CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
Avatar
papa
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2014.04.08., kedd 22:14
Tartózkodási hely: Abádszalók
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6171

Hozzászólás Szerző: papa » 2016.08.09., kedd 21:07

ersekatya írta:Sziasztok! Kérdésem lenne...a ti cx-eitek motorjai kerek 100-as tempónál mennyit forognak? Az enyém 6000-es fordulaton dolgozik..nem sok kicsit? műszerhibára gondolok....
Szia!
Az enyém 5000-ret forog ezt szereti a legjobban.
Amit ma meg tehetsz, ne halazd holnapra, mert nem-biztos hogy megéred.

semegijanos
Hozzászólások: 761
Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6172

Hozzászólás Szerző: semegijanos » 2016.08.10., szer. 07:22

ersekatya írta:Sziasztok! Kérdésem lenne...a ti cx-eitek motorjai kerek 100-as tempónál mennyit forognak? Az enyém 6000-es fordulaton dolgozik..nem sok kicsit? műszerhibára gondolok....
Szia érsekatya !

Az enyém is 5000-et forog 100-nál .

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: CX500 fordulatszámok

#6173

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2016.08.10., szer. 09:06

Uraim!

Ezt a témát már korábban eléggé "körbeírtuk", de a konklúzió szerintem egyértelmű: ezeknek a motoroknak adott az áttételezése, amin változtatni elég nehéz... (Ebből a szempontból sokkal egyszerűbb a lánchajtás, de azért nem cserélném arra az összes motorom hajtását... elég az az egy...)

Az, hogy a "műszerek" mennyit mutatnak, eléggé bizonytalan. Ha az egyik műszer lefelé, a másik meg felfelé csal (lásd fordulatszámmérő és sebességmérő), akkor máris olyan számok jönnek ki, hogy csak na...

A végeredmény az, hogy ezzel a kérdéssel kár sokat foglalkozni (természetesen nem a fórumos eszmecseréről szeretnék lebeszélni bárkit is!). Ugyanis az áttételek fix mivolta miatt nincs mihez nyúlni - az egyetlen lehetőség a kerekek/gumik méretével játszani, de nagy mozgástér azokban sem nagyon van.

Az, hogy mennyit mutat a műszer, senkit ne zavarjon. A bennük levő mágnestányér is veszíthet a mágnesességéből. Vagy (szönyen hangzik, tudom!) egy É-D-i irányban sokáig tárolt motornál átmágneseződhet a tányér, ami bizonyára nem az eredeti "kalibrációt" hozza. Pl. nekem a Nagy Fehér CX650E-m olyan alacsony(!) értékeket mutat (fajtajellegéhez mérten, természetesen!), hogy már gyanús volt, miért nyílnak szét előttem "110"-nél az autók. Aztán leellenőriztem GPS-szel, és nagyot néztem... kb. 10-15km/h-val többel mentem, mint amennyit mutatott az óra! (A fordulatszámmérő dettó. Ezért gyanítom, hogy tárolási körülmények is "átkalibrálhatják" ezeket a műszereket.)

Egyébként gondolkodtam már olyan elektronikán, ami méri mindkettőt (sebesség és fordulatszám), és digitálisan kijelzi azokat. Az valószínűleg pontosabb értéket szolgáltat - de ettől még nem fog megváltozni a motor fordulatszáma.

Még valami:
Sokan abban a (szerintem) téves eszmében élnek, hogy a V-motorok nyomatékosak... Szerintem meg a köbcentivel jön a nyomaték. A CX-ekben az a nagyszerű, hogy a nyomatékleadásuk szép egyenletes, nem okoz váratlan meglepetést a gazdájának egy nagyobb gázadásra sem (szemben pl. egy "idegbeteg" sportmotorral...).

Mivel esetünkben 500ccm-ről beszélünk, ezt kell elfogadni, hogy ennyi van, a Hondánál így áttételezték, ahogy. Nyilván az az érzése az embernek (teljesen meg tudom érteni!), hogy ha ez a közel 50Nm elegendő arra, hogy közel 180-nal repítse a motort, akkor valószínű, hogy a már említett egyenletes nyomatékleadás miatt mondjuk 4000-nél rendelkezésre álló nyomaték is elég lenne a 100-hoz, nem kéne 5000-5500-on forognia. De ne felejtsük el, hogy ezek a motorok akkor születtek, amikor a Honda valami forradalmit alkotott, és amikor meg kellett felelni a már kibontakozóban levő teljesítmény-őrületnek is. A hatsebességes váltó akkoriban még nem volt gyakori... Ezt a kompromisszumot találták ki - szerintem nagyon szép eredménnyel.
Üdv.
Pesta

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

CX

#6174

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2016.08.10., szer. 09:40

Urak!

Ezt nézzétek, mit vettem át ma a postán! ;)
https://drive.google.com/open?id=0B2yVj ... kRBdUdFaFE

Ha valaki azzal merészel gyanúsítani, hogy csak a CX-es szám miatt fizettem elő fél évre erre a magazinra, nos, el kell keserítsem - igaza van! :D

John Gutting (a cikk írója) szerint (tartalomhű fordításban) a bevezetőből:
"Vállalva a főbelövetés kockázatát, gyanítom, hogy a Honda CX sorozata az egyik legsokoldalúbb motorral dicsekedhet - amit valaha is gyártottak."

Később ezt írja:
"A maga idejében egy egyedülállóan elegáns elrendezés/elgondolás, amely még ma is él a Honda Pan European V4-es túrázójában, és a BMW R1200 vízhűtéses boxermotorjaiban, egyfajta elisméréséül a Honda előrelátó/előremutató gondolkodásának."

Hogy jön ide a BMW? Hát úgy, hogy itt nem a V2-ről van szó, hanem az egy darabból öntött forgattyúsházról, ami valószínűleg meghatározó alapja ezen motorok tartósságának.

Na, egyelőre ennyi. Már nem párásodik a szemem... már nem... :)
Üdv.
Pesta

moli
Hozzászólások: 314
Csatlakozott: 2009.11.13., pén. 19:52
Kapcsolat:

eladó gl

#6175

Hozzászólás Szerző: moli » 2016.08.11., csüt. 09:55

Sziasztok!
Nagy Tibi kérésének teszek eleget:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/ ... g-10463245
A típusból nálunk ez az egy darab létezik, de gyanítom eu.-ban sem fut túl sok belőle.
Én magyarországi forgalomba helyezése óta /1993/rendszeresen szervizelem a gépet, km óra állás garantált, 80.000-nél vez.lánc, tömszelence cserélve.

ersekatya
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2014.07.05., szomb. 22:01
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6176

Hozzászólás Szerző: ersekatya » 2016.08.11., csüt. 18:13

semegijanos írta:
ersekatya írta:Sziasztok! Kérdésem lenne...a ti cx-eitek motorjai kerek 100-as tempónál mennyit forognak? Az enyém 6000-es fordulaton dolgozik..nem sok kicsit? műszerhibára gondolok....
Szia érsekatya !

Az enyém is 5000-et forog 100-nál .
Köszönöm a felvilágosítást akkor valószinű egy ezrest siet a ford. mérő :) a km óra 10-et siet (GPS nem hazudik)

67UR1
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2016.08.11., csüt. 20:00
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6177

Hozzászólás Szerző: 67UR1 » 2016.08.11., csüt. 20:28

Üdv Mindenkinek!

Örömmel jelentem, bővültetek egy fővel...: Itt vagyok :lol:


A nevem Balogh Gyuri és Budapesten élek.
Szerettem volna egy különleges, klasszikus formájú japán motort, aztán hosszú gondolkodás után a cx-re esett a választás. Az 500-as-om lassan 3 éve van meg.

Nagyon szeretem és úgy érzem, nem fogok megválni tőle.

Örülök, hogy kis hazánkban ennyien értékelik ezt a kiváló, guruló technikát :)

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6178

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2016.08.17., szer. 12:37

16451-re

Aztán leellenőriztem GPS-szel, és nagyot néztem... kb. 10-15km/h-val többel mentem, mint amennyit mutatott az óra!
Pesta !
Nálam épp az ellenkezője áll fenn.
Az én órám 12km/h -t siet.
És ez a jellemzőbb hogy egy óra TÖBBET mutat mint a valóság.
Érdekes amit ezzel az átmágneseződéssel kapcsolatban írsz.
Erre még nem is gondoltam. És h a tárolás.
Akkor lehet hogy ha másfelé fordítom a mocit a garázsban akkor
pontos lesz az órám?
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6179

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2016.08.17., szer. 12:39

16452 Pesta !

Jó lehet ez az újság, tetszik a perverziód :- )
Nekem a te írásodtól párás a tekintetem.
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6180

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2016.08.17., szer. 12:40

16455 67UR1
Üdvözöllek Gyuri!
Bp-en hol?
Milyen messze vagyunk egymástól?
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 29 vendég