Alkatrész
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Koszönjük Fgyozo, Ezt tudjuk. a riasztódat is én kötöttem be ami leállitja a motorod, ugy enyémen csak 1 év múlva lett kész mikor relét cseréltem ami kapcsol nem megszakit.
a lényeg, ha átépitem a gyújtást elektronikus előszabályzásra akkor a gyufásdoboz is kiesik a pixisből igy a trafó is.
Akkor már bármilyen autó-motor trafó jó lesz. A gyufásdoboz a röpsúlyos jeladótól kap jelet, a PIC nem onnan kapna mert nekem nincs is és ha már ekkora átalakítás akkor pár alkatrészből össze lehet szögelni egy tranzisztoros-IC-s tarfó vezérlést. Ide beiktatnák egy N555 4szögjelgenerátort ami nem 1 szikrát hanem egy szikra sorozatot adna. a gyújtás pillanatától kezdve mig átmegy a holtponton. Ez egy tökéletesebb gyújtást/égést biztosít.
ilyet régen lehetet kapni, és a hagyományos megszakitósba be lehetett ikatatni (Kocsi motor mind1) és nem égett be többet a platina megszakító és állítólag jobban is ment.
a lényeg, ha átépitem a gyújtást elektronikus előszabályzásra akkor a gyufásdoboz is kiesik a pixisből igy a trafó is.
Akkor már bármilyen autó-motor trafó jó lesz. A gyufásdoboz a röpsúlyos jeladótól kap jelet, a PIC nem onnan kapna mert nekem nincs is és ha már ekkora átalakítás akkor pár alkatrészből össze lehet szögelni egy tranzisztoros-IC-s tarfó vezérlést. Ide beiktatnák egy N555 4szögjelgenerátort ami nem 1 szikrát hanem egy szikra sorozatot adna. a gyújtás pillanatától kezdve mig átmegy a holtponton. Ez egy tökéletesebb gyújtást/égést biztosít.
ilyet régen lehetet kapni, és a hagyományos megszakitósba be lehetett ikatatni (Kocsi motor mind1) és nem égett be többet a platina megszakító és állítólag jobban is ment.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
12557 -re
hát jó lenne ha végre már csinálnál valami motort magadnak mert már nem akarlak
hurcolászni
Nem mellékesen pedig ha sikerül és attól szebben megy vagy kevesebbet fogyaszt akkor
nekem is kell !!!!!
hát jó lenne ha végre már csinálnál valami motort magadnak mert már nem akarlak
hurcolászni
Nem mellékesen pedig ha sikerül és attól szebben megy vagy kevesebbet fogyaszt akkor
nekem is kell !!!!!
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Gyújtásvezérlés
Oszy!
A PIC-es előgyújtás-szabályzás nálam úgy működött, hogy bevittem egy adatsort, hogy két jel között eltelt x időre mennyi y késleltetés kell ahhoz, hogy a kívánt előgyújtási szög meglegyen.
Tehát a "térkép" került bele a PIC-be, kb. 40 részre felosztva az mondjuk 8000-es fordulatszám-tartományt.
Szerintem a számítás nem működik, mert már 4MHz-en is elég hamar eljön az az fordulatszám, aminél nem lenne ideje (vicces, de így van!) számolni a PIC-nek. Ehelyett egy egyszerű összehasonlítással (pontosabban ezek sorozatával) oldottam meg a dolgot.
A PIC-es előgyújtás-szabályzás nálam úgy működött, hogy bevittem egy adatsort, hogy két jel között eltelt x időre mennyi y késleltetés kell ahhoz, hogy a kívánt előgyújtási szög meglegyen.
Tehát a "térkép" került bele a PIC-be, kb. 40 részre felosztva az mondjuk 8000-es fordulatszám-tartományt.
Szerintem a számítás nem működik, mert már 4MHz-en is elég hamar eljön az az fordulatszám, aminél nem lenne ideje (vicces, de így van!) számolni a PIC-nek. Ehelyett egy egyszerű összehasonlítással (pontosabban ezek sorozatával) oldottam meg a dolgot.
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Szikrasorozat
Oszy!
A szikrasorozatról: én anno elég sokat bújtam a gyújtással kapcsolatos adatokat. Nem emlékszek pontos adatokra (bár valahol megvannak, mert lementettem őket), szóval az a lényeg, hogy a tekercsnek kell egy idő, mire beáll benne a mágneses erőtér, amit megszakítva majd adja a nagyfeszültségű szikrát.
Ez az idő nem elhanyagolható, ha nagyon lerövidíted a "feltöltési" időt, akkor nem lesz elég energiája a szikrának.
Csináltam egy gyertya-tesztelő programot is, aminek az volt a lényege, hogy "alapjáratról" elindulva elkezdte "izgatni" a gyertyát, egyre gyorsabban. (Na erről kinek mi fog az eszébe jutni...!)
Közben a gyertya kinn volt, és szabad szemmel figyelhettem, hogy van-e még szikra, vagy micsoda.
Természetesen ez a program sem sikerült elsőre, ugyanis az első verzióban (gyanús volt a dolog, hogy "sikít" a gyertya) kb. 30 ezres fordulatszámot szimuláltam. Szikra már nem látszott, csak hangja volt...
A szikrasorozatról: én anno elég sokat bújtam a gyújtással kapcsolatos adatokat. Nem emlékszek pontos adatokra (bár valahol megvannak, mert lementettem őket), szóval az a lényeg, hogy a tekercsnek kell egy idő, mire beáll benne a mágneses erőtér, amit megszakítva majd adja a nagyfeszültségű szikrát.
Ez az idő nem elhanyagolható, ha nagyon lerövidíted a "feltöltési" időt, akkor nem lesz elég energiája a szikrának.
Csináltam egy gyertya-tesztelő programot is, aminek az volt a lényege, hogy "alapjáratról" elindulva elkezdte "izgatni" a gyertyát, egyre gyorsabban. (Na erről kinek mi fog az eszébe jutni...!)
Közben a gyertya kinn volt, és szabad szemmel figyelhettem, hogy van-e még szikra, vagy micsoda.
Természetesen ez a program sem sikerült elsőre, ugyanis az első verzióban (gyanús volt a dolog, hogy "sikít" a gyertya) kb. 30 ezres fordulatszámot szimuláltam. Szikra már nem látszott, csak hangja volt...
Üdv.
Pesta
Pesta
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
12560 -ra
Pesta!
Téged kizárt az asszony?
Baromira unatkozhattál h ilyenekre adtad fejed … bár ez a gyertya
teszteléses dolog elég érdekesnek tűnik.
Akkor előállítható az a jelenség is h gyakorlatilag folyamatos ív van
az gyertya elektródák között?
Az tök jól nézhet ki – bár nem hiszem h bármi értelme lenne :- )
Pesta!
Téged kizárt az asszony?
Baromira unatkozhattál h ilyenekre adtad fejed … bár ez a gyertya
teszteléses dolog elég érdekesnek tűnik.
Akkor előállítható az a jelenség is h gyakorlatilag folyamatos ív van
az gyertya elektródák között?
Az tök jól nézhet ki – bár nem hiszem h bármi értelme lenne :- )
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Az etz projekt nagyon jó. Én is kesleltetere gondolok.
A két fordukat jozotti kulombseg elenyeszo ez tény.
A generátor valtofrekijet használnám fordulatszám meghatarozarsra, a jeladó ertelemszeruen marad mint gyújtás idi referencia.a két infobol állítana elő a oic hogy pontosan mikor is gyűjtsön. Ez az elmélet. Ha a generatorbol számolja a fordulatot akkor már az aktuális Ford. Gyujtast is aplitja pobtosra nem csak a oovetkezot. Valami ilyesmit alkapmaznao napjainkban is, csak a főtengely jeladorol kapja a jelet. Diohejban ennyi. Erre lenne kedved q programot módosítani? Megepitenem és kísérleteznek majd egyszer veoe.
A két fordukat jozotti kulombseg elenyeszo ez tény.
A generátor valtofrekijet használnám fordulatszám meghatarozarsra, a jeladó ertelemszeruen marad mint gyújtás idi referencia.a két infobol állítana elő a oic hogy pontosan mikor is gyűjtsön. Ez az elmélet. Ha a generatorbol számolja a fordulatot akkor már az aktuális Ford. Gyujtast is aplitja pobtosra nem csak a oovetkezot. Valami ilyesmit alkapmaznao napjainkban is, csak a főtengely jeladorol kapja a jelet. Diohejban ennyi. Erre lenne kedved q programot módosítani? Megepitenem és kísérleteznek majd egyszer veoe.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Győző!
Az igazság az, hogy nem voltam kizárva, egyszerűen csak érdekel az "irányítástechnika".
Néha jó vmi új dolgot tanulni.
A folyamatosnak látszó ív megvolt, de egy bizonyos frekvencia fölött (és ez még 30 ezres fordulat előtt volt) a szikra már nem látszott, de a sikítás hallható volt.
Hogy jó-e bármire? Nekem pl. arra volt jó, hogy egy új programozási fogást megtanuljak, nomeg arra, hogy leteszteljem a gyertyát, hogy miként működik.
Igazából egy olyan programrészt szerettem volna megírni, amelyik a gyújtótekercs töltését nem kapcsolja be azonnal a gyújtás után, csak akkor, amikor már kell, hogy induljon a töltés. Ezt szerettem volna rajta látni, hogy ha késleltetem a tekercs "töltését", akkor lesz-e még szikra.
Az igazság az, hogy nem voltam kizárva, egyszerűen csak érdekel az "irányítástechnika".
Néha jó vmi új dolgot tanulni.
A folyamatosnak látszó ív megvolt, de egy bizonyos frekvencia fölött (és ez még 30 ezres fordulat előtt volt) a szikra már nem látszott, de a sikítás hallható volt.
Hogy jó-e bármire? Nekem pl. arra volt jó, hogy egy új programozási fogást megtanuljak, nomeg arra, hogy leteszteljem a gyertyát, hogy miként működik.
Igazából egy olyan programrészt szerettem volna megírni, amelyik a gyújtótekercs töltését nem kapcsolja be azonnal a gyújtás után, csak akkor, amikor már kell, hogy induljon a töltés. Ezt szerettem volna rajta látni, hogy ha késleltetem a tekercs "töltését", akkor lesz-e még szikra.
Üdv.
Pesta
Pesta
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Pesta,
Feritmagos tekeréknél ez már nem gond azaz a nagyfreki. A kapcs.űz.tápok és crt tv sortrafoja meg minden inverter 30khz felett muzsikál.
A crt sortrafo 15625 Hz-en elég nagy feszt és szép szikrát produkal, gyerekkoromba sokat játszottam vele. Pár Tv szerelés közbe meg is kürt úgy 5 centirol athuzva....
Feritmagos tekeréknél ez már nem gond azaz a nagyfreki. A kapcs.űz.tápok és crt tv sortrafoja meg minden inverter 30khz felett muzsikál.
A crt sortrafo 15625 Hz-en elég nagy feszt és szép szikrát produkal, gyerekkoromba sokat játszottam vele. Pár Tv szerelés közbe meg is kürt úgy 5 centirol athuzva....
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- papa
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2014.04.08., kedd 22:14
- Tartózkodási hely: Abádszalók
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Sziasztok!
Új vagyok ezen a fórumon, nem rég regisztráltam.
Szeretnék némi információt kapni a nemrég vásárolt GL500-as vasaról, ami azt illeti nem sokat tudok az előéletéről.
5 évig ki volt vonva a forgalomból, csak néha volt beindítva, a gazdája azt monda különösebb gond nem volt vele a leállásig. Elején elég lusta volt, de mostanra már szedi a lábát, kb 400 km mentem vele azóta,igaz az utolsó tankoláskor lettem bele 20l benzinbe 2 csent kerozint az használt neki kiégette a koszt és a lerakódást.
A motor csendes, nem hallatszik kopogás és ehhez hasonló hang, viszont hidegen elég nehézkesen indul, a szívatója vissza megy, ez természetes vagy meg kellene állnia, melegen pöcc-röff.
Következő kérdéseim lennének vele kapcsolatba:
-75000 km van benne, miket kellene cserélni vagy átnézni
-úgy veszem észre kicsit csípi az olajat, ez természetes ennyi kilométer után vagy gyűrű cserés.
-hol lehet hozzá alkatrészt kapni
-milyen olaj való bele
-mennyi a teleszkópok levegő nyomása
Segítségeteket előre is megköszönve várom válaszotokat.
Üdv Károlyi József Abádszalókról
Új vagyok ezen a fórumon, nem rég regisztráltam.
Szeretnék némi információt kapni a nemrég vásárolt GL500-as vasaról, ami azt illeti nem sokat tudok az előéletéről.
5 évig ki volt vonva a forgalomból, csak néha volt beindítva, a gazdája azt monda különösebb gond nem volt vele a leállásig. Elején elég lusta volt, de mostanra már szedi a lábát, kb 400 km mentem vele azóta,igaz az utolsó tankoláskor lettem bele 20l benzinbe 2 csent kerozint az használt neki kiégette a koszt és a lerakódást.
A motor csendes, nem hallatszik kopogás és ehhez hasonló hang, viszont hidegen elég nehézkesen indul, a szívatója vissza megy, ez természetes vagy meg kellene állnia, melegen pöcc-röff.
Következő kérdéseim lennének vele kapcsolatba:
-75000 km van benne, miket kellene cserélni vagy átnézni
-úgy veszem észre kicsit csípi az olajat, ez természetes ennyi kilométer után vagy gyűrű cserés.
-hol lehet hozzá alkatrészt kapni
-milyen olaj való bele
-mennyi a teleszkópok levegő nyomása
Segítségeteket előre is megköszönve várom válaszotokat.
Üdv Károlyi József Abádszalókról
Amit ma meg tehetsz, ne halazd holnapra, mert nem-biztos hogy megéred.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 25 vendég