CX/GL Te és Motorod
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Olaj, olajcser
Autóknál 15000-30000 km Személy szerint itt sem engedem el 20 felé. Esküszöm a 15ezrenkénti gyári olajra. Ma a kocsimba 476.000 km van, gyári állapot, sosem megbontva!
A motoromba minden tavasszal a szezon elején cserélem. Igaz nekem 1 motorom van, igy egyszerű. Évente kb 5000 km-ert megyek.
Amit ezzel mondani karok, a kocsi 3000 fordulaton megy míg a diesel 2000 általában.
A motorral inkább 5-6000 fordulaton. Itt váltod el, és egy 100as tempónál is a CX 500 már 5ezer felett pereg...
Autópályán 130-140 ott már nyaldossa a 8000et is...
Tehát, ildomos a z 5k km-ti olajcsere, intenzívebb a terhelés min autóinknál. 3l jó olaj kb 5000 huf, ennyit megér, hogy ne legyen bajod a motorral.
(Ugye az olajaknak van üzemórája terheléstől függően. Ez a legfontosabb. Az olajok hosszú molekula láncai a terhelés folyamán elszakadnak, igy a kenési tulajdonságuk csökken. ezért kell cserélni. Ezt nevezik elfáradásnak.)
Az olajos kuplung nem úgy kopik mint a száraz vagy majdnem egyáltalán. Így ami az olajba kerül az nem fém, "puha" anyag és méretei/mennyiség elenyésző.
Kár ezen rugózni tovább.
A motoromba minden tavasszal a szezon elején cserélem. Igaz nekem 1 motorom van, igy egyszerű. Évente kb 5000 km-ert megyek.
Amit ezzel mondani karok, a kocsi 3000 fordulaton megy míg a diesel 2000 általában.
A motorral inkább 5-6000 fordulaton. Itt váltod el, és egy 100as tempónál is a CX 500 már 5ezer felett pereg...
Autópályán 130-140 ott már nyaldossa a 8000et is...
Tehát, ildomos a z 5k km-ti olajcsere, intenzívebb a terhelés min autóinknál. 3l jó olaj kb 5000 huf, ennyit megér, hogy ne legyen bajod a motorral.
(Ugye az olajaknak van üzemórája terheléstől függően. Ez a legfontosabb. Az olajok hosszú molekula láncai a terhelés folyamán elszakadnak, igy a kenési tulajdonságuk csökken. ezért kell cserélni. Ezt nevezik elfáradásnak.)
Az olajos kuplung nem úgy kopik mint a száraz vagy majdnem egyáltalán. Így ami az olajba kerül az nem fém, "puha" anyag és méretei/mennyiség elenyésző.
Kár ezen rugózni tovább.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Olaj meg a cseréje
Oszy!
Véleménye mindenkinek van a témával kapcsolatban. De ezek többnyire megérzésekre, sztereotípiákra épülnek. Nagyon kevés mögött áll akár egy kísérletsorozat, akár bármi, ami egyértelmű támpontot adhatna.
Ha ezt elolvasod, akkor talán te is belátod, hogy még a szakmai berkekben is úgy gondolják, hogy az olaj többet kibír, mint amennyire a gyártók ajánlják, a gyakoribb olajcserének nagyon "prózai" oka van (ami nem az olaj "elöregedésében" keresendő!)...:
http://autotechnika.hu/uploads/files/ar ... /79-83.pdf
(Senkit ne tévesszen meg a link címe, MOTOROS olajokról van szó benne! Akit csak a konklúziók érdekelnek, az olvassa el a végén a számozott bekezdéseket!)
Valóban kár ezen rugózni, ha csak azt nézem, hogy mennyi problémától kímélem meg magam, és milyen áron, ha betartom a gyártói ajánlást. Majdnem mindegy, hogy évente 5000Ft az olaj költsége, vagy 7000Ft. De mint írtam, nem a pluszkilométerek forintban kifejezhető nyeresége érdekel, hanem az a veszteség, amit az esetleg még jó ideig használható olaj "kiöntésével" szenvedünk el mi, és a következő generációk.
Véleménye mindenkinek van a témával kapcsolatban. De ezek többnyire megérzésekre, sztereotípiákra épülnek. Nagyon kevés mögött áll akár egy kísérletsorozat, akár bármi, ami egyértelmű támpontot adhatna.
Ha ezt elolvasod, akkor talán te is belátod, hogy még a szakmai berkekben is úgy gondolják, hogy az olaj többet kibír, mint amennyire a gyártók ajánlják, a gyakoribb olajcserének nagyon "prózai" oka van (ami nem az olaj "elöregedésében" keresendő!)...:
http://autotechnika.hu/uploads/files/ar ... /79-83.pdf
(Senkit ne tévesszen meg a link címe, MOTOROS olajokról van szó benne! Akit csak a konklúziók érdekelnek, az olvassa el a végén a számozott bekezdéseket!)
Valóban kár ezen rugózni, ha csak azt nézem, hogy mennyi problémától kímélem meg magam, és milyen áron, ha betartom a gyártói ajánlást. Majdnem mindegy, hogy évente 5000Ft az olaj költsége, vagy 7000Ft. De mint írtam, nem a pluszkilométerek forintban kifejezhető nyeresége érdekel, hanem az a veszteség, amit az esetleg még jó ideig használható olaj "kiöntésével" szenvedünk el mi, és a következő generációk.
Üdv.
Pesta
Pesta
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
15264 Szerző: Pesta
Örülnék neki és jobb is lenne a világ ha mások is úgy aggódnának a következő genericók miatt
mint ahogyan te is.
Értem mi motívál olaj ügyben és h miért nem akarod sűrűbben öntögetni mint amennyire az egyébként
szükséges lenne.
Talán csöppnyi vígaszként egy megjegyzés: szerinted minidg újjonnan csinált olajat kapunk?
Mert nem igazán ... túlnyomó részt a régi olajakat menedzselik és kapjuk vissza.
Örülnék neki és jobb is lenne a világ ha mások is úgy aggódnának a következő genericók miatt
mint ahogyan te is.
Értem mi motívál olaj ügyben és h miért nem akarod sűrűbben öntögetni mint amennyire az egyébként
szükséges lenne.
Talán csöppnyi vígaszként egy megjegyzés: szerinted minidg újjonnan csinált olajat kapunk?
Mert nem igazán ... túlnyomó részt a régi olajakat menedzselik és kapjuk vissza.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Olaj...a környezetre való tekintedben teljesen egyetértek. Én az olajat nem a lefolyóba öntöm. Eddig külömböző fa. Szerkezetek ápolására használtam és használom. Akocsi olajat meg az olajcserénél hordokba gyűjtik, és igen ebből "új" olajat csinálnak, ez a madarasteszkó és társai márkájú 500 ftper liter úgynevezett reconditioned oil.....vagy ilyesmi.
Sik autószerelő műheoy ezzel fűt. Ilyen kályhát ill kazánt én is fontolgatok épiteni. Erre most. Nek térek ki, de jól, majdnem füstmentesen elég.
Nem az olajgyártó ajánlását. Nézem, hanem a járműtyártóét. Neki nem érdeke az olajbiznisz....és az sem, hogy millió kmert fusson a gép mert akkor 30 évente vennénk autot...motort. Meg alkatrészt.
Mindenki tegye saját belátása szerint. Én egyszer. Hanyagoltam az olajcserét és egyszer olcsót használtam. Elsőre blokksere, másodjára a vezérműtengely halt el... Igen ez az én tapasztalatom.
Azóta rendszeresen figyelek ere minden jáíműnél a km-re és az olaj minőségére.
Ha van jelentkező, legközelebbi olajcserénél egy sörér odaadom a fáradtolajat.
Sik autószerelő műheoy ezzel fűt. Ilyen kályhát ill kazánt én is fontolgatok épiteni. Erre most. Nek térek ki, de jól, majdnem füstmentesen elég.
Nem az olajgyártó ajánlását. Nézem, hanem a járműtyártóét. Neki nem érdeke az olajbiznisz....és az sem, hogy millió kmert fusson a gép mert akkor 30 évente vennénk autot...motort. Meg alkatrészt.
Mindenki tegye saját belátása szerint. Én egyszer. Hanyagoltam az olajcserét és egyszer olcsót használtam. Elsőre blokksere, másodjára a vezérműtengely halt el... Igen ez az én tapasztalatom.
Azóta rendszeresen figyelek ere minden jáíműnél a km-re és az olaj minőségére.
Ha van jelentkező, legközelebbi olajcserénél egy sörér odaadom a fáradtolajat.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Oszy 2015.09.24., csüt. 08:58-kor.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 203
- Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
- Tartózkodási hely: Hosszúpályi
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Olajcseréhez!
igaz, nem motoros a példa.
A vw- audi szervíz előírás 15000, és ennél több.
A beépített olaj minőséget jelző szenzor pedig 7000-8000km-nél kéri a cserét.
A vw-audi válasza erre, hogy az igénybevétel miatt van, szerintük az átlagostól erősebb igénybevétel miatt van.
Az olajcsere látszólag egy sima ügy, és lehet mégis bonyolult.
igaz, nem motoros a példa.
A vw- audi szervíz előírás 15000, és ennél több.
A beépített olaj minőséget jelző szenzor pedig 7000-8000km-nél kéri a cserét.
A vw-audi válasza erre, hogy az igénybevétel miatt van, szerintük az átlagostól erősebb igénybevétel miatt van.
Az olajcsere látszólag egy sima ügy, és lehet mégis bonyolult.
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Na itt most a vw elvesztette minden hiteleségét....lásd botrány......
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Olaj, olajcsere
Uraim!
Köszönöm mindenkinek, aki hozzászólt a témához. Az olvasottak alapján tkp. megállapítható, hogy mindenki megy a feje után, objektív tapasztalatunk sajnos kevés van a csereperiódus megnyújthatóságáról.
Én is azt fogom tenni, amit ti: teszek, ahogy jónak látom.
Mégegyszer köszi!
Köszönöm mindenkinek, aki hozzászólt a témához. Az olvasottak alapján tkp. megállapítható, hogy mindenki megy a feje után, objektív tapasztalatunk sajnos kevés van a csereperiódus megnyújthatóságáról.
Én is azt fogom tenni, amit ti: teszek, ahogy jónak látom.
Mégegyszer köszi!
Üdv.
Pesta
Pesta
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Pesta,
Te azt akartad felülirni amit a gyártók ajánlanak? Szerintem a 100 év járműgyártás és vele párhuzamosan az olajgyártók kitapasztalták, tesztelték és méték ezeket. Azért annyi amennyi az olajperiódus. Nem kell újra feltalálni a spanyolviaszt.
Te azt akartad felülirni amit a gyártók ajánlanak? Szerintem a 100 év járműgyártás és vele párhuzamosan az olajgyártók kitapasztalták, tesztelték és méték ezeket. Azért annyi amennyi az olajperiódus. Nem kell újra feltalálni a spanyolviaszt.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Olajcsere
Oszy!
A motorjaink ajánlása a 70-80-as évek fordulójakor született, az akkori gépipari és tribológiai színvonal szerint.
Azóta eltelt pár év, a gépeink ugyan a régiek, de az olajok...
Igen, a gyártói ajánlásokat akartam "felülírni". (Sőt, felül is fogom! - Ha pofára esek, majd megírom. Ha nem, akkor majd csendben mosolygok, nem akarom én senki személyes meggyőződését megváltoztatni... )
A motorjaink ajánlása a 70-80-as évek fordulójakor született, az akkori gépipari és tribológiai színvonal szerint.
Azóta eltelt pár év, a gépeink ugyan a régiek, de az olajok...
Igen, a gyártói ajánlásokat akartam "felülírni". (Sőt, felül is fogom! - Ha pofára esek, majd megírom. Ha nem, akkor majd csendben mosolygok, nem akarom én senki személyes meggyőződését megváltoztatni... )
Üdv.
Pesta
Pesta
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Igen, azóta fejlődött az olaj, de mennyit? A mai motorok sem ajánlanak mást.
Forrás:http://totalbike.hu/technika/motordoktor/doki050405/Megkérdezném, hogy miért kell a mostani motoroknál 6000 kilométerenként olajat cserélni? Mivel egy autó 15 000 kilométerenként igényli a cserét nem értem, hogy normális használat mellett (értendő ezen, hogy a max. fordulatszám 2/3-át használja ki az ember tartósan) miért kell ilyen sűrűn cserélni?
A full szintetikus olajoknak (ráadásul a motorokban köbcentihez viszonyítva elég sok olaj van, pl. az én CB500-asomban 3,5 liter és az olajszűrő sem sokkal kisebb, mint egy autóban) szerintem ki kéne bírnia minimum 10 ezret. Ugyanakkor pl. a Kawasaki W650-ben szintén 6000-es az olajcsere intervallum, viszont csak minden 2. cserénél kell szűrőt cserélni. Ez teljesen érthetetlen számomra. Főleg, mikor az olajszűrő olcsóbb, mint 1 liter olaj.
Az olajcsere periódus meghatározásánál (6000 km, vagy 1 év) biztos, hogy túlbiztosították magukat a gyártók, de ezt csakis motorjaink érdekében tették. Egyébként, ha az autókkal akarjuk összehasonlítani a motorokat, akkor legfőbb különbség az üzemi fordulatszám, mivel egy átlagos motor egy átlagos autó fordulatszámának a kétszeresén működik, valamint az olaj által kent alkatrészek száma.
Míg az autóknál a motorolaj kizárólag a motor belső alkatrészeit keni, addig a legtöbb motornál a motorolaj keni a váltót és a kuplungot is. Ebből adódóan jobban is szennyeződik az olaj. Előírásoktól függetlenül én az autómban is 10 000 km után cserélem az olajat. Bármilyen jármű esetében ez a legegyszerűbb és legolcsóbb élettartam növelő karbantartási elem. Ugyanez vonatkozik az olajszűrőre is. Bármit mondanak, javaslom cseréld minden esetben!
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 47 vendég