CX/GL Te és Motorod
-
- Hozzászólások: 356
- Csatlakozott: 2009.10.28., szer. 23:22
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
144
A EU. közösségi/nemzetközi találkozó (rejtjelezve az 'Vámotorosok' figyelő szeme) előtt szeretnék informális segítséget adni - a tévedés kockázatával (mármint hogy nem tudna hozzátenni bárki)..
"...
Plastic Maggot" nak („műanyag bogár/féreg”) neveztek el.
A motor alapját a népszerű CB 200 es váza adta, amiben a blok elhelyezkedése és a kipufogók helyes ívének megtalálása okozta a legnagyobb fejtörést.
A túl korán ráragasztott csúfnév első pillantásra tényleg nem mutatja későbbi kényelmes és megbízható túra motor formáját. De ne felejtsük: a kor divatja akkor éppen a gyors ’Cafe Racer’ motorkerékpárok.
Ugyanakkor a szelep (kipufogó) szelepvezetés, láncvezetés/feszítés és az üzemanyagrendszer hibái gyakori bosszúságot okoztak még első 500-oknál. A későbbi utódokra azonban nem vetett sötét árnyékot, pedig akkor még nem volt tudható hogy egyedi (egyszeri) építésű vagy egy sikeres sorozat (első)prototípusa a fent látható modell.
Itt már jól láthatóak az alap(forradalmian új) stílus-jegyek: vízhűtés, a motorblok különleges formája (elfordított bordázat nélküli henger) és a préselt alumíniumból készült Com-Star kerekek.
Amikor az első CX500ek megérkezetek az Egyesült Királyságba 1978 júniusában a vízhűtéses négy ütemű V-Twin hengeres, 5 sebességes hajtómű(OHV), kardán-tengelyt hajtva, természetes járású gép a maga 496cc re kifejlesztett fékekre ható 50 lóerejével - ebből született meg és jött létre a "valódi" CX, becenevén a "Plastic Maggot".
A 22 fokos szögű karburátor/hengerfej (korábban térdbe ütköző) és a 80 fokos szögben álló dugattyúk, hogy V-Twin motor rajongók figyelme egy igen kedvelt és szép járású motor hangjára terelődjön.
Ezekkel a tulajdonságokkal egy nagyon gyorsan népszerűvé váló és később a megbízhatóságával megerősített hírnevű típus lett az angliai vaslovagok körében.
Az mkp. súlya és méretei/bumfordisága ellenére igen fürgének bizonyult – az elismerten kiválóan tervezett súlypont elhelyezésének köszönhetően. Itt jegyezném meg, hogy a motor építéssel szenvedélyesen foglakozók a váznál tökéletesen megvalósuló arany metszés miatt , hamar a szívükbe fogadták (Cafe Racer, Bobber és Trike).
A ma használatban, ill. tulajdonban levő angol CX ek többsége ugyan nem minden napos használatúak és a garázsok hátulsó traktusát foglalják el - eléjük kerülve BMW ék és Triumph ok, de megbecsülésük az óta is lankadatlan.
Végül, de nem utolsóként egy vélemény:
..a CX motor belsejében 40.000 mérföld után keresve sem találtam rendellenes kopást.
..."
A EU. közösségi/nemzetközi találkozó (rejtjelezve az 'Vámotorosok' figyelő szeme) előtt szeretnék informális segítséget adni - a tévedés kockázatával (mármint hogy nem tudna hozzátenni bárki)..
"...
Plastic Maggot" nak („műanyag bogár/féreg”) neveztek el.
A motor alapját a népszerű CB 200 es váza adta, amiben a blok elhelyezkedése és a kipufogók helyes ívének megtalálása okozta a legnagyobb fejtörést.
A túl korán ráragasztott csúfnév első pillantásra tényleg nem mutatja későbbi kényelmes és megbízható túra motor formáját. De ne felejtsük: a kor divatja akkor éppen a gyors ’Cafe Racer’ motorkerékpárok.
Ugyanakkor a szelep (kipufogó) szelepvezetés, láncvezetés/feszítés és az üzemanyagrendszer hibái gyakori bosszúságot okoztak még első 500-oknál. A későbbi utódokra azonban nem vetett sötét árnyékot, pedig akkor még nem volt tudható hogy egyedi (egyszeri) építésű vagy egy sikeres sorozat (első)prototípusa a fent látható modell.
Itt már jól láthatóak az alap(forradalmian új) stílus-jegyek: vízhűtés, a motorblok különleges formája (elfordított bordázat nélküli henger) és a préselt alumíniumból készült Com-Star kerekek.
Amikor az első CX500ek megérkezetek az Egyesült Királyságba 1978 júniusában a vízhűtéses négy ütemű V-Twin hengeres, 5 sebességes hajtómű(OHV), kardán-tengelyt hajtva, természetes járású gép a maga 496cc re kifejlesztett fékekre ható 50 lóerejével - ebből született meg és jött létre a "valódi" CX, becenevén a "Plastic Maggot".
A 22 fokos szögű karburátor/hengerfej (korábban térdbe ütköző) és a 80 fokos szögben álló dugattyúk, hogy V-Twin motor rajongók figyelme egy igen kedvelt és szép járású motor hangjára terelődjön.
Ezekkel a tulajdonságokkal egy nagyon gyorsan népszerűvé váló és később a megbízhatóságával megerősített hírnevű típus lett az angliai vaslovagok körében.
Az mkp. súlya és méretei/bumfordisága ellenére igen fürgének bizonyult – az elismerten kiválóan tervezett súlypont elhelyezésének köszönhetően. Itt jegyezném meg, hogy a motor építéssel szenvedélyesen foglakozók a váznál tökéletesen megvalósuló arany metszés miatt , hamar a szívükbe fogadták (Cafe Racer, Bobber és Trike).
A ma használatban, ill. tulajdonban levő angol CX ek többsége ugyan nem minden napos használatúak és a garázsok hátulsó traktusát foglalják el - eléjük kerülve BMW ék és Triumph ok, de megbecsülésük az óta is lankadatlan.
Végül, de nem utolsóként egy vélemény:
..a CX motor belsejében 40.000 mérföld után keresve sem találtam rendellenes kopást.
..."
-
- Hozzászólások: 356
- Csatlakozott: 2009.10.28., szer. 23:22
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
145
A legutóbbi (10 éves a TotalCar) Oldtimer Show-n volt kint egy cx500 E Sport, amelynek gazdája nem egészen pontosan fejtette ki a 'Güllepumpe' ragadvány név eredetét a kis táblán, leíráson.
Ezért tenném meg most, már mások által is korábban bemutatott illusztráció segítségével és megerősítésével a valódi eredetét
az elnevezésnek..,vagyis ez 70-es évekbeli Honda projekt egy comic's ellenére méltán vált ma is az egyik legmegbízhatóbb és korszerűségében ma is versenyképes motorkerékpár legendává..
"...
Szerző/Ötletgazda/Névadó: Werneres Horst
Hogyan kapta ragadvány nevét: a Güllepumpe/Trágyapumpa-t? Képregény történet, a kor híres képregényírójától..
...
Eins der bekanntesten Motorräder der Welt, seit es Werner gibt.
..."
A legutóbbi (10 éves a TotalCar) Oldtimer Show-n volt kint egy cx500 E Sport, amelynek gazdája nem egészen pontosan fejtette ki a 'Güllepumpe' ragadvány név eredetét a kis táblán, leíráson.
Ezért tenném meg most, már mások által is korábban bemutatott illusztráció segítségével és megerősítésével a valódi eredetét
az elnevezésnek..,vagyis ez 70-es évekbeli Honda projekt egy comic's ellenére méltán vált ma is az egyik legmegbízhatóbb és korszerűségében ma is versenyképes motorkerékpár legendává..
"...
Szerző/Ötletgazda/Névadó: Werneres Horst
Hogyan kapta ragadvány nevét: a Güllepumpe/Trágyapumpa-t? Képregény történet, a kor híres képregényírójától..
...
Eins der bekanntesten Motorräder der Welt, seit es Werner gibt.
..."
- Retro
- Hozzászólások: 212
- Csatlakozott: 2009.10.28., szer. 20:22
- Tartózkodási hely: Hajdúdorog
- Kapcsolat:
146
Na most már én is közzéteszem a mondandómat a "trágyapumpa"elnevezésről.Ha hiszitek,ha nem a CX motorblokkot először stabil motorként kezdték gyártani,használnak ilyet ma is főleg hadi célokra,de akár tanyán is ahol nincs villanyáram.Hajtanak vele aggregátort,terménydarálót,szivattyút,stb.a szivattyúknak van olyan fajtája amelyik zagy szivattyúként is működik viszi a sűrűjét is pl.a trágyalé vegyesen a fekáliával.Pannónia blokkal készült nálunk is és BMW.is csinál,aztán a néhai NDK-ban Wartburg. Ennyi a történet,aki nem hiszi járjon utána.
UFF.
-
- Hozzászólások: 123
- Csatlakozott: 2009.12.06., vas. 18:23
- Kapcsolat:
147
146-ra
Szia Retro!
Igen én is olvastam valahol ezt a verziót. Anélkül, hogy vitatnám a valóságát, felmerült bennem egy két kérdés.
Minek egy stabil motorra olajos kupplung, és sebesség váltó, valamint nagyteljesítményű generátor. De ez ne ingasson meg senkit a hitében. Ha valakinek pontosabb adata van akkor tudassa velem is, mert a valóság érdekel.
jó időt
üdv
Szia Retro!
Igen én is olvastam valahol ezt a verziót. Anélkül, hogy vitatnám a valóságát, felmerült bennem egy két kérdés.
Minek egy stabil motorra olajos kupplung, és sebesség váltó, valamint nagyteljesítményű generátor. De ez ne ingasson meg senkit a hitében. Ha valakinek pontosabb adata van akkor tudassa velem is, mert a valóság érdekel.
jó időt
üdv
- Retro
- Hozzászólások: 212
- Csatlakozott: 2009.10.28., szer. 20:22
- Tartózkodási hely: Hajdúdorog
- Kapcsolat:
- Gary
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2009.11.12., csüt. 12:17
- Kapcsolat:
149
Szia Győző!
Sajnos Suzukiék nem tudnak gyűrűt beszállítani nekem, mert megszüntették a gyártását, de a helyi autóboltos barátom aki motorozik is ,BMW gyűrűgarnitúrát tud hozatni és lehet, hogy holnapra itt is lesz. Remélem mielőbb talizunk motorral, mert van rajta munka amit megmutatnék.
Sajnos Suzukiék nem tudnak gyűrűt beszállítani nekem, mert megszüntették a gyártását, de a helyi autóboltos barátom aki motorozik is ,BMW gyűrűgarnitúrát tud hozatni és lehet, hogy holnapra itt is lesz. Remélem mielőbb talizunk motorral, mert van rajta munka amit megmutatnék.
"Az élet olyan, mint a motor.Be kell rúgni, másként nem megy."/Hofi/
-
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2009.11.16., hétf. 05:41
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Kedves Barátaim!
Sajnálatos dolog történt.
Családi és anyagi okokból, meg kellett hogy váljak életem egy szép részétől, Kedves Öreg Barátomtól, a Motoromtól.
Aktív tagja sosem voltam a Magyar CX - GL-es társadalomnak, mivel egyrészt messze lakom onnan, ahol zajlik az élet, másrészt családi okokból sem tudtam részt venni a közös motorozásokban.
Mindazonáltal jó volt közétek tartozni, tudni, hogy vannak mások is, akik szeretik ezeket az Öreg Vasakat.
Kívánom, hogy ne kerüljetek olyan helyzetbe, mint én, hogy kényszerből kelljen megválnotok hű társatoktól !
Kérlek töröljetek a listából !
Balesetmentes, motorozást, széles utat, szebb jövőt minden motorosnak:
salijani, Békéscsaba
Sajnálatos dolog történt.
Családi és anyagi okokból, meg kellett hogy váljak életem egy szép részétől, Kedves Öreg Barátomtól, a Motoromtól.
Aktív tagja sosem voltam a Magyar CX - GL-es társadalomnak, mivel egyrészt messze lakom onnan, ahol zajlik az élet, másrészt családi okokból sem tudtam részt venni a közös motorozásokban.
Mindazonáltal jó volt közétek tartozni, tudni, hogy vannak mások is, akik szeretik ezeket az Öreg Vasakat.
Kívánom, hogy ne kerüljetek olyan helyzetbe, mint én, hogy kényszerből kelljen megválnotok hű társatoktól !
Kérlek töröljetek a listából !
Balesetmentes, motorozást, széles utat, szebb jövőt minden motorosnak:
salijani, Békéscsaba
-
- Hozzászólások: 123
- Csatlakozott: 2009.12.06., vas. 18:23
- Kapcsolat:
151 salijaninak
Szomorúan hallottam már korábban is nehéz helyzetedről. A listáról való törlésed nem kell elkapkodni. Nem vagy egyedül abban, hogy csak a fórumon keresztül tartassz kapcsolatot a kis csoporttal. Van akinek eleve nem is volt CX-e mégis kérete, hogy közénk tartozhasson, mert a fórumot olvasgatva rájött, hogy ez egy kislétszámú, de összetartó egymást segítő, nem fellengzős, egyszerű emberekből álló társaság. (ebben a saját véleményem is benne van)
Ha most nincs is motorod, Te már CX-es vagy. Ha pár évig csak egy robogóra,vagy MZ re futja akkor is örömmel vesszük, ha közénk tartozónak érzed magad. Reményekkel tölthet el, hogy most változások várhatók és hátha pozítívan befolyásolja a te helyzeted is.
Habár írásomról nem konzultáltam barátainkkal, de biztosíthatlak hasonlóan gonolkoznak, amit meg is fognak erősíteni. Most elfoglaltak az angol vendég CX-es barátaink miatt.
Jó kívánságaimat és baráti üdvözletem küldöm
András
Ha most nincs is motorod, Te már CX-es vagy. Ha pár évig csak egy robogóra,vagy MZ re futja akkor is örömmel vesszük, ha közénk tartozónak érzed magad. Reményekkel tölthet el, hogy most változások várhatók és hátha pozítívan befolyásolja a te helyzeted is.
Habár írásomról nem konzultáltam barátainkkal, de biztosíthatlak hasonlóan gonolkoznak, amit meg is fognak erősíteni. Most elfoglaltak az angol vendég CX-es barátaink miatt.
Jó kívánságaimat és baráti üdvözletem küldöm
András
-
- Hozzászólások: 123
- Csatlakozott: 2009.12.06., vas. 18:23
- Kapcsolat:
152
RETRO nak
A távolság és az idő miatt te sem indultál útra a találkozóra. Én is csak a közeli helyszínre Pusztavacsra mentem el ma, de kocsival. Egyáltalán nem kellemes időben váruk kb 10 cx-essel a Gárdonyból Pesten keresztül érkező alakulatot. Meglepetésemre Angliából 7 motorral jöttek vendégek. Csúcs a kb 60 éves (ha jól hallottam) hölgy, ha nem is cx-el, de egyedül vezetett, a férj cx-el.
Ezen el gondolkodhatunk, mi sütemények vagyunk.
Részletes beszámoló rövidesen többek közreműködésével várható.
üdv András
A távolság és az idő miatt te sem indultál útra a találkozóra. Én is csak a közeli helyszínre Pusztavacsra mentem el ma, de kocsival. Egyáltalán nem kellemes időben váruk kb 10 cx-essel a Gárdonyból Pesten keresztül érkező alakulatot. Meglepetésemre Angliából 7 motorral jöttek vendégek. Csúcs a kb 60 éves (ha jól hallottam) hölgy, ha nem is cx-el, de egyedül vezetett, a férj cx-el.
Ezen el gondolkodhatunk, mi sütemények vagyunk.
Részletes beszámoló rövidesen többek közreműködésével várható.
üdv András
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 34 vendég