Alkatrész
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Gyozo,
Ign, aki az ezust motort visszahozta, ugyanolyan gyujtasa van, mint az Oszynak, Bakajoenak stb, tehat ugyanaz a problema, hogy nem tol elogyujtast.
Sztem Joe sem kergette meg meg ugy a vasat, hogy erezze valami nem ok.
Viszont eszembejutott valami. Rendeltem ezt a GY6 tipusu elogyujtast az egyik kinai oldalrol is, ezek az elso nehany darabok voltak. Aztan ratalaltam az ebayen is, valamivel rovidebb szallitasi hataridovel es lehet, hogy nem ugyanaz a gyarto..., tehat ha a Joenak jol megy es tenyleg ugy megy ahogy kell, akkor a kinai oldalro valo verzat szabad csak megvenni.
Asszem a Lantos Ferinel van meg 2 motorra valo kinai oldalrol valo, ha igaz amit elobb leirtam, akkor Oszykam kerjel tole kolcsonbe.
De hova tunt Oszy? Mar 3 oraja meg kellett volna jonnie...
Ign, aki az ezust motort visszahozta, ugyanolyan gyujtasa van, mint az Oszynak, Bakajoenak stb, tehat ugyanaz a problema, hogy nem tol elogyujtast.
Sztem Joe sem kergette meg meg ugy a vasat, hogy erezze valami nem ok.
Viszont eszembejutott valami. Rendeltem ezt a GY6 tipusu elogyujtast az egyik kinai oldalrol is, ezek az elso nehany darabok voltak. Aztan ratalaltam az ebayen is, valamivel rovidebb szallitasi hataridovel es lehet, hogy nem ugyanaz a gyarto..., tehat ha a Joenak jol megy es tenyleg ugy megy ahogy kell, akkor a kinai oldalro valo verzat szabad csak megvenni.
Asszem a Lantos Ferinel van meg 2 motorra valo kinai oldalrol valo, ha igaz amit elobb leirtam, akkor Oszykam kerjel tole kolcsonbe.
De hova tunt Oszy? Mar 3 oraja meg kellett volna jonnie...
- Plero
- Hozzászólások: 398
- Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Előgyújtás szabályozás : http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/88
http://www.geree.hu/2013/06/stage-3-gyujtas/
http://www.geree.hu/2013/06/stage-3-gyujtas/
By Plero
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Ma proba utani jelentes:
Az elektronoka amit csinaltam nem valt be. Indul megy de nincs ero fent.
A megoldas, hogy a high speed coilt hasznaljuk a kek/piror ill narancs/piros vezetekeket, 2es 6os csati.
Itt mintha aksi merult lenne ugy tekeri teker de elindul es megy mint allat. Ez azert van mert nagy elogyujtassal tul koran elegeti. Ez kikuszobolheto ha elobb inditasz majd utana kapcsolod ra a gyujtast. Kill enginet bekotni. Az alapjaratot meg 1100_1200ra allitani gyari max ertek.
Persze a programozhato megoldas az idealis de az draga megoldas, bonyolult.
Mindenki tegyen elatasa szerint. Ez az en tapasztalatom, nekem igy jol megy de mindenki sajat felelosehgere es belatasa szerint tegyen. Ebayen van eredeti CDI 120_250 euto kozott.
Neha szeencsevel kifoghato olcsobb.
Itt nincs vege, meg kiserletezek es, ha vam jobb megoldas azt is megosztom.
Az elektronoka amit csinaltam nem valt be. Indul megy de nincs ero fent.
A megoldas, hogy a high speed coilt hasznaljuk a kek/piror ill narancs/piros vezetekeket, 2es 6os csati.
Itt mintha aksi merult lenne ugy tekeri teker de elindul es megy mint allat. Ez azert van mert nagy elogyujtassal tul koran elegeti. Ez kikuszobolheto ha elobb inditasz majd utana kapcsolod ra a gyujtast. Kill enginet bekotni. Az alapjaratot meg 1100_1200ra allitani gyari max ertek.
Persze a programozhato megoldas az idealis de az draga megoldas, bonyolult.
Mindenki tegyen elatasa szerint. Ez az en tapasztalatom, nekem igy jol megy de mindenki sajat felelosehgere es belatasa szerint tegyen. Ebayen van eredeti CDI 120_250 euto kozott.
Neha szeencsevel kifoghato olcsobb.
Itt nincs vege, meg kiserletezek es, ha vam jobb megoldas azt is megosztom.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- klb
- Hozzászólások: 322
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 21:29
- Tartózkodási hely: Nyírpazony
- Kapcsolat:
CDI probléma
Sziasztok!
Az előbb írtam egy eszmefuttatást, de mire befejeztem kiléptetett a rendszer, és elveszett.
Így most csak röviden:
Homoky S, motorjába én is beépítettem egy JR500-as CDI-t, amit valószínű Oszy is. Nekem is azok a problémáim vannak. 90-ig még megy is, de utána alig gyorsul,nincs ereje. 105-ig gyorsult.
Meg kellene próbálnunk, másik jól működő kínai CDI-is cx500-as motorban ezt az elektronikát, hogy jól működik-e.
Annyiból örülök, hogy nem egyedül vagyok a problémával.
Szerintem a CX500 CDI elektronikája elég ötletes, és 30 évig és még azután is elpusztíthatatlan.
A nagyobb probléma, a töltőtekercs, aminek az öregedése okozza általában a problémát, a töltőfeszültség csökkenésével. Ezt egy AC inverterrel ki lehetne váltani, csak hát még nem sikerült megfelelőt találni. Elkezdtem fejleszteni egyet, de elég időigényes. Ezért próbáltam ki kínai CDI-t, gondoltam gyorsabban végzek. Hát nem volt szerencsém.
Holnap én is kipróbálom a 2 és 6-os csatlakozót, és próbálkozom az inverteres vonallal.
Az előbb írtam egy eszmefuttatást, de mire befejeztem kiléptetett a rendszer, és elveszett.
Így most csak röviden:
Homoky S, motorjába én is beépítettem egy JR500-as CDI-t, amit valószínű Oszy is. Nekem is azok a problémáim vannak. 90-ig még megy is, de utána alig gyorsul,nincs ereje. 105-ig gyorsult.
Meg kellene próbálnunk, másik jól működő kínai CDI-is cx500-as motorban ezt az elektronikát, hogy jól működik-e.
Annyiból örülök, hogy nem egyedül vagyok a problémával.
Szerintem a CX500 CDI elektronikája elég ötletes, és 30 évig és még azután is elpusztíthatatlan.
A nagyobb probléma, a töltőtekercs, aminek az öregedése okozza általában a problémát, a töltőfeszültség csökkenésével. Ezt egy AC inverterrel ki lehetne váltani, csak hát még nem sikerült megfelelőt találni. Elkezdtem fejleszteni egyet, de elég időigényes. Ezért próbáltam ki kínai CDI-t, gondoltam gyorsabban végzek. Hát nem volt szerencsém.
Holnap én is kipróbálom a 2 és 6-os csatlakozót, és próbálkozom az inverteres vonallal.
-
- Hozzászólások: 471
- Csatlakozott: 2010.09.13., hétf. 18:37
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Sziasztok!
Nekem is van egy ilyen kínai "izém" de még nem kötöttük be, ezek szerint jobb is??
Tulajdonképpen nekem nincs bajom a CDI vel csak próbáltam jobbítani.
Nekem is van egy ilyen kínai "izém" de még nem kötöttük be, ezek szerint jobb is??
Tulajdonképpen nekem nincs bajom a CDI vel csak próbáltam jobbítani.
Ha valami nem tetszik csinálj úgy mint a kutya!! Amit nem tud elásni, megenni, megdugni azt lepisili és tovább megy!!
-
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2016.05.02., hétf. 22:07
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Szerintem egy PIC vagy ARM vezérléssel tetszőlegesen tudnátok állítani a karakterisztikát. Még akár a gáz állását is lehetne figyelni, ha valaki versenypályára akar menni
Ott vesztettem csak el a fonalat, hogy a gyári vezérléssel mi a baj, amiért másik kell bele?
Ott vesztettem csak el a fonalat, hogy a gyári vezérléssel mi a baj, amiért másik kell bele?
- klb
- Hozzászólások: 322
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 21:29
- Tartózkodási hely: Nyírpazony
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Gory!
A gyári CDI-vel nekem nincs gondom, csak a generátor állórészén lévő 2db tekercs, ami a tirisztoros gyújtásnak adja a tápot azzal van baj. Általában másnak is. Emiatt magasabb fordulatnál kinek hogy elkezd kihagyogatni. Neked tranzisztoros, és röpsúlyos a gyújtásod, azzal ilyen probléma nem lesz.
A javítás egyik bevált, gyakorolt módja, hogy a blokk szétszed, generátor állórész ki, megtekercsel, vissza és kész.
Csak ez kicsit macerás, időigényes. A DC CDI-s dolog viszont jó lenne, mer egyszerre két hiba lehetőséget is megold, gyorsan átépíthető, gazdaságos. Csak a megfelelő típust kell valószínű beépíteni.
Persze lehet PIC meg ARM csak 2db kell rögtön, meg lehet vele kisérletezni. Akkor sokkal egyszerűbb a régi módszert a tekercselést választani. Csak azt nem szívesen vállalja senki, mert elég babrás. Ezért keressük a megoldást.
A gyári CDI-vel nekem nincs gondom, csak a generátor állórészén lévő 2db tekercs, ami a tirisztoros gyújtásnak adja a tápot azzal van baj. Általában másnak is. Emiatt magasabb fordulatnál kinek hogy elkezd kihagyogatni. Neked tranzisztoros, és röpsúlyos a gyújtásod, azzal ilyen probléma nem lesz.
A javítás egyik bevált, gyakorolt módja, hogy a blokk szétszed, generátor állórész ki, megtekercsel, vissza és kész.
Csak ez kicsit macerás, időigényes. A DC CDI-s dolog viszont jó lenne, mer egyszerre két hiba lehetőséget is megold, gyorsan átépíthető, gazdaságos. Csak a megfelelő típust kell valószínű beépíteni.
Persze lehet PIC meg ARM csak 2db kell rögtön, meg lehet vele kisérletezni. Akkor sokkal egyszerűbb a régi módszert a tekercselést választani. Csak azt nem szívesen vállalja senki, mert elég babrás. Ezért keressük a megoldást.
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Laci,
Tenyleg otletes a CX gyujtasvezerlo elektronikaja, de feleslegesen tulbonyolitott. Ami nem is lenne baj, ha ahogy te is mondtad nem lenne 30 eves. A gyujtotekercs eloregedese 1 dolog. Ezt meg meg is lehet csinaltatni (blokk ki, szet, ossze), aztan a javitas minosegetol fuggoen nehany evente ezt ujra meg kell csinalni (Nem a Toth Zoli munkajarol beszelek).
Viszont ott a CDI egyseg, ami sajnos nem javithato es egyre tobb hibas darabbal talalkozom. Amit az ebayen veszeget az ember 10-50e Ft-ig, az is 30 eves, ideig-oraig megoldas.
Amit az Ernaba vettem 50e-ert es tokeletesen mukodik, ugyanaz, mint amit itt a tarsasag nagy reszenek en szereztem a toredekeert. Emlekeztek a sztorira.
Na, mindjart lemegyek a raktarba es atkotom a piros-sarga, piros-kek azaz high speed jeladokra es megnezem mit mutat. Valoban nyekegve teker-e, mint az Oszynak vagy szepen indul? Mert am az a nyekekve indulas lehet akksi, onindito, szenkefe, test... problema is.
Tenyleg otletes a CX gyujtasvezerlo elektronikaja, de feleslegesen tulbonyolitott. Ami nem is lenne baj, ha ahogy te is mondtad nem lenne 30 eves. A gyujtotekercs eloregedese 1 dolog. Ezt meg meg is lehet csinaltatni (blokk ki, szet, ossze), aztan a javitas minosegetol fuggoen nehany evente ezt ujra meg kell csinalni (Nem a Toth Zoli munkajarol beszelek).
Viszont ott a CDI egyseg, ami sajnos nem javithato es egyre tobb hibas darabbal talalkozom. Amit az ebayen veszeget az ember 10-50e Ft-ig, az is 30 eves, ideig-oraig megoldas.
Amit az Ernaba vettem 50e-ert es tokeletesen mukodik, ugyanaz, mint amit itt a tarsasag nagy reszenek en szereztem a toredekeert. Emlekeztek a sztorira.
Na, mindjart lemegyek a raktarba es atkotom a piros-sarga, piros-kek azaz high speed jeladokra es megnezem mit mutat. Valoban nyekegve teker-e, mint az Oszynak vagy szepen indul? Mert am az a nyekekve indulas lehet akksi, onindito, szenkefe, test... problema is.
-
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2016.05.02., hétf. 22:07
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Miért kell két db vezérlés? Biztos vagyok benne hogy az egész elfér egy prociban is. PIC-et már viszonylag rég használtam, valószínűleg házilag az az olcsóbb és könnyebben kezelhető platform vagy egy Arduino. ARM-ban is tudok segíteni, azt használom jelenleg is. Így első hallásra nem tűnik annyira összetett feladatnak.klb írta:Gory!
A DC CDI-s dolog viszont jó lenne, mer egyszerre két hiba lehetőséget is megold, gyorsan átépíthető, gazdaságos. Csak a megfelelő típust kell valószínű beépíteni.
Persze lehet PIC meg ARM csak 2db kell rögtön, meg lehet vele kisérletezni. Akkor sokkal egyszerűbb a régi módszert a tekercselést választani. Csak azt nem szívesen vállalja senki, mert elég babrás. Ezért keressük a megoldást.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Sziasztok!
A mikrokontrolleres verzió ára miatt nem aggódnék. Ha esetleg hengerenként kell is bele a proci (nem feltétlenül!), akkor is 2x500Ft az ára. Persze a panelt meg kell építeni, a mikrokontrollert illeszteni a meglevő áramkörökhöz (jeladó, közvetlen gyújtásvezérlő elektronika, stb.), de ennyi.
Időt igényel, munkát igényel.
Abban viszont feltétlenül jobbnak érzem ezt a verziót, hogy:
1. Programozható, tehát egy közel-ideális gyújtás jelleggörbe állítható be. (Ez persze egyúttal veszélye is lehet a dolognak, ha valami szerencsétlen beállítással pl. beégetjük a szelepeket...)
2. Mint arról már írtunk, a 3(pár) jeladótekercsből bármelyik kipurcanása egyenlő a motor "lefojtásával", onnantól nincs kecmec, vmit csinálni kell. Ellenben a kontrolleres verzióban a 6 tekercs bármelyikét lehet jeladóként használni, tehát (elméletileg) akkor kell csak a jeladókhoz nyúlni, ha már mind felmondta a szolgálatot.
3. A PIC/AVR/ARM, (akármicsoda) egyaránt alkalmas CDI és TCI gyújtás vezérlésére is, nem kell leragadni egyiknél sem (na jó, azért a TCI szerintem kb. 100x megbízhatóbb...).
A CDI gyújtáselektronikák pedig tudomásom szerint igenis meghalnak idővel (máskülönben nem ment volna Oszy motorja az új CDI-vel...), szóval tudomásul kell venni, hogy ezek helyett építeni kell valamit. Az előgyújtás-szabályzást a régi CDI elektronika használata mellett csak az összes jeladó-tekercs működőképessége esetén vehetjük működőnek.
(Gondolkodott már vki az 500-asoknál a vezérműtengely, mint jeladó felhasználásában?)
A mikrokontrolleres verzió ára miatt nem aggódnék. Ha esetleg hengerenként kell is bele a proci (nem feltétlenül!), akkor is 2x500Ft az ára. Persze a panelt meg kell építeni, a mikrokontrollert illeszteni a meglevő áramkörökhöz (jeladó, közvetlen gyújtásvezérlő elektronika, stb.), de ennyi.
Időt igényel, munkát igényel.
Abban viszont feltétlenül jobbnak érzem ezt a verziót, hogy:
1. Programozható, tehát egy közel-ideális gyújtás jelleggörbe állítható be. (Ez persze egyúttal veszélye is lehet a dolognak, ha valami szerencsétlen beállítással pl. beégetjük a szelepeket...)
2. Mint arról már írtunk, a 3(pár) jeladótekercsből bármelyik kipurcanása egyenlő a motor "lefojtásával", onnantól nincs kecmec, vmit csinálni kell. Ellenben a kontrolleres verzióban a 6 tekercs bármelyikét lehet jeladóként használni, tehát (elméletileg) akkor kell csak a jeladókhoz nyúlni, ha már mind felmondta a szolgálatot.
3. A PIC/AVR/ARM, (akármicsoda) egyaránt alkalmas CDI és TCI gyújtás vezérlésére is, nem kell leragadni egyiknél sem (na jó, azért a TCI szerintem kb. 100x megbízhatóbb...).
A CDI gyújtáselektronikák pedig tudomásom szerint igenis meghalnak idővel (máskülönben nem ment volna Oszy motorja az új CDI-vel...), szóval tudomásul kell venni, hogy ezek helyett építeni kell valamit. Az előgyújtás-szabályzást a régi CDI elektronika használata mellett csak az összes jeladó-tekercs működőképessége esetén vehetjük működőnek.
(Gondolkodott már vki az 500-asoknál a vezérműtengely, mint jeladó felhasználásában?)
Üdv.
Pesta
Pesta
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 23 vendég