CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3815
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5691

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2015.08.26., szer. 13:33

15096 -ra
Oszy !

Ugye ezek nem valami motorszerelő műhely reklám arcai?!
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5692

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2015.08.26., szer. 13:57

Deee, ez a Mc Gányol csapat. :lol: :lol: :lol: :lol:
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

ersekatya
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2014.07.05., szomb. 22:01
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5693

Hozzászólás Szerző: ersekatya » 2015.08.26., szer. 20:41

Üdv. mindenkinek! a cx hűtésével kapcsolatban kérdeznék, a hűtőfolyadék hőmérséklet mérő mutatója eddig békésen a vékony és a vastag zöld sáv határán tartózkodott minden esetben,bármilyen körülmények között. Most pedig újabban a vastag sáv közepén sőt néha az utolsó harmadban is álldogál. Ez termosztát hiba vagy ennél a típusnál ez normális? az olaj hőmérséklete 80-90foknál nem megy feljebb...

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5694

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2015.08.26., szer. 21:18

Tapasztalatból, ha huszonpár fok van nekem pont középen áll. Kánikulában és huzamos nagy fordukat mellett háromnegyedig felmezy. Amig nem éri a pirosat addig gond egy száll se.
Ha eddig alacsonyabban állt nekéd, akkor nézd meg a folyadék szintet. Lebet kevés és jobban melegiti.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

ersekatya
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2014.07.05., szomb. 22:01
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5695

Hozzászólás Szerző: ersekatya » 2015.08.27., csüt. 05:41

köszi Oszy!

ScheibliGL400
Hozzászólások: 190
Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 14:46
Kapcsolat:

hűtés

#5696

Hozzászólás Szerző: ScheibliGL400 » 2015.08.27., csüt. 10:03

Helló ersekatya!
Saját tapasztalatomat szeretném megosztani veled. Igaz nem a motorommal történt, hanem van egy Lada Níva amivel vadászni járok. A múltkor azt vettem észre, hogy melegszik a vizem. Ez addig ment így, míg egy alkalommal felforralta. Szóltam a szerelőnek akivel javíttatom az autókat, hogy mi a gond, és hogy termosztátot kellene cserélni. Azt tanácsolta mielőtt ez megteszi próbáljam már a hűtőt kívülről kimosni sterimóval. Lás csodát azóta is működik tökéletesen, sőt a vízhőmérő lényegesen alacsonyabb tartományban van. Tudom, hogy a motorral nem járjuk a poros határt, de végül is a bogarak, meg az évek...!
Feri

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3815
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5697

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2015.08.27., csüt. 10:34

15103 Szerző: ersekatya

Én úgy jártram végig az Erdélyi túrát h gyakorlatiag megállás nélkül ment a ventillátorom.
Igaz, az út során volt autópálya és +38 fok hőség.
Aztán feltettem a hűtő köré légterelő lemezeket.
Láss csodát a tengert úgy jártam meg h 1x sem(!) kapcsolt be a ventillátorom. – csak dugózáskor.
2 skálával alacsonyabban működik azóta.
Nekem nincs gyári hőfokmérőm, LED-es kijelzőn nézem a hőfokot és ventillátort.
Úgy látom h ez a mostani túlzott nyári hőség a CX –nél is nyomot hagy.
De ahogy azt Oszy és SFeri is említi, a hűtőfolyadék szintje és a hűtő tisztasága (mármint h át tudja járni a szél és h vízkőmentes legyen) meghatározóan fontos.
Amit én említetem jelenséget ez mind e mellett esett meg.
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: Vízhőfokra

#5698

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2015.08.27., csüt. 14:36

A CX-ek hőháztartását nagyon jónak nevezte egy korabeli motoros szaklap. Ez biztosan így is van, de ez nem jelenti azt, hogy a hűtőrendszerük igénytelen.

1. Ha a motor hőmérsékletében gyors változás áll be, az biztos hibára utal.
2. Ha ez a gyors változás felfelé következik be, akkor finoman szólva is esélyes, hogy kevés a víz a rendszerben.
3. Ha kevés a víz a rendszerben, akkor onnantól kezdve a hőfokmérő műszer legfeljebb közelítő adatot szolgáltat, ugyanis előfordulhat, hogy már nem is érintkezik a vízzel az érzékelő! (Egyik gyanús jele, hogy menetszél nélkül nagyon hamar felmegy a hőmérséklet, de ha van menetszél, akkor ugyanolyan hamar visszább is hűl...)

Szerintem ilyenkor feltétlenül ellenőrizni kell a vízszintet a hűtőben! Ha kell, után kell tölteni. Érdemes járatás közben is lassan (ha lehet, akkor előmelegítve!) adagolni neki hűtőfolyadékot, mert előfordulhat, hogy annyi "levegőt" fog kidolgozni a motor, hogy azt is pótolni kell! Ha stabilizálódik a hűtőben a folyadékszint (melegen is, amikor a termosztát kinyitása is biztosra vehető), akkor lehet rácsavarni a hűtősapkát.

Nemrégiben valakitől hallottam (másodkézből, de elgondolkodtató volt), hogy a hűtősapkában kettő szelep van. Egyik a hűtőrendszer nyomását regulázza (kb. pár tized bárig engedi felmenni a nyomást, utána "lefúj" a kiegyenlítő tartály felé). A másik szelep pedig a visszahűlés közben kialakuló vákum hatására visszaszívja a kiegyenlítő tartályból a folyadékot. Ennek a jó működéséhez az kell, hogy a hűtősapkában levő tömítések jók legyenek! Ha pl. a külső tömítés nem zár, akkor nem folyadékot fog visszaszívni a hűtő, hanem levegőt...

Ha pedig a motor gyanúsan alacsony hőmérsékleten jár, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy a termosztátot cserélni kell, mert nyitva maradt. A hideg motor terhelése sem tesz jót az élettartamnak...
Üdv.
Pesta

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3815
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5699

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2015.08.27., csüt. 16:18

15111 Szerző: Pesta
Esetemben a motor nem hideg csak a víz kevésbé meleg, de a motor olaj a blokkban az továbbra is meleg.
Amikor hengerfejes volt a motorom (kb. 1 hónappal ez előtt) akkor mindig a hűtőbe kellett utána töltenem a vizet mert állandóan kevés volt benne.
Most a hengerfej tömítés csere óta ha leveszem a hűtősapkát akkor ott áll a víz a hűtőben csurig.
Most már nyugodtan ki merem jelenteni ha ez nem így van akkor valami nincs rendben.
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

ersekatya
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2014.07.05., szomb. 22:01
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5700

Hozzászólás Szerző: ersekatya » 2015.08.27., csüt. 17:42

köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat megvan a hiba.. nagyon alacsony a folyadékszint...
ScheibliGL400 a változatosság kedvéért nekem is nivám van de én horgászni járok vele.. :) amúgy nagyon jó volt a hőháztartása a gépnek a legnagyobb kánikulában sem melegedett...Oszynak,mint első hozzászólónak,jár a sör:) :)

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 36 vendég