Alkatrész
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
öninditó
Fgyozo,
Ha van kedved hétvégén gurulni, akkor hozzám is legurulhatsz, megkapod az öngyufimat és próbálhatod. Így kizárjuk a dolgokat. Én nem félek a csúffertőzéstől...
Ha van kedved hétvégén gurulni, akkor hozzám is legurulhatsz, megkapod az öngyufimat és próbálhatod. Így kizárjuk a dolgokat. Én nem félek a csúffertőzéstől...
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Neked mar mindegy
Lehet egy kis osszerofi, mert en is megyek Oszykahoz, Janihoz eguttal jol szetkapjuk a Gyozo motorjat
Gyozo!
Ha az Oszynak vagy ha hozzam kijossz, hozd mar el lecci a Bakajoetol kapott cuccosom.
Lehet egy kis osszerofi, mert en is megyek Oszykahoz, Janihoz eguttal jol szetkapjuk a Gyozo motorjat
Gyozo!
Ha az Oszynak vagy ha hozzam kijossz, hozd mar el lecci a Bakajoetol kapott cuccosom.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Önindító
Szia Győző!
Anno én irkáltam (úgy tűnik, majdnem hiába) az önindító-témáról, ill. a test kivezetéséről (pontosabban: az önindítón belüli test-átvezetésről. Ha rákeresel, biztosan megtalálod.
Az akkumulátor indítóáram-témát én egyelőre nem tapasztaltam, még régen mértem, 60-80A áram rémlik, ezt szerintem mindegyik 14Ah-s akku tudja, a különbség csak az, hogy melyik mennyi ideig.
600W-hoz ez az áram szerintem reális. (P=U*I, kb. 10V-ra leesik a feszültség, 60A, ez épp 600W).
Sajnos az önindító nagy árama miatt a belső test-érintkezők hamar tönkremennek, és a megnövekedő átmeneti ellenállás lecsökkenti az önindítóra eső feszültséget, aminek a teljesítménye a rá jutó feszültség csökkenésének négyzetével(!) csökken.
Másfelől ugyanaz a 600W-os önindítója van a 650-eseknek, mint az 500-asoknak, szóval nem kell csodálkozni. Szét kell szedni, kitakarítani a kontaktokat, aztán egy ideig jó lesz. Ki lehetne matekozni, hogy mekkora sűrítési nyomás mekkora dugattyúfelületen mekkora erőhatással jár, szerintem elcsodálkoznánk...
Ha ideiglenes megoldás kell, akkor javaslom, hogy indítózáshoz kapcsold át a KILL kapcsolót, nyomd meg és tartsd az indítógombot, és amikor átfordult párszor, akkor kapcsold vissza a KILL-t ON állásba. Egyből be fog indulni.
A hideg-meleg indítási probléma szerintem nem a motor hőmérsékletének közvetlen következménye, hanem az, hogy melegen begyullad a keverék, hidegen meg nem. Tehát, amikor a dugattyú épp sűrít, és rágyújt a gyertya, akkor a meleg motornál egy azonnal be is gyullad (és visszatartja a dugattyút), a hidegnél viszont nem. Ha már gyújtás nélkül is fennáll ez a gond, akkor ott javítandó baj van az elektromos rendszerben.
Anno én irkáltam (úgy tűnik, majdnem hiába) az önindító-témáról, ill. a test kivezetéséről (pontosabban: az önindítón belüli test-átvezetésről. Ha rákeresel, biztosan megtalálod.
Az akkumulátor indítóáram-témát én egyelőre nem tapasztaltam, még régen mértem, 60-80A áram rémlik, ezt szerintem mindegyik 14Ah-s akku tudja, a különbség csak az, hogy melyik mennyi ideig.
600W-hoz ez az áram szerintem reális. (P=U*I, kb. 10V-ra leesik a feszültség, 60A, ez épp 600W).
Sajnos az önindító nagy árama miatt a belső test-érintkezők hamar tönkremennek, és a megnövekedő átmeneti ellenállás lecsökkenti az önindítóra eső feszültséget, aminek a teljesítménye a rá jutó feszültség csökkenésének négyzetével(!) csökken.
Másfelől ugyanaz a 600W-os önindítója van a 650-eseknek, mint az 500-asoknak, szóval nem kell csodálkozni. Szét kell szedni, kitakarítani a kontaktokat, aztán egy ideig jó lesz. Ki lehetne matekozni, hogy mekkora sűrítési nyomás mekkora dugattyúfelületen mekkora erőhatással jár, szerintem elcsodálkoznánk...
Ha ideiglenes megoldás kell, akkor javaslom, hogy indítózáshoz kapcsold át a KILL kapcsolót, nyomd meg és tartsd az indítógombot, és amikor átfordult párszor, akkor kapcsold vissza a KILL-t ON állásba. Egyből be fog indulni.
A hideg-meleg indítási probléma szerintem nem a motor hőmérsékletének közvetlen következménye, hanem az, hogy melegen begyullad a keverék, hidegen meg nem. Tehát, amikor a dugattyú épp sűrít, és rágyújt a gyertya, akkor a meleg motornál egy azonnal be is gyullad (és visszatartja a dugattyút), a hidegnél viszont nem. Ha már gyújtás nélkül is fennáll ez a gond, akkor ott javítandó baj van az elektromos rendszerben.
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 203
- Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
- Tartózkodási hely: Hosszúpályi
- Kapcsolat:
12428
Üdv!
Pesta nem hiába irta az indító test-témát, én megcsináltam mikor a motorom készült.
MOST viszont a tél, vagy a 30 év, de elfolyt a fékolaj a főhengerből hátul.Jav klt kellene, és a kardán
gumi porvédő szakadt el.Tud valaki segíteni gyorsban?
István
Pesta nem hiába irta az indító test-témát, én megcsináltam mikor a motorom készült.
MOST viszont a tél, vagy a 30 év, de elfolyt a fékolaj a főhengerből hátul.Jav klt kellene, és a kardán
gumi porvédő szakadt el.Tud valaki segíteni gyorsban?
István
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Pesta utolsó bekezdésére. ez igy van. Mivel lassan teker az e- motor, a benya meg holtpont előtt kap szikrát, nincs meg a kellő lendület amivel átbillentse.
De úgy ez is csak az önindító hibája, és a benne lévő szorítókötések oxidációja.
Ha minden ponthegesztéssel lenne illesztve akkor ez sosem állna fenn.
Forrasztani ne próbáljatok, Csak kárt csináltok. Nagy valószínűséggel leolvad!!!
De úgy ez is csak az önindító hibája, és a benne lévő szorítókötések oxidációja.
Ha minden ponthegesztéssel lenne illesztve akkor ez sosem állna fenn.
Forrasztani ne próbáljatok, Csak kárt csináltok. Nagy valószínűséggel leolvad!!!
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 314
- Csatlakozott: 2009.11.13., pén. 19:52
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Pesta!
Megerősíthetem, hogy nem írsz hiába, én is megcsináltam, sajna nem hozott lényegi változást.
Inkább eladtam Palinak, bíbelődjön Ő tovább az önindítóval!
Cxkopi!
Hátsó főhenger? Felújító klt. kölcsönbe, porvédő azonnalra faragható a legtöbb szgk. külső féltengelyporvédőjéből.
Ezek lennének az azonnali megoldások, ha nincs, vagy rövid időn belül nem sikerül beszerezni alkatrészt.moli
Megerősíthetem, hogy nem írsz hiába, én is megcsináltam, sajna nem hozott lényegi változást.
Inkább eladtam Palinak, bíbelődjön Ő tovább az önindítóval!
Cxkopi!
Hátsó főhenger? Felújító klt. kölcsönbe, porvédő azonnalra faragható a legtöbb szgk. külső féltengelyporvédőjéből.
Ezek lennének az azonnali megoldások, ha nincs, vagy rövid időn belül nem sikerül beszerezni alkatrészt.moli
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Önindító
Na, nem bírtam megállni, egy kicsit matekoztam.
Szóval, a részletekkel nagyon nem untatnálak titeket, csak annyit, hogy 12bar sűrítési végnyomást feltételezve a 650-esben levő gázmennyiség összenyomása nagyjából másfélszer annyi energiát igényel.
Ha hozzátesszük, hogy az indításhoz kellő "kritikus" sebesség kb. ugyanannyi a két motor esetében, vagyis ugyanakkora fordulatszámmal kell indítózni az egyiket, mint a másikat, hogy beinduljon, akkor nyilván a teljesítményigény is másfélszer akkora lesz.
Vessük ezt össze a 600W vs. 600W számadattal. (Ami még nem lenne baj, ha az 500-asban jócskán túl lenne méretezve az önindító, és még a 650-est is könnyen elbírná, de nyilvánvalóan nem ez a helyzet...)
Szóval, a részletekkel nagyon nem untatnálak titeket, csak annyit, hogy 12bar sűrítési végnyomást feltételezve a 650-esben levő gázmennyiség összenyomása nagyjából másfélszer annyi energiát igényel.
Ha hozzátesszük, hogy az indításhoz kellő "kritikus" sebesség kb. ugyanannyi a két motor esetében, vagyis ugyanakkora fordulatszámmal kell indítózni az egyiket, mint a másikat, hogy beinduljon, akkor nyilván a teljesítményigény is másfélszer akkora lesz.
Vessük ezt össze a 600W vs. 600W számadattal. (Ami még nem lenne baj, ha az 500-asban jócskán túl lenne méretezve az önindító, és még a 650-est is könnyen elbírná, de nyilvánvalóan nem ez a helyzet...)
Üdv.
Pesta
Pesta
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
onindito
A meleg inditas problema sztem egyszeruen melegzarlatos allo vagy forgoreszre utal. Hiszen ha oxidacios problema lenne, akkor a hideg (nehezebben tekerheto) motort megannyira sem forgatna meg, mint a meleget.
Az oninditoban atfaragott test sem a problema megoldasa, kb annyi mintha egy falsolo motorba nagyobb fuvokat raknal, hogy tolerald az ALAP hibat.
Ati meg nem csinalta meg az O 500-as motorjat, talan jovo heten. Az ove annyira durvan szar, hogy melegen mindig tolni kell, mig hidegen teker mint a barom. Ez mar a vegso stadium, a Cimby, Gyozo, Pali oninditoja meg csak ott tart, hogy hol indit, hol nem.
Vigyetek el egy oninditos muhelybe, tekerjek ujra es biztos hogy megoldodik a dolog.
Az oninditoban atfaragott test sem a problema megoldasa, kb annyi mintha egy falsolo motorba nagyobb fuvokat raknal, hogy tolerald az ALAP hibat.
Ati meg nem csinalta meg az O 500-as motorjat, talan jovo heten. Az ove annyira durvan szar, hogy melegen mindig tolni kell, mig hidegen teker mint a barom. Ez mar a vegso stadium, a Cimby, Gyozo, Pali oninditoja meg csak ott tart, hogy hol indit, hol nem.
Vigyetek el egy oninditos muhelybe, tekerjek ujra es biztos hogy megoldodik a dolog.
- Biker
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2012.11.12., hétf. 21:08
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
12431-re. Szerintem nem jó a matek. Cx500 süritèsi viszony 10:1. Cx650 süritèsi viszony 9.8:1 tehàt az ellenàlàs kompenzàlva. Japàn mèrnök ritkàn hibàzik biztos hogy a 650-és új koràban hibàtlanul indul hidegen-melegen. Màsban van a hiba.
-
- Hozzászólások: 203
- Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
- Tartózkodási hely: Hosszúpályi
- Kapcsolat:
12437
Hol a hiba?
1 ifát ketten megraktunk méteres cserfával, mire a rakodógép kijött, aztán egyszer csak kurvára elfáradtam mire ugyanezt megcsináltam.Az erdész barátom az értetlenkedésemre azt mondta "lehet, hogy az a baj, hogy elvagy már
20 éves.
Talán a kedvenc motorjaink is így jártak, és MOLI-nak van igaza:kínlódjon vele más!--EZ A TUTI MEGOLDÁS, a többi csak makrancos büszke rátartiság.Oszt azt nem ismerjük el, ami a lényeg- ezeket a gépeket csak mi szeretjük, talán azt sem tudjuk miért.
Tanulság: meg kell tartani öket, vagy túl kell adni rajtuk, mindegy, de ha a nyüg nem kell ,akkor venni kell egy másikat.
Miért is mondom ezt, - mert a fékem jó volt mikor leálltam vele , most meg nem jó. Pedig csak állt pár hónapot.
1 ifát ketten megraktunk méteres cserfával, mire a rakodógép kijött, aztán egyszer csak kurvára elfáradtam mire ugyanezt megcsináltam.Az erdész barátom az értetlenkedésemre azt mondta "lehet, hogy az a baj, hogy elvagy már
20 éves.
Talán a kedvenc motorjaink is így jártak, és MOLI-nak van igaza:kínlódjon vele más!--EZ A TUTI MEGOLDÁS, a többi csak makrancos büszke rátartiság.Oszt azt nem ismerjük el, ami a lényeg- ezeket a gépeket csak mi szeretjük, talán azt sem tudjuk miért.
Tanulság: meg kell tartani öket, vagy túl kell adni rajtuk, mindegy, de ha a nyüg nem kell ,akkor venni kell egy másikat.
Miért is mondom ezt, - mert a fékem jó volt mikor leálltam vele , most meg nem jó. Pedig csak állt pár hónapot.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 28 vendég