CX/GL Te és Motorod
-
- Hozzászólások: 203
- Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
- Tartózkodási hely: Hosszúpályi
- Kapcsolat:
1952
1935-re
Hála Istennek és a szorgos kezeknek, végre jó a motorod.
Oszy, Forrest99, kérdezem: a himba alul van a veztengelynél, és 2 darabból áll - a "kopó réteg" bele van ragasztva, vagy préselve, vagy mi fogja oda? MZ 250 trophy után lehet hogy idióta a kérdés, de autóhoz tudom hasonlitani és ott még nem láttam hasonlót.
A szelep az nem csoda jelenség gyakori az autóknál-régebbi tipusok-Oka a szegény keverék, a nagy előgyujtás és még ezer més ok mondják az öreg szakik.
Hála Istennek és a szorgos kezeknek, végre jó a motorod.
Oszy, Forrest99, kérdezem: a himba alul van a veztengelynél, és 2 darabból áll - a "kopó réteg" bele van ragasztva, vagy préselve, vagy mi fogja oda? MZ 250 trophy után lehet hogy idióta a kérdés, de autóhoz tudom hasonlitani és ott még nem láttam hasonlót.
A szelep az nem csoda jelenség gyakori az autóknál-régebbi tipusok-Oka a szegény keverék, a nagy előgyujtás és még ezer més ok mondják az öreg szakik.
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
1953
1952-re
Igen, az also himbarol van szo es igen ragasztva vagy preselve vagy valahogy ra van hebratyolva Viszont erdekes, az Oszynak van olyan himbaja, ami 1 darabbol van, sztem vmi korai darab lehet. Aztan gondolom rajottek, hogy draga az egesz himbat abbol a kemeny anyagbol csinalni. Valoban, ha tolhevul (pl nem zar) attol is tud ilyet csinalni a szelep. De ez zart is (be lett csiszolva, hezag ok), kapott eleget is( kormos fekete volt), gyujtas adott (kozepre allitva)... Igazabol egy 30nehany eves szelepnel nem csodalkozom. Csak ha mondjuk nem kell egyeb okbol szetszedni a blokkot, elobb-utobb elszallt volna az a szelep. Akkor meg az tortenik, mint azzal a hengerfejjel amit hozott hozzam az Oszy. Nem szep latvany...
Oszy!
Dobjal mar fel egy kepet arrol a h.fejrol.
Igen, az also himbarol van szo es igen ragasztva vagy preselve vagy valahogy ra van hebratyolva Viszont erdekes, az Oszynak van olyan himbaja, ami 1 darabbol van, sztem vmi korai darab lehet. Aztan gondolom rajottek, hogy draga az egesz himbat abbol a kemeny anyagbol csinalni. Valoban, ha tolhevul (pl nem zar) attol is tud ilyet csinalni a szelep. De ez zart is (be lett csiszolva, hezag ok), kapott eleget is( kormos fekete volt), gyujtas adott (kozepre allitva)... Igazabol egy 30nehany eves szelepnel nem csodalkozom. Csak ha mondjuk nem kell egyeb okbol szetszedni a blokkot, elobb-utobb elszallt volna az a szelep. Akkor meg az tortenik, mint azzal a hengerfejjel amit hozott hozzam az Oszy. Nem szep latvany...
Oszy!
Dobjal mar fel egy kepet arrol a h.fejrol.
-
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.03.17., szomb. 12:47
- Tartózkodási hely: Zirc
- Kapcsolat:
1955
Üdvözletem minden kedves CX és GL tulajdonosnak!
Már egy ideje regisztráltam az oldalra és tavaly szeptember óta van egy '81-es CX500-am, de csak mostanra aktivizáltam magam. A motor pár héttel ezelőtt került üzembiztos és esztétikailag jó állapotba, valamint lett forgalomba helyezve. Már korábban átesett egy tömszelence cserén, ami eddig úgy tűnik sikerrel járt. Mialatt beletettem néhány száz km-t, feltűnt, hogy szereti a benzint, 8 l/100 km-res értéket mértem. Emellett a bal henger kormolja a gyertyát, de a másik tökéletes. Szelephézag be lett állítva, úszószint rendben, keverék nagyjából belőve (belső állástól számított 2 fordulattal kitekerve), 20Kw-os karbikban 78-as elsődleges és 112-es másodlagos főfúvóka, kipufogókönyökből folytógyűrű kiszedve, légszűrő új, gyújtás és gyertyák rendben (trafókat megcseréltem, de úgy is a bal oldali kormol). A vas egyébként meggyőzően megy, ezt a bal hengerben mért 11-es, jobban 9,5-es kompresszió is alátámasztja. A motorban 90000 km van.
Mivel már kifogytam az ötletekből, egy hozzáértő segítségét kérném, hogy mi okozhatja még a nagy fogyasztást és a bal henger kormolását.
A választ előre is köszönöm!
Már egy ideje regisztráltam az oldalra és tavaly szeptember óta van egy '81-es CX500-am, de csak mostanra aktivizáltam magam. A motor pár héttel ezelőtt került üzembiztos és esztétikailag jó állapotba, valamint lett forgalomba helyezve. Már korábban átesett egy tömszelence cserén, ami eddig úgy tűnik sikerrel járt. Mialatt beletettem néhány száz km-t, feltűnt, hogy szereti a benzint, 8 l/100 km-res értéket mértem. Emellett a bal henger kormolja a gyertyát, de a másik tökéletes. Szelephézag be lett állítva, úszószint rendben, keverék nagyjából belőve (belső állástól számított 2 fordulattal kitekerve), 20Kw-os karbikban 78-as elsődleges és 112-es másodlagos főfúvóka, kipufogókönyökből folytógyűrű kiszedve, légszűrő új, gyújtás és gyertyák rendben (trafókat megcseréltem, de úgy is a bal oldali kormol). A vas egyébként meggyőzően megy, ezt a bal hengerben mért 11-es, jobban 9,5-es kompresszió is alátámasztja. A motorban 90000 km van.
Mivel már kifogytam az ötletekből, egy hozzáértő segítségét kérném, hogy mi okozhatja még a nagy fogyasztást és a bal henger kormolását.
A választ előre is köszönöm!
- Pali
- Hozzászólások: 499
- Csatlakozott: 2009.12.01., kedd 17:51
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
1956
Üdvözöllek közöttünk!
Gratulálok a motorodhoz a kép alapján gyönyörű, gondolom élőben még szebb.
Merre laksz?
Az általad felvetett problémára egy karbi szinkron lenne a megoldás szerintem, bár ebben a témában a Moli többet tud segíteni. A F. Győző is mindig a sok fogyasztásra panaszkodott aztán legurult a Molihoz karbi szinkronra és azóta állítólag 4,2-t eszik a motorja.
Gratulálok a motorodhoz a kép alapján gyönyörű, gondolom élőben még szebb.
Merre laksz?
Az általad felvetett problémára egy karbi szinkron lenne a megoldás szerintem, bár ebben a témában a Moli többet tud segíteni. A F. Győző is mindig a sok fogyasztásra panaszkodott aztán legurult a Molihoz karbi szinkronra és azóta állítólag 4,2-t eszik a motorja.
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
1957
1955-re
Gratulalok a gephez, szep darab!
Pali elozoekben elmondta a tutit, karbiszinkron. A fuvokak is a 37kw-nak megfelelore lettek kicserelve, igy a 20kw mar csak egy szep emlek
Viszont a 9,5-es kompresszio nem tul jo, a 11 is epphogy elmegy.
Gratulalok a gephez, szep darab!
Pali elozoekben elmondta a tutit, karbiszinkron. A fuvokak is a 37kw-nak megfelelore lettek kicserelve, igy a 20kw mar csak egy szep emlek
Viszont a 9,5-es kompresszio nem tul jo, a 11 is epphogy elmegy.
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
1958
Üdv Kolombusz,
Nekem most esett át egy nagy motor javításon(Thanks to Forrest). Nagyon sszép hang, jól megy és sosem indult ilyen könnyen.
Nekem a jobb hengerem kormol. A bal az szép tégla (ill őz-barna) a jobb meg fekete. Fogyasztás kb 7/száz de most mintha még több. A napokba lemérem.
Rménykedek a szinkronba.
Nekem most esett át egy nagy motor javításon(Thanks to Forrest). Nagyon sszép hang, jól megy és sosem indult ilyen könnyen.
Nekem a jobb hengerem kormol. A bal az szép tégla (ill őz-barna) a jobb meg fekete. Fogyasztás kb 7/száz de most mintha még több. A napokba lemérem.
Rménykedek a szinkronba.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
1959
1958-ra
Persze, hogy most tobb! Most jol megy es huzod neki
A szelepeknek utana kell allitani mostmar, biztos bealltak a helyukre. Sztem leviszem magammal azt a par szerszamot ami szukseges es lent Kenesen egyik reggel megcsinaljuk.
Persze, hogy most tobb! Most jol megy es huzod neki
A szelepeknek utana kell allitani mostmar, biztos bealltak a helyukre. Sztem leviszem magammal azt a par szerszamot ami szukseges es lent Kenesen egyik reggel megcsinaljuk.
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
1960
Ha azt mondom sosem huzom neki a kkor hazudnek, de tobbnyire ovatosan mentem. inkabb a varosba, igy a fogyasztast meg nem tudom, a szomszed gyerek quadjat meg mosni is a tankombol eresztettem brenyat.
Az is megoldhato, hogy motorozas apropobol meglaatogatlak delutan.
Az is megoldhato, hogy motorozas apropobol meglaatogatlak delutan.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 40 vendég