CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
Avatar
Arthur
Hozzászólások: 371
Csatlakozott: 2014.04.10., csüt. 21:37
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker.
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6351

Hozzászólás Szerző: Arthur » 2017.03.31., pén. 19:20

Győző!
Ép ember, ép ésszel, ép repülőből nem ugrik ki!!! ;)
"Az elv olyan, mint a fing. Tartja az ember ameddig csak tudja!"

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6352

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2017.04.01., szomb. 03:23

Akkor mem vagyok épp. :geek: :lol:
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Kopaszmotoros
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2015.05.18., hétf. 22:34
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6353

Hozzászólás Szerző: Kopaszmotoros » 2017.04.01., szomb. 22:05

Köszönet Forrestnek !
Csütörtökön Forrest ráemelte gyógyító jobb és bal karját a motoromra. Azóta kb 700 km. gurultam, és mondhatom ez egy másik motor, de legalábbis újjá született. Két személlyel csomagokkal 130-140-es tempóval hasítottam.
Az alacsony sebességnél is nyugodt finom mozgást hozott ki a javítás.
Köszönöm Forrest !
Nem a részvét, hanem a fontos !

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6354

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2017.04.02., vas. 08:35

Az "ami nem keszult CX-bol az nincs is" rovatba:
17690384_10207378708220482_878484857_n.jpg

moli
Hozzászólások: 314
Csatlakozott: 2009.11.13., pén. 19:52
Kapcsolat:

ami nem készült..

#6355

Hozzászólás Szerző: moli » 2017.04.03., hétf. 14:26

Előzőre!
A bográcsot melyik alkatrészéből kalapáltad és mi van fából a motoron? :D

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6356

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2017.04.03., hétf. 16:43

Srácok!
Gondoltam megosztom veletek a hét végi tapasztalatomat.
Korábban már esett szó arról, hogy milyen legendásan nehezen indul a CX sok állás után.
Legalább is az enyém igen.
Nálam ez úgy szokott zajlani, hogy egy procedúra, aminek még a gondolatától is kiráz a hideg.
Úgy kezdek, hogy kiveszem a kocsi akksit (ezek után persze elszáll az óra, a dátum és minden beállítás) azán elő veszem a külön erre a célra megszerkesztett bika kábelemet. Ilyenkor a motor akksit lekötöm és az autó akksiról indítózok.
Karbi leengedő csavar kiteker, régi benzin kifolyat, gyertya kivesz, gyertya tisztogat, fecskendő elővesz, benzin felszív, fecsivel benzin a hengerekbe, gyertya visszatesz, indít.
Tekerés, puffogás aztán tekerés és semmi.
Ezt eljátszom kb. 3x, aztán egyszer csak a tekerés és puffogás után egyszer csak elindul.
AZ egész művelet kb.20-25 perc.
Nálam nagyjából ennyit kell rászánni egy hosszas állás utáni indításra.
Ezen tapasztalatok fényében kicsit remegő kézzel nyúltam a BMW indító gombjához a múlt héten valamelyik nap. De azért bíztam benne hogy a BMW az mégis csak BMW meg hát fiatalabb, meg injektor stb. és ennél azért ezt az indító macerát meg tudom spórolni.
Meg kell jegyezzem hogy 2016 október vége/november elején tettem le a mocikat és azóta nem indítottam őket.
Szóval nyomom a BMW-t, az teker 5-6 -ot aztán szépen be is indult!
Megkönnyebbülés . . . de most nem is erről akarok szólni, hanem a CX-ről.
Szóval Maclas írta ezt a Váci karikát.
Felfújtam az arcomat, kezdődjön az úúúútálat! Neki is készültem az említett procedúrának. Kiálltam az autóval, bika kábelt előkotortam, kitoltam a CX-et, kinyitottam a csapot.
Gondoltam 1-t és az esélytelenek nyugalmával rányomtam az önindítóra.
Az tekert vagy 2-t és a motor egyből beindult!!!!
Nem akartam elhinni!
Úgy kellett levennem a kezem a gomból mert már a járó motornál majdnem hogy nyomtam tovább. Nem jutott el az agyamig h a motor már jár.
Szóval több mint 20 éve van meg nekem a CX de ilyet még SOHA nem csinált.
Ráadásul eddig mindig, ha máskor nem is de legalább karácsony vagy Újév alkalmával azért ki szoktam menni és beröffentem egy kicsit, had járjon.
Most ez sem történt meg, szóval kb.5 hónap állás után volt most a pöcc-röff!!
Vissza gondoltam h most mi történhetett?
Emlékszem, a 2016-os utolsó utam alkalmával, mikor jöttem haza és tudtam h az évben már nem megyek többet, akkor úgy jöttem hogy még megérkezésem előtt kb.500 m-el elzártam a csapot.
Még pöfögött egy cseppet az udvaron, de mikor már a karbiból az összes benzint elhasználta, leállt.
Így toltam be akkor a garázsba.
És toltam ki most és lett amit írtam.
Nem tudom mi állhat a jelenség hátterében de az TUTTTI h a jövőben én mindig így fogom leállítani a CX-et. Teljesen kipöfögtetett karburátorral és zárt csappal.

És akkor a végére 2 kép:
Maclas, én ott voltam tegnap Vácon, a Dóm előtt.
Kép

Kép
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6357

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2017.04.03., hétf. 16:54

17125 HozzászólásSzerző: moli »

Fából - pl. az én buzogányom :-)
Kép

Ha nagyon körbenézek talán még bogrács is akadna ...
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
Arthur
Hozzászólások: 371
Csatlakozott: 2014.04.10., csüt. 21:37
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker.
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6358

Hozzászólás Szerző: Arthur » 2017.04.03., hétf. 21:21

Oszy ne feledd!
Senki nem állította az ellenkezőjét! Sőt.... ;)
"Az elv olyan, mint a fing. Tartja az ember ameddig csak tudja!"

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6359

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2017.04.04., kedd 05:43

Gyozo,

Mikor elkezdtem olvasni a procedurat, hogy leengeded a benzint, mar akartam is irni, hogy nem jo a sorrend.Azt akkor kellene leengedni amikor elrakod telire a motort.
Most kivetelesen kijarattad, nem doglott bele a benzin, ezert indult konnyen. Es meg orulhetsz, hogy eddig karbipucolas nelkul 20-25 perces proceduraval beindult.

Epp tegnap beszeltunk Jankival errol. 1 ev utan visszakerult a faterhoz a motorja tolem, onindito szabadonfuto felujitas volt. Mivel egy evet allt, karbipucc+szinkront is csinaltam. Ilyenkor ugye tank nelkul flakonbol megy a friss benya az amugy ures karbiba. Kb 2-3 mp inditozas utan mindket henger szepen beindult. 1 hettel ez utan, hangsulyozom 1 hettel utana Janki ment egy karikat ezzel a motorral es mondja, hogy eleg nehezen, 1 hengerrel indult be a moci.
Ezzel csak azt akarommondani, hogy nem kell 5 honap, hogy az agyon adalekolt gagyi benzin megdogoljon es nehez inditast okozzon. Kicsit jobb a helyzet a 98 vagy 100-as benyaval, telire utolso tankolasnal mindenkepp azt kell beletenni.
Amikor meg en is CX-es voltam :lol: a Kalmantol hallottam eloszor ezt a benzinleengedos "trukkot". Megfogadtam es nem volt tobbe gond a sok allas utani inditassal.
Nyilvan a fent leirtak normal kompresszioval rendelkezo, tiszta es behangolt karburatoru motorokra igazak.

Es amiert a CX erzekenyebb erre, szemben a szinten 40 eves CB750-mel, az valszeg az aluminium szivocsonk. Mas motoroknal altalaban gumi, ezen talan nehezebben tapad le a bedoglott benzinben maradt meg egheto anyag.

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6360

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2017.04.04., kedd 09:29

17131 Olvastlan hozzászólásSzerző: forrest99

Most h mondod, igen, eddig tényleg mindig megúsztam karbi pucolás nélkül.
Nyekeregve ugyan de végül is mindig beindult a hosszú állás után.
Ezt a 98-as vagy 100 -as tankolásos dolgot elrakás előtt, megszívlelem.
Eddig erre nem figyeltem oda, bár a benzin megromlásról már nekem is
volt tudomásom.
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 17 vendég