CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5021

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2014.06.25., szer. 15:41

Miko650 Fehérvári és darabokba már 2 éve eladta a CXet.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
Plero
Hozzászólások: 398
Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5022

Hozzászólás Szerző: Plero » 2014.06.25., szer. 19:53

12978-ra

tetszik az a bukóketrec. :) 8-)
By Plero

roli
Hozzászólások: 96
Csatlakozott: 2011.08.08., hétf. 11:45
Tartózkodási hely: Szerbia
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5023

Hozzászólás Szerző: roli » 2014.06.26., csüt. 14:33

Oszy- a közösitő megvan és tán eredeti álapotban is mivel nem látom hogy szét lett volna vágva.Egyedül a végeket csereltem le valami louisos kifelé fordulo kipufikra.Akkor ha ez igy van akkor miért van az hogy az egyik fele szemmel láthatoan kormosabb mint a másik.Nem értem.
Ja és engem érdekelne egy buko cső a hengerekhez van valakinek elado?

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5024

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2014.06.26., csüt. 17:25

Hát Roli nem tudom, esetleg nem e került valamikor olaj bele ami most ég kifelé, vagy ahogy keresztbe megy a cső a kozositobe és tényleg egyik henger inkább egyik kibuba másik a másikba megy ki....
Pesta, szerinted?
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

cxkopi
Hozzászólások: 203
Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
Tartózkodási hely: Hosszúpályi
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5025

Hozzászólás Szerző: cxkopi » 2014.06.26., csüt. 19:18

Roli!
Az Oszy kipufogó képein a közösítő csövek körül egy lyukacsos részen át tud menni a kiop.gáz 1 része. és az egyenesen a kipufogó dob-ba jut.A többsége pedig azokon a hajlitott csöveken megy tovább.
füstölhet az egyik, de akkor meg kell ketesni mitől:
karbi hibák lehetnek, több ok is lehet. a gyertya szine árulkodhat. A gyujtás-gyertya i lehet.
Pirossal jelölve a lyukacsos rész!
Az évek alatt elis tud égni-rozsdásodni a hajlitott csövek nem látható vége.
CX500Exhaust-l.jpg

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re:kipufogódob

#5026

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2014.06.26., csüt. 20:25

Oszy!

Megtisztelő, hogy hozzám fordulsz ezzel a kérdéssel, de igazából nem tudok meggyőző választ megfogalmazni.

Amit össze tudok hordani magamban, az kb. ennyi:
1. A közösítődobban (ha a képen látható felépítésű, akkor) szinte biztos, hogy érvényesül a venturi-hatás, vagyis egyik henger kipufogása szívást idéz elő a másik kipufogódob felől (tehát a másik kipufogódob „visszaszív”). Szerintem ezért is van ilyen állati jó hangja a CX-eknek. (Kíváncsi lennék, hogy egy más konstrukciójú közösítődob vajon mit tesz a hanggal. Vagy esetleg egy direktbe kötött, közösítő nélküli kipufogópár milyen hangot ad… van valakinek ilyen?)
2. A koromrészecskék nehezebbek, mint az égési gázok, így azok egyértelműen irányítottabban áramlanak. (Bizonyára ezt tapasztalja Roli, amikor csak az egyik kipufogót találja kormosnak.)
3. A hangsebesség (vagyis a nyomáshullám terjedésének sebessége) még mindig jóval gyorsabb, mint amilyen ütemben a kipufogások egymást követik. Ezt, és az 1. pontban leírtakat összeadva lehetségesnek vélem, hogy mérsékelt keveredés van a két kipufogó között, vagy ami van is, az is az „átszívás” miatt van. Innentől kezdve csak az a kérdés, hogy a vizsgált anyag mennyire bírja követni a gázlengéseket. Szerintem a korom elég nehéz ahhoz, hogy egyfelé menjen. Ugyanakkor ha jól rémlik, mindkét kipufogóm gőzmozdonyosat játszott, amikor elment a hengerfej-tömítés az egyik hengeren…

A fenti fejtegetés helyett hadd javasoljak egy karburátor-szinkronizálást. Őszintén szólva a CX-eken eddig soha nem észleltem ilyen problémát, „szemre” belőttem a pillangószelepeket, és úgy tűnt, hogy minden rendben van. (Tudomásom szerint a karburátorokon semmi más állítási lehetőség nincs, max. a fúvókák cseréje/felcserélése.)
Viszont el kell, hogy mondjam, hogy az ST1100-esen füllel hallható, ha valamelyik henger alapjáraton nem ugyanúgy dolgozik, mint a többi! Persze ez a motor elég kifinomult ahhoz, hogy meg lehessen rajta hallani az ilyesmit, a CX meg elég nyers. De ezek után biztos, hogy a CX-eken is szinkront fogok csinálni (vagy legalább mérni), mert az, hogy nem hallom, nem jelenti, azt, hogy a hengerek „teljesen” egyformán dolgoznak!
Üdv.
Pesta

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5027

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2014.06.26., csüt. 20:36

Köszönöm Pesta!
Pont erre gondoltam, hogy megtűzdeled kis fizikával is. Sejtésem van de nem ily pontos.
A kis bibi, hogy a tudományos alapokkal most még érthetetlenebb a dolog. :lol: :lol:
Ha kormosodás a gond akkor nem a kipu.ra rakodott korom hanem a gyertya színe a mérvadóbb. Ezt kell előbb megnézni. innen látni melyik henger.

Nekem tavaly óta gondom van, megtorpan, leáll egy henger előzésnél stb....(azaz ez a múlté)
Karbi tisztítás, benne lévő cuccok felcserélése..semmi...

A végén kiderült, a gyertya volt a xar.....hát ennyi. :oops:
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3815
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5028

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2014.06.27., pén. 09:00

12990 -re
Oszy, szerintem meg vegyél egy Honda CX 650C -t :!:
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5029

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2014.06.30., hétf. 10:27

Fgyozo, amint már beszéltük is, vennék, csak még nem találtam meg az igazit.

Pestát kérdezném kinek fél méter CX könyv disziti "szerény" könyvespolcát.

Fgyozo azt mondta nekem, ezt olvasta és a hirdetésben is ez van, hogy a 650 C valójában 662 cc és a többi 650 meg 6hetven valamennyi köbcm.....
a 650C ugye más vázban épült amely hasonló v azonos a VT-vel.
Mit tudsz te erről? mennyi cx köbcenti létezik.? mit ira könyv mert a neten sok minden infó van....
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3815
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

CX650/GL650 blokk és CX650C blokk

#5030

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2014.06.30., hétf. 10:38

12998-ra


Igen Pesta, utána tudnál nézni?

Amin el vagyok akarva :
Eddig abban a tudatban voltam hogy a CX650C az úgy áll össze hogy a VT500C vázába bele tették a CX650 Blokkot.
Ennek megfelelően a CX650C-nek is 678ccm-nek (vagy 673ccm) kéne lennie és vagy 37 vagy 48kW –osnak.

Ehhez képest a CX650C az 662(!) ccm és 37kW.

A kérdés lényege: utána tudsz-e nézni a szakirodalmadban annak hogy miből ered a különbség a CX650/GL650 blokk és a CX650C blokk között?
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 25 vendég