CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3815
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5601

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2015.05.08., pén. 09:20

14609-re
cxkopi!
nagyon jó vagy :!:
Igen, 2 része van ahogy a Pesta szépen meg is nevezte és meg is számozta.
A CDI modul (1) maga, amit a töltőtekercsek (2) töltenek fel, és a jeladótekercsek (3) vezérelnek.
Szóval CDI modul maga,töltőtekercsek és jeladótekercsek. Ha ebből 1-et elveszünk akkor tényleg marad 2 ;)

Csak azt nem értem hogy ha 2 akkor vajon miért 3-ig számozott? :shock: :?:

Van öteleted? :D
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: 2 a 3?

#5602

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2015.05.08., pén. 10:26

Győző!

CXKoPi bizonyára úgy értelmezte a dolgot, hogy van egy doboz, ami a motoron kívül van (ez a CDI), meg van egy másik, ami meg belül (a tekercsek).

Ugyebár természetes, hogy lennie kell egy jeladónak...

Közben azon agyaltam, hogy bizony sok-sok baja lehet ám ennek a CDI-s gyújtásnak...! A tranzisztoros sokkal egyszerűbb, és megbízhatóbb is.

A lehetséges problémák, pl.:
1. Ha a CDI-ben a gyújtási energiát tároló kondenzátorok elkezdenek gyengélkedni, akkor a szikra energiájával lehetnek gondok.
2. Ha a töltőtekercsek "megsülnek", akkor nem lesz szikra sem... (Lásd Oszy zseniális ideiglenes-megoldását a fali adapterrel, amivel a generátortekercsből nyert energiával töltötte a gyújtásrendszert...! :D És működött! 8-) ).
3. Ha a jeladótekercsek geometriája nem teljesen jó, akkor elmegy az előgyújtás-szabályzás egy kicsit.
4. Ha a CDI-ben a jeladótekercsekből (3 van!) jövő jeleket leosztó ellenállások változnak (öregszenek), akkor változik az előgyújtás mértéke is, hiszen ezek az elemek szabják meg azt, hogy a 3 tekercs milyen arányban szóljon bele az előgyújtás-szabályzásba.

Főleg ez utóbbi pont veti fel azt a kérdést, hogy vajon a gyári gyújtások milyen szórással készültek? Mennyire volt egyforma a motorok gyújtási karakterisztikája?

Szerintem ezen problémák kiküszöbölésére legjobb a programozható gyújtás (=IgniTech - bocs, semmi jutalékot nem kapok!).

De ha valaki igazán tutira akar menni, akkor szerintem egy IgniTech-et összeházasít egy tranzisztoros gyújtással (modul és gyújtótekercs csere!).

(BEFOGTAM! :-D)
Üdv.
Pesta

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3815
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5603

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2015.05.08., pén. 11:16

14613-ra

... De ha valaki igazán tutira akar menni, akkor szerintem egy IgniTech-et összeházasít egy tranzisztoros gyújtással (modul és gyújtótekercs csere!) - Te Pesta, miért ne lehetnél mondjuk TE az a valaki?
Emlékeim szerint Oszy mondott valami olyasmit a témában hogy a mikrokontroler programozást bevállalja.
Vagy hogy volt ez?
Hogy emlékszel?
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: gyújtás

#5604

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2015.05.08., pén. 11:43

Győző!

A programozást én is "ajánlottam", hiszen ETZ-re csináltam is ilyet. Csakhogy az a büdös nagy helyzet, hogy nincs időm mostanában ilyesmivel foglalkozni, pedig szívesen csinálnám.

Az IgniTech is egy ilyen mikrokontrolleres technika, csak az már készen van, meg lehet venni. Az enyém nem tudom, hogy mikor fog elkészülni CX-re... Nomeg az is biztos, hogy nem fogok tudni mellé programozó szoftvert adni, mert ahhoz nem értek. Magát a kontrollert tudom programozni, de olyan programot, amivel pl. grafikusan ábrázolható a gyújtási görbe, na olyat nem tudok csinálni.
Üdv.
Pesta

cxkopi
Hozzászólások: 203
Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
Tartózkodási hely: Hosszúpályi
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5605

Hozzászólás Szerző: cxkopi » 2015.05.08., pén. 20:58

Gyujtás:
nem az eszet akarom osztani, csak kérdezem?

anno volt a megszakitó, és akkufesz jelen estben 12v.Most van 12v, a megszakitó helyett egy jeladó akár haljel, hogy ne keljen az indukciós az talán zűrösebb, vagy nem tudom. a lendkeréken van valami bizbasz, nemtudom mi, talán mágnes -az euron nincs. ezt nem lehet használni?
gyujtás karakterisztika amit én tudok -alpelőgyujtás 1200-1400 ford. ig.(10-15 fokmax)
3000-3500ford.-on 30-35 fok egyenletesen nől, onnan állandó ( eurón). a max ford pedig korlátozza az elektronika9000.
vagy így naiva módon nem lehet?
a 80 fok elékelést alpból késlelteti az elektronika, vagy 2 jeladó beépít a megfelelő helyre kivülről hozzáférhető módon.

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5606

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2015.05.11., hétf. 10:15

CXKoPi!

Senki nem kell, hogy problémának tekintse az észosztást! Mindenkinek jól jön egy kis plusz. De nem félsz, hogy neked nem marad elég a végére?! (Bocs, ha rossz poén volt!)

A motorok gyújtásába csak annyira szeretnék belenyúlni, hogy a jeladók megmaradjanak! Ha újabb jeladót akar beépíteni az ember, azt bizony bontás nélkül aligha lehet megoldani!

Nekem a fő problémám a nagy alapelőgyújtás a 650-eseken. Meggyőződésem, hogy az indításkori (főleg meleg!) "megszorulás" a túl nagy alapjárati előgyújtás miatt van.

Ha eljutok oda végre, hogy nem lesz mit szerelnem, akkor majd ezt is megpróbálom megoldani. De az még sok idő...
Üdv.
Pesta

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5607

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2015.05.11., hétf. 20:20

14622-re

A meleginditas-szorulas lehet meg a gyarinal vekonyabb hatsodekli tomitestol is. Ha vekonyabb, az onindito kozlokerek megszorul a blokkhaz es a hatsodekli kozott es ez melegen fokozottan igaz.

cxkopi
Hozzászólások: 203
Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
Tartózkodási hely: Hosszúpályi
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5608

Hozzászólás Szerző: cxkopi » 2015.05.11., hétf. 21:49

gyujtás-végszó a részemről.
:nem akarok senkit bántani , csak azt szerettem volna , hogy ne keljen 1 Xaros gyujtás hiba miatt széthúzni a motort, mert nem tartom szerencsésnek.Nem tudom hogy kell csinálni, de ha nincs egyszerűbb, megoldás mikor már emeberek mentek a holdra, akkor valahol valami nem az igazi.(kb. 1000 motor tipus van ami szikrával megy, hátha jó 1-2 közülük.)Erre gondoltam.

CsR65
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2014.07.29., kedd 21:06
Kapcsolat:

Re: CX/GL logós törölköző

#5609

Hozzászólás Szerző: CsR65 » 2015.05.11., hétf. 22:18

Üdv Mindenkinek!

Forrest, Oszy,Artur Ti kértetek törölközőt!
Sajnos a gyártó fekete színben nem tud szállítani,legyetek szívesek döntsétek el kértek-e más színben?
05.22.-én le kell adnom a rendelést.

Üdv! Robi

ScheibliGL400
Hozzászólások: 190
Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 14:46
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5610

Hozzászólás Szerző: ScheibliGL400 » 2015.05.11., hétf. 23:04

Hali mindenkinek!
Ígéretemhez híven, jelzem véglegesen elkészült a mocim. Műszaki vizsga megtörtént pénteken. Az első hosszabb úton tökéletesen viselkedett a gép. Nem akarok előre következtetést levonni, de talán emlékeztek arra, hogy nem igazán indult korábban tökéletesen a moci.Na ez megváltozott pozitív irányba. Másfél hét állás után pőc-röf és indult. Remélem ez így is marad!
SF

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 37 vendég