CX/GL Te és Motorod
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Cafe-mania
Úgy tűnik, mostanság a csapból is kaférészerek folynak...!
Tőlem "kissé" távol áll ez az irányzat, de az ilyesmikre fordított munka elismerésre méltó. A Wild magazint a napokban megvettem - egyébként nem olvasom őket, csak a Forrest-féle CX-R-ek miatt vettem meg.
Jut eszembe: a kipufogókönyökre való bandázsra mit javasoltok? Milyet, hol érdemes venni? Van egy pár menthetetlen krómozású kipufogókönyököm, ez is egy jó megoldás lehet az eltakarására - DE NEM Cafe-Racert építek!
Tőlem "kissé" távol áll ez az irányzat, de az ilyesmikre fordított munka elismerésre méltó. A Wild magazint a napokban megvettem - egyébként nem olvasom őket, csak a Forrest-féle CX-R-ek miatt vettem meg.
Jut eszembe: a kipufogókönyökre való bandázsra mit javasoltok? Milyet, hol érdemes venni? Van egy pár menthetetlen krómozású kipufogókönyököm, ez is egy jó megoldás lehet az eltakarására - DE NEM Cafe-Racert építek!
Üdv.
Pesta
Pesta
- Plero
- Hozzászólások: 398
- Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
- Kapcsolat:
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Hol a delej?!
Uraim!
Nem tudom, hogy mennyire találjátok hasznosnak az alább olvasható "élménybeszámolómat", de úgy gondolom, ha csak egy motorosnak is ettől fog megoldódni a problémája, akkor már nem írtam hiába.
A közelmúltban úgy érzékeltem, hogy a motorom világítása elég gyatra: a normálisnál "narancssárgábban", és gyengébben világított elöl.
Rámértem, hogy mennyi feszültség esik (vész el) az akku "+" sarka és a világítás között. Aztán nem írom le, hogy mi mindent bontottam le, hogy mérjek, meg hogy megtaláljam a hiba forrását. Jót derülnétek rajta. Legyen elég annyi, hogy a közelmúltban megrendelt (elülső) fém fékcsőkészletem felszerelésére is adott lehetőséget a dolog...
Addig-addig méricskéltem és kontaktspréztem, réz-spréztem, érintkezőt csiszoltam gyakorlatilag szembeszökő javulás nélkül, hogy a végén jutott eszembe, hogy a főbiztosítékot elfelejtettem megnézni.
Ezzel kellett volna kezdenem! Már akkor gyanús volt a dolog, amikor rámérve (álló motornál felkapcsolt világítás mellett) 0,7-0,8V feszültség tűnt el a főbiztosíték két vége között - igen, azon a kb. 4cm-en!
Ez már önmagában is érdekes volt, de a gyanút az váltotta váddá, hogy a biztosíték két vége közül az egyik csavarja olyan forró volt, hogy el kellett ejtenem.
(Egy kis villanytan: ha 0,8V esett a biztosítékon, miközben a felkapcsolt első lámpa 5A-je, a hátsó lámpa kb. 2x2A-je és a ráadott gyújtás 3A-je mellett összesen kb. 12A áram folyt át, - a műszerfal-világításom ledes -, akkor az ott eldisszipált teljesítmény P=UxI alapon nagyjából 10W. Nem tűnik soknak, de ez a 10W kifejezetten az egyik rögzítőcsavaron alakult hővé - senki sem markolászna szívesen egy ilyen teljesítményű izzólámpát!.)
Igazából csodálkozok rajta, hogy a műanyag ház nem olvadt meg a csavar közvetlen közelében.
Mindezt úgy, hogy kevéske oxidáció (igazából csak bemattulás) látszott a biztosítlék végén, és az érintkezőként működő alátét között.
Egyszóval: ha másnak hasonló problémája adódik, kezdje a hibakeresést az elején!
Kérdés: tudja-e vki, hogy ilyen biztosítékot hol tudok emberi áron venni? (Az ebay-t természetesen már megnéztem. Sok a postaköltség... :-/ ).
Nem tudom, hogy mennyire találjátok hasznosnak az alább olvasható "élménybeszámolómat", de úgy gondolom, ha csak egy motorosnak is ettől fog megoldódni a problémája, akkor már nem írtam hiába.
A közelmúltban úgy érzékeltem, hogy a motorom világítása elég gyatra: a normálisnál "narancssárgábban", és gyengébben világított elöl.
Rámértem, hogy mennyi feszültség esik (vész el) az akku "+" sarka és a világítás között. Aztán nem írom le, hogy mi mindent bontottam le, hogy mérjek, meg hogy megtaláljam a hiba forrását. Jót derülnétek rajta. Legyen elég annyi, hogy a közelmúltban megrendelt (elülső) fém fékcsőkészletem felszerelésére is adott lehetőséget a dolog...
Addig-addig méricskéltem és kontaktspréztem, réz-spréztem, érintkezőt csiszoltam gyakorlatilag szembeszökő javulás nélkül, hogy a végén jutott eszembe, hogy a főbiztosítékot elfelejtettem megnézni.
Ezzel kellett volna kezdenem! Már akkor gyanús volt a dolog, amikor rámérve (álló motornál felkapcsolt világítás mellett) 0,7-0,8V feszültség tűnt el a főbiztosíték két vége között - igen, azon a kb. 4cm-en!
Ez már önmagában is érdekes volt, de a gyanút az váltotta váddá, hogy a biztosíték két vége közül az egyik csavarja olyan forró volt, hogy el kellett ejtenem.
(Egy kis villanytan: ha 0,8V esett a biztosítékon, miközben a felkapcsolt első lámpa 5A-je, a hátsó lámpa kb. 2x2A-je és a ráadott gyújtás 3A-je mellett összesen kb. 12A áram folyt át, - a műszerfal-világításom ledes -, akkor az ott eldisszipált teljesítmény P=UxI alapon nagyjából 10W. Nem tűnik soknak, de ez a 10W kifejezetten az egyik rögzítőcsavaron alakult hővé - senki sem markolászna szívesen egy ilyen teljesítményű izzólámpát!.)
Igazából csodálkozok rajta, hogy a műanyag ház nem olvadt meg a csavar közvetlen közelében.
Mindezt úgy, hogy kevéske oxidáció (igazából csak bemattulás) látszott a biztosítlék végén, és az érintkezőként működő alátét között.
Egyszóval: ha másnak hasonló problémája adódik, kezdje a hibakeresést az elején!
Kérdés: tudja-e vki, hogy ilyen biztosítékot hol tudok emberi áron venni? (Az ebay-t természetesen már megnéztem. Sok a postaköltség... :-/ ).
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 761
- Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
- Kapcsolat:
delej
Szevasz Pesta !
Gyenge világításon nagyon egyszerűen akartam javítani, ugyanis a lámpa foncsorjára gyanakodtam, de az új foncsor cseréje után sem javult sokat az éjszakai látás minősége ! Ha valós a javulás a biztosíték cseréjével, akkor meg kellene hirdetni egy csoportos ebay-s beszerzést és a postakltsg mindjárt osztódna. Én kipróbálom, és feliratkozok.
Gyenge világításon nagyon egyszerűen akartam javítani, ugyanis a lámpa foncsorjára gyanakodtam, de az új foncsor cseréje után sem javult sokat az éjszakai látás minősége ! Ha valós a javulás a biztosíték cseréjével, akkor meg kellene hirdetni egy csoportos ebay-s beszerzést és a postakltsg mindjárt osztódna. Én kipróbálom, és feliratkozok.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Gyenge világítás
Szia Jani bátyám!
Örülök, hogy legalább te válaszolsz vmit a beírásaimra. Néha az az érzésem, hogy magamnak írok a fórumon, ami azért bosszant, mert ha vki kérdez vmit, igyekszek rá adatot szolgáltatni, bezzeg ha én kérdezek vmit (lásd a korábbi bejegyzéseimet), síri csend a "válasz"...
Ma este befejeztem a világítás-javítási törekvéseimet, a főbiztosíték kontaktjait megtisztítottam, és beépítettem egy tartalék biztosítékot (az eredetivel azonos típusút). Az eredmény beszédes: felkapcsolt világítás mellett a biztosítékon eső feszültség a korábbi 0,7-0,8V-ról leesett 0,04V alá (igen, kevesebb mint tizedére - ezzel a rajta elfűtött teljesítmény kevesebb mint századrészére csökkent!). A világítóberendezések szemlátomást erősebben világítanak.
Az új biztosíték beszerzését el fogom indítani, egyelőre keresem a lehetséges forrásokat. El kell áruljak még vmit: a főbiztosíték házának fedelében betárolt tartalék biztosítékot kiszedni szinte lehetetlen - legalábbis egy darabban. Valószínűleg nem jellemző meghibásodás ennek a "kiégése", de gondoltam, szólok - persze lehet, hogy csak én voltam béna...
A fém fékcsőről: érezhetően jobb a fékhatás, a fék egy határozott ponton keményedik, nem "rugózik". Tudom, hogy nem olcsó dolog, de mindenkinek nyugodt szívvel merem ajánlani ezt a kis átalakítást.
Örülök, hogy legalább te válaszolsz vmit a beírásaimra. Néha az az érzésem, hogy magamnak írok a fórumon, ami azért bosszant, mert ha vki kérdez vmit, igyekszek rá adatot szolgáltatni, bezzeg ha én kérdezek vmit (lásd a korábbi bejegyzéseimet), síri csend a "válasz"...
Ma este befejeztem a világítás-javítási törekvéseimet, a főbiztosíték kontaktjait megtisztítottam, és beépítettem egy tartalék biztosítékot (az eredetivel azonos típusút). Az eredmény beszédes: felkapcsolt világítás mellett a biztosítékon eső feszültség a korábbi 0,7-0,8V-ról leesett 0,04V alá (igen, kevesebb mint tizedére - ezzel a rajta elfűtött teljesítmény kevesebb mint századrészére csökkent!). A világítóberendezések szemlátomást erősebben világítanak.
Az új biztosíték beszerzését el fogom indítani, egyelőre keresem a lehetséges forrásokat. El kell áruljak még vmit: a főbiztosíték házának fedelében betárolt tartalék biztosítékot kiszedni szinte lehetetlen - legalábbis egy darabban. Valószínűleg nem jellemző meghibásodás ennek a "kiégése", de gondoltam, szólok - persze lehet, hogy csak én voltam béna...
A fém fékcsőről: érezhetően jobb a fékhatás, a fék egy határozott ponton keményedik, nem "rugózik". Tudom, hogy nem olcsó dolog, de mindenkinek nyugodt szívvel merem ajánlani ezt a kis átalakítást.
Üdv.
Pesta
Pesta
- Plero
- Hozzászólások: 398
- Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
13306-ra
Én is mindig olvasom az írásaidat.
Mekkora a biztosíték mérete? http://www.hestore.hu/cat_304.html itt is tudsz keresgetni.
Elektronikai cuccokat áruló boltokban biztos lehet kapni esetleg még háztartási eszközöket javítóknál is lehet érdeklődni.
Arról a LED-es műszerfalról tehetnél fel képeket és leírást.
Én is mindig olvasom az írásaidat.
Mekkora a biztosíték mérete? http://www.hestore.hu/cat_304.html itt is tudsz keresgetni.
Elektronikai cuccokat áruló boltokban biztos lehet kapni esetleg még háztartási eszközöket javítóknál is lehet érdeklődni.
Arról a LED-es műszerfalról tehetnél fel képeket és leírást.
By Plero
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Világítás
Szia Plero!
Örülök, hogy itt vagy. Természetesen nem neked szántam a "kritikát" - ahhoz képest, hogy hány megmentett motor készült itt a fórumon, sajnos még senki nem tudta közölni velem a kipufogó-könyök bandázs beszerzésének lehetséges forrásait...
A műszerfal-világításomban semmi extra nincs. Az ebay-en vettem 12V-os, kukorica-ledet (minden irányba világít), eleve olyan foglalattal, mint az eredeti lámpa. Csak ki kellett cserélnem, és kész.
Örülök, hogy itt vagy. Természetesen nem neked szántam a "kritikát" - ahhoz képest, hogy hány megmentett motor készült itt a fórumon, sajnos még senki nem tudta közölni velem a kipufogó-könyök bandázs beszerzésének lehetséges forrásait...
A műszerfal-világításomban semmi extra nincs. Az ebay-en vettem 12V-os, kukorica-ledet (minden irányba világít), eleve olyan foglalattal, mint az eredeti lámpa. Csak ki kellett cserélnem, és kész.
Üdv.
Pesta
Pesta
- klb
- Hozzászólások: 322
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 21:29
- Tartózkodási hely: Nyírpazony
- Kapcsolat:
Világítás
Kedves Pesta!
Biztosíték:
Szerintem az első autó villamossági boltban, ami az utadba kerül biztos van, én ott vettem, ez biztos beszerezhető Mo.-is.
Vinni kell egy mintát.
Célszerű még valami jóminőségű, megnövelt fényerjű égőt venni, nekem az sokat javított a világításon.
KLB
Biztosíték:
Szerintem az első autó villamossági boltban, ami az utadba kerül biztos van, én ott vettem, ez biztos beszerezhető Mo.-is.
Vinni kell egy mintát.
Célszerű még valami jóminőségű, megnövelt fényerjű égőt venni, nekem az sokat javított a világításon.
KLB
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Sztem Pesta inkabb erre a biztire gondolt.
- Plero
- Hozzászólások: 398
- Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
- Kapcsolat:
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 22 vendég