. Pusztán abból kiindulva, hogy ha a gyári max. előgyújtás 9e fordulatig jó, akkor valószínű, hogy a már 3500-nál beálló max. előgyújtás felesleges.
Ennek gyakorlati megvalósítására még nem tettem lépéseket, de ami késik, nem múlik, főleg, ha van rá érdeklődés.
Igazából a motor üzemtanában kéne egy kis segítség, hogy vajon a fenti fejtegetésem az előgyújtás mértékét illetően helytálló-e. Vagy esetleg olyan mellékhatással kell számolnom, ami megkérdőjelezi a beavatkozás értelmét. Érdemes lenne lángfront-terjedési sebességekkel számolni. Az is megfontolandó, hogy a szelepek időzítését ugyebár aligha tudjuk módosítani, és ezeket szigorú korlátként kell elfogadni a gyújtással való játék során. Az biztos, hogy kiindulásként a gyári kereteket egyik irányban sem szabad túllépni. Csak a szabályozási görbe lefutása lehetne más.
Fentebb volt, aki azt írta, "minden szavam igaz". Vajon az 500-asok és a 650-esek közötti járáskultúra-beli különbséget is észlelte, alátámasztja más is, vagy erre nem érvényes az idézett kijelentés? Nektek mi a véleményetek a két motor viselkedéséről?
Üdv.
Pesta
Pesta
- klb
- Hozzászólások: 322
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 21:29
- Tartózkodási hely: Nyírpazony
- Kapcsolat:
1423
1421-re
A 650-es-él és a tranzisztoros gyujtásos CX-eknél az alaplapot, a jeladókkal lehet forgatni, ezt hozzá lehet állítani, vagy el állítani a lendkerék gyujtási pont jeléhez. Ezt állítottam vissza a helyére, mert már valaki előttem elállította. Itt csak néhány fokot lehet állítani. Mondhatjuk inkább finomításnak is.
A 650-es-él és a tranzisztoros gyujtásos CX-eknél az alaplapot, a jeladókkal lehet forgatni, ezt hozzá lehet állítani, vagy el állítani a lendkerék gyujtási pont jeléhez. Ezt állítottam vissza a helyére, mert már valaki előttem elállította. Itt csak néhány fokot lehet állítani. Mondhatjuk inkább finomításnak is.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 30 vendég