CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
kentaur
Hozzászólások: 356
Csatlakozott: 2009.10.28., szer. 23:22
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#681

Hozzászólás Szerző: kentaur » 2010.05.12., szer. 10:54

144

A EU. közösségi/nemzetközi találkozó (rejtjelezve az 'Vámotorosok' figyelő szeme) előtt szeretnék informális segítséget adni - a tévedés kockázatával (mármint hogy nem tudna hozzátenni bárki)..

"...
Plastic Maggot" nak („műanyag bogár/féreg”) neveztek el.

A motor alapját a népszerű CB 200 es váza adta, amiben a blok elhelyezkedése és a kipufogók helyes ívének megtalálása okozta a legnagyobb fejtörést.
A túl korán ráragasztott csúfnév első pillantásra tényleg nem mutatja későbbi kényelmes és megbízható túra motor formáját. De ne felejtsük: a kor divatja akkor éppen a gyors ’Cafe Racer’ motorkerékpárok.
Ugyanakkor a szelep (kipufogó) szelepvezetés, láncvezetés/feszítés és az üzemanyagrendszer hibái gyakori bosszúságot okoztak még első 500-oknál. A későbbi utódokra azonban nem vetett sötét árnyékot, pedig akkor még nem volt tudható hogy egyedi (egyszeri) építésű vagy egy sikeres sorozat (első)prototípusa a fent látható modell.
Itt már jól láthatóak az alap(forradalmian új) stílus-jegyek: vízhűtés, a motorblok különleges formája (elfordított bordázat nélküli henger) és a préselt alumíniumból készült Com-Star kerekek.

Amikor az első CX500ek megérkezetek az Egyesült Királyságba 1978 júniusában a vízhűtéses négy ütemű V-Twin hengeres, 5 sebességes hajtómű(OHV), kardán-tengelyt hajtva, természetes járású gép a maga 496cc re kifejlesztett fékekre ható 50 lóerejével - ebből született meg és jött létre a "valódi" CX, becenevén a "Plastic Maggot".
A 22 fokos szögű karburátor/hengerfej (korábban térdbe ütköző) és a 80 fokos szögben álló dugattyúk, hogy V-Twin motor rajongók figyelme egy igen kedvelt és szép járású motor hangjára terelődjön.
Ezekkel a tulajdonságokkal egy nagyon gyorsan népszerűvé váló és később a megbízhatóságával megerősített hírnevű típus lett az angliai vaslovagok körében.
Az mkp. súlya és méretei/bumfordisága ellenére igen fürgének bizonyult – az elismerten kiválóan tervezett súlypont elhelyezésének köszönhetően. Itt jegyezném meg, hogy a motor építéssel szenvedélyesen foglakozók a váznál tökéletesen megvalósuló arany metszés miatt , hamar a szívükbe fogadták (Cafe Racer, Bobber és Trike).
A ma használatban, ill. tulajdonban levő angol CX ek többsége ugyan nem minden napos használatúak és a garázsok hátulsó traktusát foglalják el - eléjük kerülve BMW ék és Triumph ok, de megbecsülésük az óta is lankadatlan.
Végül, de nem utolsóként egy vélemény:
..a CX motor belsejében 40.000 mérföld után keresve sem találtam rendellenes kopást.
..."
Csatolmányok
79CX500Specs_resized600X400.jpg
adat
79CX500Specs_resized600X400.jpg (24.74 KiB) Megtekintve 5648 alkalommal
79CX500_cxglHU2010.jpg
cx500_1979

kentaur
Hozzászólások: 356
Csatlakozott: 2009.10.28., szer. 23:22
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#682

Hozzászólás Szerző: kentaur » 2010.05.12., szer. 11:09

145

A legutóbbi (10 éves a TotalCar) Oldtimer Show-n volt kint egy cx500 E Sport, amelynek gazdája nem egészen pontosan fejtette ki a 'Güllepumpe' ragadvány név eredetét a kis táblán, leíráson.
Ezért tenném meg most, már mások által is korábban bemutatott illusztráció segítségével és megerősítésével a valódi eredetét
az elnevezésnek..,vagyis ez 70-es évekbeli Honda projekt egy comic's ellenére méltán vált ma is az egyik legmegbízhatóbb és korszerűségében ma is versenyképes motorkerékpár legendává..

"...
Szerző/Ötletgazda/Névadó: Werneres Horst
Hogyan kapta ragadvány nevét: a Güllepumpe/Trágyapumpa-t? Képregény történet, a kor híres képregényírójától..
...
Eins der bekanntesten Motorräder der Welt, seit es Werner gibt.
..."
Csatolmányok
gullep_orig.jpg
a legenda folytatódik..2010
werner.gif
werner.gif (4.7 KiB) Megtekintve 5650 alkalommal

Avatar
Retro
Hozzászólások: 212
Csatlakozott: 2009.10.28., szer. 20:22
Tartózkodási hely: Hajdúdorog
Kapcsolat:

146

#683

Hozzászólás Szerző: Retro » 2010.05.13., csüt. 14:24

Na most már én is közzéteszem a mondandómat a "trágyapumpa"elnevezésről.Ha hiszitek,ha nem a CX motorblokkot először stabil motorként kezdték gyártani,használnak ilyet ma is főleg hadi célokra,de akár tanyán is ahol nincs villanyáram.Hajtanak vele aggregátort,terménydarálót,szivattyút,stb.a szivattyúknak van olyan fajtája amelyik zagy szivattyúként is működik viszi a sűrűjét is pl.a trágyalé vegyesen a fekáliával.Pannónia blokkal készült nálunk is és BMW.is csinál,aztán a néhai NDK-ban Wartburg. Ennyi a történet,aki nem hiszi járjon utána.
UFF.

öregkis
Hozzászólások: 123
Csatlakozott: 2009.12.06., vas. 18:23
Kapcsolat:

147

#684

Hozzászólás Szerző: öregkis » 2010.05.13., csüt. 21:10

146-ra
Szia Retro!
Igen én is olvastam valahol ezt a verziót. Anélkül, hogy vitatnám a valóságát, felmerült bennem egy két kérdés.
Minek egy stabil motorra olajos kupplung, és sebesség váltó, valamint nagyteljesítményű generátor. De ez ne ingasson meg senkit a hitében. Ha valakinek pontosabb adata van akkor tudassa velem is, mert a valóság érdekel.
jó időt
üdv

Avatar
Retro
Hozzászólások: 212
Csatlakozott: 2009.10.28., szer. 20:22
Tartózkodási hely: Hajdúdorog
Kapcsolat:

148

#685

Hozzászólás Szerző: Retro » 2010.05.13., csüt. 21:41

Azt nem írtam,hogy azokon már az is volt,egyébként járj után ;) a!
UFF.

Avatar
Gary
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2009.11.12., csüt. 12:17
Kapcsolat:

149

#686

Hozzászólás Szerző: Gary » 2010.05.13., csüt. 22:29

Szia Győző!
Sajnos Suzukiék nem tudnak gyűrűt beszállítani nekem, mert megszüntették a gyártását, de a helyi autóboltos barátom aki motorozik is ,BMW gyűrűgarnitúrát tud hozatni és lehet, hogy holnapra itt is lesz. Remélem mielőbb talizunk motorral, mert van rajta munka amit megmutatnék.
"Az élet olyan, mint a motor.Be kell rúgni, másként nem megy."/Hofi/

salijani
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.16., hétf. 05:41
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#687

Hozzászólás Szerző: salijani » 2010.05.15., szomb. 20:08

Kedves Barátaim!

Sajnálatos dolog történt.
Családi és anyagi okokból, meg kellett hogy váljak életem egy szép részétől, Kedves Öreg Barátomtól, a Motoromtól.
Aktív tagja sosem voltam a Magyar CX - GL-es társadalomnak, mivel egyrészt messze lakom onnan, ahol zajlik az élet, másrészt családi okokból sem tudtam részt venni a közös motorozásokban.
Mindazonáltal jó volt közétek tartozni, tudni, hogy vannak mások is, akik szeretik ezeket az Öreg Vasakat.
Kívánom, hogy ne kerüljetek olyan helyzetbe, mint én, hogy kényszerből kelljen megválnotok hű társatoktól !
Kérlek töröljetek a listából !
Balesetmentes, motorozást, széles utat, szebb jövőt minden motorosnak:

salijani, Békéscsaba

Avatar
Retro
Hozzászólások: 212
Csatlakozott: 2009.10.28., szer. 20:22
Tartózkodási hely: Hajdúdorog
Kapcsolat:

150

#688

Hozzászólás Szerző: Retro » 2010.05.15., szomb. 20:18

Nagyon sajnáljuk a salijani barátunkat,őszintén reméljük,hogy a sorsa azért idővel rendeződik és ahogy a Janit ismerem lesz még neki motorja. :(
UFF.

öregkis
Hozzászólások: 123
Csatlakozott: 2009.12.06., vas. 18:23
Kapcsolat:

151 salijaninak

#689

Hozzászólás Szerző: öregkis » 2010.05.15., szomb. 20:46

Szomorúan hallottam már korábban is nehéz helyzetedről. A listáról való törlésed nem kell elkapkodni. Nem vagy egyedül abban, hogy csak a fórumon keresztül tartassz kapcsolatot a kis csoporttal. Van akinek eleve nem is volt CX-e mégis kérete, hogy közénk tartozhasson, mert a fórumot olvasgatva rájött, hogy ez egy kislétszámú, de összetartó egymást segítő, nem fellengzős, egyszerű emberekből álló társaság. (ebben a saját véleményem is benne van)
Ha most nincs is motorod, Te már CX-es vagy. Ha pár évig csak egy robogóra,vagy MZ re futja akkor is örömmel vesszük, ha közénk tartozónak érzed magad. Reményekkel tölthet el, hogy most változások várhatók és hátha pozítívan befolyásolja a te helyzeted is.
Habár írásomról nem konzultáltam barátainkkal, de biztosíthatlak hasonlóan gonolkoznak, amit meg is fognak erősíteni. Most elfoglaltak az angol vendég CX-es barátaink miatt.
Jó kívánságaimat és baráti üdvözletem küldöm
András

öregkis
Hozzászólások: 123
Csatlakozott: 2009.12.06., vas. 18:23
Kapcsolat:

152

#690

Hozzászólás Szerző: öregkis » 2010.05.15., szomb. 20:58

RETRO nak
A távolság és az idő miatt te sem indultál útra a találkozóra. Én is csak a közeli helyszínre Pusztavacsra mentem el ma, de kocsival. Egyáltalán nem kellemes időben váruk kb 10 cx-essel a Gárdonyból Pesten keresztül érkező alakulatot. Meglepetésemre Angliából 7 motorral jöttek vendégek. Csúcs a kb 60 éves (ha jól hallottam) hölgy, ha nem is cx-el, de egyedül vezetett, a férj cx-el.
Ezen el gondolkodhatunk, mi sütemények vagyunk.
Részletes beszámoló rövidesen többek közreműködésével várható.
üdv András

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 27 vendég