Alkatrész

Válasz küldése
Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3804
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#4111

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2017.04.24., hétf. 15:43

Forrest!
nem tudom hogy emlékszel-e még a szombaton történtekre (bocsánat ha esetleg még a feltételezés is sértő lenne ) így hát gondoltam h ezt úton, írásban is megerősítem az elhangzottokat.
Szóval én is beneveznék arra az új fajta gyújtásara de nekem a 2 gyufásdoboz gyújtásom van, szóval nekem már van előgyújtás szabályzó.
Kérlek rendeld meg nekem és mond h mennyit utaljak?
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: #17286

#4112

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2017.04.24., hétf. 15:49

Hát jó, kíváncsian várom.

Amit mond Moli, krómozottat. :!:

Ha nem lehetne kapni szűrőt nem is lenne kérdés.....de lehet. :)

Arthur írta:A mann filter csak egy elkapott típus volt, hogy tudjak vmit mondani Oszynak. :lol:

De van választék a helyettesíthető típusokból. :D

http://www.oilfilter-crossreference.com ... er/W811/80
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#4113

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2017.04.24., hétf. 15:50

Én sem emlékszem a szombati nap második felére. :oops: :|
így ha bármit tettem vagy mondtam volna az nem én, hanem a másik énem tette. :lol: :lol: :!:

fgyozo írta:Forrest!
nem tudom hogy emlékszel-e még a szombaton történtekre (bocsánat ha esetleg még a feltételezés is sértő lenne ) így hát gondoltam h ezt úton, írásban is megerősítem az elhangzottokat.
Szóval én is beneveznék arra az új fajta gyújtásara de nekem a 2 gyufásdoboz gyújtásom van, szóval nekem már van előgyújtás szabályzó.
Kérlek rendeld meg nekem és mond h mennyit utaljak?
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: gyújtáselektronika Győzőnek

#4114

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2017.04.24., hétf. 22:14

Győző!

Neked a többiek által használt gyújtáselektronikára nincs szükséged. (Már amennyiben az egy CDI gyújtás.)

Egyrészt: a 650-esekben kivétel nélkül tranzisztoros gyújtás ("gyufásdoboz") van, ami teljesen máshogy működik, mint az 500-asokban levő CDI gyújtás.
Még a gyújtótekercsek is mások... (CDI-re kötve egy tranzisztoros gyújtáshoz méretezett gyújtótekercset nem sok jövőt jósolok neki...)

Másrészt: a tranzisztoros gyújtások közül nagyon kevés ment még tönkre...

Az első sorban tett lakonikus hangvételű kijelentésemet remélem, hogy a fenti magyarázat után már nem érted félre.
Üdv.
Pesta

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#4115

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2017.04.24., hétf. 23:47

Pesta,


Gyözőnek TCI kell és ő arról beszel.
Nem az hogy tonkremegy, hanem ennyi év utan, es egy elavult felvezető technológiáról lévén szó, azok a tranzisztorok mar "zajosak". Mar nem az a karakterisztikájuk mint volt. Egy új TCI biztisan jobb szikrát produkál.
Mivel darabja valahol 10€ körül mozog, egy próbát meger


De érdekesség, h erre is mind azt találom h cdi:
http://m.ebay.com/itm/232218651430
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#4116

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2017.04.25., kedd 00:08

Gyöző,
Mielőtt bármit is veszel, mérd meg a gyújtó trafó primer ellenállást.
Mivel ilyennel még nem volt dolgom.
Lehetseges, hogy az új CDI vagy barmi legyen, más trafó kell majd, az ami az 500-ason.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3804
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#4117

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2017.04.25., kedd 11:33

17305 Pesta »


Köszönöm az észrevételt.
Igen, az én trafómhoz 2 vezeték megy, míg korábban az 1 fekete dobozos gyújtáshoz 1 ment.
Valóban semmi gondom a gyújtásommal, legalább is nem érzem h gond lenne.
Arra számítok amit Oszy mondott és mutatott, hogy sokkal erősebb lesz a szikrám és a moci könnyebben indul majd.
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3804
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#4118

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2017.04.25., kedd 11:35

17309 Oszy »
Na és mit mérjek rajta?
Ellenállást - OK.
Na de milyen érték mit mond?
Mennyit kell h mérjek?
Milyen Ohm értéknél mit csináljak?
Milyen Ohm értéknél kell/ nem kell másik trafó?
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#4119

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2017.04.25., kedd 11:57

fgyozo írta:17309 Oszy »
Na és mit mérjek rajta?
Ellenállást - OK. Igen
Na de milyen érték mit mond? 200 ohmos skálán.
Mennyit kell h mérjek? tobb mint valószínű majd 0 lesz.
Milyen Ohm értéknél mit csináljak? ird meg nekem
Milyen Ohm értéknél kell/ nem kell másik trafó?
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: TCI vs. CDI - sokadszor

#4120

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2017.04.25., kedd 17:45

Oszy!

Aki nyilvánvalóan TCI gyújtást kínál CDI-ként, az valószínűleg nem tudja, mi a különbség a kettő között.

A tranzisztor "zajosságára" vonatkozó okfejtésedet nem igazán értem, hiszen nem erősítőként használjuk, hanem kapcsolóelemként - vagy teljesen nyitva van, vagy teljesen zárva.

Természetesen senki kísérletező kedvét nem szeretném elvenni, sőt, az eredmények engem is érdekelnének, de hadd javasoljam, hogy legyen a motornál a gyári gyújtásvezérlő is arra az esetre, ha az új nem jönne be. (És még szerencsés az illető, ha nem a tekercseket lőtte el a nagyfeszültségű CDI.)

Még egy apróság: a CDI-nél a kondenzátorok kapacitásának változása (csökkenése) miatt valóban reális probléma az évtizedek után tapasztalható gyenge gyújtószikra (ami egyébként is a CDI esetében bár nagy intenzitású, de nagyon rövid idejű, összenergiája kisebb, mint a TCI-nek). Ezt a problémát azonban nem húzhatjuk rá egy az egyben a TCI gyújtásra, mert abban nincs ilyen kondenzátor!
A CDI másik problémája a jeladótekercsek és főleg a töltőtekercsek esetleges menetzárlata, ami megintcsak szikragyengülést/-kiesést okoz. Ugyanez a hatása a már Forrest által is kiemelt állandó mágnesek gyengülésének is.

Egy szó, mint száz: a jól működő TCI gyújtást (szerintem) kár babrálni, főleg nem úgy, hogy összekeverjük azt a CDI-vel. CDI-nél viszont van mihez nyúlni, elég bonyolult a rendszer, és mindez azért, hogy akku nélkül is használható legyen a motor - kösz, inkább veszek akkut párévente... :-)

A CDI- ről TCI-re átépítést a fentiek alapján teljesen meg tudnám érteni.

Ha a meglevő gyújtással bármi probléma lenne, elsősorban a jeladóknál, ill. a gyújtótekercsek körül nézelődnék.
Üdv.
Pesta

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 32 vendég