Alkatrész
-
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2017.11.22., szer. 22:47
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
még pár dolog, már csak okoskodás, nem kioktatás :
a viszkozítás, ill. annak a megőrzése nagyban függ az alapolajtól és a teljesítményszinttől, ugyanis a viszkozitás nem csak a hőmérséklettel változik, hanem a motorban eltöltött idővel is, van egy olyan kifejezés hogy nyírásstabilitás, azt jelenti hogy a friss olaj molekulaszerkezete mennyire törik össze, miközben a szivattyú megjáratja az apró járatokban, a forró motoralkatrészek között
ha rosszul sikerül kiválasztani a teljesítményszintet, hiába jó a flakonon lévő szám (pl.10W40), előfordulhat, hogy kilép az olaj a viszkozitási osztályából, túl híggá válik és káros kopást okoz
pl. egy ásványi alapú olajat nagyon erősen kell adalékolni hogy a nyírással szemben ellenálló legyen, és hogy többfokozatú legyen, és ez minél kevésbé változzon olajcseréig
míg egy szintetikus olajat a laborban olyan molekulaszerkezettel gyártanak le, amilyen olajat készíteni akarnak, így annak adalékolás nélkül is jobb lessz a nyírásstabilitása és sokkal jobb állapotban fog előkerülni a motorból, mint az ásványi társa
s ez csak 1 db tulajdonság, a viszkozitást, kenőképességet befolyásolja még pl. a kéntartalom, a koromképződés, mennyire tudja a szennyeződéseket lebegtetésben tartani
persze ez nem igazán érdekes a CX-einknél, mert sokkal jobb olajaink vannak mint 40 éve, sokkal inkább egy turbós, kisméretű, kis olajtöltettel megáldott TSI motoros Skodára
a viszkozítás, ill. annak a megőrzése nagyban függ az alapolajtól és a teljesítményszinttől, ugyanis a viszkozitás nem csak a hőmérséklettel változik, hanem a motorban eltöltött idővel is, van egy olyan kifejezés hogy nyírásstabilitás, azt jelenti hogy a friss olaj molekulaszerkezete mennyire törik össze, miközben a szivattyú megjáratja az apró járatokban, a forró motoralkatrészek között
ha rosszul sikerül kiválasztani a teljesítményszintet, hiába jó a flakonon lévő szám (pl.10W40), előfordulhat, hogy kilép az olaj a viszkozitási osztályából, túl híggá válik és káros kopást okoz
pl. egy ásványi alapú olajat nagyon erősen kell adalékolni hogy a nyírással szemben ellenálló legyen, és hogy többfokozatú legyen, és ez minél kevésbé változzon olajcseréig
míg egy szintetikus olajat a laborban olyan molekulaszerkezettel gyártanak le, amilyen olajat készíteni akarnak, így annak adalékolás nélkül is jobb lessz a nyírásstabilitása és sokkal jobb állapotban fog előkerülni a motorból, mint az ásványi társa
s ez csak 1 db tulajdonság, a viszkozitást, kenőképességet befolyásolja még pl. a kéntartalom, a koromképződés, mennyire tudja a szennyeződéseket lebegtetésben tartani
persze ez nem igazán érdekes a CX-einknél, mert sokkal jobb olajaink vannak mint 40 éve, sokkal inkább egy turbós, kisméretű, kis olajtöltettel megáldott TSI motoros Skodára
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Pesta!
magam részéről azt mondom, hozd azt a kompresszió mérőt én kíváncsi vagyok.
Megköszönöm már csak úgy érdekesség képpen is ha mérünk egy kompressziót.
magam részéről azt mondom, hozd azt a kompresszió mérőt én kíváncsi vagyok.
Megköszönöm már csak úgy érdekesség képpen is ha mérünk egy kompressziót.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
OLAJ TÉMA
Azt gondolom inkább az lehet a kérdés hogy ásványi vagy szintetikus olaj legyen-e?
Tudjuk hogy az ásványi olaj képes iszapot csinálni, valamint hogy elsavasodik és így lemarja a generátor vezetékéről a lakk szigetelést => generátor zárlatot csinál.
Nem vagyok mélységében jártas a témában.
Magam részéről szintetikus 10W40-et használok jó ideje.
Igen, nekem is kell utána töltenem de a gyári leírás is említi hogy kell.
Viszont amikor bele nézek a blokkba, olyan tiszta hogy csak na.
Semmi iszap, semmi eltömődés.
Azt gondolom inkább az lehet a kérdés hogy ásványi vagy szintetikus olaj legyen-e?
Tudjuk hogy az ásványi olaj képes iszapot csinálni, valamint hogy elsavasodik és így lemarja a generátor vezetékéről a lakk szigetelést => generátor zárlatot csinál.
Nem vagyok mélységében jártas a témában.
Magam részéről szintetikus 10W40-et használok jó ideje.
Igen, nekem is kell utána töltenem de a gyári leírás is említi hogy kell.
Viszont amikor bele nézek a blokkba, olyan tiszta hogy csak na.
Semmi iszap, semmi eltömődés.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Olaj
Szerintem:
1. A ma kapható olajok teljesítményszintje bőven megfelel a mi motorjaink számára - ahogy cznorbi is írja.
2. Tehát nem nagyon van szükség a szintetikusra, mert a mai olajok (akármilyen bázisúak is) hatékony adalékrendszerrel bírnak. Ez nem jelenti azt, hogy általában nem jobb a szintetikus, csak a motorjaink esetében valószínűleg felesleges, vagy legalábbis nem gazdaságos, amennyiben a 6ekm-es olajcsere-periódusnál maradunk.
3. A viszkozitási (ill. viszkozitási osztály) értékek adott hőmérsékleten, és az olaj új korában értelmezendőek. A legtöbbünknek valószínűleg nincs lehetősége viszkozitást méretnie.
4. A motorolaj elfáradása a viszkozitás-törésből, illetve az ezt többnyire megelőző adalékanyag-kimerülésből, az olaj degradációjának felgyorsulásából ered. Ha a stabilizátor-adalékok elfogynak, akkor az olajnak is meg vannak számlálva a kilométerei/üzemórái. Ha egy olaj kíméletlenül van használva (off-road körülmények, nagy terhelés, párás klíma, stb.), akkor hamarabb tönkre fog menni.
A fentiekhez csak egy érdekesség:
ST1100, 1990-től gyártott, 98LE, 12ekm-es olajcsere-periódus (NEM szintetikus olajjal)
CBR1100XX, 1996-tól gyártott, 150-164LE, 12ekm-es olajcsere-periódus (NEM szintetikus olajjal)
Ezek alapján a (költői) kérdésem az, hogy vajon egyáltalán lehet a CX kényes a mai olajokra? - már ami a kenőképességet, a teljesítményszintet, az élettartamot illeti.
Szerintem egy esetben lehet nagy baj: ha valahonnan "sikerül" valami hamisított szutykot motorolaj címén vásárolni.
1. A ma kapható olajok teljesítményszintje bőven megfelel a mi motorjaink számára - ahogy cznorbi is írja.
2. Tehát nem nagyon van szükség a szintetikusra, mert a mai olajok (akármilyen bázisúak is) hatékony adalékrendszerrel bírnak. Ez nem jelenti azt, hogy általában nem jobb a szintetikus, csak a motorjaink esetében valószínűleg felesleges, vagy legalábbis nem gazdaságos, amennyiben a 6ekm-es olajcsere-periódusnál maradunk.
3. A viszkozitási (ill. viszkozitási osztály) értékek adott hőmérsékleten, és az olaj új korában értelmezendőek. A legtöbbünknek valószínűleg nincs lehetősége viszkozitást méretnie.
4. A motorolaj elfáradása a viszkozitás-törésből, illetve az ezt többnyire megelőző adalékanyag-kimerülésből, az olaj degradációjának felgyorsulásából ered. Ha a stabilizátor-adalékok elfogynak, akkor az olajnak is meg vannak számlálva a kilométerei/üzemórái. Ha egy olaj kíméletlenül van használva (off-road körülmények, nagy terhelés, párás klíma, stb.), akkor hamarabb tönkre fog menni.
A fentiekhez csak egy érdekesség:
ST1100, 1990-től gyártott, 98LE, 12ekm-es olajcsere-periódus (NEM szintetikus olajjal)
CBR1100XX, 1996-tól gyártott, 150-164LE, 12ekm-es olajcsere-periódus (NEM szintetikus olajjal)
Ezek alapján a (költői) kérdésem az, hogy vajon egyáltalán lehet a CX kényes a mai olajokra? - már ami a kenőképességet, a teljesítményszintet, az élettartamot illeti.
Szerintem egy esetben lehet nagy baj: ha valahonnan "sikerül" valami hamisított szutykot motorolaj címén vásárolni.
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 761
- Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Szerintem amilyet akarsz, ha rám hallgatsz !
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- Plero
- Hozzászólások: 398
- Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
- Kapcsolat:
-
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2017.11.22., szer. 22:47
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
sziasztok
kacérkodom a gondolattal, hogy veszek új gumikat a CXre, a fennlévők már 10 évesek, nem repedezettek, kopottak, de körömmel nyomogatva sokkal keményebbek pl. mint a pancsi 3 éves miats gumijai, mondjuk nemtudom ez mérvadó-e ?
de a lényeg, milyen gyártmány vált be, mit jobb kerülni? van ilyen tapasztalat?
ill. hátulra lehet venni szélesebb gumit, optikai tuning miatt, kicsit fura a széles ülés alatt a virsli gumi
köszönöm
Norbi
kacérkodom a gondolattal, hogy veszek új gumikat a CXre, a fennlévők már 10 évesek, nem repedezettek, kopottak, de körömmel nyomogatva sokkal keményebbek pl. mint a pancsi 3 éves miats gumijai, mondjuk nemtudom ez mérvadó-e ?
de a lényeg, milyen gyártmány vált be, mit jobb kerülni? van ilyen tapasztalat?
ill. hátulra lehet venni szélesebb gumit, optikai tuning miatt, kicsit fura a széles ülés alatt a virsli gumi
köszönöm
Norbi
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
18223-ra
cznorbert
Én erre esküszöm.
Már vagy a 3. csere óta van nekem ez.
Mitas belsős gumi.
http://www.tapadas.hu/kosarba/130-90-16 ... aign=agerp
Félő hogy a szélesebb gumi nem fog beférni a kardán miatt.
cznorbert
Én erre esküszöm.
Már vagy a 3. csere óta van nekem ez.
Mitas belsős gumi.
http://www.tapadas.hu/kosarba/130-90-16 ... aign=agerp
Félő hogy a szélesebb gumi nem fog beférni a kardán miatt.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 29 vendég