CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
moli
Hozzászólások: 314
Csatlakozott: 2009.11.13., pén. 19:52
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5941

Hozzászólás Szerző: moli » 2016.02.16., kedd 15:11

15680-ra!
Szia Pesta!
Én is elolvastam. A leírásban az is szerepel, hogy bizonyos időközönként olajat kell cserélni......Ez nem a győző motorja! :lol: moli

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3814
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5942

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2016.02.17., szer. 13:26

15680-ra Pesta!
Jó hogy ezt írod, mert kérdezni is akartam ráadásul pont tőled.
Az az opció szóba sem jött hogy CX helyett.
Hogyne, hogy valaki nekem szegezze h hitehagyott lettem! Szó sem lehet róla!
A CXem most 36 éves és a következő 36 évet is együtt tervezzük.
És épp ezért, hogy 36 év múlva is ugyan úgy menjen mint most, ahhoz az kell h kímélő üzemmódban használjam.
Gondolok most arra hogy nem húzom neki 120-130-al az autópályán 200km-en keresztül.
Viszont ha lassan megyek akkor sokára érkezem meg.
Ezért gondoltam hogy autópályás útra/külföldre a BMW-vel mennék, itthon pedig továbbra is, nyugodtan a CX –el.
Mentem a BMW-el néhány kört de messze nem éreztem azt a „HÚ B@SSSZA MEG, micsoda feeling” – érzést.
Igen, szuper jó a féke, jó az úttartása, jó a futóműve stb. igen ez mégis csak egy modernebb technika.
DE az én CX –em is jó, és a BMW nem nyújtott annyival nagyobb motorozási élményt mint amennyivel többe kerül!
Úgy tudom hogy vettél egy EURO PLAN –t vagy mit.
Nálad hogy van ez?
A te CX650-ed is jó… de az a EURO PLAN nyújt annyival több jobb érzést mit amennyivel drágább?
TE érezted azt amire én most gondolok?
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5943

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2016.02.17., szer. 15:14

Az EURO PLAN valami EUs terv vagy repülő?
:lol: :lol:

PANEUROPA.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: CX vagy nagyobb motor?

#5944

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2016.02.17., szer. 15:56

Szia Győző!

Kiengedted a szellemet a palackból! Ugyanis az történt, hogy nem akartam fogadatlan prókátorként „beszólni” (soktényezős a motorvásárlási döntés, nem akarok én senkinek a zsebében turkálni, stb.), de ha már felkértél, akkor válaszolok – pontosan azt kérdezted meg tőlem, amit amúgy is gondolkodtam, hogy leírjak…

Szóval az történt, hogy (mint azt te is tudod), 2013 őszén vettem egy ST1100-ast, alias Pan European-t (olvasod, Oszy?!). Ez a motor hasonló felépítésű, mint a CX, vagyis hosszában a főtengely, V-motor (igaz négy hengere van, nem kettő), kardánhajtás, és túrázásra építették. Az egy másik dolog, hogy nagyon „belenyúltam” a motorba, már sokszor megbántam, hogy megvettem, de ez az én bajom. Sok pénzt költöttem már rá, a rá fordított időt meg le se merném írni, ha pontosan tudnám, akkor se, csak azt tudom, hogy k. sok. De ez megintcsak az én hülyeségem, mert miért nem viszem el egy olyan szerelőhöz, aki ért hozzá…?! (Erre is van magyarázat…)

Mint írtam, ezt a motort túrázásra építették. Itt jön az első bibi. Az általad is megpendített motorhoz hasonlóan, a túramotor egyik értelmezése az, hogy legyen rajta minden földi jó, legyen kényelmes, és ne ijedjen meg párszáz km megtételétől. Ezek „félreértelmezésének” következménye egy olyan motor, ami alapból kb. 50 kilóval nehezebb, mint a CX… Node persze minden nagyobb rajta! A blokk 20 kilóval, a kerekek meg a váz meg kiadják a maradék 30 kilót, meg még az a „kevéske” műanyag, ami van rajta, szóval egy nehezebb motort kapsz. (Ja, hogy a CX-re is lehet aggatni mindent, ami kell? Meg kényelmes is? Meg azzal is ki lehet motorozni a világból? Akár Asszonyostul?!)

Azt is csak mellékesen említeném meg, hogy a sok műanyagtól a motor úgy néz ki, hogy mindent eltakar, ami lényeges benne… Hol van ez attól az őszinteségtől, ahogy a CX szinte az utolsó porcikáját is kiteszi a szemlélődők elé? Miért? Mert megteheti! A CX részei külön-külön is képesek vizuális élményt nyújtani – leginkább azért, mert láthatóak!

Kedves élményem volt tavaly szeptemberben, amikor visszamotoroztam a helyi barátaimmal Erdélybe, és a Transz-Alpinán összefutottunk egy székely motoros csapattal (többnyire endúróval voltak), és körbefényképezték a CX-et. A CBR-re meg azt mondták, hogy az „tucatmotor”… :lol:

Amíg a motorral jó minőségű úton haladsz, tényleg élmény a CX után megtapasztalni a 10-20-30 évvel későbbi technikát (fék, futómű), de nem is ez a lényeg. Hanem az, hogy melyikkel érzed jól magad!
Na ez a második bibi. Jó motor az ST, de kicsit olyan, mintha egy unalmas összezsugorított autón ülnék! Szinte semmi rezgés, nem érzed, hogy „akar” alattad a motor, amikor meghúzod a gázt. Érezni az erőtöbbletet, de az a +50kg sokat felemészt!

Nagyon jók rajta a tükrök. De amikor be kell lavírozni az udvarra, akkor alig fér be a kiskapun!

A maga módján, tömegéhez mérten kezes a gép, de valahogy nem tudom elképzelni a 2013-ban „elszenvedett”, Brad-on átmenő szakaszt (E79-es út) rajta. (Emlékeztek?! :-D) Vagy legalábbis nem lett volna olyan jó kedvem, amikor megálltunk egy helyen, és már tök sötét volt, de úgy röpködtek a k. a. jelzők, hogy én azon szó szerint könnyesre röhögtem magam. A CX-et már mindenki úgy rakosgatta jobbra-balra azon a k. kátyús úton, mintha endúrózna. Haladtunk is valamennyire. (Emlékszek, V. Feri előttem ment, volt, hogy szabályszerűen feldobta a motor a hátsóját a levegőbe! :-D ).

Volt egy olyan motorkategória (csak nemrég olvastam róla így), amit UJM-nek rövidítettek. Ez volt az Universal Japanese Motorcycle, vagyis az univerzális japán motorbicikli. Abban az időben, amikor a motorkerékpárok elkezdtek szegmentálódni (felhasználásuk jellege szerint), a japánok (is) felismerték, hogy az emberek többségének mégiscsak egy sokrétűen használható, kevés karbantartást igénylő motorra van szüksége. Ebbe a kategóriába született a CX is, bármennyire rendhagyó is volt a motor (sőt, még ma is az…). Olvastam, hogy a CX-et kimondottan a hétköznapi motorosokra tervezték. Mindemellett (a kor akkori szintjéhez képest) egy technikai csemegének számított, annyi újdonság volt benne, ráadásul a teljesítménye még évekig túlszárnyalta a konkurenciát. A fogyasztását a mai motorok közül megirigyelheti nem egy! Ha ehhez hozzávesszük, hogy mennyi megy belőlük a mai napig, így „alig” a negyedik X előtt, akkor azt hiszem, nincs miért leírni ezeket a motorokat!

Sok olyan hozzászólást olvastam más fórumokon, ahol az idősebb generáció tagjai kedves emlékekkel idézték fel a CX-es időszakukat, és kevés volt köztük az olyan, amelyik nem vett újra ilyen motort. Aki eladta, mind sajnálta…

A mai „műanyag motorok” világában kincs a CX. Biztos oka van annak, hogy annyian szeretjük. Sok szépen rendben tartott motor van itthon, Magyarországon is. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy ennek a motornak kultusza van. Kultusz pedig ritkán kerekedik érdem nélkül akármilyen motor köré is…

Írom mindezt annak tudatában, hogy én is vonzódok valamilyen szinten ahhoz a teljesítményhez, amit a CX-ek már nem tudnak produkálni (na jó, a turbókat most hagyjuk…). Megvettem az ST-t, de azon az a + 35LE, ami elvileg a 650E-hez képest van benne, szinte kihasználhatatlan. Miért? Mert túramotorral ritkán száguldozik az ember. Jókat gyorsítani? Egy közel 300kg-os motorral?! Lehet, de valahogy nem élmény… Gyorsulni meg nem gyorsul annyival meggyőzőbben, mint a 650-es CX. Biztosan jó egy ilyen nagy motor arra, hogy interkontinentális távokat nyomjon le rajta az ember – autóúton , de maga a motorozás élménye már inkább hasonlít ahhoz, amikor beülsz az autóba, és elhajtasz A-ból B-be…

Nagyon úgy áll a dolog, hogy az idén teszek egy kis kitérőt a sornégyesek világába is. De kimondottan csak a teljesítmény iránt érzett kíváncsiságból. Tehát nem a CX helyett, hanem mellette…!

A CX az CX. A többi meg „csak” motor. Szerintem. Ha valakinek más a véleménye, örömmel olvasom a beszámolóját!


Ja, Győző!

Nem akarlak lebeszélni! Ha tetszik a nagyobb motor, vedd meg! De én szóltam: mellette, nem helyette! Aligha fogod rajta ugyanazt érezni, mint a CX-en. És ha megérjük, hogy vén f@szok leszünk, akkor is a közösséget maga köré varázsoló CX lesz a téma, nem más. Szerintem.
Üdv.
Pesta

ScheibliGL400
Hozzászólások: 190
Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 14:46
Kapcsolat:

ÁMEN

#5945

Hozzászólás Szerző: ScheibliGL400 » 2016.02.17., szer. 16:45

"A CX az CX. A többi meg „csak” motor."

Pesta.

Amit írtál, az szinte óda a cx dicséretére. Esküszöm megdobogtatta a szívemet!

Feri

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3814
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5946

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2016.02.17., szer. 16:47

15686 -ra
Pesta

KÖSZÖNÖM !
Szívemből szóltál! - és meg kell hogy jegyezzem ez már nem az első eset h ezt teszed.
Azt érzem ki a szavaidból, hogy nagyon is jól értetted sőt mi több te is megérezted azt amit én is.
Nyugodtan lehet engem elfogultsággal vádolni vagy hogy már szinte perverzióba fordul az iránta érzett vonzalmam … de pl. az a hang amit ez a V tud produkálni amikor húzom… még hasonlót sem hallottam az RT –n.
Akkor is leírom azt az érzést amit az után éreztem hogy leszálltam a BMW-ről:
úgy érzem, hogy a motorom 36 évvel ez előtt felrakott egy olyan mércét amit igen, lehet túlszárnyalni de annyival mégsem ami a CX-ről való lemondásra tudna sarkallni.
Tévedés ne essék, én nem azt állítom hogy pl. a BMW 1150RT –nem jó, hanem azt hogy a CX –em még ezzel a mércével mérve is nagyon jó!
Megjegyzem, ha nem lenne CX-em akkor habozás nélkül, nyomban megvenném az RT-t.
100 szónak is 1 a vége :Pesta, köszönöm a megerősítést!
Úgy érzem hogy visszább fogom magam, nem lovallom ezt a vételt.
Ha valami igazán kihagyhatatlan adódna, akkor bele ugrok, de már nem hajszolom tovább ezt a kérdést ilyen feszülten.
Inkább nézem ezt képet,gyönyörködöm és nosztalgiázom az élményen …



Kép
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3814
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5947

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2016.02.17., szer. 17:18

és még az előzőhöz, mert most fülembe cseng Kallós Gyula Úr szava mikor találkoztunk és láttam az új, gyönyörű nagy fekete motorját.
Azt mondta, hogy amikor a CX-nek oda húzott, azon érezte hogy gyorsul.
Hogy volt ez Gyula Úr?
Emlékszel?
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Kallós Gyula
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011.03.14., hétf. 16:42
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5948

Hozzászólás Szerző: Kallós Gyula » 2016.02.17., szer. 18:01

Győző!
Tudod erre mindig fogok emlékezni, csak nekem a dobozok minden úton tele voltak, plusz rajta a sátor stb. és már sajnos nem bírtam a középső sztenderére felállítani. Remélem az új gazdája Csendes Ferenc hamarosan jelentkezni fog közénk. Megígérte,hogy jön velünk motorozni.

Zpityu
Hozzászólások: 370
Csatlakozott: 2014.11.28., pén. 09:23
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5949

Hozzászólás Szerző: Zpityu » 2016.02.17., szer. 20:56

Sziasztok!
Elolvastam az alábbi megszólalásokat. Nagyon felkeltette a figyelmemet, mert én is szemeztem az ST1100-al.
Igaz, hogy műanyag borítású de nagyon tetszik. Az amit a Pesta leírt elgondolkodtatott.
A CX az első motorom, mint a bemutatkozásomban is írtam előtte egy ETZ-n ültem. Nem leírható az a boldogság amikor az én nevemmel ellátott forgalmit átvettem az okmány irodában, mert tényleg egy álom vált valóra.
Emellett a motor mellett tényleg nem megy úgy el senki, hogy rá ne csodálkozzon. Ha motoros ha nem.
(bár tegyük hozzá, hogy az enyém a legszebb :) amivel ugye Ti is egyetértetek ;) )
Ahogy felkerült a fényképe a Facebookra fiam 16 éves (tehát elég fiatal) barátja írta, hogy ez a motor egy legenda. És valóban. Akármilyen motoros rendezvényen jelentem meg eddig nem volt még olyan motoros akinek ne lett volna valamilyen hozzáfűzni valója. Az utcán megszólítottak már, hogy "milyen szép Ghüllepump-od van".
Száz szónak is egy a vége. Evvel a motorral fogok továbbra is motorozni.
Széles utat, gumifát!!!

gas
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.02.16., kedd 22:43
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#5950

Hozzászólás Szerző: gas » 2016.02.17., szer. 21:04

Sziasztok!

Gáspár Tivadar vagyok Budapestről.
Mindenek előtt köszönöm a regisztrációt Kemény Lászlónak!

Hosszú évek óta van egy 400-as Euróm, családon belül jutottam hozzá. Nem volt könnyű, mert másokat is lenyűgöz a különlegessége! Tudtam, hogy meg kell szereznem, még akkor is ha csak nehezen tudom megoldani a tárolását és foglalkozni kellene vele. Amióta nálam van, több év telt el, sokat állt, tényleg probléma volt dédelgetni. Most eljött az idő, hogy szeretném feléleszteni és rendbe hozni!
Néha olvasgattam eddig is a fórumot és látom, hogy itt igazi cx-szerelmesek vannak és többen igazi szakértők is! Szeretném a segítségeteket kérni motorom feltámasztásához. Én nem vagyok nagy hozzáértő, de nagyon lelkes! Nem szeretném csak úgy betolni egy szervizbe, nem csak az anyagiak miatt, hanem mert szeretnék aktív részese lenni a szerelésnek és nem szeretném, hogy csak úgy "összehányják". Kérdésem, hogy ti hova viszitek, illetve ha egymáshoz, tud-e valaki segíteni nekem!?
Kisebb alapvető karbantartás után beindítottam és mentem is vele, de vannak problémák. Elsősorban műszakilag szeretném rendben tudni, az esztétika későbbre marad.
Remélem tudtok nekem pozitív válaszokat adni!
Előre is nagyon köszönöm!

Üdv:
Gáspár Tivadar

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 11 vendég