Alkatrész
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re:Új occó CDI
Sziasztok,
Mint tudjátok szezonon kívül írtam a lenti bejegyzést a kinai CDi bekötésről. Örültem mennyire jól működik de... van egy de
http://cx-gl.hu/forum/viewtopic.php?p=15315#p15315
http://coodie.com/cx/CX500%20Service%20 ... System.pdf
A hétvégén volt alkalmam élesben kipróbálni. Mivel autópályán mentem, ugye nem 80-al..
Azaz mentem volna de az érdi emelkedőn csuma gázzal max 100at ment és a fogyasztásról nem is akarok beszélni.
A gond:
A hideg indítás és tesztek az 1-4 es Rh/LH low speed coilba lett kötve. ezzel nincs is gond úgy 3500-4000 rpm-ig utána erő elmegy.
Eredeti CDI-be 3 bemenet van: Low sepeed coil. high speed coil és advance pulser. Lásd képet lentebb.
- Low speed: 15fok
- High speed: 37 fok
A kinai CDInek csak egy jeladó bemenete van, igy nincs előgyújtás szabályzás, ezért nincs erő nagy fordulaton.
Ha a 2-6 számú azaz High Spedd kimenetre kötjük akkor megy mint állat, csak nehezen és furcsán indúl. Túl nagy előgyújtás (37˙) túl hamar begyújt és vissza tolja a dugót. Nagyon csúnya csattogó hang keletkezik, odaüt az öninditónak. Ez meg nem jó. H aelindúlt akkor már nincs gond szépen jár alapjáraton is, gyorsúl is erő is van ahogy illik.
Most azon dolgozom, hogy működjön az előgyújtás szabályzás.
Egyszerűen gyorsan egy váltókapcsolóval oldható meg. Low speedre kapcsol (1-4 csati pont) indításkor, mikor már jár akkor átkapcsolod H.S-re (2-6 csati pont). Vagy a szívató kihúzásával kapcsol ide oda....
Ez "csicska" megoldás de működhet.
A lenti rajzon látható hogy 3 diódával(meg pár ellenállással.) közösíti a CDI-n bellül. Ezt megpróbálom a kínaival hátha működik. Pontosabban 3 diódával meg pár ellenállással.
sajnálom, ha felcsigáztalak mikor erről először írtam. sajnos akkor csak álló helyzetben terhelés nélkül próbáltam. Felpörgött akár 10ezerig is. Még városban sem észrevehető annyira. fordulat van de terheléskor erő az meg nincs... Egyelőre ennyit, amint van fejlemény jelentkezem.
Mint tudjátok szezonon kívül írtam a lenti bejegyzést a kinai CDi bekötésről. Örültem mennyire jól működik de... van egy de
http://cx-gl.hu/forum/viewtopic.php?p=15315#p15315
http://coodie.com/cx/CX500%20Service%20 ... System.pdf
A hétvégén volt alkalmam élesben kipróbálni. Mivel autópályán mentem, ugye nem 80-al..
Azaz mentem volna de az érdi emelkedőn csuma gázzal max 100at ment és a fogyasztásról nem is akarok beszélni.
A gond:
A hideg indítás és tesztek az 1-4 es Rh/LH low speed coilba lett kötve. ezzel nincs is gond úgy 3500-4000 rpm-ig utána erő elmegy.
Eredeti CDI-be 3 bemenet van: Low sepeed coil. high speed coil és advance pulser. Lásd képet lentebb.
- Low speed: 15fok
- High speed: 37 fok
A kinai CDInek csak egy jeladó bemenete van, igy nincs előgyújtás szabályzás, ezért nincs erő nagy fordulaton.
Ha a 2-6 számú azaz High Spedd kimenetre kötjük akkor megy mint állat, csak nehezen és furcsán indúl. Túl nagy előgyújtás (37˙) túl hamar begyújt és vissza tolja a dugót. Nagyon csúnya csattogó hang keletkezik, odaüt az öninditónak. Ez meg nem jó. H aelindúlt akkor már nincs gond szépen jár alapjáraton is, gyorsúl is erő is van ahogy illik.
Most azon dolgozom, hogy működjön az előgyújtás szabályzás.
Egyszerűen gyorsan egy váltókapcsolóval oldható meg. Low speedre kapcsol (1-4 csati pont) indításkor, mikor már jár akkor átkapcsolod H.S-re (2-6 csati pont). Vagy a szívató kihúzásával kapcsol ide oda....
Ez "csicska" megoldás de működhet.
A lenti rajzon látható hogy 3 diódával(meg pár ellenállással.) közösíti a CDI-n bellül. Ezt megpróbálom a kínaival hátha működik. Pontosabban 3 diódával meg pár ellenállással.
sajnálom, ha felcsigáztalak mikor erről először írtam. sajnos akkor csak álló helyzetben terhelés nélkül próbáltam. Felpörgött akár 10ezerig is. Még városban sem észrevehető annyira. fordulat van de terheléskor erő az meg nincs... Egyelőre ennyit, amint van fejlemény jelentkezem.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: CDI gyújtás
Oszy!
Valamit nem értek: állítólag Forrest gépében is ilyen ment, amikor Erdélyben voltunk. Ő nem panaszkodott hasonló problémára.
Egy másik projekt kapcsán nekem pont jól jönne, ha tényleg nem lenne előgyújtás-szabályzás ebben a kütyüben. Miből gondolod, hogy tényleg nincs? Csak a teljesítmény-leadásból, vagy ki tudtad mérni vhogy?
Egyébként -mivel érdekel ez a téma-, szívesen részt vennék a dologban: ha egy mikrovezérlővel megoldjuk az előgyújtás-szabályzást, akkor nem kell átkapcsolással meg ilyenekkel bohóckodni. Ha a nagy előgyújtással be is indul a motorod, abban biztos lehetsz, hogy alapjárat-közelében nem sok erő lesz benne. Ugyanaz, mint most, csak épp a fordulatszám-skála másik végén leszel bajban...
Valamit nem értek: állítólag Forrest gépében is ilyen ment, amikor Erdélyben voltunk. Ő nem panaszkodott hasonló problémára.
Egy másik projekt kapcsán nekem pont jól jönne, ha tényleg nem lenne előgyújtás-szabályzás ebben a kütyüben. Miből gondolod, hogy tényleg nincs? Csak a teljesítmény-leadásból, vagy ki tudtad mérni vhogy?
Egyébként -mivel érdekel ez a téma-, szívesen részt vennék a dologban: ha egy mikrovezérlővel megoldjuk az előgyújtás-szabályzást, akkor nem kell átkapcsolással meg ilyenekkel bohóckodni. Ha a nagy előgyújtással be is indul a motorod, abban biztos lehetsz, hogy alapjárat-közelében nem sok erő lesz benne. Ugyanaz, mint most, csak épp a fordulatszám-skála másik végén leszel bajban...
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2016.05.02., hétf. 22:07
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Korábban belefutottam ebbe a kapcsolási rajzba. Az eredeti CDI visszarajzolva, hátha segít.
http://rajamolor.blogspot.hu/2008/06/ho ... matic.html
Láttam egy másik oldalon is ezt megépítve házilag, kis kereséssel szerintem megtalálod.
Közben találtam egy ilyet is:
http://rajamolor.blogspot.hu/2008/07/ho ... tic-2.html
Én is nekilátok a mókának:
http://rajamolor.blogspot.hu/2008/06/ho ... matic.html
Láttam egy másik oldalon is ezt megépítve házilag, kis kereséssel szerintem megtalálod.
Közben találtam egy ilyet is:
http://rajamolor.blogspot.hu/2008/07/ho ... tic-2.html
Én is nekilátok a mókának:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gory 2016.05.10., kedd 11:11-kor.
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Pesta,
akartam egy utóiratot irni h te reagálsz a bejegyzésemre. Ebben biztos volta.
Na viccet félretéve.
Tegnap Forresztel konzultáltam és egyik épített motorjában is ilyen van amire panaszkodtak h csak 100at megy. amivel Erdélyben volt nem tudom mi van abban. Elmondása szerint nem ment egyikel sem gyorsan, csak ott az utcában.
Most raktam össze a motort, próbaút az utcánkba, minden ok volt. Szombaton Jászboldogházán voltam talin. odafele szenvedés volt, amint mondtam autópályán.
Visszafele gondoltam eggyet és motor járás közben egyenként átdugtam a high speedbe és járt szépen.
utána leállit indit gond nagyon nem volt, picit nehezebben indult. Hidegen ez jelentősebb.
Na innen hazafele megint 160 km táv során nagyon jól ment. meglepően kis fordulatról is jól gyorsult.
namost tudjuk kb 3500-4000él van a 37 fokos nagyobb előgyújtás váltás. ez a fordulat alatt nem is nagyon megy az ember csak 1esbe. én azért olyan 6ezernél váltogatom el, így gond egy száll sem. Ami meglepő, hogy az alájárat is szép.
HA most low speedbe kötve nem hajtod, csak város (itt azért én is hamarabb elváltogatom)meg 90ig akkor nem veszed nagyon észre. picit lustább de egyenletes. A gond akkor jön ha nagyobb fordulaton eseteleg emelkedőn 5ösbe mész.
Onnan tudom, h nincs előgyújtás amit tapasztaltam, plusz találtam kapcsolási rajzot róla. Egyszerű faék tirisztor pár passzív alkatrész.
Ma azon agyalok, hogy megépítem ezt és elé kötöm:
Az eredeti CDi ből: ebből:
http://cx500forum.com/mediawiki/index.p ... 040305.gif
akartam egy utóiratot irni h te reagálsz a bejegyzésemre. Ebben biztos volta.
Na viccet félretéve.
Tegnap Forresztel konzultáltam és egyik épített motorjában is ilyen van amire panaszkodtak h csak 100at megy. amivel Erdélyben volt nem tudom mi van abban. Elmondása szerint nem ment egyikel sem gyorsan, csak ott az utcában.
Most raktam össze a motort, próbaút az utcánkba, minden ok volt. Szombaton Jászboldogházán voltam talin. odafele szenvedés volt, amint mondtam autópályán.
Visszafele gondoltam eggyet és motor járás közben egyenként átdugtam a high speedbe és járt szépen.
utána leállit indit gond nagyon nem volt, picit nehezebben indult. Hidegen ez jelentősebb.
Na innen hazafele megint 160 km táv során nagyon jól ment. meglepően kis fordulatról is jól gyorsult.
namost tudjuk kb 3500-4000él van a 37 fokos nagyobb előgyújtás váltás. ez a fordulat alatt nem is nagyon megy az ember csak 1esbe. én azért olyan 6ezernél váltogatom el, így gond egy száll sem. Ami meglepő, hogy az alájárat is szép.
HA most low speedbe kötve nem hajtod, csak város (itt azért én is hamarabb elváltogatom)meg 90ig akkor nem veszed nagyon észre. picit lustább de egyenletes. A gond akkor jön ha nagyobb fordulaton eseteleg emelkedőn 5ösbe mész.
Onnan tudom, h nincs előgyújtás amit tapasztaltam, plusz találtam kapcsolási rajzot róla. Egyszerű faék tirisztor pár passzív alkatrész.
Ma azon agyalok, hogy megépítem ezt és elé kötöm:
Az eredeti CDi ből: ebből:
http://cx500forum.com/mediawiki/index.p ... 040305.gif
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Oszy 2016.05.10., kedd 10:47-kor.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Gory,
A link amit küldtél ismerem. Meg is építettem évekkel ezelőtt és működött. Az oldalon írtam is egy "tutorialt" szervizben megtalálod.
A link amit küldtél ismerem. Meg is építettem évekkel ezelőtt és működött. Az oldalon írtam is egy "tutorialt" szervizben megtalálod.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Oszy!
Az általad mellékelt "bemeneti kapcsolás" is azt sugallja, hogy gyakorlatilag a 3 tekercs által leadott feszültség-görbe EREDŐJE adja végül a gyújtás időpontját.
Ezzel elvileg működnie kell, mégpedig a gyárihoz hasonlatosan. A PIC-es vezérlés annyiban izgalmasabb, hogy programozható lenne a gyújtási jelleggörbe.
A CX-ek idejében az ilyesféle technika nem volt még olcsó, így anno sok kompromisszumot kellett kötni a tervezés során. De ezek most már szinte "bagatell" tételek, így a gyújtást szerintem még lehetne finomítani.
Azt is érdekes lenne összevetni, hogy vajon a motorok fogyasztása nem függ-e "véletlenül" attól, hogy TCI vagy CDI gyújtás van-e a motoron? "Közismert", hogy a 650-esek fogyasztása (legalábbis az eddigi tapasztalatok alapján) kedvezőbb, mint az 500-asoké, de itt ugye nagy különbség van lökettérfogatban is...
Ebből kifolyólag a 650-es TCI-s, és az 500-as CDI-s gyújtású motorok összehasonlítása nem biztos, hogy releváns, de érdekes lenne készíteni egy táblázatot, hogy az 500-as TCI-s vs. 500-as CDI-s gyújtású motorok fogyasztása miként alakul. (Mivel talán 82-ben áttért a Honda az 500-as CX/GL-eknél a "gyufásdoboz"-gyújtásra.)
Az általad mellékelt "bemeneti kapcsolás" is azt sugallja, hogy gyakorlatilag a 3 tekercs által leadott feszültség-görbe EREDŐJE adja végül a gyújtás időpontját.
Ezzel elvileg működnie kell, mégpedig a gyárihoz hasonlatosan. A PIC-es vezérlés annyiban izgalmasabb, hogy programozható lenne a gyújtási jelleggörbe.
A CX-ek idejében az ilyesféle technika nem volt még olcsó, így anno sok kompromisszumot kellett kötni a tervezés során. De ezek most már szinte "bagatell" tételek, így a gyújtást szerintem még lehetne finomítani.
Azt is érdekes lenne összevetni, hogy vajon a motorok fogyasztása nem függ-e "véletlenül" attól, hogy TCI vagy CDI gyújtás van-e a motoron? "Közismert", hogy a 650-esek fogyasztása (legalábbis az eddigi tapasztalatok alapján) kedvezőbb, mint az 500-asoké, de itt ugye nagy különbség van lökettérfogatban is...
Ebből kifolyólag a 650-es TCI-s, és az 500-as CDI-s gyújtású motorok összehasonlítása nem biztos, hogy releváns, de érdekes lenne készíteni egy táblázatot, hogy az 500-as TCI-s vs. 500-as CDI-s gyújtású motorok fogyasztása miként alakul. (Mivel talán 82-ben áttért a Honda az 500-as CX/GL-eknél a "gyufásdoboz"-gyújtásra.)
Üdv.
Pesta
Pesta
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Pesta,
Ez pont igy van.
Szerintem van összefüggés a fogyasztással.
Nekem kb 7,6l volt odafele. teljesen nyitott torokkal nem meglepő.
minél optimálisabb a gyújtási idő annál nagyobb a hatásfok.
Gondolj bele 100 éve 1l/1km volt a fogyasztás.
Henger, dugó főtengely ugyan az a fogyasztás mára 1l/30km. Ami változott az elektronika, (persze illesztés is) gyújtás, szelepvezérlés üzemanyag befecskendezés.
A különbség 30-szoros.
A pic jó megoldás. Ebben te vagy a gurú.
Én leirom analógba mi kell:
Adott egy 37 fokos előgyújtás. Ez 1000 rpm en 15 kell legyen.6000rpmnél lehet ez 40 fölött is de az sem baj ha lineárisan 1000rpm/15--6000rpm/37 fok. e fölött maradhat ez. Egg "egyszerű" késleltetés kell ami ford fügvényében forditottan arányosan csökken.
Radiánnal gyorsan kiszámólhatóez mennyi sec/ ford kell legyen.
Ez pont igy van.
Szerintem van összefüggés a fogyasztással.
Nekem kb 7,6l volt odafele. teljesen nyitott torokkal nem meglepő.
minél optimálisabb a gyújtási idő annál nagyobb a hatásfok.
Gondolj bele 100 éve 1l/1km volt a fogyasztás.
Henger, dugó főtengely ugyan az a fogyasztás mára 1l/30km. Ami változott az elektronika, (persze illesztés is) gyújtás, szelepvezérlés üzemanyag befecskendezés.
A különbség 30-szoros.
A pic jó megoldás. Ebben te vagy a gurú.
Én leirom analógba mi kell:
Adott egy 37 fokos előgyújtás. Ez 1000 rpm en 15 kell legyen.6000rpmnél lehet ez 40 fölött is de az sem baj ha lineárisan 1000rpm/15--6000rpm/37 fok. e fölött maradhat ez. Egg "egyszerű" késleltetés kell ami ford fügvényében forditottan arányosan csökken.
Radiánnal gyorsan kiszámólhatóez mennyi sec/ ford kell legyen.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- fgyozo
- Hozzászólások: 3814
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
16079 Oszy
Amikor most legutóbb, forrest 28. szülinapját ünnepeltük ott volt egy srác Caffe-val, ő mondta h csak 100-at megy a gépe. Lehet h a gyújtása miatt? - bár nem tudom h neki milyen van ...
Viszont ott volt BakaJoe is akinek ez a kínai modell van és áldja.
Pedig elmondása szerint Ő már ment vele mindenhogy (gyorsan is lassan is).
Szerintem beszélj vele hogy nála mi másabb?
Amikor most legutóbb, forrest 28. szülinapját ünnepeltük ott volt egy srác Caffe-val, ő mondta h csak 100-at megy a gépe. Lehet h a gyújtása miatt? - bár nem tudom h neki milyen van ...
Viszont ott volt BakaJoe is akinek ez a kínai modell van és áldja.
Pedig elmondása szerint Ő már ment vele mindenhogy (gyorsan is lassan is).
Szerintem beszélj vele hogy nála mi másabb?
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
fgyozo,
Nem tudom Joe-val mi van. telefonos segítségemmel kötötte be és ugyan azt vette amit én is azaz Forreszt rendelte.
Egyenesbe ment 130at is de az érdi emelkedőn döbbentem rá, h valami nem ok.
Na, most megépitettem és beszereltem azt az áramkört amint lentebb irtam. 3 dióda stb...
Szépen indult, most kimegyek vele lássuk az igazságot.
Nem tudom Joe-val mi van. telefonos segítségemmel kötötte be és ugyan azt vette amit én is azaz Forreszt rendelte.
Egyenesbe ment 130at is de az érdi emelkedőn döbbentem rá, h valami nem ok.
Na, most megépitettem és beszereltem azt az áramkört amint lentebb irtam. 3 dióda stb...
Szépen indult, most kimegyek vele lássuk az igazságot.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 51 vendég