CX/GL Te és Motorod
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: termosztát
Sziasztok!
Mint tegnap írtam, tettem ma egy karikát az új termosztáttal (azaz a motorral, amiben a termosztátot cseréltem ). Erről szeretnék beszámolni.
Nos, az eredmény nem meggyőző. Ugyebár a mai hőmérséklet már 20 fok alatti volt, tehát gatyarepesztő melegről aligha beszélhetünk...
A motor hőmérséklete lassan kúszott felfelé, kb. 10 perc normál üzem (80-90-es tempó) után állt be a mutató a vékony és a vastag zöld mező határára.
Egyszer "megálltam" vele barangolni az egyik zsákutcában (alapjárat, állás, max. 1-es fokozat), ekkor egyértelműen elindult a mutató fölfelé, egészen a függőleges állásig, de elindulás után 2km-rel már megint a két zöld mező határán volt a mutató. Szóval az új termosztát sem tett csodát, ezzel kapcsolatban lenne kérdésem azokhoz, akik tudják a választ:
1. van-e 82 fokostól nagyobb hőmérsékleten nyitó termosztát?
2. a termosztáton levő (gyári!) áteresztő-furat "beforrasztása" vajon mire vezetne?
3. a motor hűlése menet közben a motort érő menetszél következménye lehet, vagy a fent említett pici furaton a hűtőbe átáramló (és onnan vissza) hűtőfolyadék hatása lehet? (Képes annyi hűtőfolyadék átmenni azon a pici lyukon, hogy a hűtőben lehűlve ne engedje elérni az üzemi hőmérsékletet?)
Mint tegnap írtam, tettem ma egy karikát az új termosztáttal (azaz a motorral, amiben a termosztátot cseréltem ). Erről szeretnék beszámolni.
Nos, az eredmény nem meggyőző. Ugyebár a mai hőmérséklet már 20 fok alatti volt, tehát gatyarepesztő melegről aligha beszélhetünk...
A motor hőmérséklete lassan kúszott felfelé, kb. 10 perc normál üzem (80-90-es tempó) után állt be a mutató a vékony és a vastag zöld mező határára.
Egyszer "megálltam" vele barangolni az egyik zsákutcában (alapjárat, állás, max. 1-es fokozat), ekkor egyértelműen elindult a mutató fölfelé, egészen a függőleges állásig, de elindulás után 2km-rel már megint a két zöld mező határán volt a mutató. Szóval az új termosztát sem tett csodát, ezzel kapcsolatban lenne kérdésem azokhoz, akik tudják a választ:
1. van-e 82 fokostól nagyobb hőmérsékleten nyitó termosztát?
2. a termosztáton levő (gyári!) áteresztő-furat "beforrasztása" vajon mire vezetne?
3. a motor hűlése menet közben a motort érő menetszél következménye lehet, vagy a fent említett pici furaton a hűtőbe átáramló (és onnan vissza) hűtőfolyadék hatása lehet? (Képes annyi hűtőfolyadék átmenni azon a pici lyukon, hogy a hűtőben lehűlve ne engedje elérni az üzemi hőmérsékletet?)
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
"Szervízkönyves" alkalmazás
Fiúk!
Nemrégiben olvastam róla, hogy egy felmérés szerint az utóbbi évtizedben az okostelefon változtatta meg az emberek életét a leginkább.
Ugyanakkor azt is látom a német hirdetési oldalakat böngészve, hogy bármiféle eladandó jármű esetében fontos "biztonsági" tétel (a vásárló számára) a vezetett szervízkönyv megléte.
Ez utóbbi nyilván nem csak az eladáskor fontos, hanem a tulajdonos számára is biztonságot jelent, ha visszakövethető a jármű karbantartási naplója.
A kérdésem a fentiek kombinációjából az, hogy ti vajon használtok-e bármiféle naplózó programot arra, hogy kövessétek a motorjaitokon végzett javításokat, karbantartást, stb. Öreg motorjainkon már valószínűleg nem értelmezhető a 0km-től meglevő szervízkönyv, de egy gondos gazdánál "új életet" kezdhet a motor, amit már érdemes lehet regisztrálni.
Én nemrégiben az Auto Care nevű applikációt kezdtem el használni (iOS-re megvan, szerintem Androidra is), ami pl. km- vagy időfüggő karbantartások követésére, jelzésére egész jó. Vannak sajnos hiányosságai (sajnos nem tudom, hogy a fizetős verzió tudja-e ezeket), de pl. a fogyasztás követésére egész kényelmesen használható.
Nemrégiben olvastam róla, hogy egy felmérés szerint az utóbbi évtizedben az okostelefon változtatta meg az emberek életét a leginkább.
Ugyanakkor azt is látom a német hirdetési oldalakat böngészve, hogy bármiféle eladandó jármű esetében fontos "biztonsági" tétel (a vásárló számára) a vezetett szervízkönyv megléte.
Ez utóbbi nyilván nem csak az eladáskor fontos, hanem a tulajdonos számára is biztonságot jelent, ha visszakövethető a jármű karbantartási naplója.
A kérdésem a fentiek kombinációjából az, hogy ti vajon használtok-e bármiféle naplózó programot arra, hogy kövessétek a motorjaitokon végzett javításokat, karbantartást, stb. Öreg motorjainkon már valószínűleg nem értelmezhető a 0km-től meglevő szervízkönyv, de egy gondos gazdánál "új életet" kezdhet a motor, amit már érdemes lehet regisztrálni.
Én nemrégiben az Auto Care nevű applikációt kezdtem el használni (iOS-re megvan, szerintem Androidra is), ami pl. km- vagy időfüggő karbantartások követésére, jelzésére egész jó. Vannak sajnos hiányosságai (sajnos nem tudom, hogy a fizetős verzió tudja-e ezeket), de pl. a fogyasztás követésére egész kényelmesen használható.
Üdv.
Pesta
Pesta
- Plero
- Hozzászólások: 398
- Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Pesta
Jó lenne tudni az olaj hőmérsékletét is.
Amúgy nekem is úgy működik a vízhőmérőm mint ahogy legutóbb leírtad!
a kis lyuk a termosztáton azért is lehet, hogy hirtelen ne "hideg" vizet engedjen a hengerekre!
Jó lenne tudni az olaj hőmérsékletét is.
Amúgy nekem is úgy működik a vízhőmérőm mint ahogy legutóbb leírtad!
a kis lyuk a termosztáton azért is lehet, hogy hirtelen ne "hideg" vizet engedjen a hengerekre!
By Plero
-
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2014.07.05., szomb. 22:01
- Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Sziasztok! Az én gépemnél megáll a mutató a vékony-vastag zöld sáv határán és max. 1mm mozdul felfelé tempós haladás során az olajhőmérséklete ilyenkor 90-95fok átlagos utazáskor 80-85fok megállás esetén a hűtőfolyadék és az olaj is meglepően gyorsan visszahűl(akár egy kávézás ideje alatt is)
-
- Hozzászólások: 314
- Csatlakozott: 2009.11.13., pén. 19:52
- Kapcsolat:
termosztát
Szia Pesta!
1.van
2.nem légtelenedne le magától
3.menetszél, nem kis lyuk
Használok naplózó programot!: mindig az elvégzett munkát beírom a kis füzetkéjébe! moli
1.van
2.nem légtelenedne le magától
3.menetszél, nem kis lyuk
Használok naplózó programot!: mindig az elvégzett munkát beírom a kis füzetkéjébe! moli
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Augusztus végén írtam egy bejegyzést, ezt most ísmét, csak most képpel:
A Váradi Ferinek volt egy Honda CX500C-je, amit megvett tőle az öcsém.
Ő úgy döntött hogy már nem kell neki és eladja.
Szóval ez úton közkincsé teszem az infót h Honda CX500C (1983-as) gyári állapotban az öcsémnél eladó.
A múlt hónapban lett vizsgáztatva, ára fix,: 400.000Ft.
AKit érdekel, kérem jelezze.
Akár itt is:
fgyozo@citromail.hu
Képek:
Itt a hírdetés linkje is:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/ ... _c-9363409
A Váradi Ferinek volt egy Honda CX500C-je, amit megvett tőle az öcsém.
Ő úgy döntött hogy már nem kell neki és eladja.
Szóval ez úton közkincsé teszem az infót h Honda CX500C (1983-as) gyári állapotban az öcsémnél eladó.
A múlt hónapban lett vizsgáztatva, ára fix,: 400.000Ft.
AKit érdekel, kérem jelezze.
Akár itt is:
fgyozo@citromail.hu
Képek:
Itt a hírdetés linkje is:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/ ... _c-9363409
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
15167 Szerző: Pesta
kicsit megkésve reagálok de attól még ugyan olyan irigykedve tekintek a 4,85-ös fogyasztásodra
Ok, tudjuk h az én mocimon mindenféle súlyfeltétek vannak de hát ez akkor sem indok hisz ha tényszerűen nézzük akkor ez nálad is adott csak élő súlyban.
Ráadásul 150-es tempó mellett is?
Ahogy azt korábban említetem, a tengerről haza, fokozott tempónál majd 10literes fogyasztásom is volt 100km-en.
Amit megállapítottam az az h a sebesség nálam nagyon érzékeny tényező.
Cseréltem légszűrőt (2500Ft volt, állítólag gyári minőség) és ezt követően a most hétvégi túrán tudtam 4,2literes fogyasztást is produkálni.
A tempónk viszont nem igazán haladta meg a 80km/h –t.
kicsit megkésve reagálok de attól még ugyan olyan irigykedve tekintek a 4,85-ös fogyasztásodra
Ok, tudjuk h az én mocimon mindenféle súlyfeltétek vannak de hát ez akkor sem indok hisz ha tényszerűen nézzük akkor ez nálad is adott csak élő súlyban.
Ráadásul 150-es tempó mellett is?
Ahogy azt korábban említetem, a tengerről haza, fokozott tempónál majd 10literes fogyasztásom is volt 100km-en.
Amit megállapítottam az az h a sebesség nálam nagyon érzékeny tényező.
Cseréltem légszűrőt (2500Ft volt, állítólag gyári minőség) és ezt követően a most hétvégi túrán tudtam 4,2literes fogyasztást is produkálni.
A tempónk viszont nem igazán haladta meg a 80km/h –t.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
15195 Szerző: Pesta
Gondoltam hozzá szólok a hőfok témához is.
Azt gondolom hogy a nyáron tapasztalható minden melegrekordot megdöntő körülményekre nekünk is reagálnunk kell.
Az Erdélyi út során én azt tapasztaltam h gyakorlatilag egész úton folyamatosan ment az elektromos ventillátorom.
Felszerelem az „ Elefánt fület ” a hűtőre és azóta 2 osztással alacsonyabb hőfokon dolgozik a motorom.
Majd teszek fel erről képet.
Gondoltam hozzá szólok a hőfok témához is.
Azt gondolom hogy a nyáron tapasztalható minden melegrekordot megdöntő körülményekre nekünk is reagálnunk kell.
Az Erdélyi út során én azt tapasztaltam h gyakorlatilag egész úton folyamatosan ment az elektromos ventillátorom.
Felszerelem az „ Elefánt fület ” a hűtőre és azóta 2 osztással alacsonyabb hőfokon dolgozik a motorom.
Majd teszek fel erről képet.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: CX650C fogyasztás
Győző!
Természetesen nem végig 150-nel csavartunk. (De tény, hogy hivatalos személy jelenlétében - egyszercsak kisétált az egyik mellékutcából - mentünk 110-zel...).
Szerintem számít a nagy idom is, áramvonalasabb tőle a jármű. Meg az is számít, hogy rossz utakon motorozva kis fordulaton, kis gázzal tudtunk menni. Az is számít, hogy imádok kapcsolgatni, szeretem, ha van élet a motorban, és azt is szeretem, ha nincs szétforgatva. (Szóval állandóan úgy lövöm be a sebességfokozatot, hogy jó hangja legyen a motornak - ez már perverzió? ).
Azt is hozzá kell tennem, hogy még az 1. erdélyi út előtt olyan karbiszinkront állítottam, hogy öröm volt hallgatni (meg nézni). Tkp. a gyári 40Hgmm-es ajánlás helyett (amiről azért ők is megjegyzik, hogy nagyvonalú) kb. 2Hgmm-en belül lehetett a 2 karburátor. Szóval szépen együtt dolgoztak (dolgoznak). Itt a "bizonyíték" (vigyázat! 107MB!):
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Szeretném megnyugtatni az aggódó motoros társaimat, hogy az alapjáratot NEM hagytam 800-on, csak a stabilitás "bemutatására" tekertem le eddig. Utána visszavittem 1100 környékére - én is jobban szeretem, ha van olajnyomás.
Még egy apróság: a 4,2l/100km az új légszűrővel már jobban hangzik.
Nagyon kíváncsi lennék rá, hogy a Honda miért nem ugyanolyan karburátort tett a 650C-be (legalábbis a fúvókázás más!), mint a 650E-be....
Természetesen nem végig 150-nel csavartunk. (De tény, hogy hivatalos személy jelenlétében - egyszercsak kisétált az egyik mellékutcából - mentünk 110-zel...).
Szerintem számít a nagy idom is, áramvonalasabb tőle a jármű. Meg az is számít, hogy rossz utakon motorozva kis fordulaton, kis gázzal tudtunk menni. Az is számít, hogy imádok kapcsolgatni, szeretem, ha van élet a motorban, és azt is szeretem, ha nincs szétforgatva. (Szóval állandóan úgy lövöm be a sebességfokozatot, hogy jó hangja legyen a motornak - ez már perverzió? ).
Azt is hozzá kell tennem, hogy még az 1. erdélyi út előtt olyan karbiszinkront állítottam, hogy öröm volt hallgatni (meg nézni). Tkp. a gyári 40Hgmm-es ajánlás helyett (amiről azért ők is megjegyzik, hogy nagyvonalú) kb. 2Hgmm-en belül lehetett a 2 karburátor. Szóval szépen együtt dolgoztak (dolgoznak). Itt a "bizonyíték" (vigyázat! 107MB!):
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Szeretném megnyugtatni az aggódó motoros társaimat, hogy az alapjáratot NEM hagytam 800-on, csak a stabilitás "bemutatására" tekertem le eddig. Utána visszavittem 1100 környékére - én is jobban szeretem, ha van olajnyomás.
Még egy apróság: a 4,2l/100km az új légszűrővel már jobban hangzik.
Nagyon kíváncsi lennék rá, hogy a Honda miért nem ugyanolyan karburátort tett a 650C-be (legalábbis a fúvókázás más!), mint a 650E-be....
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
olaj
Uraim!
Egy eretnekségnek tűnő témával kapcsolatban kérném a véleményeteket.
Az olajcsere-periódusról lesz szó.
Úgy tűnik, az idei lesz az első olyan szezonom (legalábbis amire emlékszek), amikor szezonon belül meglesz a 6000km a motorban (ha valaki szerint ez gáz - ez van! ).
Motorjaink megalkotása idején az olajak kevésbé voltak strapabíróak, mint manapság. A motorolajok teljesítményszintje több osztályt ugrott azóta.
Azt is tényként közölhetem, hogy a PanEuropean (ST1100) kevesebb, mint fél literrel több olajjal gazdálkodik, ennek ellenére az olajcsere-periódusa 12000km (gyárilag).
A kérdésemet talán már ki is találtátok: van-e valakinek tapasztalata arról, hogy nyújtható-e a CX-ekben az olajcsere-periódus a mai modern olajak mellett?
Nem csak az motivál, hogy gyakorlatilag 1Ft/km az olajköltség a motorban, mert ez tényleg nem vág földhöz. Az már sokkal inkább foglalkoztat, hogy vajon nem használható-e még sokkal tovább (8-10ekm-ig) az olaj? Aki átgondolja, hogy mennyi szutykot termelünk a motorizáció által, az bizonyára megérti a kíváncsiságomat.
Egy eretnekségnek tűnő témával kapcsolatban kérném a véleményeteket.
Az olajcsere-periódusról lesz szó.
Úgy tűnik, az idei lesz az első olyan szezonom (legalábbis amire emlékszek), amikor szezonon belül meglesz a 6000km a motorban (ha valaki szerint ez gáz - ez van! ).
Motorjaink megalkotása idején az olajak kevésbé voltak strapabíróak, mint manapság. A motorolajok teljesítményszintje több osztályt ugrott azóta.
Azt is tényként közölhetem, hogy a PanEuropean (ST1100) kevesebb, mint fél literrel több olajjal gazdálkodik, ennek ellenére az olajcsere-periódusa 12000km (gyárilag).
A kérdésemet talán már ki is találtátok: van-e valakinek tapasztalata arról, hogy nyújtható-e a CX-ekben az olajcsere-periódus a mai modern olajak mellett?
Nem csak az motivál, hogy gyakorlatilag 1Ft/km az olajköltség a motorban, mert ez tényleg nem vág földhöz. Az már sokkal inkább foglalkoztat, hogy vajon nem használható-e még sokkal tovább (8-10ekm-ig) az olaj? Aki átgondolja, hogy mennyi szutykot termelünk a motorizáció által, az bizonyára megérti a kíváncsiságomat.
Üdv.
Pesta
Pesta
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég