CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

CX650 motorok

#5031

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2014.06.30., hétf. 12:32

Sziasztok!

Nekem meggyőződésem, hogy EGYETLEN CX650 motort csináltak a Hondánál, annak a lökettérfogata pedig 673 köbcenti.
A GL és a CX modellek közözz max. a felfogatásában tudok különbséget elképzelni, de majd egy kicsit átnézem a könyveket.

A 668(!) köbcentis számot már én is láttam több helyen, és anno úgy találtam, hogy a CBX modellel keverhették össze, ezért kapta ezt a köbcentit. A történelmi hűséghez hozzátartozik, hogy most képtelen voltam egy ilyen adatot is találni.... :-(

A VT és a CX vázában szerintem több különbség is lehet: ha jól rémlik, a VT bölcsővázas, míg a CX-eknél a motor is teherviselő elem.
Üdv.
Pesta

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3815
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

650

#5032

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2014.06.30., hétf. 14:01

13003 -ra
igen, a VT500C az valóban bölcső vázas.
„Nekem meggyőződésem, hogy EGYETLEN CX650 motort csináltak a Hondánál, annak a lökettérfogata pedig 673 köbcenti. ” - nagy megkönnyebbülés lenne ha ez valóban így lenne.
A gond az h már 3 különböző forrásban láttam a 662-t.
Ebből 2 két különböző német forrás.
Szóval jó lenne ezt tisztán látni.
Oszy, ha ma mész és megnézed kukkantsd meg a bal oldalon h mi van beleöntve a henger tövébe?
662, 668 vagy 673?
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5033

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2014.06.30., hétf. 14:32

OK. Ha kicsit úgy látom nem akar többet esni el is indulok. Már beszéltem is Marcival (az eladóval) ez ügyben.
Neked nincs kedved gurulni egyet Alsóörsre velem? Vagy valaki?
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Cx650C

#5034

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2014.06.30., hétf. 14:38

Ami olvasható:

The CX650 Custom was a one year model produced in 1983 for the US market. Like other CX customs, especially the CX400C designed for Asia-Pacific, this model was a cruiser. The frame is completely different, and the styling was marketed to accommodate the American desire for the low stretched look of American cruiser bikes. Its semi chopped fork, tear drop tank, low seat and truncated exhaust gave it a very rakish look. However, it was very similar in styling and price range to the 750 Shadow and Honda elected to have only one cruiser bike in that class, thus the reason for its short model life.
és
In 1983 it was bumped up to 673 cc and became the CX650.
...tehát '83-ra "felpumpálták" 673 cc-re.
A másik, higy a 650C rövid életű Amcsi model. Hogy ne legyen saját maga konkurense a Honda hamar abbahagyta (1 évig gyártották) és a 750 Shadow maradt ebben a kategóriában és árfekvésbe.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

CX650

#5035

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2014.06.30., hétf. 15:23

Oszy!

Én még mindig azt mondom, hogy NINCS 673 köbcentitől eltérő 650-es modell. A "felpumpálás" az 500-ashoz képest volt értelmezendő.

A CX modellpályája elég érdekesen alakult. Alapvetően eltért minden addigitól a CX, és a fogadtatása is igen vegyes volt.
Az USA-ban sosem terjedt el igazán. E-modellek nem is voltak ott forgalomban (ott egy CX650E kisebbfajta kuriózum), viszont kaptak "cserébe" CX650T-ből valamivel több, mint 1000db-ot, aminek egy része "oktatómotorként'" végezte. (Nem motorozni tanultak rajta, hanem a műszaki ismereteket tanították általuk. Tkp. szemléltetőeszközök voltak.)

A CX650-esek megjelenésekor már dúlt a lóerőháború a japán gyártók között (ekkoriban az európai gyártók szinte sehol sem voltak...), és mivel a CX nem volt egy olcsó modell, sajnos(?) alulmaradt a nagyobb lökettérfogatú, ám hasonlóan árazott gépekkel szemben.

A németeknél azért terjedt el annyira a CX500-as, mert annak idején a Motorrad Magazin csinált egy "tartós" tesztet: 25ekm után szétszedték a motort, és tkp. minden alkatrészt a gyári méreteken találtak. A nyakas német vevők egyből rámentek a BMW-hez képes olcsóbban árazott motorra, ezért is kelt el az 500-asokból több mint 30 ezer darab náluk.

A 650-esekből már összesen sem tudtak eladni (Németo.-ban) 1000db-ot, a fent részletezett okok (lóerőmánia) miatt.
Üdv.
Pesta

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5036

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2014.06.30., hétf. 16:16

Köszönöm Pesta. Ez tiszta és világos így. A 650 eseket valamiért nem ismerik jól és mindenféle számokat irkalnak a neten. Ezért is kerdeztelek, mert neked van elég sok könyved és lexikális tudásod a cxekrol.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

CX650 motorok

#5037

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2014.06.30., hétf. 16:28

Oszy!

Szeretném elkerülni a félreértést: természetesen szívesen várom az esetleges kommentárokat, hiszen mindig tanulhat az ember, és nem szeretnék a "frankón megmondó" szerepében alaptalanul tetszelegni.

A 668 vs. 673 köbcenti esetét szerintem nagyon egyszerűen le tudjuk zárni: megkérhetjük a hazai CX650-tulajokat, hogy legyenek szívesek leguggolni a motorjuk mellé, és olvassák le a ccm-adatot.

Meg lennék lepve, ha egyetlen nem-673-as eredmény is lenne, de ki tudja...! A szakirodalmat ma este átnézem, és ha érdekeset találok, jelentkezek!

(Közben azon agyaltam, hogy vajon mitől terjedt el ez a 668ccm. Merthogy én is láttam már ilyet, -forgalmiban is!-, nem valami mérési metodikai különbség volt ennek az oka? A többszöri elírás gyanúsan valószínűtlen, és már azt sem értem, hogy miként találtam annak idején egy olyan modellt, aminek épp 668ccm volt a lökettérfogata és X is volt a típusjelzésében...)
Üdv.
Pesta

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5038

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2014.06.30., hétf. 19:17

Pesta,
Nem ez a célom, de nekem megmondhatod a frankót, mert amit én tudok azt te is amit meg te tudsz azt én nem. :? ;)
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3815
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

CX650C

#5039

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2014.07.01., kedd 09:08

13009 -re
én 668-at nem láttam, amivel írásban találkoztam az 662.
Egyébként igen, egyet értek, ezért is írtam Oszynak hogy ha
ott van motor közelben akkor gugoljon le és nézze meg a számot a
bal henger tövében.
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3815
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Eső

#5040

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2014.07.01., kedd 09:17

13005 -re
ne má' Oszy hogy ilyen nyápic vagy :?:
Azt akarod mondani h egy kis eső megállíthat? :D
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 23 vendég