Alkatrész

Válasz küldése
Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3841

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2016.05.11., szer. 13:55

Na. Hat kiprobaltam mindket motort ami nalam van uj CDI-vel szerelve. Mindkettonek felujitott blokkja van, az egyik egy gyari motor, gyari legszuro-kipu, a masik egy cafe racer, nyitott legszuro-nyitott kipu.

Mindkettonel a tapasztalat:
Erezni ahogy a nagy elogyujtastol nehezebben teker, magasabb alapjaratot igenyel, megy mint a diszno.

Az Ernanal nem volt nehezen indulas, viszont kicsivel feljebb kellett tekerni az alapjaratot (1300-1400-ra), mert 1100-rol szep lassan "elejtette" es leallt. De nem is megy ugy, mint ezek, szoval sztem az az egyseg nem tolt ennyi elogyujtast.

Na lenyeg. Valamit ki kell talalni elektromos szakember klubtarsaim, mert a gyari CDI-re visszaterni balgasag lenne.

Avatar
klb
Hozzászólások: 322
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 21:29
Tartózkodási hely: Nyírpazony
Kapcsolat:

DC CDI

#3842

Hozzászólás Szerző: klb » 2016.05.11., szer. 17:04

Sziasztok!

Nem a mikrokontroller ára miatt aggódom, az tényleg nem költség, még az áramkör, és illesztése sem lenne nagy gond, hanem azt a mikrokontroller ki és mikorra tudja úgy felprogramozni, hogy megbízhatóan működjön. Egy ilyen kész cucc 15-20e ft körül van, és ebből gondoltam 2db-ra, és a karakterisztikával még szórakozni kellene. Itt van egy barátom motorja a pincémben, azt gondoltam gyorsan megoldom a problémát, és mehet. Ha lenne egy ilyen motorom is még örülnék is a feladatnak. Lehet csak túrni kellene a neten, és lehetne alapszoftver találni.
Attól tartok, ha a high speed jeladóra kötjük, akkor lesz egy olyan mellékhatása, hogy amikor 2-3 hetet pihen a motor,nagyon-nagyon nehezen fog beindulni?. Én azt tapasztaltam, hogy 2-3 hét után egyébként is nehezebben indul.

Az önindítom nekem is nyekegve tekert, még a testelés megerősítése ellenére is. Ez a CX650-eseknél jobban tapasztalható. De miután kicseréltem a szénkefét, és letisztítottam a kommutátort, csatlakozókat, gyanus forrasztott kötéseket újra forrasztottam, soha nemtapaszalt, mondhatnám azt is, hogy elképesztő módon teker.
A problémát a szénkefe, és réz vezeték találkozásánál kialakult oxid réteg okozta a negativ ágon, látszik a kékes elszíneződés a melegedéstől a réz bevezetésen.

Avatar
klb
Hozzászólások: 322
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 21:29
Tartózkodási hely: Nyírpazony
Kapcsolat:

DC CDI

#3843

Hozzászólás Szerző: klb » 2016.05.11., szer. 22:29

Sziasztok!

Kipróbáltam én is a High speed jeladót. Az alapjárat nem lett szép, hallani, hogy nem az igazi a hangja, és egyenetlen, alacsony fordulaton gyengébb, darabos, nagyobb fordulaton viszont megy ahogy kell.
Ez így nem az igazi.

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3844

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2016.05.12., csüt. 05:59

Urak,

Valaki nemreg belinkelt egy magyar oldalt ahol CDI-ket forgalmaznak. Ott nem lehetne megkerdezni, hogy van-e olyan fajta ami valtozo elogyujtas szabalyzassal mukodik? En megkerdezem a kinai forgalmazot, de sztem azt sem fogjak tudni mirol beszelek.

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1981
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3845

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2016.05.12., csüt. 07:30

Az a helyzet, hog, mint a CX is specko 3 t ekercsel oldotta meg a szabalyzast majd a 650nel ropsulyal. A ropsulyoshoz ez a cdi tokeletes. Mint a legtobb regu auto is vakumosan mechanikusan oldja meg, igy egyetlen jelado bemenetes cdivel vagy tcivel mukodik. Es meg regebben a megszakitos.
Fix jelados gepeknel kell az ilyen bonyolultabb megoldas vagy komoly elektronika ami szamolja a fordulatot es kesleltet vagy siettet. Ez jarmuspecifikus.
A kinai sem a magyar forgalmazo nem fogja erteni ezt a megoldast.

Letezik programozhato cdi, lengyel vagy cseh gyartmany, pontosan nem emlekszem de sok euros tetel, szovtvare minden es ebbol 2 kell. Ez lenne az idealis vagy ennek ha meg lenne a kapcs. rajza akkor lekoppintanank plusz a suovtvare.
Ezf verseny gepekhez akar autohoz, rally stb ajanlott. Barmikor barmire programozhato de utcara cxhez draga megoldas.

Vissza lehet terni a regi cdire. A megoldas egy inverter. Ugye a toltotekercs adja meg magat (kek feher vezetek) ami eloallitja a kondik feltoltesehez szukseges feszultseget ami 100-200 v kozott van. 12 voltbol ez megcsinalhato. Ugye emlekeztek O. Attila motorjara mikor Balatonon lerobbant ezen hibaval es egy mezei adaptert kotottem bele forditva a generator eggyik kimeneter? Ahol a kijovo kb 20 volt valtofeszbol csinalt majdnem 200 voltot? Es haza tudott menni. Na ezen vonalon induljunk el es em kell se pic se avr se bonyodalom.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3846

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2016.05.12., csüt. 09:00

Oszy!

Vannak azért dolgok, amiken elgondolkodnék:

1. A trafós megoldás nem szerencsés. 1 tekercs hibája esetén még ok, de mi lesz, ha sorra pusztulnak a tekercsek? Több trafó? Kissé súlyos megoldás... (Ja, ha azt feltételezzük, hogy csak a töltőtekercs száll el, akkor végülis 1 trafó...)

2. Az, hogy egyszer jól jött ez a megoldás, nem (feltétlenül) jelenti azt, hogy tartósan is működőképes.

3. A CDI-k pusztulása ettől függetlenül fennáll. Magyarul gyújtáselektronika is kell, és ha már azt csinálunk, miért ne csinálhatnánk programozhatóra?


Természetesen mindenki olyan vonalon indul el, amilyenen tud/akar. Jómagam (650E-használó lévén) kevésbé vagyok motivált a CDI-k kiváltásában, de szerintem megérne pár hónap "projektezést" a dolog, hogy a végén egy jól használható rendszert dobjunk össze. Az IgniTech megoldása egyébként tényleg drága (200€ körüli ár rémlik), de az már bevált. Egy saját gyújtáselektronika valószínűleg kb. 5000Ft-ból megvan, egy másik 5000Ft alatt nem fognék egynek sem az összerakásához (remélem, senkit nem sértek meg vele!), szóval az kb. 10-15eFt-ból lenne kihozható, ha a (kiforrott) tervek meglennének...
Üdv.
Pesta

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3847

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2016.05.12., csüt. 09:41

Pesta,
10-15e-et sztem megerne barkinek. Amivel most szopodunk az is kb ennyibe van stekkerekkel egyutt.

Oszy,
Egyetertek Pestaval, a CDI pusztulasa eppug problema, mint a tekercsek hibaja. Ennek a kinai motyonak a fejlesztese sztem a leg kezenfekvobb megoldas. Ez kivaltja a gyujtotekercset, "csak" az elogyujtas szabalyzasat kene megoldani ugy ahogy mondod, hogy szamolja a fordulatot es annak megfeleloen valt az alapjarati illetve magasfordulati jelado kozott.

En mar tudom is a megoldast. Hatra felultetunk egy pici kinai lanyt, buntetesbol ha mar erre nem gondoltak, szamolgassa a fordulatot es kapcsolgasson :lol: Este a tura vegen meg masra is jo lsz a kicsike :lol: :lol: :lol:

Avatar
Plero
Hozzászólások: 398
Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3848

Hozzászólás Szerző: Plero » 2016.05.12., csüt. 09:53

By Plero

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3810
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3849

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2016.05.12., csüt. 09:59

16102 klb !
Igen erről már többször panaszkodtunk.
Én az egész önindítómat újíttattam fel és tekercseltettem újra.
Nekem is csak azóta jó.
Viszont jó hír, h te házilag, önkezűleg tudtad orvosolni a problémát.
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3810
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3850

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2016.05.12., csüt. 10:19

16110 forrest99
Tetszik az ötlet!
Ezért a kínai kislányos megoldásért a mostani tirisztoros gyújtásomat is átcserélem ...
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 17 vendég