CX/GL Te és Motorod
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
15238 Szerző: Pesta
Szóval állandóan úgy lövöm be a sebességfokozatot, hogy jó hangja legyen a motornak - ez számszerűen mit jelent?
Hogy lehetőség szerint állandó, mondjuk 6000-es fordulaton jársz?
Nálam is volt karbi szinkron a V.Feri szuper analóg műszerével de egy szintnél jobbra már nem tudtuk állítani.
Ha folyamatosan megyek 110-120 -al és ott húzok neki egy kövéret, akkor 2-3 másodpercig nem történik semmi(!) aztán egyszer csak mint aki hírtelen felébred, kilövi magát és el kezd gyorsúlni,húzni.
Szóval erre mondják h 110-120-nál van egy lyukam?
Én kb.10e km-t megyek olajcsere között.
Igaz, az én mocim 1000km -en még mindig fogyaszt kb3-4dl olajat, szóval igazából nekem mindig friss olaj van a motorban.
Szóval állandóan úgy lövöm be a sebességfokozatot, hogy jó hangja legyen a motornak - ez számszerűen mit jelent?
Hogy lehetőség szerint állandó, mondjuk 6000-es fordulaton jársz?
Nálam is volt karbi szinkron a V.Feri szuper analóg műszerével de egy szintnél jobbra már nem tudtuk állítani.
Ha folyamatosan megyek 110-120 -al és ott húzok neki egy kövéret, akkor 2-3 másodpercig nem történik semmi(!) aztán egyszer csak mint aki hírtelen felébred, kilövi magát és el kezd gyorsúlni,húzni.
Szóval erre mondják h 110-120-nál van egy lyukam?
Én kb.10e km-t megyek olajcsere között.
Igaz, az én mocim 1000km -en még mindig fogyaszt kb3-4dl olajat, szóval igazából nekem mindig friss olaj van a motorban.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 370
- Csatlakozott: 2014.11.28., pén. 09:23
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Szia Pesta!
A mi motorjainknál nem csak a kilométer a fontos. 6000 kilométernél még nem kellene olajat cserélni de évente illik, bármennyi kilométert is mentél. (Én legalábbis javaslom)
Üdv Zpityu
A mi motorjainknál nem csak a kilométer a fontos. 6000 kilométernél még nem kellene olajat cserélni de évente illik, bármennyi kilométert is mentél. (Én legalábbis javaslom)
Üdv Zpityu
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
A karbiszinkront erdemes emelt alapjarato fordulatszamon (is) ellenorizni. Nem nagyon van olyan karbi ami ott is szepen egyutt mukodik, ha alapjaratra van hangolva. Es ugye altalaban a motort nem alapjaraton jaratod, ehhez kepest pedig eleg sokat hasznalod emelt alapjarati fordulaton (pl 3-4000).
Gyozo,
az a lyukad nem a szinkrontol van. A szinkron kover gaznal pont semmit nem szamit, akar szinkronizalatlan karbival is ugyanugy fog menni a motor. Miert? Ilyenkor fullra nyitod a pillango szelepeket es jelentoseget veszti az egymastol valo minimalis elteres.
Gyozo,
az a lyukad nem a szinkrontol van. A szinkron kover gaznal pont semmit nem szamit, akar szinkronizalatlan karbival is ugyanugy fog menni a motor. Miert? Ilyenkor fullra nyitod a pillango szelepeket es jelentoseget veszti az egymastol valo minimalis elteres.
-
- Hozzászólások: 69
- Csatlakozott: 2014.05.06., kedd 22:40
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Motor hőmérséklet.
Először is, szépek voltatok pénteken ahogy vonultatok Gödöllőn.
nekem is hasonlóan mutat a hőmérő, mint ahogy leírtátok, általában a vékony és a vastag vonal találkozásánál szokott lenni a mutató, de nyáron a nagy melegben a piros lámpánál álláskor vagy az igen lassú araszolgatáskor bizony felkúszik a vastag vonal közepéig is, szerintem ezzel nincs baj hiszen olyankor a hűtőnek nincs menetszél ami hűtse benne a vizet hisz elektromos kapcsolású a ventilátor, ha nagyobb sebességgel megyek(nyáron 60 km /o ) akkor szépen kezd visszahűlni a viz is és vissza áll a vékony és vastag vonal közé. Lámpáknál ezt mindíg eljátsza, a ventilátor csak egyszer kapcsolt még be kb a piros mező előtt 3-4mm el állt a hűtővíz mutató amikor elindult.Ja ez 650 gl
Először is, szépek voltatok pénteken ahogy vonultatok Gödöllőn.
nekem is hasonlóan mutat a hőmérő, mint ahogy leírtátok, általában a vékony és a vastag vonal találkozásánál szokott lenni a mutató, de nyáron a nagy melegben a piros lámpánál álláskor vagy az igen lassú araszolgatáskor bizony felkúszik a vastag vonal közepéig is, szerintem ezzel nincs baj hiszen olyankor a hűtőnek nincs menetszél ami hűtse benne a vizet hisz elektromos kapcsolású a ventilátor, ha nagyobb sebességgel megyek(nyáron 60 km /o ) akkor szépen kezd visszahűlni a viz is és vissza áll a vékony és vastag vonal közé. Lámpáknál ezt mindíg eljátsza, a ventilátor csak egyszer kapcsolt még be kb a piros mező előtt 3-4mm el állt a hűtővíz mutató amikor elindult.Ja ez 650 gl
-
- Hozzászólások: 370
- Csatlakozott: 2014.11.28., pén. 09:23
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Jól esik, hogy ránk ismertél. Jó volt látni téged te is jöhettél volna!talpastibi írta:Motor hőmérséklet.
Először is, szépek voltatok pénteken ahogy vonultatok Gödöllőn.
nekem is hasonlóan mutat a hőmérő, mint ahogy leírtátok, általában a vékony és a vastag vonal találkozásánál szokott lenni a mutató, de nyáron a nagy melegben a piros lámpánál álláskor vagy az igen lassú araszolgatáskor bizony felkúszik a vastag vonal közepéig is, szerintem ezzel nincs baj hiszen olyankor a hűtőnek nincs menetszél ami hűtse benne a vizet hisz elektromos kapcsolású a ventilátor, ha nagyobb sebességgel megyek(nyáron 60 km /o ) akkor szépen kezd visszahűlni a viz is és vissza áll a vékony és vastag vonal közé. Lámpáknál ezt mindíg eljátsza, a ventilátor csak egyszer kapcsolt még be kb a piros mező előtt 3-4mm el állt a hűtővíz mutató amikor elindult.Ja ez 650 gl
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: karbiszinkronizálás
Forrest!
Az a kérdés, hogy mit értesz "emelt alapjárati fordulatszám" alatt.
Ha azt, hogy húzol egyet a gázon, és figyeled, hogy pl. 2000-es, 3000-es fordulaton mit produkálnak a karburátorok, akkor ezzel természetesen egyetértek. Bár abból a megfontolásból, amit te is írtál, miszerint a pillangószelep nyitásával egyre inkább eltűnik a két henger közötti különbség, ez kissé ellentmondásosnak tűnik. Ha alapjáraton jó, akkor miért menne el mégjobban emelt fordulatszámon?*
Ha az "emelt alapjárati fordulatszám" alatt azt érted, amit hidegindításkor művel a szívató egy mechanikus kapcsolaton keresztül (ti., hogy a szívató nem csak lezárja a "szívócsappantyút", de egyúttal egy picit nyit is a pillangószelepen), akkor azt mondom, hogy ennek szinte semmi jelentősége, mert úgyis csak percekig üzemel úgy, nem üzemszerűen.
(Majd kibeszéljük! Hátha a hengerfej-tömítés mellett másról is lesz szó! ).
*Egyébként azt kell mondjam, hogy bizony nagy fordulaton, terhelés alatt is érezhető a különbség a beszinkronizált karburátor és a "jóleszúgy" között. Egy korábbi hozzászólásomban én is meggyóntam, hogy régen "szemre" állítottam be a két karburátor közötti "szinkront", de amióta ki is mérem, érezhetően más a motor üzeme. Sokkal jobban veszi a fordulatot, és kultúráltabban is jár. Na azóta (főleg, hogy vettem hozzá való műszert) már nem hagynám ki a szinkronizálást. Biztos vagyok benne, hogy a motor élettartamára is jótékony hatással van a kiegyensúlyozottab járáskultúra.
(Csak gondoljatok bele: X teljesítmény leadásához egy szinkronizált motornál kb. 50-50 lesz a két henger hozzájárulása. Amennyiben elmegy a szinkron, ugyanezen teljesítmény leadásához az egyik henger "henyélését" a másik hengernek kell rádolgoznia.)
Egyébként a műszert a Pan-hoz vettem. Elképesztő, ahhoz a motorhoz méltatlan hangok jönnek ki a blokkból, ha a karburátorok nincsenek szinkronban, pedig az 4-hengeres! Elég csak arra gondolni, hogy egy munkaperiódusban sem állandó a motor pillanatnyi "fordulatszáma". Amikor robban, akkor a leggyorsabb, utána addig lassul, amíg újabb munkaütem nem következik.
Attól, hogy a CX-ből nem hallatszik ki (annyira) a szinkronizálatlanság, még valószínű, hogy ugyanolyan terhelésváltozásokkal jár egy-egy munkaperiódus, csak éppen a CX blokkja nem adja ezeket annyira ki. (Hja: CX650 blokk kb. 74kg, ST1100 blokk "alig több", kb. 92kg - lehet, ebben van a kutya elásva!).
Az a kérdés, hogy mit értesz "emelt alapjárati fordulatszám" alatt.
Ha azt, hogy húzol egyet a gázon, és figyeled, hogy pl. 2000-es, 3000-es fordulaton mit produkálnak a karburátorok, akkor ezzel természetesen egyetértek. Bár abból a megfontolásból, amit te is írtál, miszerint a pillangószelep nyitásával egyre inkább eltűnik a két henger közötti különbség, ez kissé ellentmondásosnak tűnik. Ha alapjáraton jó, akkor miért menne el mégjobban emelt fordulatszámon?*
Ha az "emelt alapjárati fordulatszám" alatt azt érted, amit hidegindításkor művel a szívató egy mechanikus kapcsolaton keresztül (ti., hogy a szívató nem csak lezárja a "szívócsappantyút", de egyúttal egy picit nyit is a pillangószelepen), akkor azt mondom, hogy ennek szinte semmi jelentősége, mert úgyis csak percekig üzemel úgy, nem üzemszerűen.
(Majd kibeszéljük! Hátha a hengerfej-tömítés mellett másról is lesz szó! ).
*Egyébként azt kell mondjam, hogy bizony nagy fordulaton, terhelés alatt is érezhető a különbség a beszinkronizált karburátor és a "jóleszúgy" között. Egy korábbi hozzászólásomban én is meggyóntam, hogy régen "szemre" állítottam be a két karburátor közötti "szinkront", de amióta ki is mérem, érezhetően más a motor üzeme. Sokkal jobban veszi a fordulatot, és kultúráltabban is jár. Na azóta (főleg, hogy vettem hozzá való műszert) már nem hagynám ki a szinkronizálást. Biztos vagyok benne, hogy a motor élettartamára is jótékony hatással van a kiegyensúlyozottab járáskultúra.
(Csak gondoljatok bele: X teljesítmény leadásához egy szinkronizált motornál kb. 50-50 lesz a két henger hozzájárulása. Amennyiben elmegy a szinkron, ugyanezen teljesítmény leadásához az egyik henger "henyélését" a másik hengernek kell rádolgoznia.)
Egyébként a műszert a Pan-hoz vettem. Elképesztő, ahhoz a motorhoz méltatlan hangok jönnek ki a blokkból, ha a karburátorok nincsenek szinkronban, pedig az 4-hengeres! Elég csak arra gondolni, hogy egy munkaperiódusban sem állandó a motor pillanatnyi "fordulatszáma". Amikor robban, akkor a leggyorsabb, utána addig lassul, amíg újabb munkaütem nem következik.
Attól, hogy a CX-ből nem hallatszik ki (annyira) a szinkronizálatlanság, még valószínű, hogy ugyanolyan terhelésváltozásokkal jár egy-egy munkaperiódus, csak éppen a CX blokkja nem adja ezeket annyira ki. (Hja: CX650 blokk kb. 74kg, ST1100 blokk "alig több", kb. 92kg - lehet, ebben van a kutya elásva!).
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: fogyasztás
Győző!
Lehetne itt nyomaték-görbéken meg fajlagos fogyasztásokon elmélkedni, de adatok hiányában ez nem igazán lehetséges, másrészt pedig a képlet rémesen egyszerű:
a pillanatnyi fogyasztást mindig a gázkar állása szabja meg az adott terhelés mellett. Az adott terheléssel nem kell foglalkozni (ezért adott), hiszen ha 60-nal akarsz menni, akkor 60-nal kell menni, és nem tudod megváltoztatni se a szél, se az emelkedő irányát, se a testtömegedet - ez utóbbit legalábbis nem a motoron ülve szoktuk...
Szóval az a lényeg, hogy mindig olyan sebességfokozatban kell hajtani a motort, amelyikben a legkisebb gázadásra tudja adni az elvárt teljesítményt. Tehát nem az állandó 6000-es körüli (isten ments!) fordulatszám a lényeg, hanem az, hogy normál üzemi(!) fordulatszám-tartományon belül maradva a legkisebb gázzal tudj haladni. Na ehhez kell sokat kapcsolgatni, de ez szerintem sok motorosnak a kedvence...
Mostanában motoroztam együtt nagyobb motorokkal is, és annak ellenére, hogy nem maradtam le tőlük (sőt...) volt, hogy másfél literrel kevesebbet tankoltam 100km-re, mint ők. Pedig az enyém volt a legrégebbi motor... És akkor megint ott tartok, hogy emelem a kalapom a CX, mint műszaki alkotás előtt...
Lehetne itt nyomaték-görbéken meg fajlagos fogyasztásokon elmélkedni, de adatok hiányában ez nem igazán lehetséges, másrészt pedig a képlet rémesen egyszerű:
a pillanatnyi fogyasztást mindig a gázkar állása szabja meg az adott terhelés mellett. Az adott terheléssel nem kell foglalkozni (ezért adott), hiszen ha 60-nal akarsz menni, akkor 60-nal kell menni, és nem tudod megváltoztatni se a szél, se az emelkedő irányát, se a testtömegedet - ez utóbbit legalábbis nem a motoron ülve szoktuk...
Szóval az a lényeg, hogy mindig olyan sebességfokozatban kell hajtani a motort, amelyikben a legkisebb gázadásra tudja adni az elvárt teljesítményt. Tehát nem az állandó 6000-es körüli (isten ments!) fordulatszám a lényeg, hanem az, hogy normál üzemi(!) fordulatszám-tartományon belül maradva a legkisebb gázzal tudj haladni. Na ehhez kell sokat kapcsolgatni, de ez szerintem sok motorosnak a kedvence...
Mostanában motoroztam együtt nagyobb motorokkal is, és annak ellenére, hogy nem maradtam le tőlük (sőt...) volt, hogy másfél literrel kevesebbet tankoltam 100km-re, mint ők. Pedig az enyém volt a legrégebbi motor... És akkor megint ott tartok, hogy emelem a kalapom a CX, mint műszaki alkotás előtt...
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Olaj-téma
Uraim!
Tegnap este elidőztem egy kicsit a neten, az olajcsere-periódust illetően.
Egy amerikai példát tudok felhozni: náluk a mai napig "tudatlanság" van az olajcsere gyakoriságában, ugyanis a "közhiedelem" náluk az, hogy 3000 mérföldenként (legyen ez 5000km) cserélni kell az olajat! Mindezt annak ellenére, hogy 5000, 7500, 10000, 15000 mérföldes csereperiódusúak a gyártói ajánlások!
Találtam olyan cikket, amelyiknek egyenesen kb. az volt a címe, hogy "Hagyják abba az állandó olajcserélgetést!".
Több helyen is olvastam arról, hogy a mai olajok mennyivel jobbak, mint a régiek és emiatt többet ki is bírnak. Az észterbázisú olajokról (tkp. a szintetikus olajok csúcsa) pl. azt írták, hogy bár 3x annyiba kerül, mint "normál" társa, kb. annyival többet is bír...
A motoroknál (legalábbis a nedves-kuplungosoknál) csak bonyolítja a helyzetet, hogy az olajban futó kuplung miatt nem kaphatnak súrlódáscsökkentő adalékokat (szemben a szárazkuplungos autókkal), illetve a kuplungról lekopó súrlódó anyag is belekerül az olajba.
Na kb. ez az a pont, amikor az ember már nem tudja, hogy akkor most mi is van... merthogy innentől kezdve felértékelődik a szűrő megbízhatósága is...
Erősen fontolgatom, hogy ráadom a fejem egy olajvizsgálat-kísérletre. Vagy fizetek érte (ezesetben egy komplett analízist kaphatunk cserébe), vagy magam próbálok "házilagos" körülmények között vmi megfigyeléseket felállítani, hogy mikor van az a pont, amikor már nem célszerű az olajcserét halogatni.
Jut eszembe: a "madaras T-scoban" talán még ma akciós a motorolaj. Van 4T, 2T is. A gáz csak az, hogy a Total oldalán nem is találtam ilyen terméket... (De azért bespájzoltam belőle. Ha csak 6000km-t bír ki, akkor is jó... ).
Tegnap este elidőztem egy kicsit a neten, az olajcsere-periódust illetően.
Egy amerikai példát tudok felhozni: náluk a mai napig "tudatlanság" van az olajcsere gyakoriságában, ugyanis a "közhiedelem" náluk az, hogy 3000 mérföldenként (legyen ez 5000km) cserélni kell az olajat! Mindezt annak ellenére, hogy 5000, 7500, 10000, 15000 mérföldes csereperiódusúak a gyártói ajánlások!
Találtam olyan cikket, amelyiknek egyenesen kb. az volt a címe, hogy "Hagyják abba az állandó olajcserélgetést!".
Több helyen is olvastam arról, hogy a mai olajok mennyivel jobbak, mint a régiek és emiatt többet ki is bírnak. Az észterbázisú olajokról (tkp. a szintetikus olajok csúcsa) pl. azt írták, hogy bár 3x annyiba kerül, mint "normál" társa, kb. annyival többet is bír...
A motoroknál (legalábbis a nedves-kuplungosoknál) csak bonyolítja a helyzetet, hogy az olajban futó kuplung miatt nem kaphatnak súrlódáscsökkentő adalékokat (szemben a szárazkuplungos autókkal), illetve a kuplungról lekopó súrlódó anyag is belekerül az olajba.
Na kb. ez az a pont, amikor az ember már nem tudja, hogy akkor most mi is van... merthogy innentől kezdve felértékelődik a szűrő megbízhatósága is...
Erősen fontolgatom, hogy ráadom a fejem egy olajvizsgálat-kísérletre. Vagy fizetek érte (ezesetben egy komplett analízist kaphatunk cserébe), vagy magam próbálok "házilagos" körülmények között vmi megfigyeléseket felállítani, hogy mikor van az a pont, amikor már nem célszerű az olajcserét halogatni.
Jut eszembe: a "madaras T-scoban" talán még ma akciós a motorolaj. Van 4T, 2T is. A gáz csak az, hogy a Total oldalán nem is találtam ilyen terméket... (De azért bespájzoltam belőle. Ha csak 6000km-t bír ki, akkor is jó... ).
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 69
- Csatlakozott: 2014.05.06., kedd 22:40
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Olaj
Pesta
Én a gl be öntöttem surlódás csőkkentő adalékot de a kuplungnak "semmi baja" tőle, pedig sokszor 2 személlyel megyünk és én is szeretek vele néha néha intenzíven gyorsítani , még sem csúszik meg a kuplung. Szia
Pesta
Én a gl be öntöttem surlódás csőkkentő adalékot de a kuplungnak "semmi baja" tőle, pedig sokszor 2 személlyel megyünk és én is szeretek vele néha néha intenzíven gyorsítani , még sem csúszik meg a kuplung. Szia
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
15252-re
Igen Pesta, az emelt alapjarati fordulat amikor megtartod a gazt 3000-4000-es fordulaton es itt nezed a szinkront.
Nincs itt ellentmondas.
A 3000-4000-es fordulaton akkorat nyit a pillangoszelep, hogy van jelentosege a szinkronnak. Sot! Miutan a motort tobbet hasznalalod ilyen allasu pillangoszelepnel, en inkabb ilyen fordulaton allitom tokelyre. Mert sajnos olyan nincs egy 30 eves karbinal, hogy mindenhol tokeletes lesz.
Amikor mar gyakorlatilag semmi jelentosege az alapjaraton vagy emelt alapjaraton tapasztalt minimalis elteresnek, az a lenyelezett, csutkagazos pillangoszelep allas, amit a Gyozo is irt, hogy odarantja neki.
Nincs itt ellentmondas.
A 3000-4000-es fordulaton akkorat nyit a pillangoszelep, hogy van jelentosege a szinkronnak. Sot! Miutan a motort tobbet hasznalalod ilyen allasu pillangoszelepnel, en inkabb ilyen fordulaton allitom tokelyre. Mert sajnos olyan nincs egy 30 eves karbinal, hogy mindenhol tokeletes lesz.
Amikor mar gyakorlatilag semmi jelentosege az alapjaraton vagy emelt alapjaraton tapasztalt minimalis elteresnek, az a lenyelezett, csutkagazos pillangoszelep allas, amit a Gyozo is irt, hogy odarantja neki.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 26 vendég