Alkatrész
-
- Hozzászólások: 34
- Csatlakozott: 2016.05.09., hétf. 22:13
- Tartózkodási hely: Debrecen
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Forest!
A durrogás nem lehet más? Néha nekem is csinált olyat (igaz, az elmúlt hetekben nem), hogy közvetlenül mielőtt beindulna, durran egyet, aztán elkapja a fonalat és semmi gond a továbbiakban...
A durrogás nem lehet más? Néha nekem is csinált olyat (igaz, az elmúlt hetekben nem), hogy közvetlenül mielőtt beindulna, durran egyet, aztán elkapja a fonalat és semmi gond a továbbiakban...
- Oszy
- Hozzászólások: 1981
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Ha ez ilyen egyszerű lenne....mondjuk a CX-re többnyire igaz.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- Arthur
- Hozzászólások: 371
- Csatlakozott: 2014.04.10., csüt. 21:37
- Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker.
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
T. Nagyérdemű!
Blokkom összerakása közben, ismét felvetődött bennem egy kérdés.
A lendkerék oldalon, amikor felteszed a lendkereket és az indító szabadonfutóját a főtengóra, akkor a szabadonfutó nagy fogaskereke és a vezérműlánc védőlemez között van-e valamiféle távtartó?
Nekem a fentebb nevezett fogaskerék axiálisan mozog olyan 1 - 1,5 mm-t.
Ez megengedhető-e?
Előre is köszi!
Blokkom összerakása közben, ismét felvetődött bennem egy kérdés.
A lendkerék oldalon, amikor felteszed a lendkereket és az indító szabadonfutóját a főtengóra, akkor a szabadonfutó nagy fogaskereke és a vezérműlánc védőlemez között van-e valamiféle távtartó?
Nekem a fentebb nevezett fogaskerék axiálisan mozog olyan 1 - 1,5 mm-t.
Ez megengedhető-e?
Előre is köszi!
"Az elv olyan, mint a fing. Tartja az ember ameddig csak tudja!"
-
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2016.05.02., hétf. 22:07
- Kapcsolat:
Re: 16346-ra
Forrest,
Köszi a tippeket. A szelephézaggal végülis elsőre sem volt gond, nem is lehet nagyon rossz ütemben állítani, mert egyértelmű mikor sürít. De mégegyszer megcsináltam biztos ami biztos. Amikor egyet durrant, szerintem az a gyertya volt, annak ellenére is hogy furának tűnik. A régi gyertyák még a gyári karbival égtek feketére. Azok nem lettek állítva jóideje tuti, mert az alapjárat is 1500 körül volt mikor megvettem a mocit. (Meg ha elzártam a benzincsapot utána nem kapta fel a benzint csak ha kiengedtem a csavarral belőle)
Most a Mikunik vannak fent pod filterekkel, új gyertyákkal. Beindítottam azóta párszor, most nem csörög a motor. Talán tényleg csak a szelephézag volt, most 1000-es stabil alapjárat. Szivató nélkül is első szikrára indul, a karbik be vannak állítva. Elvileg patent minden, szép hangja van. Főleg amikor meghúzom a gázt és ciripel a karburátor, mert az új légszűrőkkel hallani. Kicseréltem egy CL400 gázmarkolatára és egybowdenesre a rendszert.
Itt egy videó róla. A dobokat leszedtem, mert a karbi és a filter nyitott kipufogóhoz van hangolva, ne botránkozzatok meg rajta. Majd kerül rá másik dob, meg hangtompító, ha megjöttem a nyaralásból. Elég vadállat hangja van ja itt a hideg motorral indítom, szivató nélkül..
https://youtu.be/43j2jTxPi3M
Télen mindenképp szét akarom szedni a blokkot valamennyire, de egyedül nem merek egyelőre nekilátni. Kezdő vagyok még benne. Esetleg ismertek valamit akire rá lehet bízni, vagy segíteni tud benne?
Köszi a tippeket. A szelephézaggal végülis elsőre sem volt gond, nem is lehet nagyon rossz ütemben állítani, mert egyértelmű mikor sürít. De mégegyszer megcsináltam biztos ami biztos. Amikor egyet durrant, szerintem az a gyertya volt, annak ellenére is hogy furának tűnik. A régi gyertyák még a gyári karbival égtek feketére. Azok nem lettek állítva jóideje tuti, mert az alapjárat is 1500 körül volt mikor megvettem a mocit. (Meg ha elzártam a benzincsapot utána nem kapta fel a benzint csak ha kiengedtem a csavarral belőle)
Most a Mikunik vannak fent pod filterekkel, új gyertyákkal. Beindítottam azóta párszor, most nem csörög a motor. Talán tényleg csak a szelephézag volt, most 1000-es stabil alapjárat. Szivató nélkül is első szikrára indul, a karbik be vannak állítva. Elvileg patent minden, szép hangja van. Főleg amikor meghúzom a gázt és ciripel a karburátor, mert az új légszűrőkkel hallani. Kicseréltem egy CL400 gázmarkolatára és egybowdenesre a rendszert.
Itt egy videó róla. A dobokat leszedtem, mert a karbi és a filter nyitott kipufogóhoz van hangolva, ne botránkozzatok meg rajta. Majd kerül rá másik dob, meg hangtompító, ha megjöttem a nyaralásból. Elég vadállat hangja van ja itt a hideg motorral indítom, szivató nélkül..
https://youtu.be/43j2jTxPi3M
Télen mindenképp szét akarom szedni a blokkot valamennyire, de egyedül nem merek egyelőre nekilátni. Kezdő vagyok még benne. Esetleg ismertek valamit akire rá lehet bízni, vagy segíteni tud benne?
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Gory - szelephézag
Gory!
Nem vagyok szakija ennek a témának, de felderengett bennem egy régi emlék…
Anno nekem is így sikerült az első szelephézag-beállításom. Tetézve azzal, hogy elég hangosak lettek a szelepek, és a motor dízel-szerűen járt (keményen). De indulni épp így indult: hidegen, szívató nélkül, alapjáraton, egy gombnyomásra…
Egyetlen hibára emlékszek biztosan, amit elkövettem a művelet során. Ha megfigyeled, a szelepmozgató himbákat vagy a szeleprugó (által a szelepszárak), vagy a nyomórudak tolják fel, ill. le. A himbák tehát maguktól nem mozognak egyik irányba sem, azok „kényszermozognak”.
Ebből eredően a zárt szelepnél megvan a lehetősége annak, hogy a himba felemelkedik ugyan (mert a szeleprugó feltolja), de nem megy el a „végkitérésig”. Ennek szerintem az is lehet a következménye, hogy a nyomórudak „lebegnek” a csészékben, ami szerintem nem egy szerencsés állapot…
Tehát, amit én elmulasztottam akkor: az állításra kiszemelt szelephimbákat állítás előtt meg kell mozgatni, pontosabban fel kell emelni addig, amíg lehet (természetesen csak kézzel!), és így beállítani a szelephézagot. Így a nyomórudak is jobban meg lesznek fogva, és mivel nem lesz „lötyögés”, a nyomórudakon átfolyó olaj nagyobb része fog eljutni a himbák kenésére. (Ezt természetesen én is azonnal megcsináltam akkoriban. Csak furcsa volt, hogy egy látszólag jól kivitelezett beavatkozásban mi sülhetett el rosszul - egyetlen apró momentum hiánya elég volt, hogy ne legyen jó...)
Aztán az is lehet, hogy ennek az egésznek semmi köze a szelephézaghoz, csak a más típusú karburátorok eredménye…
Nem vagyok szakija ennek a témának, de felderengett bennem egy régi emlék…
Anno nekem is így sikerült az első szelephézag-beállításom. Tetézve azzal, hogy elég hangosak lettek a szelepek, és a motor dízel-szerűen járt (keményen). De indulni épp így indult: hidegen, szívató nélkül, alapjáraton, egy gombnyomásra…
Egyetlen hibára emlékszek biztosan, amit elkövettem a művelet során. Ha megfigyeled, a szelepmozgató himbákat vagy a szeleprugó (által a szelepszárak), vagy a nyomórudak tolják fel, ill. le. A himbák tehát maguktól nem mozognak egyik irányba sem, azok „kényszermozognak”.
Ebből eredően a zárt szelepnél megvan a lehetősége annak, hogy a himba felemelkedik ugyan (mert a szeleprugó feltolja), de nem megy el a „végkitérésig”. Ennek szerintem az is lehet a következménye, hogy a nyomórudak „lebegnek” a csészékben, ami szerintem nem egy szerencsés állapot…
Tehát, amit én elmulasztottam akkor: az állításra kiszemelt szelephimbákat állítás előtt meg kell mozgatni, pontosabban fel kell emelni addig, amíg lehet (természetesen csak kézzel!), és így beállítani a szelephézagot. Így a nyomórudak is jobban meg lesznek fogva, és mivel nem lesz „lötyögés”, a nyomórudakon átfolyó olaj nagyobb része fog eljutni a himbák kenésére. (Ezt természetesen én is azonnal megcsináltam akkoriban. Csak furcsa volt, hogy egy látszólag jól kivitelezett beavatkozásban mi sülhetett el rosszul - egyetlen apró momentum hiánya elég volt, hogy ne legyen jó...)
Aztán az is lehet, hogy ennek az egésznek semmi köze a szelephézaghoz, csak a más típusú karburátorok eredménye…
Üdv.
Pesta
Pesta
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Igaza van Pestanak es ezt a manual sem mondja kulon. Gondolom magatol ertetodonek veszi, hogy a himbakat nyugalmi allapotba kell "pajszreolni" a pontos ertek beallitasahoz.
Sztem azert inkabb a jeleket nezd, mint a feslo holtponton levo dugattyut.
Szerintem, ha jol mukodik a blokk, nem eszi az olajat rettenetesen, nem csorog-zorog, nem fogyaszt hude sokat, nem folyik orran szajan az olaj, akkor ne akard szetszedni.
Vezermutengely, himbak, gyuruk, szelepek, csapszegek, hajtokarcsapagyak altalaban cseresek, Erre rajon meg a tomites szett, vizpumpa tomszelence, szimering szett, O gyuruk, vezermulanc, 1-2 aprosag amit szinten cserelni kell. Esetleg kuplung, olajpumpalanc. Szabadonfuto kerek felszabalyzas + tulmeretes gorgok gyartasa. Akkor mar erdemes le is fenyezni ha szet van szedve, poliroztatni, horganyoztatni, szemcseszoratni amit kell.
Kb 25 CX blokkot csinaltam mar, ez also hangon 300e Ft.
Sztem azert inkabb a jeleket nezd, mint a feslo holtponton levo dugattyut.
Szerintem, ha jol mukodik a blokk, nem eszi az olajat rettenetesen, nem csorog-zorog, nem fogyaszt hude sokat, nem folyik orran szajan az olaj, akkor ne akard szetszedni.
Vezermutengely, himbak, gyuruk, szelepek, csapszegek, hajtokarcsapagyak altalaban cseresek, Erre rajon meg a tomites szett, vizpumpa tomszelence, szimering szett, O gyuruk, vezermulanc, 1-2 aprosag amit szinten cserelni kell. Esetleg kuplung, olajpumpalanc. Szabadonfuto kerek felszabalyzas + tulmeretes gorgok gyartasa. Akkor mar erdemes le is fenyezni ha szet van szedve, poliroztatni, horganyoztatni, szemcseszoratni amit kell.
Kb 25 CX blokkot csinaltam mar, ez also hangon 300e Ft.
-
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2016.05.02., hétf. 22:07
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Az szép, minden tiszteletem. A szelephézag állítás tutira jó, megmozgattam a himbákat, azt jól elvégeztem erről meg vagyok győződve. Nem is zörög, hallani a különbséget a két videón.forrest99 írta: Kb 25 CX blokkot csinaltam mar, ez also hangon 300e Ft.
Nem szeretnék rászánni ennyit az az igazság, hogy mindent kicseréljek. Csak a láncokat cserélném ki, tömítéseket, ami nagyon szükséges, mert amúgy a blokk maga tényleg jól jár most. Ezzel a motorral évente 1500km-t se megyek, van másik is.
Viszont szeretném leszóratni és lefesteni feketére a blokkot (talán VHD-vel) és színesre 1-2 kisebb részt. Ezt gondolom egyben is meg lehet csinálni szétszedés nélkül.
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
A VHD az mi? Egyben max akkor megoldhato a fenyezes, ha te csinalod magadnak. Fenyezo nem fogja elvallalni az tuti.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 21 vendég