CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
ersekatya
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2014.07.05., szomb. 22:01
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5721

Hozzászólás Szerző: ersekatya » 2015.09.06., vas. 16:28

nem buborékol a hűtőbe.. de a szivattyú fedele alól hajszálvékonyan szivárog.. azt gondolom hogy a belső szimmering pusztulhatott el és azért jut a hűtőfolyadék a motorolajba

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5722

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2015.09.14., hétf. 12:39

Uraim!

Nyilván nem "közérdekű" az információ, amit alább közlök, de miután a CX révén itt többnyire érintettek vagyunk, úgy érzem, hogy nem is idegen a fórum témájától.

Szombaton este értünk haza a helyi baráti társasággal az őszi erdélyi utunkról. Az eddigi erdélyi-román úti-tapasztalataim alapján felhatalmaztak a helyi srácok, hogy szervezzek nekik egy utat Erdélybe.
Az eredeti tervtől csak kismértékben eltérve (Verespatakot kihagytuk) végigmentünk a Torockó - Trans-Alpina - Brezoi - Transz-Fogaras - Parajd - Békás-szoros - Békás-tó - Borszék útvonalon (indulás és érkezés Nyékládházától értendő). Összesen 1800km-t tettünk meg, szerény, 3 motoros különítményünkkel. (Forrest! Az Olthévíz és Sárkány közötti útszakaszt a helyiek elmondása szerint 3 hete aszfaltozták le... bő 100-as tempót tudtunk rajta menni! :D)

Ha csak erről írnék, akkor talán a Túra témában kellene beszámolnom, de igazából nem az útvonal a lényeg.

Miután én voltam a "szervező", rám bízták a felvezetést is, mondván, jártam már ott. (Ez azért elég merész vállalás volt -könnyen el tudok tévedni-, de nem akartam vonakodással letörni a túrázók elszántságát - vállaltam.) Ebből adódóan egész úton nekem kellett elöl mennem.

Most pedig a CX-et fogom "isteníteni": a teljes útvonalon a fogyasztás 4,85l/100km-re adódott. A két kísérőmotor (R1200GS és CBR900) nem igazán a tötymörgős tempót szereti, így bizony sokat kellett húzni a gázkaron, hogy a tempó mindenkinek kényelmes legyen, kivéve a "terepes" szakaszokat, ahol CBR-es barátunk nem nagyon merte kockáztatni a motorja épségét, ő maga ugyanakkor jelentős ízületi terhelésnek volt kitéve a rázós út és a sportos futómű miatt. (Ezúton is elismerésem neki, hogy a helyenként pocsék utak ellenére teljesítette az útvonalat. - Ezeken a szakaszokon a 2 fővel terhelt BMW számára is elfogadható tempót tudtam produkálni a CX-szel.) Természetesen a legjobb a motor határait nem feszegetve, lazán motorozni, de a "társaság" feszélyezett, szóval egy kicsit tempósabbra vettük az utat - ahol lehetett. Mindezek ellenére a motor ment, gazdaságosan üzemelt, és közben azon agyaltam, hogy ezt a motorhangot meg kéne zenésíteni... :D

Ezúttal is meg volt pakolva a motor rendesen (3 doboz...), útközben még 4kg parajdi sóval tetéztem a túlsúlyt, mégis élvezetes volt a motorozás - az időjárás sajnos csak az első 2 nap kedvezett nekünk, de kedvünket nem tudta szegni.

Szumma-szummárum: a CX ezúttal is bebizonyította, hogy egy jól kitalált mindenes. Ha kellett, 150-nel repített a főutakon, és a rosszabb utakon sem kellett élvezhetetlenre lassítani a tempót. Ezek a motorok megérdemlik a törődést.
Üdv.
Pesta

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5723

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2015.09.14., hétf. 14:01

Pesta, ezek gyönyörű szavak, és igaz is.

Bár rólam is ilyen ódákat irnának...
:mrgreen:
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

ersekatya
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2014.07.05., szomb. 22:01
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5724

Hozzászólás Szerző: ersekatya » 2015.09.14., hétf. 22:14

Sziasztok! Oszy gratula az úthoz nagyon szép lehetett de bárcsak én is ily magasztos szavakat írhatnék a gépről.....nem merek ilyen messzi elindulni vele mert folyamatosan szivat valami apró hülyeséggel.. most épp a hűtőfolyadék nyomul az olajba :( épp a tömszelencét próbálom beszerezni és remélem megoldódik tőle a probléma mert ha felbosszant még egyszer hát Ural lesz belőle.. :evil:

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5725

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2015.09.15., kedd 06:57

Szia Ersekatya,

Nem én túráztam, hanem Pesta, de kösz.. ;)
Tömszelencét lehet venni, emlékem szerint. 9000 huf,
(Forrest, hol is vetted?)

Akkor azért fogyott a vized. Biztos ott folyik össze vagy esetleg hengerfelytömítés?

Visszatérve, rossz szájizt ad,ha nem tudsz megbizni a gépedbe. Pedig a Cx a megbizhatóságról hires. Egy kis törődés és minden rendben lesz. Szégyelem magam, én is törödhetnék jobban vele, főleg az esztétikára gondolok, megérdemelne egy valódi festőt.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: érsekatya

#5726

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2015.09.15., kedd 10:56

Érsekatya!

Teljesen át tudom érezni, mit érzel. Nekem is van egy motorom, aminek már rég gurulnia kéne, de még mindig nem az igazi.

Saját bőrömön is tapasztaltam, és másoktól is hallottam már, hogy a hengerfej-tömítésekkel vigyázni kell.

Nekem a Nagy Gép szépen gurult egy darabig, miután összeraktam. Egészen addig, amíg nem jöttek az emelkedők. Na ott aztán elkezdte kinyomni a hűtővizet. Szedhetem szét újra. (Utálatos dolog egy idomokkal teleaggatott motort szerelni. Csak a hozzáférés előkészítésére elmegy egy óra...)
Pedig a Pan European se arról híres, hogy lépten-nyomom szerelni kellene, de néha nem úgy sülnek el a dolgok, ahogy reméljük.

Ha már nagy szerelésre adod a fejed (és ez megint saját tapasztalat), akkor "alapból cserés" alkatrészeken (O-gyűrűk, tömítések...) NE SPÓROLJ, mert utána újra bajlódni sokkal bosszantóbb és időrablóbb, mint kiadni azt a pár ezer forintot elsőre az új alkatrészre, és várhatóan megnyugtató eredménnyel lezárni a javítást.

Kitartást, és elegendő időt-energiát-pénzt a javításhoz! Meglátod, ha egyszer "beáll" a gép, öröm lesz vele minden motorozás.
Üdv.
Pesta

moli
Hozzászólások: 314
Csatlakozott: 2009.11.13., pén. 19:52
Kapcsolat:

Oszy, Ersekatya

#5727

Hozzászólás Szerző: moli » 2015.09.15., kedd 15:00

Szia Oszy, Ersekatya!
Oszy!
Én nagyon szívesen bevállalom, hogy szépeket, ódákat írjak Rólad, de egyet előtte meg kell tenned:
a túlsúlyod mellé a hátadra veszel 4kg tetszőleges származási helyről való sót és hazamész vele bárhonnan!
Amennyiben ezt megtetted, értesíts! :D
Ersekatya!
Erről a hibáról, amiről írtál, beszéljünk pár szót telefonon, kérlek hívj fel, mielőtt Uralt vennél!
06202761490moli

ersekatya
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2014.07.05., szomb. 22:01
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5728

Hozzászólás Szerző: ersekatya » 2015.09.15., kedd 19:18

Moli! köszönöm az infókat nagyon sokat segítettél..... Oszy.Pesta.. bocs hogy összekevertem a túra résztvevőit :)

Norbradar
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2015.09.14., hétf. 10:13
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5729

Hozzászólás Szerző: Norbradar » 2015.09.16., szer. 10:48

Üdv. Tóth Norbert vagyok. Németországban élek. Vaterom régen nagy Mz-s volt, de utána már nem adatott meg neki hogy saját motorja legyen. Idén 50eves a csóka és úgy döntöttem meglepem egy motorral ami esetleg nekem később jó lesz és csak honda jöhetett szoba. Ezért lett cx 500 mert jó Cafe racer alap. Ezért honosítok egy szép példányt. Meg azt nem tudom hogy veteran vizsgas lesz e vagy kesobb cafe racer. Attol fugg hogy milyen marad az evek soran.
Nekem van egy cbr600asom. 4. Hondám a tragyapumpa ami egyébként 82es és 74ezer km van benne és teljesen gyári.
Előre is köszi
Norbradar
U.I: sajna hianyzik a kepen a motor fele. Itt a link:http://kepfeltoltes.hu/view/150916/2015 ... es.hu_.jpg
Kép

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Hűtés - termosztát

#5730

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2015.09.19., szomb. 20:32

Uraim!

Jópár hónapja már, hogy Plero barátunk bogarat tett a fülembe azzal a kérdésével, hogy miként lehet a CX-ek hűtőrendszerét lelégteleníteni... Próbáltam azzal az "irodalmi adattal" megnyugtatni, hogy "önmagától" lelégtelenedik a rendszer. Azóta az a sanda gyanúm, hogy ez hülyeség... A termosztát nyitásáig ugyanis a hűtő és a termosztát közötti csőszakasz (friss feltöltés után) üres, és a meleg hűtőfolyadék sem tágul annyit, hogy a kezdetben ott megrekedt levegőt maradéktalanul kinyomja. Szóval ha nem töltjük utána a termosztát nyitásakor a hűtőt(!), akkor ott bizony lesz levegő a rendszerünkben... Mivel az említett csőszakasz a hűtőrendszerünk egyik legmagasabb pontja, ott szívesen fog tanyázni a levegő.
A megoldás tehát az, hogy a feltöltött hűtőrendszerrel addig járatjuk a motort, amíg az be nem melegszik, ki nem nyit a termosztát, és az ekkor bekövetkező "folyadékveszteséget" közvetlenül a hűtőbe töltjük.

A múltkorában olvasott adat (miszerint egy autószerelő-műhelybe 35ekm után visszakerült egy előzőleg felújított motor, amit újra generálozni kellett, mégpedig azért, mert termosztát nélkül járatták...), szóval ez az adat kissé paranoiássá tett.

Aztán meg is figyeltem a saját motoromon is, hogy bizony érzékeny a lelkem, eléggé visszatükröződik a kinti hőmérséklet az üzemi(!) hőmérsékleten. Vagyis, ha hűvös volt, képes volt a mutató megállni a vékony zöld sávban, ha melegebb, akkor feljebb kúszott, dugóban araszolva pedig még feljebb tudott menni.

Ez a viselkedés valami rosszat jelentett számomra a termosztátos hőmérséklet-szabályozásra gondolva. Az is csak fokozta a gyanúmat, hogy a legutóbbi erdélyi utunk során egy rövid megálló után is látványos mértékben volt képes visszaesni a motor hőmérséklete. Arra gondoltam, hogy ez a hőmérséklet-ingadozás valószínűleg nem egészséges a motorra nézve... (bár a generátor lehet, hogy szereti a gyors hűlést...)

Valahol olvastam, hogy a termosztátok leginkább nyitott állapotban végzik (hogy miként oldják ezt meg, ne kérdezzétek!). Rögtön erre terelődött a gyanúm, és ma a csaknem egésznapos favágás levezetéseként kitoltam a motort a garázsból, és kicseréltem benne a termosztátot. A régi látszólag zárva volt, szóval volt némi elbizonytalanodás, hogy akkor most mi is van...?!

Ezután (egyelőre csak álló helyzetben) kipróbáltam a motort. Lassan (alapjáraton ment a motor), de töretlenül felfelé tartott a hőmérséklet-visszajelző, és úgy beállt függőlegesre, ahogy kell. Előtte nem jutott el addig. Holnap teszek egy teszt-karikát is, szeretném látni, hogy menet közben is előírás-szerűen áll be a motor hőmérséklete. (Az új termosztát ugyanúgy 82 fokos, mint a régi.)

Megjegyzem, hogy egy 650E-ről van szó, tehát ennél nem "zavar be" az 500-asok állandó ventillátorozása. Azoknál nem tudom, mi a helyzet.

Ha esetleg más is úgy gondolja, hogy az állandóan alacsony, vagy könnyen ingadozó hőmérsékletű motorjának nem így kéne "izzadnia", annak javaslom a termosztát körüli kutakodást. Hátha nyerünk vele néhány tízezer km-t... ;-)

(Az is egy érdekes vállalkozás lenne, hogy leteszteljük a műszert, milyen mutató-állás mellett hány fokon van a hűtőfolyadék. Csak azért, hogy tudjuk, mikor mennyi az annyi.)
Üdv.
Pesta

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 35 vendég