CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: Cafe-mania

#5081

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2014.08.01., pén. 10:41

Úgy tűnik, mostanság a csapból is kaférészerek folynak...! :D

Tőlem "kissé" távol áll ez az irányzat, de az ilyesmikre fordított munka elismerésre méltó. A Wild magazint a napokban megvettem - egyébként nem olvasom őket, csak a Forrest-féle CX-R-ek miatt vettem meg.

Jut eszembe: a kipufogókönyökre való bandázsra mit javasoltok? Milyet, hol érdemes venni? Van egy pár menthetetlen krómozású kipufogókönyököm, ez is egy jó megoldás lehet az eltakarására - DE NEM Cafe-Racert építek! ;)
Üdv.
Pesta

Avatar
Plero
Hozzászólások: 398
Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5082

Hozzászólás Szerző: Plero » 2014.08.01., pén. 13:26

13245-re

"DE NEM Cafe-Racert építek! ;)" :D 8-) :P :o
By Plero

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Hol a delej?!

#5083

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2014.08.11., hétf. 13:25

Uraim!

Nem tudom, hogy mennyire találjátok hasznosnak az alább olvasható "élménybeszámolómat", de úgy gondolom, ha csak egy motorosnak is ettől fog megoldódni a problémája, akkor már nem írtam hiába.

A közelmúltban úgy érzékeltem, hogy a motorom világítása elég gyatra: a normálisnál "narancssárgábban", és gyengébben világított elöl.

Rámértem, hogy mennyi feszültség esik (vész el) az akku "+" sarka és a világítás között. Aztán nem írom le, hogy mi mindent bontottam le, hogy mérjek, meg hogy megtaláljam a hiba forrását. Jót derülnétek rajta. Legyen elég annyi, hogy a közelmúltban megrendelt (elülső) fém fékcsőkészletem felszerelésére is adott lehetőséget a dolog...

Addig-addig méricskéltem és kontaktspréztem, réz-spréztem, érintkezőt csiszoltam gyakorlatilag szembeszökő javulás nélkül, hogy a végén jutott eszembe, hogy a főbiztosítékot elfelejtettem megnézni.
Ezzel kellett volna kezdenem! Már akkor gyanús volt a dolog, amikor rámérve (álló motornál felkapcsolt világítás mellett) 0,7-0,8V feszültség tűnt el a főbiztosíték két vége között - igen, azon a kb. 4cm-en!

Ez már önmagában is érdekes volt, de a gyanút az váltotta váddá, hogy a biztosíték két vége közül az egyik csavarja olyan forró volt, hogy el kellett ejtenem.

(Egy kis villanytan: ha 0,8V esett a biztosítékon, miközben a felkapcsolt első lámpa 5A-je, a hátsó lámpa kb. 2x2A-je és a ráadott gyújtás 3A-je mellett összesen kb. 12A áram folyt át, - a műszerfal-világításom ledes -, akkor az ott eldisszipált teljesítmény P=UxI alapon nagyjából 10W. Nem tűnik soknak, de ez a 10W kifejezetten az egyik rögzítőcsavaron alakult hővé - senki sem markolászna szívesen egy ilyen teljesítményű izzólámpát!.)

Igazából csodálkozok rajta, hogy a műanyag ház nem olvadt meg a csavar közvetlen közelében.

Mindezt úgy, hogy kevéske oxidáció (igazából csak bemattulás) látszott a biztosítlék végén, és az érintkezőként működő alátét között.

Egyszóval: ha másnak hasonló problémája adódik, kezdje a hibakeresést az elején!

Kérdés: tudja-e vki, hogy ilyen biztosítékot hol tudok emberi áron venni? (Az ebay-t természetesen már megnéztem. Sok a postaköltség... :-/ ).
Üdv.
Pesta

semegijanos
Hozzászólások: 761
Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
Kapcsolat:

delej

#5084

Hozzászólás Szerző: semegijanos » 2014.08.11., hétf. 16:36

Szevasz Pesta !

Gyenge világításon nagyon egyszerűen akartam javítani, ugyanis a lámpa foncsorjára gyanakodtam, de az új foncsor cseréje után sem javult sokat az éjszakai látás minősége ! Ha valós a javulás a biztosíték cseréjével, akkor meg kellene hirdetni egy csoportos ebay-s beszerzést és a postakltsg mindjárt osztódna. Én kipróbálom, és feliratkozok.

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: Gyenge világítás

#5085

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2014.08.11., hétf. 21:02

Szia Jani bátyám!

Örülök, hogy legalább te válaszolsz vmit a beírásaimra. Néha az az érzésem, hogy magamnak írok a fórumon, ami azért bosszant, mert ha vki kérdez vmit, igyekszek rá adatot szolgáltatni, bezzeg ha én kérdezek vmit (lásd a korábbi bejegyzéseimet), síri csend a "válasz"... :(

Ma este befejeztem a világítás-javítási törekvéseimet, a főbiztosíték kontaktjait megtisztítottam, és beépítettem egy tartalék biztosítékot (az eredetivel azonos típusút). Az eredmény beszédes: felkapcsolt világítás mellett a biztosítékon eső feszültség a korábbi 0,7-0,8V-ról leesett 0,04V alá (igen, kevesebb mint tizedére - ezzel a rajta elfűtött teljesítmény kevesebb mint századrészére csökkent!). A világítóberendezések szemlátomást erősebben világítanak.

Az új biztosíték beszerzését el fogom indítani, egyelőre keresem a lehetséges forrásokat. El kell áruljak még vmit: a főbiztosíték házának fedelében betárolt tartalék biztosítékot kiszedni szinte lehetetlen - legalábbis egy darabban. Valószínűleg nem jellemző meghibásodás ennek a "kiégése", de gondoltam, szólok - persze lehet, hogy csak én voltam béna...

A fém fékcsőről: érezhetően jobb a fékhatás, a fék egy határozott ponton keményedik, nem "rugózik". Tudom, hogy nem olcsó dolog, de mindenkinek nyugodt szívvel merem ajánlani ezt a kis átalakítást.
Üdv.
Pesta

Avatar
Plero
Hozzászólások: 398
Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5086

Hozzászólás Szerző: Plero » 2014.08.11., hétf. 21:18

13306-ra

Én is mindig olvasom az írásaidat.
Mekkora a biztosíték mérete? http://www.hestore.hu/cat_304.html itt is tudsz keresgetni.
Elektronikai cuccokat áruló boltokban biztos lehet kapni esetleg még háztartási eszközöket javítóknál is lehet érdeklődni.
Arról a LED-es műszerfalról tehetnél fel képeket és leírást. :)
By Plero

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Világítás

#5087

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2014.08.11., hétf. 21:27

Szia Plero!

Örülök, hogy itt vagy. Természetesen nem neked szántam a "kritikát" - ahhoz képest, hogy hány megmentett motor készült itt a fórumon, sajnos még senki nem tudta közölni velem a kipufogó-könyök bandázs beszerzésének lehetséges forrásait...

A műszerfal-világításomban semmi extra nincs. Az ebay-en vettem 12V-os, kukorica-ledet (minden irányba világít), eleve olyan foglalattal, mint az eredeti lámpa. Csak ki kellett cserélnem, és kész. :-)
Üdv.
Pesta

Avatar
klb
Hozzászólások: 322
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 21:29
Tartózkodási hely: Nyírpazony
Kapcsolat:

Világítás

#5088

Hozzászólás Szerző: klb » 2014.08.11., hétf. 21:48

Kedves Pesta!

Biztosíték:
Szerintem az első autó villamossági boltban, ami az utadba kerül biztos van, én ott vettem, ez biztos beszerezhető Mo.-is.
Vinni kell egy mintát.
Célszerű még valami jóminőségű, megnövelt fényerjű égőt venni, nekem az sokat javított a világításon.

KLB

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5089

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2014.08.12., kedd 00:03

Sztem Pesta inkabb erre a biztire gondolt.
fusef30_medium9820053000-01_84b3.jpg
fusef30_medium9820053000-01_84b3.jpg (5.82 KiB) Megtekintve 3801 alkalommal


Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 20 vendég