CX/GL Te és Motorod
-
- Hozzászólások: 761
- Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Szevasz Feri !
Valamikor ebéd után !Határon hívlak. Ott találkozhatnánk.
Valamikor ebéd után !Határon hívlak. Ott találkozhatnánk.
-
- Hozzászólások: 190
- Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 14:46
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Hali Jani!
Szombaton sajnos temetésen leszek 11 órától. Utána Vállajon vagyok de kocsival. Ha a határon vagy hívjál,és megbeszéljük hol leszek.
Feri
Szombaton sajnos temetésen leszek 11 órától. Utána Vállajon vagyok de kocsival. Ha a határon vagy hívjál,és megbeszéljük hol leszek.
Feri
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Urak!
Van lehetoseg a regi fajta gyujtas (CDI) kiiktatasara. Beszeltem egy illetovel, vmelyik modern motor (nem mondta, biznisz titok okbol) gyujtasmodulja jo a CX-re. 50e Ft-ot ker a beepites+anyagert, nem kell semmit szetszedni, 1 ora alatt beepiti a regi CDI helyere.
Ez egy inverteres gyujtasmodul, az nem tudom mit jelent de jol hangzik szoval en valszeg ramegyek.
Lassan elfogynak a CDI-k, illetve egyre tobb hibassal talalkozom (pl alapjaraton kihagy az egyik henger vagy a kb 6000-es fordulaton torteno rangatas is valszeg ettol van...), igy erdemes elgondolkodni.
Van lehetoseg a regi fajta gyujtas (CDI) kiiktatasara. Beszeltem egy illetovel, vmelyik modern motor (nem mondta, biznisz titok okbol) gyujtasmodulja jo a CX-re. 50e Ft-ot ker a beepites+anyagert, nem kell semmit szetszedni, 1 ora alatt beepiti a regi CDI helyere.
Ez egy inverteres gyujtasmodul, az nem tudom mit jelent de jol hangzik szoval en valszeg ramegyek.
Lassan elfogynak a CDI-k, illetve egyre tobb hibassal talalkozom (pl alapjaraton kihagy az egyik henger vagy a kb 6000-es fordulaton torteno rangatas is valszeg ettol van...), igy erdemes elgondolkodni.
-
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2011.05.13., pén. 10:12
- Tartózkodási hely: Forró
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Szevasztok !
Valaki írja már meg, honnan lehet vízszivattyú tömszelencét rendelni ?
Előre is köszönöm !
Valaki írja már meg, honnan lehet vízszivattyú tömszelencét rendelni ?
Előre is köszönöm !
- Pali
- Hozzászólások: 499
- Csatlakozott: 2009.12.01., kedd 17:51
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
CDI-re
Forrest ötlete jól hangzik! Lehet hogy sok problémát megoldana hosszú távon egy ilyen CDI átalakítás. Persze 50 000 Ft nem kevés pénz. Forrest szerintem már elég sokunknak segített és sokat tesz a közösségért!
Részemről beszállok egy ilyen kisérletbe és erre buzdítok másokat is!
500 Ft 1%-a ennek az árnak, nekem ennyit megér ez a tapasztalat! Ha tényleg beválik valószínűleg rá lehet jönni melyik motorba való ez a gyujtás és akkor lehet olcsóbban is ki lehet hozni.
Tudom Forrest e nélkül is meg fogja csinálni, de pont az ilyesmire való egy ilyen közösség szerintem.
1, Pali 500 Ft
Forrest ötlete jól hangzik! Lehet hogy sok problémát megoldana hosszú távon egy ilyen CDI átalakítás. Persze 50 000 Ft nem kevés pénz. Forrest szerintem már elég sokunknak segített és sokat tesz a közösségért!
Részemről beszállok egy ilyen kisérletbe és erre buzdítok másokat is!
500 Ft 1%-a ennek az árnak, nekem ennyit megér ez a tapasztalat! Ha tényleg beválik valószínűleg rá lehet jönni melyik motorba való ez a gyujtás és akkor lehet olcsóbban is ki lehet hozni.
Tudom Forrest e nélkül is meg fogja csinálni, de pont az ilyesmire való egy ilyen közösség szerintem.
1, Pali 500 Ft
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: gyújtás
A gyújtást illetően:
a CDI valóban egy sérülékeny pontja a gyújtásnak, de ott vannak ugye a jeladó és a töltő tekercsek is a generátorral közös állórészen.
Azt is érdemes lenne meggondolni, hogy ha a Honda már a CX-ek esetében felülvizsgálta a CDI létjogosultságát (amit egyébként a CX500 egyik technikai érdekességeként emeltek ki a CX500 bemutatásakor), akkor vajon milyen motor készült még azóta, amiben CDI volt? A CDI ugye eleve nagyfeszültséget "lő rá" a gyújtótekercsekre, a mai motorok többségén viszont tranzisztoros megszakítású gyújtás van, ami más feszültségszinten dolgozik. (Ezért van az, hogy a tranzisztoros gyújtású CX-ek és a CDI-s CX-ek gyújtótekercse nem csereszabatos.)
Remélhetőleg 50eFt-ért már elég alapos és időtálló átalakítást kínál a szaki, csak gondoltam, "beszólok"...
a CDI valóban egy sérülékeny pontja a gyújtásnak, de ott vannak ugye a jeladó és a töltő tekercsek is a generátorral közös állórészen.
Azt is érdemes lenne meggondolni, hogy ha a Honda már a CX-ek esetében felülvizsgálta a CDI létjogosultságát (amit egyébként a CX500 egyik technikai érdekességeként emeltek ki a CX500 bemutatásakor), akkor vajon milyen motor készült még azóta, amiben CDI volt? A CDI ugye eleve nagyfeszültséget "lő rá" a gyújtótekercsekre, a mai motorok többségén viszont tranzisztoros megszakítású gyújtás van, ami más feszültségszinten dolgozik. (Ezért van az, hogy a tranzisztoros gyújtású CX-ek és a CDI-s CX-ek gyújtótekercse nem csereszabatos.)
Remélhetőleg 50eFt-ért már elég alapos és időtálló átalakítást kínál a szaki, csak gondoltam, "beszólok"...
Üdv.
Pesta
Pesta
- Pali
- Hozzászólások: 499
- Csatlakozott: 2009.12.01., kedd 17:51
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
"beszólni" könnyű Pesta!
És mi van a hozzájárulással? Mit kapsz 500 Ft-ért? Két sört!
(Tudom Te is sok hasznos infóval elláttad már a csapatot, de valahol el kell kezdeni...)
És mi van a hozzájárulással? Mit kapsz 500 Ft-ért? Két sört!
(Tudom Te is sok hasznos infóval elláttad már a csapatot, de valahol el kell kezdeni...)
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
CDI
14578 -ra
forrest99 !
Lemaradtam valamiről?
Én még ott tartok hogy Oszy előállt valami kapcsolási rajzzal ami alapján összeáll az az áramkör ami megfelel a CDI gyújtásnak.
Amikor Erdélyben voltunk és Oszy motorja beszart (szokás szerint ) akkor egy ottani szaki meg is csinálta neki az áramkört.
Ez 10e Ft alatti összegből jött ki.
Ekkor volt az hogy épp te küldtél neki egy CDI-t amit egy busz hozott utánunk.
Szóval azzal mi van?
Az mégsem járható?
Mert ha ez csak feledésbe merült akkor nincs szükség az 50e –s projektre… csak ezt kéne ismét elő venni, leporolni…
Vagy ha az Oszy féle javaslat nem 100%-os akkor nem inkább abba az irányba kéne elmozdulni, hogy az kerüljön tökéletesítésre?
Talán ez lehetne olcsóbb vagy ha még ugyan annyi is de akkor is legalább NYILVÁNOS !
Az mellett hogy díjjazom Pali jó szándékú kezdeményezését - amiben teljesen igaza is van - magam részéről
ezt a megoldást tudnám inkább támogatni.
forrest99 !
Lemaradtam valamiről?
Én még ott tartok hogy Oszy előállt valami kapcsolási rajzzal ami alapján összeáll az az áramkör ami megfelel a CDI gyújtásnak.
Amikor Erdélyben voltunk és Oszy motorja beszart (szokás szerint ) akkor egy ottani szaki meg is csinálta neki az áramkört.
Ez 10e Ft alatti összegből jött ki.
Ekkor volt az hogy épp te küldtél neki egy CDI-t amit egy busz hozott utánunk.
Szóval azzal mi van?
Az mégsem járható?
Mert ha ez csak feledésbe merült akkor nincs szükség az 50e –s projektre… csak ezt kéne ismét elő venni, leporolni…
Vagy ha az Oszy féle javaslat nem 100%-os akkor nem inkább abba az irányba kéne elmozdulni, hogy az kerüljön tökéletesítésre?
Talán ez lehetne olcsóbb vagy ha még ugyan annyi is de akkor is legalább NYILVÁNOS !
Az mellett hogy díjjazom Pali jó szándékú kezdeményezését - amiben teljesen igaza is van - magam részéről
ezt a megoldást tudnám inkább támogatni.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: gyújtás
Győző!
Köszönöm a zárómondatodban summázott véleményt. Őszintén szólva kerestem a szavakat, de nem találtam, nem tudtam megfogalmazni a lényeget.
(A magam részéről is sokallom az 50eFt-ot egy ilyen átalakításra, és még csak meggyőződni sincs lehetőségem, mert nem tudom feltenni a kérdéseket a szakinak, aki elvégzi a beépítést.)
Elég öntörvényű vagyok ahhoz, hogy ha ilyen problémám adódik, akkor a magam módján keressek megoldást - akár úgy, hogy magam építek egy erre alkalmas elektronikát. Igaz, hogy én csak hobbi szinten űzöm az ilyesmit, és benne van a lehetőség, hogy nem lesz mindenben jó, de abból is csak tanul az ember.
A még nyersebb (de semmiképpen nem ellenségesnek szánt!) véleményem az, hogy ha valaki a motor-restaurálásból pénzt csinál (miért ne tenné?), és efféle high-tech megoldásokat alkalmaz annak érdekében, hogy az általa előállított cucc az tényleg jó legyen, annak fizetnie kell. A sajátomba nem vennék ilyet, abba csinálnék - ahogy Győző is írta, a fenti összeg töredékéért.
Természetesen nem az 500Ft "vág földhöz", de ha már erről van szó, akkor inkább melléteszek még egy másik ötszázast, és elmegyünk a gyerekekkel fagyizni.
(Forrest! Remélem, nem értesz félre. SEMMIFÉLE ellenségeskedést nem szeretnék... Pusztavacson akár találkozhatnánk is, ha végre elmegyek... ).
Köszönöm a zárómondatodban summázott véleményt. Őszintén szólva kerestem a szavakat, de nem találtam, nem tudtam megfogalmazni a lényeget.
(A magam részéről is sokallom az 50eFt-ot egy ilyen átalakításra, és még csak meggyőződni sincs lehetőségem, mert nem tudom feltenni a kérdéseket a szakinak, aki elvégzi a beépítést.)
Elég öntörvényű vagyok ahhoz, hogy ha ilyen problémám adódik, akkor a magam módján keressek megoldást - akár úgy, hogy magam építek egy erre alkalmas elektronikát. Igaz, hogy én csak hobbi szinten űzöm az ilyesmit, és benne van a lehetőség, hogy nem lesz mindenben jó, de abból is csak tanul az ember.
A még nyersebb (de semmiképpen nem ellenségesnek szánt!) véleményem az, hogy ha valaki a motor-restaurálásból pénzt csinál (miért ne tenné?), és efféle high-tech megoldásokat alkalmaz annak érdekében, hogy az általa előállított cucc az tényleg jó legyen, annak fizetnie kell. A sajátomba nem vennék ilyet, abba csinálnék - ahogy Győző is írta, a fenti összeg töredékéért.
Természetesen nem az 500Ft "vág földhöz", de ha már erről van szó, akkor inkább melléteszek még egy másik ötszázast, és elmegyünk a gyerekekkel fagyizni.
(Forrest! Remélem, nem értesz félre. SEMMIFÉLE ellenségeskedést nem szeretnék... Pusztavacson akár találkozhatnánk is, ha végre elmegyek... ).
Üdv.
Pesta
Pesta
- Pali
- Hozzászólások: 499
- Csatlakozott: 2009.12.01., kedd 17:51
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Győző!
Az a CDI amit a Forrest kiküldött Erdélybe történetessen az enyém volt én adtam kölcsön. Ahogy Forrest is írta a használt CDI-k lassan elfogynak. Ez egy lehetséges megoldás lenne, de miért csak a Forrest vállalja be a költségét ha az egész csapat profitálhat belőle!
Pesta!
A Forretsnek semmi köze az egészhez! Én találtam ki hogy szálljunk be a kisérletbe neki még nem is szóltam erről!
Én is elég öntörvényű vagyok! Csak érdekel hogy mennyire összetartó a csapat, mert ha valakinek szügsége van valamire akkor ír, de fordítva már nem biztos hogy működi a dolog sajnos (ez nem csak a Cx-esekre vonatkozik).
És hogy én is elég nyers legyek: (persze ne szívd mellre)
A gyereknevelés nem azon a két gombóc fagyin fog múlni...
Az a CDI amit a Forrest kiküldött Erdélybe történetessen az enyém volt én adtam kölcsön. Ahogy Forrest is írta a használt CDI-k lassan elfogynak. Ez egy lehetséges megoldás lenne, de miért csak a Forrest vállalja be a költségét ha az egész csapat profitálhat belőle!
Pesta!
A Forretsnek semmi köze az egészhez! Én találtam ki hogy szálljunk be a kisérletbe neki még nem is szóltam erről!
Én is elég öntörvényű vagyok! Csak érdekel hogy mennyire összetartó a csapat, mert ha valakinek szügsége van valamire akkor ír, de fordítva már nem biztos hogy működi a dolog sajnos (ez nem csak a Cx-esekre vonatkozik).
És hogy én is elég nyers legyek: (persze ne szívd mellre)
A gyereknevelés nem azon a két gombóc fagyin fog múlni...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 35 vendég