Alkatrész
- Arthur
- Hozzászólások: 371
- Csatlakozott: 2014.04.10., csüt. 21:37
- Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker.
- Kapcsolat:
Re: #13819
Szia Hondamaki!
A két ülés összeér, nem lehet belátni közé. Ha kinyújtott ujjú kézfejed be akarod nyomni közé, olyan jó húzósan tudod. Igaz 9-es kesztyűt hordok.
Itt egy kép, de nem a legjobb, ezt sikerült előkotornom.
Az enyém egy GL650 silverwing interstate.
A két ülés összeér, nem lehet belátni közé. Ha kinyújtott ujjú kézfejed be akarod nyomni közé, olyan jó húzósan tudod. Igaz 9-es kesztyűt hordok.
Itt egy kép, de nem a legjobb, ezt sikerült előkotornom.
Az enyém egy GL650 silverwing interstate.
"Az elv olyan, mint a fing. Tartja az ember ameddig csak tudja!"
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: ólompótló adalék használata
Sziasztok!
Az ólompótló adalékok használatával kapcsolatosan szeretnék pár gondolatot megosztani veletek.
1. Eredetileg az ólom-tetraetilt az üzemanyag oktánszámának növelésére használták. Ez ugyanis késleltette a benzin öngyulladását, így lett lehetséges egyre nagyobb sűrítési arányú motorokat építeni a nagyobb teljesítmény eléréséhez. A motorjainkhoz passzoló oktánszámot ma már „röhögve” elérik a kúton tankolható benzinek, tehát emiatt már nem kell ólompótlót használni.
Érdekes adalék a sztorihoz, hogy hasonló hatása van az etanolnak is (etil-alkohol), de mivel az ólom-tetraetil nagyobb pénzt hozott a licenc birtokosainak, így azt terjesztették el… (No comment…). A gyárakban meghalt munkásokra eleinte azt mondták, hogy megőrültek, azért kellett rájuk kényszerzubbonyt húzni… Csakhogy az őrület nem volt véletlen, súlyos agyi elváltozásokat eredményez az ólom…
2. Váratlan mellékhatásként jelentkezett a „felső kenés” szerepe ennél az adaléknál. Vagyis nem ez volt a cél, de utólag ezt is „hozzámagyarázták” – valószínűleg nem teljesen megalapozatlanul. A kipufógószelepek és szelepvezetőik közötti kenést írják a weben több helyen is. Ugye pont ez a hely az, ahol igazából se olaj, se más nem nagyon ad kenést. Tehát ide jól jöhet az adalék, de a mai benzinekben már valószínűleg ez is benne van, hiszen a modern járművekhez nem töltenek semmi extra adalékot.
3. Amerikából már a 70-es években kitiltották az ólom-tetraetilt, rájöttek ugyanis, hogy súlyosan mérgező anyagról van szó! Az ember legérzékenyebb rendszerén, a légzőrendszeren keresztül mérgezett sokáig ez az anyag. (Sajnos Magyarországon erre 2 évtizedet még várni kellett… Miért is van annyi rákos beteg…?)
4. Az ólom-tetraetil 70-es években történt kitiltása nyilván arra sarkallta a gyártókat, hogy a fent említett alkatrészeket kopásállóbbá tegyék, tehát a szelepvezetők és a szelepülékek jobb anyagból készültek, ami mögött hangoztatottan is az ólommentes benzin használatának való megfelelés állt. (Ezt egy CX-es manual-ban is olvastam, majd előkotrom valahonnan.)
Innentől kezdve úgy gondolom, hogy az ólompótló adalék használata hitkérdés. Ha valakinek ez kell, tegye. Bár kíváncsi lennék rá, hogy mi van benne, lehet, hogy az sem éppen „vitamin”… Moli mintha egyszer azt írta volna itt a fórumon, hogy CX-ek szelepülékei „nem vajból vannak”. Szóval az ő tapasztalata az (Moli, javíts ki kérlek, ha tévedek!), hogy a CX-ek esetében az új, kopásálló anyag nem csak marketing-fogás volt.
Másfelől tudomásul kell vennünk, hogy a motorjaink élettartama sem örökkévaló, szóval arra hajtani, hogy ezzel tovább tart, szerintem felesleges, mert ennyire nem rosszak a CX-ek, hogy ettől függjön az élettartamuk. Régi, 50-éves, muzeális értékű motoroknál nyilván lehet ennek jelentősége, de egyszerű motorosokként, egyébként jól megépített motorokkal nem érzem szükségét ilyenféle adalék használatának.
Az ólompótló adalékok használatával kapcsolatosan szeretnék pár gondolatot megosztani veletek.
1. Eredetileg az ólom-tetraetilt az üzemanyag oktánszámának növelésére használták. Ez ugyanis késleltette a benzin öngyulladását, így lett lehetséges egyre nagyobb sűrítési arányú motorokat építeni a nagyobb teljesítmény eléréséhez. A motorjainkhoz passzoló oktánszámot ma már „röhögve” elérik a kúton tankolható benzinek, tehát emiatt már nem kell ólompótlót használni.
Érdekes adalék a sztorihoz, hogy hasonló hatása van az etanolnak is (etil-alkohol), de mivel az ólom-tetraetil nagyobb pénzt hozott a licenc birtokosainak, így azt terjesztették el… (No comment…). A gyárakban meghalt munkásokra eleinte azt mondták, hogy megőrültek, azért kellett rájuk kényszerzubbonyt húzni… Csakhogy az őrület nem volt véletlen, súlyos agyi elváltozásokat eredményez az ólom…
2. Váratlan mellékhatásként jelentkezett a „felső kenés” szerepe ennél az adaléknál. Vagyis nem ez volt a cél, de utólag ezt is „hozzámagyarázták” – valószínűleg nem teljesen megalapozatlanul. A kipufógószelepek és szelepvezetőik közötti kenést írják a weben több helyen is. Ugye pont ez a hely az, ahol igazából se olaj, se más nem nagyon ad kenést. Tehát ide jól jöhet az adalék, de a mai benzinekben már valószínűleg ez is benne van, hiszen a modern járművekhez nem töltenek semmi extra adalékot.
3. Amerikából már a 70-es években kitiltották az ólom-tetraetilt, rájöttek ugyanis, hogy súlyosan mérgező anyagról van szó! Az ember legérzékenyebb rendszerén, a légzőrendszeren keresztül mérgezett sokáig ez az anyag. (Sajnos Magyarországon erre 2 évtizedet még várni kellett… Miért is van annyi rákos beteg…?)
4. Az ólom-tetraetil 70-es években történt kitiltása nyilván arra sarkallta a gyártókat, hogy a fent említett alkatrészeket kopásállóbbá tegyék, tehát a szelepvezetők és a szelepülékek jobb anyagból készültek, ami mögött hangoztatottan is az ólommentes benzin használatának való megfelelés állt. (Ezt egy CX-es manual-ban is olvastam, majd előkotrom valahonnan.)
Innentől kezdve úgy gondolom, hogy az ólompótló adalék használata hitkérdés. Ha valakinek ez kell, tegye. Bár kíváncsi lennék rá, hogy mi van benne, lehet, hogy az sem éppen „vitamin”… Moli mintha egyszer azt írta volna itt a fórumon, hogy CX-ek szelepülékei „nem vajból vannak”. Szóval az ő tapasztalata az (Moli, javíts ki kérlek, ha tévedek!), hogy a CX-ek esetében az új, kopásálló anyag nem csak marketing-fogás volt.
Másfelől tudomásul kell vennünk, hogy a motorjaink élettartama sem örökkévaló, szóval arra hajtani, hogy ezzel tovább tart, szerintem felesleges, mert ennyire nem rosszak a CX-ek, hogy ettől függjön az élettartamuk. Régi, 50-éves, muzeális értékű motoroknál nyilván lehet ennek jelentősége, de egyszerű motorosokként, egyébként jól megépített motorokkal nem érzem szükségét ilyenféle adalék használatának.
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2013.03.16., szomb. 20:24
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Sziasztok Motorosok! Honnan a tökömből lehetne GL-500-as Hondához]gyertyapipát szerezni?Nincs valakinek egy épkézláb ötlete? Sok motoros boltot leinformáltam már így az internet segítségévvel.de sajnos negatív válaszokat kaptam.Ha tud valaki súgni megköszönném!Motoros üdvözlettel Göndör Zoltán gondortovaj@gmail.com E-mail címre
-
- Hozzászólások: 761
- Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
- Kapcsolat:
gyertyapipa
13832-re
Kedves Göndör Zoltán Úr !
Gyertyapipát valóban a tö@ö... nem, de az ebay.de be tudod szerezni ! Igen nagy lendülettel indítottál barát !
Kedves Göndör Zoltán Úr !
Gyertyapipát valóban a tö@ö... nem, de az ebay.de be tudod szerezni ! Igen nagy lendülettel indítottál barát !
-
- Hozzászólások: 203
- Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
- Tartózkodási hely: Hosszúpályi
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Üdvözlet János!
Jó látni, hogy a régi vagy.
Az alap probléma, hogy mit, hol, mennyiért, sajna még mindig fenn áll.
Ennek ellenére húz a szívem a cx felé, ezért tettem fel a holland cx 650 linket a multkor.
Nem a 850 euro ár tart vissza, hanem a vég összeg amibe kerülne, mikor forgalomba kerülne.kb 2x 1900 km, meg a többi.
Toronyi Laci motoros társunk jött velem Miskolcig a túra után, a mocija hangja.... mint az első szerelem, azóta is
bennem van. Az ész - szerűség meg azt mondja a TáDéM az igazi. Talán, ha 1x 2motorom is lehet.
Azok a Qrva anyagiak.
A mami, már mint ICU pedig azt erősíti bennem , hogy neki is KELL 1 moci. ( ezt adagolja szépen óvatosan.)
Én sem bánnám, és 1 ÚJ helyzet.
Jó látni, hogy a régi vagy.
Az alap probléma, hogy mit, hol, mennyiért, sajna még mindig fenn áll.
Ennek ellenére húz a szívem a cx felé, ezért tettem fel a holland cx 650 linket a multkor.
Nem a 850 euro ár tart vissza, hanem a vég összeg amibe kerülne, mikor forgalomba kerülne.kb 2x 1900 km, meg a többi.
Toronyi Laci motoros társunk jött velem Miskolcig a túra után, a mocija hangja.... mint az első szerelem, azóta is
bennem van. Az ész - szerűség meg azt mondja a TáDéM az igazi. Talán, ha 1x 2motorom is lehet.
Azok a Qrva anyagiak.
A mami, már mint ICU pedig azt erősíti bennem , hogy neki is KELL 1 moci. ( ezt adagolja szépen óvatosan.)
Én sem bánnám, és 1 ÚJ helyzet.
-
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2014.01.05., vas. 22:23
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
13834-re
Üdvözlet!
Remélem jövőre is meghallgatod párszor a motorom hangját.
Én már elkezdtem várni A tavaszt!!!
Üdvözlet!
Remélem jövőre is meghallgatod párszor a motorom hangját.
Én már elkezdtem várni A tavaszt!!!
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
13826-ra
Arthur !
Köszönöm, langyos!
Nem mernék rá megesküdni, sőt inkább mondanám h NEM, mert tudtommal a CX650C az 1 tárcsás.
Én GL650 Silverwing konzolt keresek.
Arthur !
Köszönöm, langyos!
Nem mernék rá megesküdni, sőt inkább mondanám h NEM, mert tudtommal a CX650C az 1 tárcsás.
Én GL650 Silverwing konzolt keresek.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
13831 -re
Pesta!
Eddig én is használtam az ólompótlót, viszont az elmúlt 2 szezonban már én sem...
Pesta!
Eddig én is használtam az ólompótlót, viszont az elmúlt 2 szezonban már én sem...
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: GL650 fékkonzol
Szia Győző!
Biztatásként: a CX650C gyári könyve a GL650-es kiegészítéseként jelent meg. Sok közös részlet van a két motorban. Lehet, hogy nem kéne elzárkóznod a CX650C alkatrészétől, hátha tényleg jó...
Biztatásként: a CX650C gyári könyve a GL650-es kiegészítéseként jelent meg. Sok közös részlet van a két motorban. Lehet, hogy nem kéne elzárkóznod a CX650C alkatrészétől, hátha tényleg jó...
Üdv.
Pesta
Pesta
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Pesta!
Dehogy zárkóznék! - boldog lennék ha jó lenne…
Csak az a gond hogy ezen a hátha mentén már vettem egy GL500 konzolt…
ami nem jó!
Na már most én abban a tudatban vagyok hogy a CX650C váza az gyakorlatilag a
Honda VT500C váza.
Erről pedig biztosan tudom hogy 1 tárcsás.
Ez az 1 tárcsa viszont nagyobb mint bármely CX tárcsa, következés képen TUTTTTI
hogy a konzolja nem jó!
Dehogy zárkóznék! - boldog lennék ha jó lenne…
Csak az a gond hogy ezen a hátha mentén már vettem egy GL500 konzolt…
ami nem jó!
Na már most én abban a tudatban vagyok hogy a CX650C váza az gyakorlatilag a
Honda VT500C váza.
Erről pedig biztosan tudom hogy 1 tárcsás.
Ez az 1 tárcsa viszont nagyobb mint bármely CX tárcsa, következés képen TUTTTTI
hogy a konzolja nem jó!
Kellemes dugó_mozgást, a párban
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 30 vendég