Alkatrész
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
26
Köszi mindenkinek az infókat. Akkor nem én vagyok hülye, hogy leengedve szereltem ki, be
A szöghajtás leszerelése meglepett, mert a könyvben sem találtam erre utalást (mármint, hogy először kell meghúzni a keréktengelyt, aztán a hajtás 3 csavarját).
A szöghajtás leszerelése meglepett, mert a könyvben sem találtam erre utalást (mármint, hogy először kell meghúzni a keréktengelyt, aztán a hajtás 3 csavarját).
27 Szöghajtás
26-ra Némi magyarázat
szóban gyorsabb volna megvilágítani.
Kezjük a végénél: összszerelt állapotban a hátsó keréktengely tengelyvonalára pontosan 90 fokot kell hogy bezárjon, a szöghajtás tányérkerekének (és ezzel együtt a sokkörmű bordás tengelykapcsoló) felületi síkja. Vagy másképp megközelítve, a keréktengely tengelyvonala és a tányérkerek (és ezzel együtt a sokkörmű bordás tengelykapcsolónak) tengelyvonala egy közös tengelyvonalban kell hogy fusson.
Mivel a kardántengely csőburkolatához (villához) rögzzítő három csavar nem illesztett a furatokban, ezért meghúzás előtt jelentős 1-2 fokos forgómozgást képes végezni a szöghajóműház a villán. Ha a kerékcsavart meghúzod, ez az 1-2 fokos köríven való elmozdulásra már nincs lehetősége a szöghajtás házának. Ha ettől eltérő pozícióban van rögzitve a szöghajtás, később a keréktengely csavarának meghúzásakor nem fog változni, mert a három csavar nem engedi, és a merev csőtengelynek sincs rugalmassága ami esetleg engedné, hogy ez változzon.
A keréktengely tengelyvonala és a tányérkerek (és ezzel együtt a sokkörmű bordás tengelykapcsolónak) tengelyvonala egy közös tengelyvonalban kell hogy fusson. Ha a két tengelyvonal a legkisebb eltérést mutat, létrehotál még egy szöghajtást a bordás tengelykapcsolónál 0.5 vagy 1fokost, nem 90 fokost.
Ilyen esetben a trapéz körmök tengelyitányú egyenesvonalú síkja enyhén ivessé kopik. A körmös kapcsolat nem együtt forog, hanem az alsó ponton kissé szétcsúsznak, a felső ponton kissé összébb csúsznak, vagy fordítva, az alsó ponton csúsznak összébb. Ez a nem kívánatos elmozdulás nem nagy max 1-1.5mm.
Mivel a kapcsolat trapézelemei nem együtt forognak összefeszült állapotban, hanem tengelyirányban egymáson csúszkálnak, a kopásuk gyorsabban bekövetkezik az elvárhatónál.
Aki eleve értette vagy már az elején értette a problémát attól elnézést a bő lé miatt.
Ha még van aki így sem értette meg, jelezze akkor ábrával fogom érzékeltetni a kérdést.
jó elmélkedést
üdv
szóban gyorsabb volna megvilágítani.
Kezjük a végénél: összszerelt állapotban a hátsó keréktengely tengelyvonalára pontosan 90 fokot kell hogy bezárjon, a szöghajtás tányérkerekének (és ezzel együtt a sokkörmű bordás tengelykapcsoló) felületi síkja. Vagy másképp megközelítve, a keréktengely tengelyvonala és a tányérkerek (és ezzel együtt a sokkörmű bordás tengelykapcsolónak) tengelyvonala egy közös tengelyvonalban kell hogy fusson.
Mivel a kardántengely csőburkolatához (villához) rögzzítő három csavar nem illesztett a furatokban, ezért meghúzás előtt jelentős 1-2 fokos forgómozgást képes végezni a szöghajóműház a villán. Ha a kerékcsavart meghúzod, ez az 1-2 fokos köríven való elmozdulásra már nincs lehetősége a szöghajtás házának. Ha ettől eltérő pozícióban van rögzitve a szöghajtás, később a keréktengely csavarának meghúzásakor nem fog változni, mert a három csavar nem engedi, és a merev csőtengelynek sincs rugalmassága ami esetleg engedné, hogy ez változzon.
A keréktengely tengelyvonala és a tányérkerek (és ezzel együtt a sokkörmű bordás tengelykapcsolónak) tengelyvonala egy közös tengelyvonalban kell hogy fusson. Ha a két tengelyvonal a legkisebb eltérést mutat, létrehotál még egy szöghajtást a bordás tengelykapcsolónál 0.5 vagy 1fokost, nem 90 fokost.
Ilyen esetben a trapéz körmök tengelyitányú egyenesvonalú síkja enyhén ivessé kopik. A körmös kapcsolat nem együtt forog, hanem az alsó ponton kissé szétcsúsznak, a felső ponton kissé összébb csúsznak, vagy fordítva, az alsó ponton csúsznak összébb. Ez a nem kívánatos elmozdulás nem nagy max 1-1.5mm.
Mivel a kapcsolat trapézelemei nem együtt forognak összefeszült állapotban, hanem tengelyirányban egymáson csúszkálnak, a kopásuk gyorsabban bekövetkezik az elvárhatónál.
Aki eleve értette vagy már az elején értette a problémát attól elnézést a bő lé miatt.
Ha még van aki így sem értette meg, jelezze akkor ábrával fogom érzékeltetni a kérdést.
jó elmélkedést
üdv
-
- Hozzászólások: 356
- Csatlakozott: 2009.10.28., szer. 23:22
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
26-27 re
Hello Mindenki!
Minden tiszteletem 'öregkis'é (is), de 'győz(iké)ősen mondva - lövésem sincs róla, mi az a 'helyes szög' és '2,3 csavar vízszintesen sorrendben' meghúzása..
Ha jól emlékszem a h.kerék cseréjéből indultunk ki..ha nem is Forma-1 es sebességgel, de kikötött fékek(dob/tárcsa)- fellazított csavar-kihúzott tengely-oldalra billentett kerék-megemelt és/vagy akna felett kihúzott kerék, sorrend megfordítva visszahelyezett 4-5 mm es barázdával (Metzeler/Dunlop) és6vagy szőrös gumival felszerelt 18/16-os kerék..magam gyakorlat(lan)ságomból merítve..
Szép az Idő.
Verjük fel a port együtt - most például a szigetszentmiklósi Veterán Börze-n szombaton (10-én)!
üdv
kentaur
Hello Mindenki!
Minden tiszteletem 'öregkis'é (is), de 'győz(iké)ősen mondva - lövésem sincs róla, mi az a 'helyes szög' és '2,3 csavar vízszintesen sorrendben' meghúzása..
Ha jól emlékszem a h.kerék cseréjéből indultunk ki..ha nem is Forma-1 es sebességgel, de kikötött fékek(dob/tárcsa)- fellazított csavar-kihúzott tengely-oldalra billentett kerék-megemelt és/vagy akna felett kihúzott kerék, sorrend megfordítva visszahelyezett 4-5 mm es barázdával (Metzeler/Dunlop) és6vagy szőrös gumival felszerelt 18/16-os kerék..magam gyakorlat(lan)ságomból merítve..
Szép az Idő.
Verjük fel a port együtt - most például a szigetszentmiklósi Veterán Börze-n szombaton (10-én)!
üdv
kentaur
28
kentaur,
a téma sorban adhatsz saját sorszámot a hozzászólásodnak.
Amit nem értettél: felmerült valakinél, hogy kerékcserekor leszereli a hásó lengővilláról a derékszöghajtást. Felhivtam a figyelmét arra,hogy a visszaszerelésnél ügyeljen a leirtakra. Első körben nem értette meg az okát, ezért folyamodtam részletesebb leíráshoz.
udv András
a téma sorban adhatsz saját sorszámot a hozzászólásodnak.
Amit nem értettél: felmerült valakinél, hogy kerékcserekor leszereli a hásó lengővilláról a derékszöghajtást. Felhivtam a figyelmét arra,hogy a visszaszerelésnél ügyeljen a leirtakra. Első körben nem értette meg az okát, ezért folyamodtam részletesebb leíráshoz.
udv András
31
29-re
forest99
bocsánat, hogy nem vettem észre a nem-értésednek pontos tárgyát. Remélem legalább egy ember van akinek segített a leírásom.
üdv András
forest99
bocsánat, hogy nem vettem észre a nem-értésednek pontos tárgyát. Remélem legalább egy ember van akinek segített a leírásom.
üdv András
- Miki650
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2010.01.30., szomb. 13:53
- Tartózkodási hely: székesfehérvár
- Kapcsolat:
32.
31.-re
Én is köszönöm a segítséget mostantól erre is ügyelek!
Sikerült állítani a kuplungon már megy a gép! Azért szétszedem hogy a sorrendet is ellenőrizzem!
Lesz segítségem de lehet hogy jelentkezem!
Én is köszönöm a segítséget mostantól erre is ügyelek!
Sikerült állítani a kuplungon már megy a gép! Azért szétszedem hogy a sorrendet is ellenőrizzem!
Lesz segítségem de lehet hogy jelentkezem!
Rendbe hozni dolgaim korai még de ideje már!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 20 vendég