Alkatrész
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Forrestel beszéltem és elmélkedtem a CDI-ről alakítsam tranyósra én is. Már csak a csapatba is észrevettem, hogy CDI hiba rajtam kivűl volt pár, de tranyosra még nem tudok panaszt.
forreszt arra hivatkozott, hogy kevesebb a tranyós, 82 utáni CX.
Fel is teszem a kérdést: Volt valakinek gyufásdoboz problémája?
Gyufásdoboz: Fgyozo után szabadon elnevezett tranzisztoros modul:
forreszt arra hivatkozott, hogy kevesebb a tranyós, 82 utáni CX.
Fel is teszem a kérdést: Volt valakinek gyufásdoboz problémája?
Gyufásdoboz: Fgyozo után szabadon elnevezett tranzisztoros modul:
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Futó kis kutyus
Győző!
Természetesen(?) én is észrevettem azt a futó kiskutyust. De valahogy nem bírtam sokáig nézni.
Így, hogy külön elküldted, a mellékes zavaró tartalom nélkül, már megy...
Természetesen(?) én is észrevettem azt a futó kiskutyust. De valahogy nem bírtam sokáig nézni.
Így, hogy külön elküldted, a mellékes zavaró tartalom nélkül, már megy...
Üdv.
Pesta
Pesta
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
12546 -re
Akkor Pesta, neked megvan a hex-ád is. te irtad?
Elküldenéd nekem is a kapcsrajzot meg mindent, vagy "védett" a dolog?
Programozni sajnos nem tudok, elég alapokon megrekedtem vele. Felejtve is többet tudsz mint én valaha.
Sokan az AMR.re mentek most rá azt még úgy nem is kóstolgattam.
Lehet megcsinálnám a CX-et, kiiktatva a CDI-t tranyos bele és folytonos előgyújtás szabályzás röpsúly nélkül.
fordszám jelet meg lehetne generátorból is venni ami sokkal nagyobb felbontásba tólja a jelet mintha a jeladóra hagyatkoznánk és időaltolást alkalmaznánk a következő fordulathoz.
A ETZ-nél mit használtál erre a célra?
Előre is köszi.
Elküldenéd nekem is a kapcsrajzot meg mindent, vagy "védett" a dolog?
Programozni sajnos nem tudok, elég alapokon megrekedtem vele. Felejtve is többet tudsz mint én valaha.
Sokan az AMR.re mentek most rá azt még úgy nem is kóstolgattam.
Lehet megcsinálnám a CX-et, kiiktatva a CDI-t tranyos bele és folytonos előgyújtás szabályzás röpsúly nélkül.
fordszám jelet meg lehetne generátorból is venni ami sokkal nagyobb felbontásba tólja a jelet mintha a jeladóra hagyatkoznánk és időaltolást alkalmaznánk a következő fordulathoz.
A ETZ-nél mit használtál erre a célra?
Előre is köszi.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Gyufásdoboz
Oszy!
Határozottan állítom neked (de ezt te is láthatod), hogy a neten jóformán csak a CDI-vel kapcsolatos problémákról írnak. A "gyufásdobozzal" szerintem nagyon kevés gond van. Nekem sem volt még sose gondom vele (na mondjuk nem is motoroztam 100ekm-t....).
Az átalakítás metódusa érdekelne majd (nem mintha meg akarnám csinálni, de) látok néhány nehézséget a projektben, pl.:
1. A jeladó a CDI-nél egyúttal töltőtekercs is. Tehát az onnan jövő feszültséget/áramot meg kell szelídíteni...
2. A CDI-nél az előgyújtás-szabályzás a tekercsekkel van megoldva, a tranzisztorosaknál (legalábbis a 650-eseknél) röpsúlyos. Szerintem ennek köszönhetően az 500-asok sokkal szebben járnak az átmeneti fordulatszám-tartományban.
3. Nem "nagy ügy", de a CDI és a tranzisztoros gyújtás más gyújtótekercset is igényel.
4. Ha átépíted, lőttek az akkumulátor nélküli üzemmódnak...
Határozottan állítom neked (de ezt te is láthatod), hogy a neten jóformán csak a CDI-vel kapcsolatos problémákról írnak. A "gyufásdobozzal" szerintem nagyon kevés gond van. Nekem sem volt még sose gondom vele (na mondjuk nem is motoroztam 100ekm-t....).
Az átalakítás metódusa érdekelne majd (nem mintha meg akarnám csinálni, de) látok néhány nehézséget a projektben, pl.:
1. A jeladó a CDI-nél egyúttal töltőtekercs is. Tehát az onnan jövő feszültséget/áramot meg kell szelídíteni...
2. A CDI-nél az előgyújtás-szabályzás a tekercsekkel van megoldva, a tranzisztorosaknál (legalábbis a 650-eseknél) röpsúlyos. Szerintem ennek köszönhetően az 500-asok sokkal szebben járnak az átmeneti fordulatszám-tartományban.
3. Nem "nagy ügy", de a CDI és a tranzisztoros gyújtás más gyújtótekercset is igényel.
4. Ha átépíted, lőttek az akkumulátor nélküli üzemmódnak...
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: gyújtászabályzó
Oszy!
Elő kell kotornom a dolgokat. Egy kis noszogatásra menni fog, de sajnos ott tartok, hogy még a projekt-fájljaimat is alig tudom összerakni. De mint írtam, újra elővettem a témát, hátha lesz belőlem vmi.
Az AVR-t sokan szeretik, más világ. Én a PIC-cel akadtam össze először, nekem ez jutott. Vannak pro-kontra vélemények (és tények) a két tábor között, úgy vélem, hogy egy ilyen előgyújtás-szabályzós témára jobb a PIC (fontos a gyors időzítés). Ez utóbbi miatt a programozás is leginkább assembly-ben célszerű, ott lehet tudni, hogy mi mennyi ideig tart pontosan. Egyébként a PIC-re is vannak magasabb szintű programnyelvek, azokban még nem volt lehetőségem elmerülni.
A programot egyébként én írtam. Annyi a lényege, hogy az ETZ megszakítójából jeladót csináltam, tehát csak az "ütemet" adja (nem megy át rajta érdemi áram). A PIC figyeli, hogy két egymást követő jel között mennyi idő telik el (ez tkp. a fordulatszámtól függ), és a következő fordulatnál már ennek megfelelően állítja be a gyújtás időpontját (pontosabban: a jeladóhoz képesti késleltetést). A jeladót max. előgyújtásra állítottam be, és ahhoz képest már csak késleltetni kell - hogy mennyivel, azt a program dönti el.
A két egymást követő fordulat során nem tud radikálisan változni a fordulatszám, így elegendő a következő időzítést eszerint meghatározni.
A gyújtótekercset pedig a CX-ből származó tranzisztoros gyújtás kapcsolja ki-be.
A generátorból jövő jel (áram?) érdekes lehet, de egy bázis akkor is kell, amihez képest be kell lőni a gyújtás időpontját.
Elő kell kotornom a dolgokat. Egy kis noszogatásra menni fog, de sajnos ott tartok, hogy még a projekt-fájljaimat is alig tudom összerakni. De mint írtam, újra elővettem a témát, hátha lesz belőlem vmi.
Az AVR-t sokan szeretik, más világ. Én a PIC-cel akadtam össze először, nekem ez jutott. Vannak pro-kontra vélemények (és tények) a két tábor között, úgy vélem, hogy egy ilyen előgyújtás-szabályzós témára jobb a PIC (fontos a gyors időzítés). Ez utóbbi miatt a programozás is leginkább assembly-ben célszerű, ott lehet tudni, hogy mi mennyi ideig tart pontosan. Egyébként a PIC-re is vannak magasabb szintű programnyelvek, azokban még nem volt lehetőségem elmerülni.
A programot egyébként én írtam. Annyi a lényege, hogy az ETZ megszakítójából jeladót csináltam, tehát csak az "ütemet" adja (nem megy át rajta érdemi áram). A PIC figyeli, hogy két egymást követő jel között mennyi idő telik el (ez tkp. a fordulatszámtól függ), és a következő fordulatnál már ennek megfelelően állítja be a gyújtás időpontját (pontosabban: a jeladóhoz képesti késleltetést). A jeladót max. előgyújtásra állítottam be, és ahhoz képest már csak késleltetni kell - hogy mennyivel, azt a program dönti el.
A két egymást követő fordulat során nem tud radikálisan változni a fordulatszám, így elegendő a következő időzítést eszerint meghatározni.
A gyújtótekercset pedig a CX-ből származó tranzisztoros gyújtás kapcsolja ki-be.
A generátorból jövő jel (áram?) érdekes lehet, de egy bázis akkor is kell, amihez képest be kell lőni a gyújtás időpontját.
Üdv.
Pesta
Pesta
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Pesta,
Az aksi nélküli betolás innen megszünik, ez tény. de z inditás és a folyamatos fordszám függv. állitott előgyújtás, jobb telyesitményhez és egyenletesebb járáshoz vezet. Nem ez volt a cél az ETZ-nél is?
A töltőtekercs nem azonos a jeladóval, vagy tévedek? A kék-fehér vezeték a toltő amiben 90-120v van már alacsony fordulaton is.
a jeladók az a zöld-Zöldsárga és a többi.... A lenti ábra is mutatja:
8-9: source coul, azaz táp
3-7 Jobb ill ball jeladó tekercs.
A tőbbi már nem kell.
A jelek adottak, és a 8-9 et is meg kelehet szeliditeni trafoval, hiddal majd egy jó stabilizálással és innen is mehet a PIC.
Egszer már hekkeltem ilyet mikor Fgyozo pulicsirkét látott. Balatonon Attilának elszált a CDI toltő tekercs (kék fehér) és a kocsmába szereztünk egy 220/12V váltó fesz trafót, amit a 12 kimenetét rákötöttem a generátor egyik tekercsére (2 sárga vezeték) a másikat meg a CDI kék-fehár csatijába.
Igaz max sebesség megállt 90nél de hazaértek Győrbe.
Képek ide KATT
(és mindezt nem józanon )
Az aksi nélküli betolás innen megszünik, ez tény. de z inditás és a folyamatos fordszám függv. állitott előgyújtás, jobb telyesitményhez és egyenletesebb járáshoz vezet. Nem ez volt a cél az ETZ-nél is?
A töltőtekercs nem azonos a jeladóval, vagy tévedek? A kék-fehér vezeték a toltő amiben 90-120v van már alacsony fordulaton is.
a jeladók az a zöld-Zöldsárga és a többi.... A lenti ábra is mutatja:
8-9: source coul, azaz táp
3-7 Jobb ill ball jeladó tekercs.
A tőbbi már nem kell.
A jelek adottak, és a 8-9 et is meg kelehet szeliditeni trafoval, hiddal majd egy jó stabilizálással és innen is mehet a PIC.
Egszer már hekkeltem ilyet mikor Fgyozo pulicsirkét látott. Balatonon Attilának elszált a CDI toltő tekercs (kék fehér) és a kocsmába szereztünk egy 220/12V váltó fesz trafót, amit a 12 kimenetét rákötöttem a generátor egyik tekercsére (2 sárga vezeték) a másikat meg a CDI kék-fehár csatijába.
Igaz max sebesség megállt 90nél de hazaértek Győrbe.
Képek ide KATT
(és mindezt nem józanon )
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Toth Zolival fejbe előtte öesszeraktuk:
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: CDI átépítés
Oszy!
Igazad van, külön tekercse van a CDI töltésnek és a jeladáshoz.
A program, amit megírtam, 1-hengeres technikára készült. Most ezzel kettő lesz. Mindkét hengernek külön jeladója van. Tehát akár az is működhet, hogy a két henger külön vezérlést kap (az 1-hengeres verzió 2x külön beépítve). Az a lényeg, hogy ugyanaz az időzítés menjen benne, különben furcsán fog járni a motor...
Igazad van, külön tekercse van a CDI töltésnek és a jeladáshoz.
A program, amit megírtam, 1-hengeres technikára készült. Most ezzel kettő lesz. Mindkét hengernek külön jeladója van. Tehát akár az is működhet, hogy a két henger külön vezérlést kap (az 1-hengeres verzió 2x külön beépítve). Az a lényeg, hogy ugyanaz az időzítés menjen benne, különben furcsán fog járni a motor...
Üdv.
Pesta
Pesta
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
pont erre gondolta,
A 2 henger független igy 2 db vezérlés és menne is a dolog. A CDI is duplázott csak a kill engineből van 1 és elveszi a tápot azaz földre teszi mindkettőt.
Az egész CX gyújtásrendszer duplikálva van.
A te PICes megoldásod az előgyújtás szöget miből számolja?
A 2 henger független igy 2 db vezérlés és menne is a dolog. A CDI is duplázott csak a kill engineből van 1 és elveszi a tápot azaz földre teszi mindkettőt.
Az egész CX gyújtásrendszer duplikálva van.
A te PICes megoldásod az előgyújtás szöget miből számolja?
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
12552 –re
Nem akarok bele szólni a NAGYOK dolgába, 3 megjegyzést tennék csak.
1 – IGEN is a PULICSIRKÉRE határozottan emlékszem és nagyon várom már
BakaJoe Balatonmagyaródi túráját
2 – ezzel a témával már én is találkoztam bár lényegesen egyszerűbb formában amikor is az eredeti CDI gyújtásomat kicseréltem gyufásdoboz gyújtásra.
Lehet hogy volt már róla szó csak nekem nem tűnt fel…a lényeg h a gyújtó trafót is cserélni kell ilyenkor. A gyufásdoboz gyújtáshoz tartozó trafónak 2 vezetéke van a CDI –hez tartozónak csak 1.
3 – kormányszektoron lévő leállító gombból jövő vezetéket el kell vágni különben hogy Kemény L. szavaival éljek, kiszabadul a füst és annyi!
A CDI gyújtásnál úgy állít le ez a kapcsoló hogy ezen keresztül ad egy negatívot.
A gyufásdoboz gyújtásnál pedig úgy hogy ez a kapcsoló megszakítja a pozitívot.
Nem nehéz elképzelni mi sül ki abból ha ezen a kapcsolón keresztül a testnek adunk egy pozitívot
Ezt csak forrest –nak javasolnám h kösse így
Nem akarok bele szólni a NAGYOK dolgába, 3 megjegyzést tennék csak.
1 – IGEN is a PULICSIRKÉRE határozottan emlékszem és nagyon várom már
BakaJoe Balatonmagyaródi túráját
2 – ezzel a témával már én is találkoztam bár lényegesen egyszerűbb formában amikor is az eredeti CDI gyújtásomat kicseréltem gyufásdoboz gyújtásra.
Lehet hogy volt már róla szó csak nekem nem tűnt fel…a lényeg h a gyújtó trafót is cserélni kell ilyenkor. A gyufásdoboz gyújtáshoz tartozó trafónak 2 vezetéke van a CDI –hez tartozónak csak 1.
3 – kormányszektoron lévő leállító gombból jövő vezetéket el kell vágni különben hogy Kemény L. szavaival éljek, kiszabadul a füst és annyi!
A CDI gyújtásnál úgy állít le ez a kapcsoló hogy ezen keresztül ad egy negatívot.
A gyufásdoboz gyújtásnál pedig úgy hogy ez a kapcsoló megszakítja a pozitívot.
Nem nehéz elképzelni mi sül ki abból ha ezen a kapcsolón keresztül a testnek adunk egy pozitívot
Ezt csak forrest –nak javasolnám h kösse így
Kellemes dugó_mozgást, a párban
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 24 vendég