Alkatrész

Válasz küldése
hondamaki
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.11.13., csüt. 20:04
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re:fesz.szabályzó

#3331

Hozzászólás Szerző: hondamaki » 2015.02.07., szomb. 21:08

Sziasztok !
Volna egy kérdésem : Mennyire ajánlatos lecserélni az eredeti gyári fesz szabályzóját az 500 GL-nek , azaz mennyire strapabíró ? Nincs semmi bajom vele, azonban Öcsém, aki megrögzött Honda Afrika twin-es azt javasolta kérjek a márkatársaktól tanácsot ez ügyben mivel Ő nem ismeri a GL-CX-et , ellenben az Afica-nak ez egy közismerten gyenge pontja .
Mivel egy márka, és nem nagy a korkülönbség a két típus között, arra gondoltam a mi öreg szivattyúinknál is lehet típus hiba .....
Ki mit tud erről ? Köszi az infótokat

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: feszültségszabályzó

#3332

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2015.02.08., vas. 00:25

Szia Hondamaki!

Sajnos nem ismerem az AT feszültségszabályzóját, pedig egy időben kacérkodtam a gondolattal, hogy egy ilyen nagynevű motort vegyek, de kb. annyira túlárazottak azok a gépek, amennyire alulértékeltek a CX-ek…

Ellenben pár hónapja volt szerencsém egy CBR900-as fesszabályzóját kicsit „macerálni”. Finoman szólva is szembetűnő a különbség: a CBR ezen egysége kb. annyi hűtőbordával bír, mint a tranzisztoros gyújtású CX-eken a gyújtásmodul, és kb. olyan méretű is. Szóval gyakorlatilag nulla hűtőborda, és kis térbe beletuszkolt elektronika, és ennyi.
A javítás után kézben fogtam a fesszabályzót, és már 1 perc járatás után is erősen meleg volt. A CBR fesszabályzójának élettartama valószínűleg nagyban függ attól, hogy maga a szabályzó hogyan van felfogatva a vázra, mennyire jó a kontaktus a szabályzó és a váz között, ugyanis a hőelvezetésben jelentős szerepe van a váznak. Javító megoldás lehet, ha az ember hűtőpasztát ken a fesszabályzó azon oldalára, amelyik a vázzal van érintkezésben, javítva ezzel a hőátadást.
Csak gyanítom, hogy az AT-n is már ilyen fesszabályzó lehet. Én is elsőre azon agyaltam, hogy ha a fesszabályzó elromlott a CBR-en, akkor egyszerűen rákendácsolok egy CX-szabályzót, a bibi csak az volt, hogy a CBR generátora vagy 2,5x akkora teljesítményű, mint a CX-é… Szóval a kérdés innentől az, hogy a CX szabályzója bírja-e a megnövekedett terhelést…?
A CX-ek esetében tapasztalható „van benne anyag”-érzés az újabb motorokon már nem érhető tetten. Elképzelhetőnek tartom, hogy a CX szabályzója elbír nagyobb terhelést is, de az eredeti gyári AT-s szabályzó is jó kell legyen, ha van kellő hűtése. Mindenesetre az „olcsósítás” akkoriban már ment, ha az ember egymás mellé teszi a két szabályzót, akkor ez semmiféle további kommentárt nem igényel, csak ennyit: ég és föld!

Ja, a CBR esetében sem maga a szabályzó volt a hibás, hanem a „kimelegedett” csatlakozó. Érdemes erre évente ránézni, és ha olvadásnak, égésnek nyoma látszik, akkor addig beavatkozni, míg nem késő.

Egyébként egyetlen CX/GL-ről sem hallottam, amin konkrétan a szabályzó ment volna tönkre… sokkal inkább a csatlakozók, vagy maga a generátor…
Üdv.
Pesta

hondamaki
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.11.13., csüt. 20:04
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3333

Hozzászólás Szerző: hondamaki » 2015.02.09., hétf. 10:32

Köszönöm szépen a részletes infót !

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3334

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2015.02.09., hétf. 14:08

Urak,

Az alabbi cuccokra lenne szuksegem:

1 oldaltamasz csavarral, rugoval, hezagolo alatetekkel
1 elsokerek tengely+anya
1 kipukonyok hollander
2 kipukonyok (rozsdas, horpadt is jo)
1 par haromszog alaku blokktarto
1 kardantengely csavar
1 hosszu blokktarto csavar + anya
2 anya a fekpalca vegere
2 par szivocsonk CX500ABC
1 par elso fekbetet (regi fajtahoz) nem baj ha vason van, ujra lesz ferodolozva
2 lemezke ami a "C" alaku feknyereg konzolra pattinthato
1 balos "C" alaku feknyereg konzol
1 hatsokerek tengely, a vastag hezagolo alatetjevel egyutt
1 par CX500AB kerek tankgumi (elol)

Koszi

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3335

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2015.02.09., hétf. 15:57

Szivocsonk és fekbetetem van
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
bazsimoci
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2013.08.23., pén. 17:39
Tartózkodási hely: Várdomb
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3336

Hozzászólás Szerző: bazsimoci » 2015.02.09., hétf. 16:40

Ma megérkeztek a tömszelencék, holnap adom őket postára.

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3337

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2015.02.09., hétf. 16:41

Puszillak Oszykam! Holnap ha jossz elhozod a Forrest pakkot?

Avatar
bazsimoci
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2013.08.23., pén. 17:39
Tartózkodási hely: Várdomb
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3338

Hozzászólás Szerző: bazsimoci » 2015.02.09., hétf. 16:51

Most néztem meg az OTP fiókom, Kemény Laci 4400 Ft-ja még nem érkezett meg...A többieké rendben megjött.

semegijanos
Hozzászólások: 761
Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3339

Hozzászólás Szerző: semegijanos » 2015.02.09., hétf. 18:19

14164-re.

Első kerék tengely + anya és kipukönyök hollander van !

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3340

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2015.02.10., kedd 01:10

Igen, de a puszit majd Gyozonel hagyom.
forrest99 írta:Puszillak Oszykam! Holnap ha jossz elhozod a Forrest pakkot?
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég