CX/GL Te és Motorod
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Miko650 Fehérvári és darabokba már 2 éve eladta a CXet.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- Plero
- Hozzászólások: 398
- Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
- Kapcsolat:
-
- Hozzászólások: 96
- Csatlakozott: 2011.08.08., hétf. 11:45
- Tartózkodási hely: Szerbia
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Oszy- a közösitő megvan és tán eredeti álapotban is mivel nem látom hogy szét lett volna vágva.Egyedül a végeket csereltem le valami louisos kifelé fordulo kipufikra.Akkor ha ez igy van akkor miért van az hogy az egyik fele szemmel láthatoan kormosabb mint a másik.Nem értem.
Ja és engem érdekelne egy buko cső a hengerekhez van valakinek elado?
Ja és engem érdekelne egy buko cső a hengerekhez van valakinek elado?
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Hát Roli nem tudom, esetleg nem e került valamikor olaj bele ami most ég kifelé, vagy ahogy keresztbe megy a cső a kozositobe és tényleg egyik henger inkább egyik kibuba másik a másikba megy ki....
Pesta, szerinted?
Pesta, szerinted?
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 203
- Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
- Tartózkodási hely: Hosszúpályi
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Roli!
Az Oszy kipufogó képein a közösítő csövek körül egy lyukacsos részen át tud menni a kiop.gáz 1 része. és az egyenesen a kipufogó dob-ba jut.A többsége pedig azokon a hajlitott csöveken megy tovább.
füstölhet az egyik, de akkor meg kell ketesni mitől:
karbi hibák lehetnek, több ok is lehet. a gyertya szine árulkodhat. A gyujtás-gyertya i lehet.
Pirossal jelölve a lyukacsos rész!
Az évek alatt elis tud égni-rozsdásodni a hajlitott csövek nem látható vége.
Az Oszy kipufogó képein a közösítő csövek körül egy lyukacsos részen át tud menni a kiop.gáz 1 része. és az egyenesen a kipufogó dob-ba jut.A többsége pedig azokon a hajlitott csöveken megy tovább.
füstölhet az egyik, de akkor meg kell ketesni mitől:
karbi hibák lehetnek, több ok is lehet. a gyertya szine árulkodhat. A gyujtás-gyertya i lehet.
Pirossal jelölve a lyukacsos rész!
Az évek alatt elis tud égni-rozsdásodni a hajlitott csövek nem látható vége.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re:kipufogódob
Oszy!
Megtisztelő, hogy hozzám fordulsz ezzel a kérdéssel, de igazából nem tudok meggyőző választ megfogalmazni.
Amit össze tudok hordani magamban, az kb. ennyi:
1. A közösítődobban (ha a képen látható felépítésű, akkor) szinte biztos, hogy érvényesül a venturi-hatás, vagyis egyik henger kipufogása szívást idéz elő a másik kipufogódob felől (tehát a másik kipufogódob „visszaszív”). Szerintem ezért is van ilyen állati jó hangja a CX-eknek. (Kíváncsi lennék, hogy egy más konstrukciójú közösítődob vajon mit tesz a hanggal. Vagy esetleg egy direktbe kötött, közösítő nélküli kipufogópár milyen hangot ad… van valakinek ilyen?)
2. A koromrészecskék nehezebbek, mint az égési gázok, így azok egyértelműen irányítottabban áramlanak. (Bizonyára ezt tapasztalja Roli, amikor csak az egyik kipufogót találja kormosnak.)
3. A hangsebesség (vagyis a nyomáshullám terjedésének sebessége) még mindig jóval gyorsabb, mint amilyen ütemben a kipufogások egymást követik. Ezt, és az 1. pontban leírtakat összeadva lehetségesnek vélem, hogy mérsékelt keveredés van a két kipufogó között, vagy ami van is, az is az „átszívás” miatt van. Innentől kezdve csak az a kérdés, hogy a vizsgált anyag mennyire bírja követni a gázlengéseket. Szerintem a korom elég nehéz ahhoz, hogy egyfelé menjen. Ugyanakkor ha jól rémlik, mindkét kipufogóm gőzmozdonyosat játszott, amikor elment a hengerfej-tömítés az egyik hengeren…
A fenti fejtegetés helyett hadd javasoljak egy karburátor-szinkronizálást. Őszintén szólva a CX-eken eddig soha nem észleltem ilyen problémát, „szemre” belőttem a pillangószelepeket, és úgy tűnt, hogy minden rendben van. (Tudomásom szerint a karburátorokon semmi más állítási lehetőség nincs, max. a fúvókák cseréje/felcserélése.)
Viszont el kell, hogy mondjam, hogy az ST1100-esen füllel hallható, ha valamelyik henger alapjáraton nem ugyanúgy dolgozik, mint a többi! Persze ez a motor elég kifinomult ahhoz, hogy meg lehessen rajta hallani az ilyesmit, a CX meg elég nyers. De ezek után biztos, hogy a CX-eken is szinkront fogok csinálni (vagy legalább mérni), mert az, hogy nem hallom, nem jelenti, azt, hogy a hengerek „teljesen” egyformán dolgoznak!
Megtisztelő, hogy hozzám fordulsz ezzel a kérdéssel, de igazából nem tudok meggyőző választ megfogalmazni.
Amit össze tudok hordani magamban, az kb. ennyi:
1. A közösítődobban (ha a képen látható felépítésű, akkor) szinte biztos, hogy érvényesül a venturi-hatás, vagyis egyik henger kipufogása szívást idéz elő a másik kipufogódob felől (tehát a másik kipufogódob „visszaszív”). Szerintem ezért is van ilyen állati jó hangja a CX-eknek. (Kíváncsi lennék, hogy egy más konstrukciójú közösítődob vajon mit tesz a hanggal. Vagy esetleg egy direktbe kötött, közösítő nélküli kipufogópár milyen hangot ad… van valakinek ilyen?)
2. A koromrészecskék nehezebbek, mint az égési gázok, így azok egyértelműen irányítottabban áramlanak. (Bizonyára ezt tapasztalja Roli, amikor csak az egyik kipufogót találja kormosnak.)
3. A hangsebesség (vagyis a nyomáshullám terjedésének sebessége) még mindig jóval gyorsabb, mint amilyen ütemben a kipufogások egymást követik. Ezt, és az 1. pontban leírtakat összeadva lehetségesnek vélem, hogy mérsékelt keveredés van a két kipufogó között, vagy ami van is, az is az „átszívás” miatt van. Innentől kezdve csak az a kérdés, hogy a vizsgált anyag mennyire bírja követni a gázlengéseket. Szerintem a korom elég nehéz ahhoz, hogy egyfelé menjen. Ugyanakkor ha jól rémlik, mindkét kipufogóm gőzmozdonyosat játszott, amikor elment a hengerfej-tömítés az egyik hengeren…
A fenti fejtegetés helyett hadd javasoljak egy karburátor-szinkronizálást. Őszintén szólva a CX-eken eddig soha nem észleltem ilyen problémát, „szemre” belőttem a pillangószelepeket, és úgy tűnt, hogy minden rendben van. (Tudomásom szerint a karburátorokon semmi más állítási lehetőség nincs, max. a fúvókák cseréje/felcserélése.)
Viszont el kell, hogy mondjam, hogy az ST1100-esen füllel hallható, ha valamelyik henger alapjáraton nem ugyanúgy dolgozik, mint a többi! Persze ez a motor elég kifinomult ahhoz, hogy meg lehessen rajta hallani az ilyesmit, a CX meg elég nyers. De ezek után biztos, hogy a CX-eken is szinkront fogok csinálni (vagy legalább mérni), mert az, hogy nem hallom, nem jelenti, azt, hogy a hengerek „teljesen” egyformán dolgoznak!
Üdv.
Pesta
Pesta
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Köszönöm Pesta!
Pont erre gondoltam, hogy megtűzdeled kis fizikával is. Sejtésem van de nem ily pontos.
A kis bibi, hogy a tudományos alapokkal most még érthetetlenebb a dolog.
Ha kormosodás a gond akkor nem a kipu.ra rakodott korom hanem a gyertya színe a mérvadóbb. Ezt kell előbb megnézni. innen látni melyik henger.
Nekem tavaly óta gondom van, megtorpan, leáll egy henger előzésnél stb....(azaz ez a múlté)
Karbi tisztítás, benne lévő cuccok felcserélése..semmi...
A végén kiderült, a gyertya volt a xar.....hát ennyi.
Pont erre gondoltam, hogy megtűzdeled kis fizikával is. Sejtésem van de nem ily pontos.
A kis bibi, hogy a tudományos alapokkal most még érthetetlenebb a dolog.
Ha kormosodás a gond akkor nem a kipu.ra rakodott korom hanem a gyertya színe a mérvadóbb. Ezt kell előbb megnézni. innen látni melyik henger.
Nekem tavaly óta gondom van, megtorpan, leáll egy henger előzésnél stb....(azaz ez a múlté)
Karbi tisztítás, benne lévő cuccok felcserélése..semmi...
A végén kiderült, a gyertya volt a xar.....hát ennyi.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
12990 -re
Oszy, szerintem meg vegyél egy Honda CX 650C -t
Oszy, szerintem meg vegyél egy Honda CX 650C -t
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Fgyozo, amint már beszéltük is, vennék, csak még nem találtam meg az igazit.
Pestát kérdezném kinek fél méter CX könyv disziti "szerény" könyvespolcát.
Fgyozo azt mondta nekem, ezt olvasta és a hirdetésben is ez van, hogy a 650 C valójában 662 cc és a többi 650 meg 6hetven valamennyi köbcm.....
a 650C ugye más vázban épült amely hasonló v azonos a VT-vel.
Mit tudsz te erről? mennyi cx köbcenti létezik.? mit ira könyv mert a neten sok minden infó van....
Pestát kérdezném kinek fél méter CX könyv disziti "szerény" könyvespolcát.
Fgyozo azt mondta nekem, ezt olvasta és a hirdetésben is ez van, hogy a 650 C valójában 662 cc és a többi 650 meg 6hetven valamennyi köbcm.....
a 650C ugye más vázban épült amely hasonló v azonos a VT-vel.
Mit tudsz te erről? mennyi cx köbcenti létezik.? mit ira könyv mert a neten sok minden infó van....
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
CX650/GL650 blokk és CX650C blokk
12998-ra
Igen Pesta, utána tudnál nézni?
Amin el vagyok akarva :
Eddig abban a tudatban voltam hogy a CX650C az úgy áll össze hogy a VT500C vázába bele tették a CX650 Blokkot.
Ennek megfelelően a CX650C-nek is 678ccm-nek (vagy 673ccm) kéne lennie és vagy 37 vagy 48kW –osnak.
Ehhez képest a CX650C az 662(!) ccm és 37kW.
A kérdés lényege: utána tudsz-e nézni a szakirodalmadban annak hogy miből ered a különbség a CX650/GL650 blokk és a CX650C blokk között?
Igen Pesta, utána tudnál nézni?
Amin el vagyok akarva :
Eddig abban a tudatban voltam hogy a CX650C az úgy áll össze hogy a VT500C vázába bele tették a CX650 Blokkot.
Ennek megfelelően a CX650C-nek is 678ccm-nek (vagy 673ccm) kéne lennie és vagy 37 vagy 48kW –osnak.
Ehhez képest a CX650C az 662(!) ccm és 37kW.
A kérdés lényege: utána tudsz-e nézni a szakirodalmadban annak hogy miből ered a különbség a CX650/GL650 blokk és a CX650C blokk között?
Kellemes dugó_mozgást, a párban
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 22 vendég