Alkatrész

Válasz küldése
Avatar
klb
Hozzászólások: 322
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 21:29
Tartózkodási hely: Nyírpazony
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3861

Hozzászólás Szerző: klb » 2016.05.13., pén. 20:14

Pesta!

Igen én csináltam, és minden féle összefüggésben vannak képeim. A képek telefonnal készültek. 3 kéz kellett volna a jobb képekhez.
10V/ osztás kb. A felső az 3-4000 körül lehet, fülre, az alsó alapjárat.
Az advancer pulsar változik látványosan.
Volna egy analóg ötletem, ami nem lenne bonyolult.
A fordulatszámot kellene csak figyelni, és a beállított fordulatszámnál váltana a Low és High jeladók közül, elektronikusan, a kínai CDI-t vezérelné. Kezdetnek nem lenne rossz, a váltás időpontja könnyen változtatható lenne. Az advancer pulsar jelét kellene figyelni. Oszy is dolgozik az ügyön.

csabika211
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2010.02.15., hétf. 21:49
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3862

Hozzászólás Szerző: csabika211 » 2016.05.14., szomb. 11:57

Sziasztok Mihály Csaba vagyok.Ennek a gyújtásproblémának én is neki futottam pár éve,de más okok miatt nem valósult meg.Az alap gondolat TCI rendszer akksiról hall jeladókkal.A jeladókat a vezérmű tengelyen a ventilátor mögöttt lettek volna.Mivel gyárilag is kétpont vezérlésű, így a hallokat is 15 ill.37 fokra kell rakni.P1 el állítható 1700 RPM től 8000 RPM ig a gyújtásszögváltás.

működés:
37° os jeladó (mert az van időben elöbb) a D tárolóba beírja a monostabil kimeneti értékét, és kis késleltetés után újraindítja a monostabilt, tehát a D tárolóba mindig az előző gyújtásból származó monostabil kimeneti értéke kerül.
Ha 1 akkor az előző indítás T időn belül volt tehát a fordulatszám >= 60/T [1/min] ,
ha 0 a beírt érték az azt jelenti, hogy az előző gyújtás T időn kívül esik, azaz RPM <= 60/T [1/min]
T állításával a határfordulatszám is változik.
D tároló kimenetén pedig össze van kapuzva a vezérlés és a D ben tárolt érték, van 2 extra led ami indikálja, hogy melyik jeladóval megy a gyújtás.
Kimeneten TTL szintű 5V os négyszög lesz, amit test felé lehet terhelni néhány mA-el (tranyóval illeszthető a következő fokozathoz).
Nyákon azokat a kapukat tárolókat használod amelyik jólesik (a nyák szempontjából).Nem lett kipróbálva,de egy misét megér,és nem drága.Az eredeti jeladókat is lehet használni,de akkor kell egy átalakító.
Csatolmányok
t_31315d97d5d692ec7f65d6e0392c80a6.jpg
t_31315d97d5d692ec7f65d6e0392c80a6.jpg (3.08 KiB) Megtekintve 8132 alkalommal

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3863

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2016.05.14., szomb. 12:45

Szia Csaba!

Ezt hogy csináltad? Mármint azt, hogy 2010-ben regisztráltál a fórumra, és most szólaltál meg először... :-)
Nem vagy az a nagy szófosó ember... :-)

Az általad mellékelt kép sajnos olyan kicsi lett, hogy nem tudom értelmezni.
Egyébként csak hobbiból elektronikázok, így sajnos vannak olyan területek, amik teljesen homályosak számomra.

A leírásból az a rossz érzésem támadt, hogy a te technikád nem szabályoz előgyújtást, csak a 2 állapot között vált.
Elvileg a HALL-jeladó (javítsatok ki, ha nem jól tudom) emelkedő sebesség mellett kicsivel(!) hamarabb fog gyújtani, de a CX-ek esetében bizonyára ennek a "szabályzásnak" a szabályzási tartományát bővítették ki a 3 jeladóval.
Üdv.
Pesta

Avatar
Plero
Hozzászólások: 398
Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3864

Hozzászólás Szerző: Plero » 2016.05.14., szomb. 16:38

Szerintem tudjátok mi a "kina" CDI gyújtás hibája, hogy kétüteműhöz való!!!
A GY6 gyújtás jó alternatíva lehet, mert az négyütemű motor,de ebben is fix az előgyújtás karakterisztikája!!
By Plero

csabika211
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2010.02.15., hétf. 21:49
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3865

Hozzászólás Szerző: csabika211 » 2016.05.15., vas. 09:05

Itt van jobb felbontásban.MCsaba
Csatolmányok
hall 2pont.png

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

CDI

#3866

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2016.05.17., kedd 13:51

Ezt nem hiszem el!!

http://www.ebay.com/itm/6PIN-CDI-adjust ... SwiwVWRYXm

Itt egy ADJUSTABLE timing CDI..
Ott a kis poti rajta és kedved szerint tekerheted az előgyújtást.
Ez már léptékekkel jobb mint amit most használok.
Nem kell mást tennünk, csak ezen potit kivezetni és fordulatszám fügvényében (Adott az advance pulsár ford/ fesz változás) egy analog tranzisztoros megoldással kész is az előgyüjtásunk.

Pesta mit szolsz?
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

bakajoe
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.11.19., csüt. 17:55
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3867

Hozzászólás Szerző: bakajoe » 2016.05.17., kedd 20:25

És ez hol volt eddig Oszybáttya?

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3868

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2016.05.18., szer. 07:51

Nem tudom, eddig nem lattam. Lehet uj termek.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Gory
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2016.05.02., hétf. 22:07
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3869

Hozzászólás Szerző: Gory » 2016.05.18., szer. 10:49

Ez ugyan már elég régi cikk, de csodálkoznék, ha ők nem tudnának segíteni.

http://totalcar.hu/magazin/technika/elogyujtvez/

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

CDI végső megoldás

#3870

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2016.05.18., szer. 11:11

itt van amit keresünk:

PC-vel USB-n keresztül programozható előgyújtás görbe, 0-60 fok tartományban.
MAx rpm 14000!

Ha valakinek ennél több kell akkor annak nem CXe van és nem utcán motorozik. :)

Ára 70 usd/pcs. Igaz drágább mint minden eddigi, de vetekszik a gyári CDi árával és nem beszélve a performance-ról.

Forripapa, rendelheted is!

http://www.aliexpress.com/item/Digital- ... 4.3.HQSNMw
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 30 vendég