Alkatrész

Válasz küldése
Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

öninditó

#2811

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2014.04.04., pén. 10:50

Fgyozo,

Ha van kedved hétvégén gurulni, akkor hozzám is legurulhatsz, megkapod az öngyufimat és próbálhatod. Így kizárjuk a dolgokat. Én nem félek a csúffertőzéstől... :roll: :lol:
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#2812

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2014.04.04., pén. 11:08

Neked mar mindegy :lol:

Lehet egy kis osszerofi, mert en is megyek Oszykahoz, Janihoz eguttal jol szetkapjuk a Gyozo motorjat :lol:


Gyozo!

Ha az Oszynak vagy ha hozzam kijossz, hozd mar el lecci a Bakajoetol kapott cuccosom.

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Önindító

#2813

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2014.04.04., pén. 12:29

Szia Győző!

Anno én irkáltam (úgy tűnik, majdnem hiába) az önindító-témáról, ill. a test kivezetéséről (pontosabban: az önindítón belüli test-átvezetésről. Ha rákeresel, biztosan megtalálod.

Az akkumulátor indítóáram-témát én egyelőre nem tapasztaltam, még régen mértem, 60-80A áram rémlik, ezt szerintem mindegyik 14Ah-s akku tudja, a különbség csak az, hogy melyik mennyi ideig.

600W-hoz ez az áram szerintem reális. (P=U*I, kb. 10V-ra leesik a feszültség, 60A, ez épp 600W).

Sajnos az önindító nagy árama miatt a belső test-érintkezők hamar tönkremennek, és a megnövekedő átmeneti ellenállás lecsökkenti az önindítóra eső feszültséget, aminek a teljesítménye a rá jutó feszültség csökkenésének négyzetével(!) csökken.

Másfelől ugyanaz a 600W-os önindítója van a 650-eseknek, mint az 500-asoknak, szóval nem kell csodálkozni. Szét kell szedni, kitakarítani a kontaktokat, aztán egy ideig jó lesz. Ki lehetne matekozni, hogy mekkora sűrítési nyomás mekkora dugattyúfelületen mekkora erőhatással jár, szerintem elcsodálkoznánk...

Ha ideiglenes megoldás kell, akkor javaslom, hogy indítózáshoz kapcsold át a KILL kapcsolót, nyomd meg és tartsd az indítógombot, és amikor átfordult párszor, akkor kapcsold vissza a KILL-t ON állásba. Egyből be fog indulni.

A hideg-meleg indítási probléma szerintem nem a motor hőmérsékletének közvetlen következménye, hanem az, hogy melegen begyullad a keverék, hidegen meg nem. Tehát, amikor a dugattyú épp sűrít, és rágyújt a gyertya, akkor a meleg motornál egy azonnal be is gyullad (és visszatartja a dugattyút), a hidegnél viszont nem. Ha már gyújtás nélkül is fennáll ez a gond, akkor ott javítandó baj van az elektromos rendszerben.
Üdv.
Pesta

cxkopi
Hozzászólások: 203
Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
Tartózkodási hely: Hosszúpályi
Kapcsolat:

12428

#2814

Hozzászólás Szerző: cxkopi » 2014.04.04., pén. 13:02

Üdv!
Pesta nem hiába irta az indító test-témát, én megcsináltam mikor a motorom készült.

MOST viszont a tél, vagy a 30 év, de elfolyt a fékolaj a főhengerből hátul.Jav klt kellene, és a kardán
gumi porvédő szakadt el.Tud valaki segíteni gyorsban?
István

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#2815

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2014.04.04., pén. 13:03

Pesta utolsó bekezdésére. ez igy van. Mivel lassan teker az e- motor, a benya meg holtpont előtt kap szikrát, nincs meg a kellő lendület amivel átbillentse.
De úgy ez is csak az önindító hibája, és a benne lévő szorítókötések oxidációja.
Ha minden ponthegesztéssel lenne illesztve akkor ez sosem állna fenn.
Forrasztani ne próbáljatok, Csak kárt csináltok. Nagy valószínűséggel leolvad!!!
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

moli
Hozzászólások: 314
Csatlakozott: 2009.11.13., pén. 19:52
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#2816

Hozzászólás Szerző: moli » 2014.04.04., pén. 13:19

Pesta!
Megerősíthetem, hogy nem írsz hiába, én is megcsináltam, sajna nem hozott lényegi változást.
Inkább eladtam Palinak, bíbelődjön Ő tovább az önindítóval!
Cxkopi!
Hátsó főhenger? Felújító klt. kölcsönbe, porvédő azonnalra faragható a legtöbb szgk. külső féltengelyporvédőjéből.
Ezek lennének az azonnali megoldások, ha nincs, vagy rövid időn belül nem sikerül beszerezni alkatrészt.moli

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Önindító

#2817

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2014.04.04., pén. 13:22

Na, nem bírtam megállni, egy kicsit matekoztam.

Szóval, a részletekkel nagyon nem untatnálak titeket, csak annyit, hogy 12bar sűrítési végnyomást feltételezve a 650-esben levő gázmennyiség összenyomása nagyjából másfélszer annyi energiát igényel.

Ha hozzátesszük, hogy az indításhoz kellő "kritikus" sebesség kb. ugyanannyi a két motor esetében, vagyis ugyanakkora fordulatszámmal kell indítózni az egyiket, mint a másikat, hogy beinduljon, akkor nyilván a teljesítményigény is másfélszer akkora lesz.

Vessük ezt össze a 600W vs. 600W számadattal. (Ami még nem lenne baj, ha az 500-asban jócskán túl lenne méretezve az önindító, és még a 650-est is könnyen elbírná, de nyilvánvalóan nem ez a helyzet...)
Üdv.
Pesta

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

onindito

#2818

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2014.04.04., pén. 13:44

A meleg inditas problema sztem egyszeruen melegzarlatos allo vagy forgoreszre utal. Hiszen ha oxidacios problema lenne, akkor a hideg (nehezebben tekerheto) motort megannyira sem forgatna meg, mint a meleget.
Az oninditoban atfaragott test sem a problema megoldasa, kb annyi mintha egy falsolo motorba nagyobb fuvokat raknal, hogy tolerald az ALAP hibat.

Ati meg nem csinalta meg az O 500-as motorjat, talan jovo heten. Az ove annyira durvan szar, hogy melegen mindig tolni kell, mig hidegen teker mint a barom. Ez mar a vegso stadium, a Cimby, Gyozo, Pali oninditoja meg csak ott tart, hogy hol indit, hol nem.

Vigyetek el egy oninditos muhelybe, tekerjek ujra es biztos hogy megoldodik a dolog.

Avatar
Biker
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2012.11.12., hétf. 21:08
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#2819

Hozzászólás Szerző: Biker » 2014.04.04., pén. 21:10

12431-re. Szerintem nem jó a matek. Cx500 süritèsi viszony 10:1. Cx650 süritèsi viszony 9.8:1 tehàt az ellenàlàs kompenzàlva. Japàn mèrnök ritkàn hibàzik biztos hogy a 650-és új koràban hibàtlanul indul hidegen-melegen. Màsban van a hiba.

cxkopi
Hozzászólások: 203
Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
Tartózkodási hely: Hosszúpályi
Kapcsolat:

12437

#2820

Hozzászólás Szerző: cxkopi » 2014.04.04., pén. 22:14

Hol a hiba?
1 ifát ketten megraktunk méteres cserfával, mire a rakodógép kijött, aztán egyszer csak kurvára elfáradtam mire ugyanezt megcsináltam.Az erdész barátom az értetlenkedésemre azt mondta "lehet, hogy az a baj, hogy elvagy már
20 éves.
Talán a kedvenc motorjaink is így jártak, és MOLI-nak van igaza:kínlódjon vele más!--EZ A TUTI MEGOLDÁS, a többi csak makrancos büszke rátartiság.Oszt azt nem ismerjük el, ami a lényeg- ezeket a gépeket csak mi szeretjük, talán azt sem tudjuk miért.
Tanulság: meg kell tartani öket, vagy túl kell adni rajtuk, mindegy, de ha a nyüg nem kell ,akkor venni kell egy másikat.
Miért is mondom ezt, - mert a fékem jó volt mikor leálltam vele , most meg nem jó. Pedig csak állt pár hónapot.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég