CX/GL Te és Motorod
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
14609-re
cxkopi!
nagyon jó vagy
Igen, 2 része van ahogy a Pesta szépen meg is nevezte és meg is számozta.
A CDI modul (1) maga, amit a töltőtekercsek (2) töltenek fel, és a jeladótekercsek (3) vezérelnek.
Szóval CDI modul maga,töltőtekercsek és jeladótekercsek. Ha ebből 1-et elveszünk akkor tényleg marad 2
Csak azt nem értem hogy ha 2 akkor vajon miért 3-ig számozott?
Van öteleted?
cxkopi!
nagyon jó vagy
Igen, 2 része van ahogy a Pesta szépen meg is nevezte és meg is számozta.
A CDI modul (1) maga, amit a töltőtekercsek (2) töltenek fel, és a jeladótekercsek (3) vezérelnek.
Szóval CDI modul maga,töltőtekercsek és jeladótekercsek. Ha ebből 1-et elveszünk akkor tényleg marad 2
Csak azt nem értem hogy ha 2 akkor vajon miért 3-ig számozott?
Van öteleted?
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: 2 a 3?
Győző!
CXKoPi bizonyára úgy értelmezte a dolgot, hogy van egy doboz, ami a motoron kívül van (ez a CDI), meg van egy másik, ami meg belül (a tekercsek).
Ugyebár természetes, hogy lennie kell egy jeladónak...
Közben azon agyaltam, hogy bizony sok-sok baja lehet ám ennek a CDI-s gyújtásnak...! A tranzisztoros sokkal egyszerűbb, és megbízhatóbb is.
A lehetséges problémák, pl.:
1. Ha a CDI-ben a gyújtási energiát tároló kondenzátorok elkezdenek gyengélkedni, akkor a szikra energiájával lehetnek gondok.
2. Ha a töltőtekercsek "megsülnek", akkor nem lesz szikra sem... (Lásd Oszy zseniális ideiglenes-megoldását a fali adapterrel, amivel a generátortekercsből nyert energiával töltötte a gyújtásrendszert...! És működött! ).
3. Ha a jeladótekercsek geometriája nem teljesen jó, akkor elmegy az előgyújtás-szabályzás egy kicsit.
4. Ha a CDI-ben a jeladótekercsekből (3 van!) jövő jeleket leosztó ellenállások változnak (öregszenek), akkor változik az előgyújtás mértéke is, hiszen ezek az elemek szabják meg azt, hogy a 3 tekercs milyen arányban szóljon bele az előgyújtás-szabályzásba.
Főleg ez utóbbi pont veti fel azt a kérdést, hogy vajon a gyári gyújtások milyen szórással készültek? Mennyire volt egyforma a motorok gyújtási karakterisztikája?
Szerintem ezen problémák kiküszöbölésére legjobb a programozható gyújtás (=IgniTech - bocs, semmi jutalékot nem kapok!).
De ha valaki igazán tutira akar menni, akkor szerintem egy IgniTech-et összeházasít egy tranzisztoros gyújtással (modul és gyújtótekercs csere!).
(BEFOGTAM! )
CXKoPi bizonyára úgy értelmezte a dolgot, hogy van egy doboz, ami a motoron kívül van (ez a CDI), meg van egy másik, ami meg belül (a tekercsek).
Ugyebár természetes, hogy lennie kell egy jeladónak...
Közben azon agyaltam, hogy bizony sok-sok baja lehet ám ennek a CDI-s gyújtásnak...! A tranzisztoros sokkal egyszerűbb, és megbízhatóbb is.
A lehetséges problémák, pl.:
1. Ha a CDI-ben a gyújtási energiát tároló kondenzátorok elkezdenek gyengélkedni, akkor a szikra energiájával lehetnek gondok.
2. Ha a töltőtekercsek "megsülnek", akkor nem lesz szikra sem... (Lásd Oszy zseniális ideiglenes-megoldását a fali adapterrel, amivel a generátortekercsből nyert energiával töltötte a gyújtásrendszert...! És működött! ).
3. Ha a jeladótekercsek geometriája nem teljesen jó, akkor elmegy az előgyújtás-szabályzás egy kicsit.
4. Ha a CDI-ben a jeladótekercsekből (3 van!) jövő jeleket leosztó ellenállások változnak (öregszenek), akkor változik az előgyújtás mértéke is, hiszen ezek az elemek szabják meg azt, hogy a 3 tekercs milyen arányban szóljon bele az előgyújtás-szabályzásba.
Főleg ez utóbbi pont veti fel azt a kérdést, hogy vajon a gyári gyújtások milyen szórással készültek? Mennyire volt egyforma a motorok gyújtási karakterisztikája?
Szerintem ezen problémák kiküszöbölésére legjobb a programozható gyújtás (=IgniTech - bocs, semmi jutalékot nem kapok!).
De ha valaki igazán tutira akar menni, akkor szerintem egy IgniTech-et összeházasít egy tranzisztoros gyújtással (modul és gyújtótekercs csere!).
(BEFOGTAM! )
Üdv.
Pesta
Pesta
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
14613-ra
... De ha valaki igazán tutira akar menni, akkor szerintem egy IgniTech-et összeházasít egy tranzisztoros gyújtással (modul és gyújtótekercs csere!) - Te Pesta, miért ne lehetnél mondjuk TE az a valaki?
Emlékeim szerint Oszy mondott valami olyasmit a témában hogy a mikrokontroler programozást bevállalja.
Vagy hogy volt ez?
Hogy emlékszel?
... De ha valaki igazán tutira akar menni, akkor szerintem egy IgniTech-et összeházasít egy tranzisztoros gyújtással (modul és gyújtótekercs csere!) - Te Pesta, miért ne lehetnél mondjuk TE az a valaki?
Emlékeim szerint Oszy mondott valami olyasmit a témában hogy a mikrokontroler programozást bevállalja.
Vagy hogy volt ez?
Hogy emlékszel?
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: gyújtás
Győző!
A programozást én is "ajánlottam", hiszen ETZ-re csináltam is ilyet. Csakhogy az a büdös nagy helyzet, hogy nincs időm mostanában ilyesmivel foglalkozni, pedig szívesen csinálnám.
Az IgniTech is egy ilyen mikrokontrolleres technika, csak az már készen van, meg lehet venni. Az enyém nem tudom, hogy mikor fog elkészülni CX-re... Nomeg az is biztos, hogy nem fogok tudni mellé programozó szoftvert adni, mert ahhoz nem értek. Magát a kontrollert tudom programozni, de olyan programot, amivel pl. grafikusan ábrázolható a gyújtási görbe, na olyat nem tudok csinálni.
A programozást én is "ajánlottam", hiszen ETZ-re csináltam is ilyet. Csakhogy az a büdös nagy helyzet, hogy nincs időm mostanában ilyesmivel foglalkozni, pedig szívesen csinálnám.
Az IgniTech is egy ilyen mikrokontrolleres technika, csak az már készen van, meg lehet venni. Az enyém nem tudom, hogy mikor fog elkészülni CX-re... Nomeg az is biztos, hogy nem fogok tudni mellé programozó szoftvert adni, mert ahhoz nem értek. Magát a kontrollert tudom programozni, de olyan programot, amivel pl. grafikusan ábrázolható a gyújtási görbe, na olyat nem tudok csinálni.
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 203
- Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
- Tartózkodási hely: Hosszúpályi
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Gyujtás:
nem az eszet akarom osztani, csak kérdezem?
anno volt a megszakitó, és akkufesz jelen estben 12v.Most van 12v, a megszakitó helyett egy jeladó akár haljel, hogy ne keljen az indukciós az talán zűrösebb, vagy nem tudom. a lendkeréken van valami bizbasz, nemtudom mi, talán mágnes -az euron nincs. ezt nem lehet használni?
gyujtás karakterisztika amit én tudok -alpelőgyujtás 1200-1400 ford. ig.(10-15 fokmax)
3000-3500ford.-on 30-35 fok egyenletesen nől, onnan állandó ( eurón). a max ford pedig korlátozza az elektronika9000.
vagy így naiva módon nem lehet?
a 80 fok elékelést alpból késlelteti az elektronika, vagy 2 jeladó beépít a megfelelő helyre kivülről hozzáférhető módon.
nem az eszet akarom osztani, csak kérdezem?
anno volt a megszakitó, és akkufesz jelen estben 12v.Most van 12v, a megszakitó helyett egy jeladó akár haljel, hogy ne keljen az indukciós az talán zűrösebb, vagy nem tudom. a lendkeréken van valami bizbasz, nemtudom mi, talán mágnes -az euron nincs. ezt nem lehet használni?
gyujtás karakterisztika amit én tudok -alpelőgyujtás 1200-1400 ford. ig.(10-15 fokmax)
3000-3500ford.-on 30-35 fok egyenletesen nől, onnan állandó ( eurón). a max ford pedig korlátozza az elektronika9000.
vagy így naiva módon nem lehet?
a 80 fok elékelést alpból késlelteti az elektronika, vagy 2 jeladó beépít a megfelelő helyre kivülről hozzáférhető módon.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
CXKoPi!
Senki nem kell, hogy problémának tekintse az észosztást! Mindenkinek jól jön egy kis plusz. De nem félsz, hogy neked nem marad elég a végére?! (Bocs, ha rossz poén volt!)
A motorok gyújtásába csak annyira szeretnék belenyúlni, hogy a jeladók megmaradjanak! Ha újabb jeladót akar beépíteni az ember, azt bizony bontás nélkül aligha lehet megoldani!
Nekem a fő problémám a nagy alapelőgyújtás a 650-eseken. Meggyőződésem, hogy az indításkori (főleg meleg!) "megszorulás" a túl nagy alapjárati előgyújtás miatt van.
Ha eljutok oda végre, hogy nem lesz mit szerelnem, akkor majd ezt is megpróbálom megoldani. De az még sok idő...
Senki nem kell, hogy problémának tekintse az észosztást! Mindenkinek jól jön egy kis plusz. De nem félsz, hogy neked nem marad elég a végére?! (Bocs, ha rossz poén volt!)
A motorok gyújtásába csak annyira szeretnék belenyúlni, hogy a jeladók megmaradjanak! Ha újabb jeladót akar beépíteni az ember, azt bizony bontás nélkül aligha lehet megoldani!
Nekem a fő problémám a nagy alapelőgyújtás a 650-eseken. Meggyőződésem, hogy az indításkori (főleg meleg!) "megszorulás" a túl nagy alapjárati előgyújtás miatt van.
Ha eljutok oda végre, hogy nem lesz mit szerelnem, akkor majd ezt is megpróbálom megoldani. De az még sok idő...
Üdv.
Pesta
Pesta
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
14622-re
A meleginditas-szorulas lehet meg a gyarinal vekonyabb hatsodekli tomitestol is. Ha vekonyabb, az onindito kozlokerek megszorul a blokkhaz es a hatsodekli kozott es ez melegen fokozottan igaz.
A meleginditas-szorulas lehet meg a gyarinal vekonyabb hatsodekli tomitestol is. Ha vekonyabb, az onindito kozlokerek megszorul a blokkhaz es a hatsodekli kozott es ez melegen fokozottan igaz.
-
- Hozzászólások: 203
- Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
- Tartózkodási hely: Hosszúpályi
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
gyujtás-végszó a részemről.
:nem akarok senkit bántani , csak azt szerettem volna , hogy ne keljen 1 Xaros gyujtás hiba miatt széthúzni a motort, mert nem tartom szerencsésnek.Nem tudom hogy kell csinálni, de ha nincs egyszerűbb, megoldás mikor már emeberek mentek a holdra, akkor valahol valami nem az igazi.(kb. 1000 motor tipus van ami szikrával megy, hátha jó 1-2 közülük.)Erre gondoltam.
:nem akarok senkit bántani , csak azt szerettem volna , hogy ne keljen 1 Xaros gyujtás hiba miatt széthúzni a motort, mert nem tartom szerencsésnek.Nem tudom hogy kell csinálni, de ha nincs egyszerűbb, megoldás mikor már emeberek mentek a holdra, akkor valahol valami nem az igazi.(kb. 1000 motor tipus van ami szikrával megy, hátha jó 1-2 közülük.)Erre gondoltam.
-
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2014.07.29., kedd 21:06
- Kapcsolat:
Re: CX/GL logós törölköző
Üdv Mindenkinek!
Forrest, Oszy,Artur Ti kértetek törölközőt!
Sajnos a gyártó fekete színben nem tud szállítani,legyetek szívesek döntsétek el kértek-e más színben?
05.22.-én le kell adnom a rendelést.
Üdv! Robi
Forrest, Oszy,Artur Ti kértetek törölközőt!
Sajnos a gyártó fekete színben nem tud szállítani,legyetek szívesek döntsétek el kértek-e más színben?
05.22.-én le kell adnom a rendelést.
Üdv! Robi
-
- Hozzászólások: 190
- Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 14:46
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Hali mindenkinek!
Ígéretemhez híven, jelzem véglegesen elkészült a mocim. Műszaki vizsga megtörtént pénteken. Az első hosszabb úton tökéletesen viselkedett a gép. Nem akarok előre következtetést levonni, de talán emlékeztek arra, hogy nem igazán indult korábban tökéletesen a moci.Na ez megváltozott pozitív irányba. Másfél hét állás után pőc-röf és indult. Remélem ez így is marad!
SF
Ígéretemhez híven, jelzem véglegesen elkészült a mocim. Műszaki vizsga megtörtént pénteken. Az első hosszabb úton tökéletesen viselkedett a gép. Nem akarok előre következtetést levonni, de talán emlékeztek arra, hogy nem igazán indult korábban tökéletesen a moci.Na ez megváltozott pozitív irányba. Másfél hét állás után pőc-röf és indult. Remélem ez így is marad!
SF
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 25 vendég