Alkatrész

Válasz küldése
Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#2881

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2014.04.11., pén. 11:14

Koszönjük Fgyozo, Ezt tudjuk. a riasztódat is én kötöttem be ami leállitja a motorod, ugy enyémen csak 1 év múlva lett kész mikor relét cseréltem ami kapcsol nem megszakit.

a lényeg, ha átépitem a gyújtást elektronikus előszabályzásra akkor a gyufásdoboz is kiesik a pixisből igy a trafó is.
Akkor már bármilyen autó-motor trafó jó lesz. A gyufásdoboz a röpsúlyos jeladótól kap jelet, a PIC nem onnan kapna mert nekem nincs is és ha már ekkora átalakítás akkor pár alkatrészből össze lehet szögelni egy tranzisztoros-IC-s tarfó vezérlést. Ide beiktatnák egy N555 4szögjelgenerátort ami nem 1 szikrát hanem egy szikra sorozatot adna. a gyújtás pillanatától kezdve mig átmegy a holtponton. Ez egy tökéletesebb gyújtást/égést biztosít.
ilyet régen lehetet kapni, és a hagyományos megszakitósba be lehetett ikatatni (Kocsi motor mind1) és nem égett be többet a platina megszakító és állítólag jobban is ment.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3804
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#2882

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2014.04.11., pén. 11:26

12557 -re

hát jó lenne ha végre már csinálnál valami motort magadnak mert már nem akarlak
hurcolászni :P

Nem mellékesen pedig ha sikerül és attól szebben megy vagy kevesebbet fogyaszt akkor
nekem is kell !!!!!
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: Gyújtásvezérlés

#2883

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2014.04.11., pén. 11:26

Oszy!

A PIC-es előgyújtás-szabályzás nálam úgy működött, hogy bevittem egy adatsort, hogy két jel között eltelt x időre mennyi y késleltetés kell ahhoz, hogy a kívánt előgyújtási szög meglegyen.

Tehát a "térkép" került bele a PIC-be, kb. 40 részre felosztva az mondjuk 8000-es fordulatszám-tartományt.

Szerintem a számítás nem működik, mert már 4MHz-en is elég hamar eljön az az fordulatszám, aminél nem lenne ideje (vicces, de így van!) számolni a PIC-nek. Ehelyett egy egyszerű összehasonlítással (pontosabban ezek sorozatával) oldottam meg a dolgot.
Üdv.
Pesta

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: Szikrasorozat

#2884

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2014.04.11., pén. 11:32

Oszy!

A szikrasorozatról: én anno elég sokat bújtam a gyújtással kapcsolatos adatokat. Nem emlékszek pontos adatokra (bár valahol megvannak, mert lementettem őket), szóval az a lényeg, hogy a tekercsnek kell egy idő, mire beáll benne a mágneses erőtér, amit megszakítva majd adja a nagyfeszültségű szikrát.

Ez az idő nem elhanyagolható, ha nagyon lerövidíted a "feltöltési" időt, akkor nem lesz elég energiája a szikrának.

Csináltam egy gyertya-tesztelő programot is, aminek az volt a lényege, hogy "alapjáratról" elindulva elkezdte "izgatni" a gyertyát, egyre gyorsabban. (Na erről kinek mi fog az eszébe jutni...!)

Közben a gyertya kinn volt, és szabad szemmel figyelhettem, hogy van-e még szikra, vagy micsoda.

Természetesen ez a program sem sikerült elsőre, ugyanis az első verzióban (gyanús volt a dolog, hogy "sikít" a gyertya) kb. 30 ezres fordulatszámot szimuláltam. Szikra már nem látszott, csak hangja volt... :-D
Üdv.
Pesta

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3804
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#2885

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2014.04.11., pén. 13:43

12560 -ra
Pesta!
Téged kizárt az asszony?
Baromira unatkozhattál h ilyenekre adtad fejed … bár ez a gyertya
teszteléses dolog elég érdekesnek tűnik.
Akkor előállítható az a jelenség is h gyakorlatilag folyamatos ív van
az gyertya elektródák között?
Az tök jól nézhet ki – bár nem hiszem h bármi értelme lenne :- )
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#2886

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2014.04.11., pén. 14:28

Az etz projekt nagyon jó. Én is kesleltetere gondolok.
A két fordukat jozotti kulombseg elenyeszo ez tény.
A generátor valtofrekijet használnám fordulatszám meghatarozarsra, a jeladó ertelemszeruen marad mint gyújtás idi referencia.a két infobol állítana elő a oic hogy pontosan mikor is gyűjtsön. Ez az elmélet. Ha a generatorbol számolja a fordulatot akkor már az aktuális Ford. Gyujtast is aplitja pobtosra nem csak a oovetkezot. Valami ilyesmit alkapmaznao napjainkban is, csak a főtengely jeladorol kapja a jelet. Diohejban ennyi. Erre lenne kedved q programot módosítani? Megepitenem és kísérleteznek majd egyszer veoe.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

12561 re

#2887

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2014.04.11., pén. 14:30

De jó az valamire, téged szexualni vele. :lol:
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#2888

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2014.04.11., pén. 15:00

Győző!

Az igazság az, hogy nem voltam kizárva, egyszerűen csak érdekel az "irányítástechnika".
Néha jó vmi új dolgot tanulni.

A folyamatosnak látszó ív megvolt, de egy bizonyos frekvencia fölött (és ez még 30 ezres fordulat előtt volt) a szikra már nem látszott, de a sikítás hallható volt.

Hogy jó-e bármire? Nekem pl. arra volt jó, hogy egy új programozási fogást megtanuljak, nomeg arra, hogy leteszteljem a gyertyát, hogy miként működik.

Igazából egy olyan programrészt szerettem volna megírni, amelyik a gyújtótekercs töltését nem kapcsolja be azonnal a gyújtás után, csak akkor, amikor már kell, hogy induljon a töltés. Ezt szerettem volna rajta látni, hogy ha késleltetem a tekercs "töltését", akkor lesz-e még szikra.
Üdv.
Pesta

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#2889

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2014.04.11., pén. 15:07

Pesta,

Feritmagos tekeréknél ez már nem gond azaz a nagyfreki. A kapcs.űz.tápok és crt tv sortrafoja meg minden inverter 30khz felett muzsikál.
A crt sortrafo 15625 Hz-en elég nagy feszt és szép szikrát produkal, gyerekkoromba sokat játszottam vele. Pár Tv szerelés közbe meg is kürt úgy 5 centirol athuzva....
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
papa
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2014.04.08., kedd 22:14
Tartózkodási hely: Abádszalók
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#2890

Hozzászólás Szerző: papa » 2014.04.11., pén. 18:40

Sziasztok!
Új vagyok ezen a fórumon, nem rég regisztráltam.
Szeretnék némi információt kapni a nemrég vásárolt GL500-as vasaról, ami azt illeti nem sokat tudok az előéletéről.
5 évig ki volt vonva a forgalomból, csak néha volt beindítva, a gazdája azt monda különösebb gond nem volt vele a leállásig. Elején elég lusta volt, de mostanra már szedi a lábát, kb 400 km mentem vele azóta,igaz az utolsó tankoláskor lettem bele 20l benzinbe 2 csent kerozint az használt neki kiégette a koszt és a lerakódást.
A motor csendes, nem hallatszik kopogás és ehhez hasonló hang, viszont hidegen elég nehézkesen indul, a szívatója vissza megy, ez természetes vagy meg kellene állnia, melegen pöcc-röff.
Következő kérdéseim lennének vele kapcsolatba:
-75000 km van benne, miket kellene cserélni vagy átnézni
-úgy veszem észre kicsit csípi az olajat, ez természetes ennyi kilométer után vagy gyűrű cserés.
-hol lehet hozzá alkatrészt kapni
-milyen olaj való bele
-mennyi a teleszkópok levegő nyomása
Segítségeteket előre is megköszönve várom válaszotokat.
Üdv Károlyi József Abádszalókról
Amit ma meg tehetsz, ne halazd holnapra, mert nem-biztos hogy megéred.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 15 vendég