CX/GL Te és Motorod
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
1049
En ugy szmoltam, hogy:
-1 coll=2.54 cm
-18-as kerek 45.72
-16-os kerek 40.64
-a120/80-as gumi 120mm szeles, a magassag pedig a 120-nak a 80 szazaleka, 96mm, 9.6 cm
-a 130/90-es gumi 130mm szeles, a magassag pedig a 130-nak a 90 szazaleka 117mm, 11.7 cm
-18-as kerek 55.32 cm
-16-os kerek 52.34 cm
-1 coll=2.54 cm
-18-as kerek 45.72
-16-os kerek 40.64
-a120/80-as gumi 120mm szeles, a magassag pedig a 120-nak a 80 szazaleka, 96mm, 9.6 cm
-a 130/90-es gumi 130mm szeles, a magassag pedig a 130-nak a 90 szazaleka 117mm, 11.7 cm
-18-as kerek 55.32 cm
-16-os kerek 52.34 cm
-
- Hozzászólások: 356
- Csatlakozott: 2009.10.28., szer. 23:22
- Kapcsolat:
1750.
1040-1049-re
ez most komolyan vegyem , mert ez már kezd parttalan lenni, a miért is, amikor már elég az illetékek, vizsgadíjak, a benzinár és adójuk emelkedése - nemde
vagy éppen arra jó ez, hogy elterelje a figyelmet a lényegről - a szabadság és függetlenség érzetét okozó MOTOROZÁSról .
Verjük fel a port együtt - 2012 április 28-án / GragonGarage /Gyóni Beton
üdv
kenatur
ez most komolyan vegyem , mert ez már kezd parttalan lenni, a miért is, amikor már elég az illetékek, vizsgadíjak, a benzinár és adójuk emelkedése - nemde
vagy éppen arra jó ez, hogy elterelje a figyelmet a lényegről - a szabadság és függetlenség érzetét okozó MOTOROZÁSról .
Verjük fel a port együtt - 2012 április 28-án / GragonGarage /Gyóni Beton
üdv
kenatur
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kentaur 2012.04.29., vas. 11:27-kor.
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
1051
bervas számai lehetnek pontosabbak mint az én mérésem de azok sem mutatnak érdemi eltérést vagy okot a vizsgált kérdésben. (sebesség/fordulat szám => fogyasztás)
forrest számítását értem csak a végeredményt nem tudom hova rakni :- )
DE most már megyek és megnézem még1x már az én centimet is :- )
Te forrest, megteszed h eszközölsz te is egy mérést otthon össze vetve a számításoddal?
forrest számítását értem csak a végeredményt nem tudom hova rakni :- )
DE most már megyek és megnézem még1x már az én centimet is :- )
Te forrest, megteszed h eszközölsz te is egy mérést otthon össze vetve a számításoddal?
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
1052
1051-re
Megvan mit csesztem el! Hat a gumimagassag 2x szamolando!
-18-as kerek 64.92 cm
-16-os kerek 64.04 cm
Ahogy azt a tanar ur irta, ugye Laci (bervas)?
Amit en tapasztaltam az pedig a kovetkezo.
Az Eger motorjara 16" 120/90-es gumit tettunk anno, hogy egy kicsit alacsonyabb legyen, tehat en azt megszokva erezhettem nagyobb kulnbseget egy CX500B-val motorozva.
-18-as kerek 64.92 cm
-16-os (120/90) kerek 62,24
Megvan mit csesztem el! Hat a gumimagassag 2x szamolando!
-18-as kerek 64.92 cm
-16-os kerek 64.04 cm
Ahogy azt a tanar ur irta, ugye Laci (bervas)?
Amit en tapasztaltam az pedig a kovetkezo.
Az Eger motorjara 16" 120/90-es gumit tettunk anno, hogy egy kicsit alacsonyabb legyen, tehat en azt megszokva erezhettem nagyobb kulnbseget egy CX500B-val motorozva.
-18-as kerek 64.92 cm
-16-os (120/90) kerek 62,24
- Pali
- Hozzászólások: 499
- Csatlakozott: 2009.12.01., kedd 17:51
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
1053
Forrest szerint:
18-as kerék 64,92 cm
16-os kerék 64,04 cm
A kettő külömbsége 0,88 azaz 8,8 mm !!!
Egy új gumi profilmélysége általában 6 mm a kopáshatár 1,6 mm.
6-1,6 = 4,4
Ha ezt átmérőben vesszük akkor ez is 8,8mm.
Tehát egy új és egy kopott gumi között akkora a külömbség mint egy 18 vagy 16 kerék között.
Győző szerinted mekkora fogyasztáscsökkenést fogsz elérni?
18-as kerék 64,92 cm
16-os kerék 64,04 cm
A kettő külömbsége 0,88 azaz 8,8 mm !!!
Egy új gumi profilmélysége általában 6 mm a kopáshatár 1,6 mm.
6-1,6 = 4,4
Ha ezt átmérőben vesszük akkor ez is 8,8mm.
Tehát egy új és egy kopott gumi között akkora a külömbség mint egy 18 vagy 16 kerék között.
Győző szerinted mekkora fogyasztáscsökkenést fogsz elérni?
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
Akkor 1755
Jo, hogy igy elohoztad a temat Gyozo, mert igy egy kisse elmelyulve a dologban rajottem, hogy a 17-es kullos kerekre nagy lenne a 17" 130/90-es guma:
16" 130/90= 64,04
17" 130/90= 66,58 majdnem ilyet vettem, ezzel kicsit elgyengult volna
17" 120/90= 64,78 ez all a legkozelebb a valosaghoz
18" 120/80= 64,92
16" 130/90= 64,04
17" 130/90= 66,58 majdnem ilyet vettem, ezzel kicsit elgyengult volna
17" 120/90= 64,78 ez all a legkozelebb a valosaghoz
18" 120/80= 64,92
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
1055
1053-ra
Pali!
Olvass vissza, mert ezt a kérdésedet már korábban megválaszoltam.
DE csak neked most ide másolom h ismét lásd:
Szóval ki mit gondol a témában? Mert megfordult a fejemben h 18-asra cserélem a 16-os kerekem de nem hiszem h ez a 7,8% (ami ugye 0,78% - Pesta köszönöm megint) bármin is érezhetően tudna változtatni.
Pali!
Olvass vissza, mert ezt a kérdésedet már korábban megválaszoltam.
DE csak neked most ide másolom h ismét lásd:
Szóval ki mit gondol a témában? Mert megfordult a fejemben h 18-asra cserélem a 16-os kerekem de nem hiszem h ez a 7,8% (ami ugye 0,78% - Pesta köszönöm megint) bármin is érezhetően tudna változtatni.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- Pali
- Hozzászólások: 499
- Csatlakozott: 2009.12.01., kedd 17:51
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
1757
Győző figyelj a sorszámozásra!
Köszönöm én nem olvastam el elég figyelmessen az előzőeket.
A fordulatszámmérésnél is hasonló a véleményem:
A motorjaink névleges teljesítménye 50 Le, eleve gyártáskor is adódnak külömbségek van amelyik 49 Le-re és van amelyik 52 Le-re sikerül, nem beszélve arról hogy ezek a gépek már 30 évesek és jópár tíz vagy akár százezer km-t lefutottak. Sok átalakított elálítgatott karbival gyújtással rendelkezik. Jelentős kopások vannak a hajtásrendszerben is. A fordulatszámmérők pedig eleve nem hitelesített hanem tájékoztató jellegű műszerek. Ezekből a mérésekből semmi konkrét eredményt nem lehet levonni.
Köszönöm én nem olvastam el elég figyelmessen az előzőeket.
A fordulatszámmérésnél is hasonló a véleményem:
A motorjaink névleges teljesítménye 50 Le, eleve gyártáskor is adódnak külömbségek van amelyik 49 Le-re és van amelyik 52 Le-re sikerül, nem beszélve arról hogy ezek a gépek már 30 évesek és jópár tíz vagy akár százezer km-t lefutottak. Sok átalakított elálítgatott karbival gyújtással rendelkezik. Jelentős kopások vannak a hajtásrendszerben is. A fordulatszámmérők pedig eleve nem hitelesített hanem tájékoztató jellegű műszerek. Ezekből a mérésekből semmi konkrét eredményt nem lehet levonni.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 38 vendég