Alkatrész
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Uj pipatulajok figyelem!
Megjottek ugye a pipak es gondoltam ramerek mit tud egy zsir uj. Hat 0 ellenallast mutatott, szetszedtem es latom, hogy az eredetihez kepest rugo-alurud-ellenallas belso helyett rugo-alurud-rugo van benne (kepek alabb).
Irtam a forgalmazonak, hogy szerezzen a gyartotol ellenallast ami jar bele, illetve megnyitottam a reklamacios ugyet az ebayen. Kaptam is egybol valaszt, hogy visszafizet minden koltseget, a visszaszallitassal egyutt amennyiben ezt akarjuk, de ellenallast nem tud hozza szerezni es suru elnezeseket kert.
Dontsuk el mi legyen az alabbi lehetosegek kozul.
1. Visszakuldjuk es visszakapjuk a penzunket
2. Mindenki maganak a regi pipabol atszereli az elenallast
3. Mindenki vesz 2db Zsiguli rotort (500-600 Ft/db), kiszedi belole az ugyanolyan ellenallast
4. Oszyka nyomoz, hogy hol lehet pont ilyen parameterekkel biro ellenallast venni. Ha talal 50-100 Ft-bol megvan a ket db.
En felraktam az Ernara a regi ellenallasok beszerelese utan, tokeletesen mukodik, nincs rangatas semmilyen fordulattartomanyban.
Az uj: A regi:
Megjottek ugye a pipak es gondoltam ramerek mit tud egy zsir uj. Hat 0 ellenallast mutatott, szetszedtem es latom, hogy az eredetihez kepest rugo-alurud-ellenallas belso helyett rugo-alurud-rugo van benne (kepek alabb).
Irtam a forgalmazonak, hogy szerezzen a gyartotol ellenallast ami jar bele, illetve megnyitottam a reklamacios ugyet az ebayen. Kaptam is egybol valaszt, hogy visszafizet minden koltseget, a visszaszallitassal egyutt amennyiben ezt akarjuk, de ellenallast nem tud hozza szerezni es suru elnezeseket kert.
Dontsuk el mi legyen az alabbi lehetosegek kozul.
1. Visszakuldjuk es visszakapjuk a penzunket
2. Mindenki maganak a regi pipabol atszereli az elenallast
3. Mindenki vesz 2db Zsiguli rotort (500-600 Ft/db), kiszedi belole az ugyanolyan ellenallast
4. Oszyka nyomoz, hogy hol lehet pont ilyen parameterekkel biro ellenallast venni. Ha talal 50-100 Ft-bol megvan a ket db.
En felraktam az Ernara a regi ellenallasok beszerelese utan, tokeletesen mukodik, nincs rangatas semmilyen fordulattartomanyban.
Az uj: A regi:
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
13493 -ra
Igen, tudom de ezt Kicsi Én -nek írtam mert neki olyan kell mint amit én is kaptam.
Igen, tudom de ezt Kicsi Én -nek írtam mert neki olyan kell mint amit én is kaptam.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
13494 -re
Kössz az infót és a szemléltető képeket
Én továbbra is azt mondom h nem kell bele az az ellenállás.
AZ az idő már elmúlt amikor ez a zavarszűrő betét bezavarta a tv adást.
Én örülök a 0 ellenállásnak, tehát nekem jó a pipa úgy ahogy van.
Kössz az infót és a szemléltető képeket
Én továbbra is azt mondom h nem kell bele az az ellenállás.
AZ az idő már elmúlt amikor ez a zavarszűrő betét bezavarta a tv adást.
Én örülök a 0 ellenállásnak, tehát nekem jó a pipa úgy ahogy van.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
13495-re
Ja, ok, felreertettem.
13496-ra
Oszynak az a velemenye/tapasztalata, hogy kinyirja a CDI-t ellenallas nelkul a "zarlat", ami a gyertyanal szikrakent nyilvanul meg.
Ja, ok, felreertettem.
13496-ra
Oszynak az a velemenye/tapasztalata, hogy kinyirja a CDI-t ellenallas nelkul a "zarlat", ami a gyertyanal szikrakent nyilvanul meg.
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
13497-re
Igen, hallottam már erről.
Meg arról is h azért a kis japcsik nem voltak olyan buták.
Ha így lenne akkor minden bizonnyal gondoskodtak volna a rövidzár védelemről a kimeneten, mint ahogy ezt egyéb esetekben tették is – vagy pedig gondosodtak is és az is benne van az elektronikában!
Szóval nem hiszem h ettől menne tönkre.
A tapasztalat pedig „csupán” annyi lehet h a CDI tönkre ment.
Egy elektromos kütyükkel teli 34éves cuccos… szerinted mennyi
ideig nem szárad ki pl. egy kondenzátor?
Igen, hallottam már erről.
Meg arról is h azért a kis japcsik nem voltak olyan buták.
Ha így lenne akkor minden bizonnyal gondoskodtak volna a rövidzár védelemről a kimeneten, mint ahogy ezt egyéb esetekben tették is – vagy pedig gondosodtak is és az is benne van az elektronikában!
Szóval nem hiszem h ettől menne tönkre.
A tapasztalat pedig „csupán” annyi lehet h a CDI tönkre ment.
Egy elektromos kütyükkel teli 34éves cuccos… szerinted mennyi
ideig nem szárad ki pl. egy kondenzátor?
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Gyertyapipa - ellenállás
Sziasztok!
Nekem az a véleményem erről, hogy nem véletlenül került bele az az ellenállás...!
A CDI alaptulajdonsága, hogy eleve nagy feszültséget "gyűjt" magába, és utána azt süti rá egy viszonylag kis áttételű trafóra. Ezen kis áttétel miatt a trafó oda-vissza dolgozik, az ívkisülés során oszcilláció lép fel, ami mindkét irányba hat. Az ellenállásnak szerintem az a szerepe, hogy ezt a folyamatot lassítsa, tompítsa.
Győző!
Mi, a tranzisztoros gyújtású motorjainkkal könnyen beszélünk: itt a trafó áttétele sokkal nagyobb, a "visszacsapó" feszültséglökéseket a trafó bőven letranszformálja, ezért nem annyira veszélyes a gyújtáselektronikára.
CDI esetében simán el tudom képzelni, hogy a feszültséglökések (ill. azok oszcillációjából eredő sokszori ismétlődése) rövid idő alatt kinyírják a kimeneti alkatrészeket.
Nekem az a véleményem erről, hogy nem véletlenül került bele az az ellenállás...!
A CDI alaptulajdonsága, hogy eleve nagy feszültséget "gyűjt" magába, és utána azt süti rá egy viszonylag kis áttételű trafóra. Ezen kis áttétel miatt a trafó oda-vissza dolgozik, az ívkisülés során oszcilláció lép fel, ami mindkét irányba hat. Az ellenállásnak szerintem az a szerepe, hogy ezt a folyamatot lassítsa, tompítsa.
Győző!
Mi, a tranzisztoros gyújtású motorjainkkal könnyen beszélünk: itt a trafó áttétele sokkal nagyobb, a "visszacsapó" feszültséglökéseket a trafó bőven letranszformálja, ezért nem annyira veszélyes a gyújtáselektronikára.
CDI esetében simán el tudom képzelni, hogy a feszültséglökések (ill. azok oszcillációjából eredő sokszori ismétlődése) rövid idő alatt kinyírják a kimeneti alkatrészeket.
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Gyertyapipa-ellenállás
MOST JUT ESZEMBE!
Mintha azt olvastam volna valahol, hogy az R-es névvel bíró gyújtógyertyákba be van építve az ellenállás. (Ha így van, akkor lehet, hogy tényleg kár aggódni a pipából hiányzó ellenállás miatt.)
Tud erről vki?
Mintha azt olvastam volna valahol, hogy az R-es névvel bíró gyújtógyertyákba be van építve az ellenállás. (Ha így van, akkor lehet, hogy tényleg kár aggódni a pipából hiányzó ellenállás miatt.)
Tud erről vki?
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Fgyozo,
Pestának igaza van. CDI-hez kell az ellenállás.
A másik, Nem csak zavarszűrő hanem áramkorlátozó is.
A CDI-be nincs elektrolit kondi, tehát nincs mi kiszáradjon. Amit szétkaptam ott a tirisztor szállt el és ez vagy zárlat vagy ahogy Pesta írta visszalökött feszültség.
Manapság van olyan kábel aminek van ellenállássá. Korábban feltettem egy linket ide, amiből sokat megtudhatsz.
kicsit más itt a helyzet, 20-30.000 voltocska szaladgál. A primer is magsasfesz, 100v felett, e "gyufásdoboz" ugye 12 V csak.
A CDI-nél egy kondit kapcsol a trafóra a tirisztor és az áram itt a végtelen felé törekszik, csak a primer ellenállása mai alacsony, pár ohm tartja vissza és a szekunderen a terhelés, ami ellenállás nélkül sokkal nagyobb.
Találtam ellenállást, tesztelés alatt.
Az a baja, h rövid, kb 1cm. a baj, h lehet áthúz a sarkai között.. Pesta, Most meg is nézem a gyertyámat.
Pestának igaza van. CDI-hez kell az ellenállás.
A másik, Nem csak zavarszűrő hanem áramkorlátozó is.
A CDI-be nincs elektrolit kondi, tehát nincs mi kiszáradjon. Amit szétkaptam ott a tirisztor szállt el és ez vagy zárlat vagy ahogy Pesta írta visszalökött feszültség.
Manapság van olyan kábel aminek van ellenállássá. Korábban feltettem egy linket ide, amiből sokat megtudhatsz.
kicsit más itt a helyzet, 20-30.000 voltocska szaladgál. A primer is magsasfesz, 100v felett, e "gyufásdoboz" ugye 12 V csak.
A CDI-nél egy kondit kapcsol a trafóra a tirisztor és az áram itt a végtelen felé törekszik, csak a primer ellenállása mai alacsony, pár ohm tartja vissza és a szekunderen a terhelés, ami ellenállás nélkül sokkal nagyobb.
Találtam ellenállást, tesztelés alatt.
Az a baja, h rövid, kb 1cm. a baj, h lehet áthúz a sarkai között.. Pesta, Most meg is nézem a gyertyámat.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 76
- Csatlakozott: 2010.06.07., hétf. 11:11
- Tartózkodási hely: Bajna
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Köszi a válaszokat srácok!
Oszi!
De igen,eldobtam a vasat!
Oszi!
De igen,eldobtam a vasat!
"Tedd vagy ne tedd,de sohase próbáld!" (Yoda mester)
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 38 vendég