Alkatrész
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Féktárcsaszabályozás - megéri?
Forrest!
Igazából nem az a kérdés, hogy megéri-e, vagy sem. Az sem érdekelne, ha méret alá köszörülnék valamivel a tárcsákat. Miért? Mert "gyakorlós" motorról van szó, nem akarok vele nagy sebességekről fékezni.
Persze az is izgi, amikor egy kétnapos vezetéstechnikai tréninget a "hátsó féken állva" nyomsz le (hőterhelés), de ha vmi gebasz adódik, talán nem szántom fel az aszfaltot 30m hosszan...
Igazából nem az a kérdés, hogy megéri-e, vagy sem. Az sem érdekelne, ha méret alá köszörülnék valamivel a tárcsákat. Miért? Mert "gyakorlós" motorról van szó, nem akarok vele nagy sebességekről fékezni.
Persze az is izgi, amikor egy kétnapos vezetéstechnikai tréninget a "hátsó féken állva" nyomsz le (hőterhelés), de ha vmi gebasz adódik, talán nem szántom fel az aszfaltot 30m hosszan...
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Féktárcsa - amerikából?
Arthur!
Köszi a linket (azazhogy a fáradozásodat), bár nagyon nem értem!
Egyrészt az ára, amire még ÁFA is jön, meg esetleg egy kis vám - verné a 100eFt-ot, amennyiért már újat is lehet venni...
Másrészt: ezek a tárcsák ránézésre sem szépek - szerintem.
Mese (bár igaz): van egy "friss" motorom (ősszel vettem), közel 100ekm van benne, és olyan féktárcsák, mintha most tették volna fel rá. A vastagságuk is rendben van, válla sincs, hornyok sincsenek.
Döme barátunktól kaptam az "instrukciót", miszerint a féktárcsák anyagához illesztett (=gyári!) fékbetéteket szabad csak használni, ugyanis rendeltetésszerű használat esetén a fékbetéteknek kell kopniuk, nem a tárcsának! És valóban, a fent "megregélt" motoron pontosan ilyenek a tárcsák!
Köszi a linket (azazhogy a fáradozásodat), bár nagyon nem értem!
Egyrészt az ára, amire még ÁFA is jön, meg esetleg egy kis vám - verné a 100eFt-ot, amennyiért már újat is lehet venni...
Másrészt: ezek a tárcsák ránézésre sem szépek - szerintem.
Mese (bár igaz): van egy "friss" motorom (ősszel vettem), közel 100ekm van benne, és olyan féktárcsák, mintha most tették volna fel rá. A vastagságuk is rendben van, válla sincs, hornyok sincsenek.
Döme barátunktól kaptam az "instrukciót", miszerint a féktárcsák anyagához illesztett (=gyári!) fékbetéteket szabad csak használni, ugyanis rendeltetésszerű használat esetén a fékbetéteknek kell kopniuk, nem a tárcsának! És valóban, a fent "megregélt" motoron pontosan ilyenek a tárcsák!
Üdv.
Pesta
Pesta
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
En szoktam CX, egyeb veteran japo fektarcsat szabalyoztatni, koszorulik.
Mondjuk en 10km/h-val sem mennek meret alatti tarcsaval... Eltorik, oszt cseszheted, de ha gondolod elviszlek a muhelybe ahol csinaljak, nics teloszamom. Nem csinaltattam meg uszotarcsat veluk, sztem az el fog mozogni a koszoru alol, de hatha.
Lehet, hogy a motorodon mar nem az 1. tarcsa szett van, sot 100e km-nel biztos. Barmennyire is az "anyaghoz illesztett betetet" hasznalsz, egy tarcsaszett a legjobb esetben is csak 3 garnitura betetet bir el, utana a tarcsa is cseres. Ertem ezt az "uj" motorknal. Olyan meg nincs is, hogy anyaghoz illesztett betet, ezt nem tudom honnan vette a Dome Kulonbozo kemenyseg letezik, penztarca es a felhasznalas fuggvenyeben (sport vagy tatas motorozas)
Mondjuk en 10km/h-val sem mennek meret alatti tarcsaval... Eltorik, oszt cseszheted, de ha gondolod elviszlek a muhelybe ahol csinaljak, nics teloszamom. Nem csinaltattam meg uszotarcsat veluk, sztem az el fog mozogni a koszoru alol, de hatha.
Lehet, hogy a motorodon mar nem az 1. tarcsa szett van, sot 100e km-nel biztos. Barmennyire is az "anyaghoz illesztett betetet" hasznalsz, egy tarcsaszett a legjobb esetben is csak 3 garnitura betetet bir el, utana a tarcsa is cseres. Ertem ezt az "uj" motorknal. Olyan meg nincs is, hogy anyaghoz illesztett betet, ezt nem tudom honnan vette a Dome Kulonbozo kemenyseg letezik, penztarca es a felhasznalas fuggvenyeben (sport vagy tatas motorozas)
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
18038 Pesta
Az a helyzet, hogy kisiparilag nem tartom valószínűnek, hogy féktárcsát gyártsanak. - én nem valami kókányról beszélek.
Az ismerősömnek szerszámacélból csinálták, gyorsasági motorra.
Most külön miattad rákérdeztem nála.
Mezei Fémtechnika
X.ker. Cserkész u.93.
t:061-260-42-85
A többit rád bízom
Az a helyzet, hogy kisiparilag nem tartom valószínűnek, hogy féktárcsát gyártsanak. - én nem valami kókányról beszélek.
Az ismerősömnek szerszámacélból csinálták, gyorsasági motorra.
Most külön miattad rákérdeztem nála.
Mezei Fémtechnika
X.ker. Cserkész u.93.
t:061-260-42-85
A többit rád bízom
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Tárcsacsere
Forrest!
A különféle betétek különféle keménységűek. De az sehol nincs megírva, hogy a versenymotorokon csak kőkemény betétet használhatnak, hiszen a súrlódási tényező nem feltétlen arányos a keménységgel. A sportmotorokhoz "méretezett" fékbetét alapvetően jobb hőtűrést jelent - nem üvegesedik meg a betét felülete olyan hamar.
Egyáltalán nem tartom furcsának azt, hogy egyes betétípusok kevésbé eszik a tárcsát, mint mások. Vagyis egy gyárilag párosított tárcsa-betét kombináció (bízva a gyártó filozófiájában) lehet olyan, hogy tárcsát csak nagyon sokára kelljen cserélni.
Utánakérdeztem Döménél, hogy most akkor nem jól emlékszek-e, vagy mi van, szóval: 186ekm-t (száznyolcvanhatezer!) motorozott eddig a Pan-nal, és még mindig az a tárcsaszett van rajta, amivel anno vette a motort!
Most is megjegyezte, hogy szigorúan gyári(!) fékbetéteket tesz bele. Ezek után nem tartom kizártnak, hogy az enyémen, amiben még "alig" 96ekm van, gyári féktárcsák legyenek (nem mintha ez utóbbi lenne a lényeg - hanem az, hogy adott tárcsakeménységhez megfelelő keménységű betétet választva a tárcsa állapota sokáig megőrizhető).
A különféle betétek különféle keménységűek. De az sehol nincs megírva, hogy a versenymotorokon csak kőkemény betétet használhatnak, hiszen a súrlódási tényező nem feltétlen arányos a keménységgel. A sportmotorokhoz "méretezett" fékbetét alapvetően jobb hőtűrést jelent - nem üvegesedik meg a betét felülete olyan hamar.
Egyáltalán nem tartom furcsának azt, hogy egyes betétípusok kevésbé eszik a tárcsát, mint mások. Vagyis egy gyárilag párosított tárcsa-betét kombináció (bízva a gyártó filozófiájában) lehet olyan, hogy tárcsát csak nagyon sokára kelljen cserélni.
Utánakérdeztem Döménél, hogy most akkor nem jól emlékszek-e, vagy mi van, szóval: 186ekm-t (száznyolcvanhatezer!) motorozott eddig a Pan-nal, és még mindig az a tárcsaszett van rajta, amivel anno vette a motort!
Most is megjegyezte, hogy szigorúan gyári(!) fékbetéteket tesz bele. Ezek után nem tartom kizártnak, hogy az enyémen, amiben még "alig" 96ekm van, gyári féktárcsák legyenek (nem mintha ez utóbbi lenne a lényeg - hanem az, hogy adott tárcsakeménységhez megfelelő keménységű betétet választva a tárcsa állapota sokáig megőrizhető).
Üdv.
Pesta
Pesta
- papa
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2014.04.08., kedd 22:14
- Tartózkodási hely: Abádszalók
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Amit ma meg tehetsz, ne halazd holnapra, mert nem-biztos hogy megéred.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Papa!
Köszönöm a tippet!
Kissé lehangolónak érzem ugyanakkor, hogy a féktárcsák-szekció nem kereshető típus szerint.
Másfelől pedig súlyosan be vagyok oltva a hazai kereskedések ellen, még abból az időből, amikor elkezdtem ezt-azt vásárolni. Láttam az árakat, a köztük levő különbséget, bizalmamat vesztettem a magyar kereskedőkben.
Az utóbbi időben már talán helyreállni látszik a rend, a verseny talán tényleg helyreteszi a dolgokat, de épp tegnap beszéltem egy motoros ismerősömmel, akinek 4000-ért akart egy kereskedő olyan gyertyát eladni, amit máshol 2400-ért megvehetett volna. (A végén a 4000-es kereskedőtől vette meg, 2400-ért... - De miért kell elsőre hülyének nézni a vásárlót?! Miért kell alkudozni a boltban?)
A lényeg: egy angol céggel fogok féktárcsákat gyártatni, plusz betétet mindegyikre (ezt talán csak forgalmazzák), plusz 1 pár első teleszkóp belsőcső titán-nitrid bevonattal... (Hozzáteszem, mindez együtt fog annyiba se kerülni, mintha megvettem volna a 3 gyári tárcsát... Aztán majd meglátjuk, mi milyen jó....)
Köszönöm a tippet!
Kissé lehangolónak érzem ugyanakkor, hogy a féktárcsák-szekció nem kereshető típus szerint.
Másfelől pedig súlyosan be vagyok oltva a hazai kereskedések ellen, még abból az időből, amikor elkezdtem ezt-azt vásárolni. Láttam az árakat, a köztük levő különbséget, bizalmamat vesztettem a magyar kereskedőkben.
Az utóbbi időben már talán helyreállni látszik a rend, a verseny talán tényleg helyreteszi a dolgokat, de épp tegnap beszéltem egy motoros ismerősömmel, akinek 4000-ért akart egy kereskedő olyan gyertyát eladni, amit máshol 2400-ért megvehetett volna. (A végén a 4000-es kereskedőtől vette meg, 2400-ért... - De miért kell elsőre hülyének nézni a vásárlót?! Miért kell alkudozni a boltban?)
A lényeg: egy angol céggel fogok féktárcsákat gyártatni, plusz betétet mindegyikre (ezt talán csak forgalmazzák), plusz 1 pár első teleszkóp belsőcső titán-nitrid bevonattal... (Hozzáteszem, mindez együtt fog annyiba se kerülni, mintha megvettem volna a 3 gyári tárcsát... Aztán majd meglátjuk, mi milyen jó....)
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 761
- Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Sziasztok !
Talán hozzászólásban olvastam, vagy mégsem a cx500c első és hátsó kerékcsapágy méreteit . Aki esetleg tudja a csapágyak számát és méretét, esetleg még a beszerzés helyét is kérem ossza meg a társasággal !
Köszönöm !
Talán hozzászólásban olvastam, vagy mégsem a cx500c első és hátsó kerékcsapágy méreteit . Aki esetleg tudja a csapágyak számát és méretét, esetleg még a beszerzés helyét is kérem ossza meg a társasággal !
Köszönöm !
- droford
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2014.11.28., pén. 09:21
- Tartózkodási hely: Békés, Békés megye
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
A csapágy száma 6302 (Z) elől és hátul is. Mérete: 15x42x13.
Remélem megőrsítik, hogy nem tévedek
Remélem megőrsítik, hogy nem tévedek
Honda CX 500 (1980)
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 25 vendég