Alkatrész

Válasz küldése
Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3804
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3641

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2015.09.24., csüt. 09:06

15270 Szerző: Zpityu
Nincs méret, adja magát.
Férjen be a hűtőrács keretébe és annyira álljon ki amennyire neked tetszik.
Az alsó pedig anniyra álljon ki hogy ne érjen a sárvédőbe.
Ennyi :)
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3642

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2015.09.24., csüt. 09:11

Vazze, csinaljatok mar meg hutolamellak tisztitasat/egyengeteset, ne gagyizzatok agyon szerencsetlen motorokat ;)

Pesta!
A tkp az mi? tgk = tehergepkocsi, szgk = szemelygekocsi, mkp = motorkerekpar. Ha ebbol indulok ki, akkor a tkp = teherkerekpar :lol: :lol: :lol:

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3643

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2015.09.24., csüt. 09:28

Forrest!

Igazad van. Azok a "fülek" adnak a fogyasztásnak rendesen... :-D

tkp. = tulajdonképpen
Üdv.
Pesta

semegijanos
Hozzászólások: 761
Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3644

Hozzászólás Szerző: semegijanos » 2015.09.24., csüt. 18:58

Szevasztok !

Jenetem a Nagyérdeműnek, hogy a vasam újból a régi !!!!!!!!!!!!!
Zpikyu nem kell a 10-es villáskulcs. de az alternatív indítást legalább megtanultam ! A szabolcsi 2 emberes erőforrást se nem kell már igénybe venni!Mindenben a Forrestnek lett igaza. Köszönöm Neki !
Arthur a rellé marad nálad, mert Nekem is van még 2 darab üzemképes tartalék, akinek szüksége lesz rá keressen .
Papp Gyuri javaslata teljesen jó volt a hibafeltárásban !

Mindenkinek köszönöm a segítő szándékát !!

Zpityu
Hozzászólások: 370
Csatlakozott: 2014.11.28., pén. 09:23
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3645

Hozzászólás Szerző: Zpityu » 2015.09.24., csüt. 19:47

Sziasztok!
Jani Bácsi: örülök, hogy jó lett a vas.
A hűtő fülek megléte csak akkor jelentkezik a fogyasztásban ha gyorsan mész. A Győzőnek csak azért volt jó a fogyasztása hazafelé Jósvafőről mert utánam jött és én nem nagyon megyek 90 fölött. Ja meg természetesen szélárnyékban jött. A hűtésen pedig szerintem segíthet. Persze csak lamella tisztítás után.

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Új occó CDI

#3646

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2015.10.06., kedd 21:37

Sziasztok,

Forrestnek köszönhetőenés kemény 50ezer HUF áldozatán mára sikerült egy olcsó CDI beszerzése mindössza 22USD kb 7ezer forintér. Ezt bárki Aliexpres, vagy Ebay en megrendelheti.

2016.05.17 -update!!!
Amint lentebb irtam az csak majdnem igaz. mivel nincs előgyújtás (mára már többen is megtapasztaltuk) a gépbe nincs erő. ha van emelkedő ill szembe szél v egyéb terhelés, 100km/h-nál nem megy jobban és erőtlen.

Az ideiglenes megoldás, hogy nem a sima narancs ill. kékbe (2-es,4-es pont)kötjük és vesszük a jelet, hanem a narancs/piros ill. kék/piros 2-es, 6-os pontból
A jelenség, hogy
1.indulásnál túl hamar begyullad az üzemanyag és furcsa hangokat ad, majd, h visszateker ill. olyan mintha aksi v önindító gyenge lenne.
2. alapjáratot magasabbra kell emelni, és ilyenkor olyan 1500-2000 rpm-ig kopogo a hangja.
Amíg készül a végleges megoldás (PIC, AVR vagy bármi elektronika) amivel lesz fasza előgyújtás görbe addig megoldható egy általam RETTENET kapcsolóval. :lol:
indításkor sima színűbe kapcsol (15 fokos alapjárati előgyújtás) mikor meleg és indulsz piros csikos vezetékbe (37 fokos magas fordulati előgyújtás)
További okoskodás itt és ez után:
http://cx-gl.hu/forum/viewtopic.php?p=16079#p16079

Pl. itt, ide kattintva
Ehhez kábelt is érdemes igy lessz 22-25$

Ma teszteltem asztalon, motorba holnap kerül. Azért igy előbb, hogy lássam mit tud meg mértem is.
Lentebb láthatjátok a videókat.

Eredmény:
Már 8 V-ról stabilan működik.
Fogyasztás nem érte el a 100 mA-ert
Már 1,5 V-os jellel is működik.
Szikra hossza 15mm!!!!!!(Videó 2)

Nem kell megiedni, h 8 Valatt nem működik és mi van ha gyenge az aksi és inditáskor leesik 8-9 voltra vagy alá, mert van benbn egy nagy puffer kondi és amig köszörülsz addig (modjuk 3 mp-ig) innen 12 V megvan.


Itt a 2 videó:
https://youtu.be/fn7TOppkIMc

https://youtu.be/e98VH9RFPws

Bekötés:

Természetesen 2 hengerhez 2 db ilyen kell.

Csati kivezetések számozása:
Új CDI bekötés.jpg
CDI stator Check.jpg

-------------
/ 1 2 / 5 /
/ 3 4 / 6 /
--------------


  • 1. Jeladó: Világoskék (Jobb) Narancssárga (Bal) Illetve kábel, 1es, 4es csati pont a blokkból.(Lásd kép) Értelemszerűen Jobb ill. Bal.
    2. Gyújtótekercs: Ide a Rózsaszín (Jobb) ill. Sárga(BAl) vezeték ami a tekercsekhez mennek (Megint csak Jobb ill Bal külön, helyesen ahogy a jeladót kötöttük.)
    3-4. Test-: Ez szimplán a vázra vagy aksi negatívja
    5. Kill Engyine: Ez testre téve le kéne álljon, de gyakorlatban ez nem működik!!! legalább is az enyémeknél Leállitás, pozitiv táp elvétel (Kulcs).
    6. Táp -12V: Értelemszerűen ide aksiról kell + tápot vinni, gyújtáskapcsolón (Kulcson) keresztül


A blokkból feljövő többi kábel üressen marad. Jól leszigetelni, zárlat ne legyen!!!
Én a egy régi CDI csatiját kötm rá, igy bármikor bármelyiket használhatom, régi eredeti vagy ezt.
A hozzászólást 6 alkalommal szerkesztették, utoljára Oszy 2016.05.17., kedd 13:23-kor.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Zpityu
Hozzászólások: 370
Csatlakozott: 2014.11.28., pén. 09:23
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3647

Hozzászólás Szerző: Zpityu » 2015.10.07., szer. 07:27

Üdv Forrest!
Dobd már fel légyszíves a számla számodat mert én egy ezressel csak hozzájárulnék a történethez és rajtam kívül gondolom mások is. Mindenesetre köszönjük, hogy közkincsé tettétek!
Üdv Zpityu

Avatar
Plero
Hozzászólások: 398
Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Kapcsolat:

Re: Új occó CDI

#3648

Hozzászólás Szerző: Plero » 2015.10.07., szer. 08:20

[quote="Oszy"][/quote]

Robogó gyújtásokban van korlátozás, hogy ne forogjon túl sokat a motor vagyis így érik el a moped:35km/h vagy 45-50km/h sebességet.
Kiváncsi vagyok a motorban való tesztelésre. Meddig forog el vele a motor.
By Plero

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: CDI robogó-gyújtás

#3649

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2015.10.07., szer. 08:53

Kb. másfél éve én is vettem egy ilyen cuccot, de még nem jutottam el odáig, hogy érdemben foglalkozzak vele (köszi Oszy!).

Egyébként úgy rémlik, hogy "tuning" CDI-ként hirdették, tehát remélhetőleg semmiféle fordulatszám-korlátozás nincs benne.

Azt viszont nem értem, hogy milyen vezetékek maradnak ki a bekötésből... :?
Üdv.
Pesta

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3650

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2015.10.07., szer. 09:31

Pesta,

A 8 pines csatiból csak 2 kell a jeladók. A 2esből, kék féhér sem kell. Már nem innen kap tápot hanem akksiról.

Pleró,

Ernába ilyen van és szét is lett hajtva az erdélyi túrán. Nincs benne korlátozás. A mopedek folytva vannak, ill a karbi is pici. A külömbség, higüy azt Forrest agy magyar viszonteladótól vette annyiért...

Zpityu,

A félajánlásod szép gésztus, támogatom. Vagy 2 üveg jó bor amikor találkozunk vele, vagy akinek kell rendeltesse vele. Az utalgatás az amolyan....nem is tudom, persze Forrika hogy legyen?
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég