Alkatrész
-
- Hozzászólások: 761
- Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Helló fec !
A motorom teljes felújítás alatt van ! Lehet, hogy szükségem lesz egy pár alkatrészre. Tőled szeretném megvenni, ha kontaktot adsz magadról . Természetesen csak gyári eredeti cuccokra gondolok.Az én elérhetőségem: semegijanos@gmail.com, vagy telo 0630/6 898-898.
Várom jelentkezésed ! Üdv.:S.J.
A motorom teljes felújítás alatt van ! Lehet, hogy szükségem lesz egy pár alkatrészre. Tőled szeretném megvenni, ha kontaktot adsz magadról . Természetesen csak gyári eredeti cuccokra gondolok.Az én elérhetőségem: semegijanos@gmail.com, vagy telo 0630/6 898-898.
Várom jelentkezésed ! Üdv.:S.J.
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
16880 -ra
fec !
Ez elég szomorú történet.
A meglát, megszeret részét azt értem de hogy utána gyakorlatilag egy alkatrész halom legyen a vége, ráadásul pont egy CX tárgyában, hát ez piszkosúl kiábrándító.
Tudom, ez számodra nem vigasz és pont neked lehet már bármit mondani hisz megélted, a lényeg azért hidd el nekem hogy ez nem CX jellemző ami veled megesett.
Minek kell történnie ahhoz hogy ne mondj le a motorról?
Ide találtál, elárulhatom h a legjobb helyen vagy.
Szóval tedd a szívedre a kezed és megint megkérdezem. Minek kell történnie ahhoz hogy ne mondj le a motorról?
Vagy ez már neked menthetetlen?
Egyébként pedig én magam is ismerem a Dömét.
Tartod vele még a kapcsolatot?
Én akkor beszéltem vele legutóbb amikor a újra élesztett CX-GL csapat domain nevét kívántam megszülni
fec !
Ez elég szomorú történet.
A meglát, megszeret részét azt értem de hogy utána gyakorlatilag egy alkatrész halom legyen a vége, ráadásul pont egy CX tárgyában, hát ez piszkosúl kiábrándító.
Tudom, ez számodra nem vigasz és pont neked lehet már bármit mondani hisz megélted, a lényeg azért hidd el nekem hogy ez nem CX jellemző ami veled megesett.
Minek kell történnie ahhoz hogy ne mondj le a motorról?
Ide találtál, elárulhatom h a legjobb helyen vagy.
Szóval tedd a szívedre a kezed és megint megkérdezem. Minek kell történnie ahhoz hogy ne mondj le a motorról?
Vagy ez már neked menthetetlen?
Egyébként pedig én magam is ismerem a Dömét.
Tartod vele még a kapcsolatot?
Én akkor beszéltem vele legutóbb amikor a újra élesztett CX-GL csapat domain nevét kívántam megszülni
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 761
- Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
- Kapcsolat:
Akkumlátor
Ki milyen aksira esküszik ?
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Akkumlátor
Jani bátyám!semegijanos írta:Ki milyen aksira esküszik ?
A helyzet az, hogy nagyon sokáig csak olcsó akkut vettem, mert volt korábban BOSCH is, de az sem nagyon bírta a sok-sok szezont egymás után, 2-3 elég volt neki. Ezek után úgy gondoltam, hogy a motorakku mind vacak, ezért nem vettem márkás darabokat, olcsó legyen, ez volt a lényeg - nomeg a meggyőződés a háttérben, hogy megfelelő karbantartással majd sokáig használható marad...
Az indítás jelentette megterhelés a CX-ek esetében hamar kiadja, hogy milyen akkut tettünk a motorba. Nekem a legutóbbi erdélyi utamon (ami bizony már több mint egy éve volt!) hoztak egy akkut (Debrecenből), egy VARTA típust. Na az volt az első (és eddig az egyetlen) olyan akku, amire azt mondom, hogy jó! Többheti állás után is kitartóan tekeri az önindítót.
Állítólag a YUASA akkuk is jók, de nekem vagy nem volt még ilyen motorban, vagy nem hagyott mély nyomot az emlékeimben.
Az akkuk élettartamát erősen befolyásolja a használat, és pláne a téli tárolás módja. Egy havonkénti feltöltés (nem a motor beindítása után!) mindenképpen jót tesz neki.
Az utóbbi években megjelentek a motorba építhető Li-Po akkumulátorok. Névleges kapacitásuk kb. fele a hasonló indítóáramú sima-savas akkuknak (de ennek semmi jelentősége!), de az indítóáramuk sokkal több, önkisülésük gyakorlatilag nulla, és a tömegük kb. negyede a hagyományos akkuknak (az ára pedig kb. 4x annyi...). Viszont állítólag 10 évet simán kibír.
Egyszer kipróbálok egy ilyet, amióta egyszer elborítottam a Nagy Fehér CX-et, azóta tudom, hogy jobb az, ha nem lötyög az akkuban semmi...
Üdv.
Pesta
Pesta
- Arthur
- Hozzászólások: 371
- Csatlakozott: 2014.04.10., csüt. 21:37
- Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker.
- Kapcsolat:
Re: #16906
Sziasztok!
Reagálva semegijani kérdésére pestával egyetértésben én is a Varta akksikra teszem le a voksomat. A Yuasa tekintetében is egyet kell értsek veled pesta. Amire én odafigyelek az az, hogy ugyebár 12V 14Ah ami hivatalosan kell a gépbe.
Én azt is sasolom, hogy mekkora az indító árama. az elterjedtebbek a 145 vagy 160A-es indítóáramúak. Én addig kutakodok, amíg 190 A-est nem tudok beszerezni. Egy ilyen szolgáltatja az elekticityt a $eggemalávalóban.
Megfelelő téli tárolás mellett sokáig bírja. A lényeg az, hogy az ólom akksit ne hagyd túlmerülni (8V alá), mert akkor harangoztak neki.
Reagálva semegijani kérdésére pestával egyetértésben én is a Varta akksikra teszem le a voksomat. A Yuasa tekintetében is egyet kell értsek veled pesta. Amire én odafigyelek az az, hogy ugyebár 12V 14Ah ami hivatalosan kell a gépbe.
Én azt is sasolom, hogy mekkora az indító árama. az elterjedtebbek a 145 vagy 160A-es indítóáramúak. Én addig kutakodok, amíg 190 A-est nem tudok beszerezni. Egy ilyen szolgáltatja az elekticityt a $eggemalávalóban.
Megfelelő téli tárolás mellett sokáig bírja. A lényeg az, hogy az ólom akksit ne hagyd túlmerülni (8V alá), mert akkor harangoztak neki.
"Az elv olyan, mint a fing. Tartja az ember ameddig csak tudja!"
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Akku tönkremenetel
Arthur,
említetted, hogy 8V-nál már tönkrement az akku. A pontos tájékoztatás érdekében jelzem, hogy bár már a pontos értékre nem emlékszek, de jóval 10V fölött(!) van az a feszültség, ami már visszafordíthatatlan károsodást jelez az akku állapotát illetően.
Az a lényeg, hogy nem szabad azt "lesni", hogy leér-e a feszültség 8 vagy 11V-ra! Igazából már 12V alatt is cselekedni kell, mert az már komoly kimerültséget jelez. (Itt van az asztalomon 5db akku, a legalacsonyabb is 12,50V feszültségű, napok óta nem voltak töltve; ehhez képest az egyik meg 12,83V feszültséget ad...)
Alapvetően 2,2V/cella feszültség van megadva az ólomakkuk cellafeszültségének, ezzel egy hatcellás akku feszültsége 13,2V-ra adódik. A teljes feltöltöttség és a kisütött állapot között alig néhény tized V feszültségkülönbség mérhető.
Egyébként az akku feszültsége és az energiatárolása között nem egyértelmű a kapcsolat, mert lehet egy akku üresjáratban (terheletlenül) jó feszültségű, ha az indítógombnak a gondolatára is 10V alá esik be...
A lényeg: az akkukat mindig tartsuk feltöltve, néhány hetente újra kell őket tölteni, mert lemerült állapotban olyan mértékben megindul a szulfátosodás, hogy könnyen cellazárlat lehet a vége. Pontosan az egy cella zárlata feszültségveszteség az, amit szerintem már nem szabad elérni, mert abból már sose lesz jó akku. A fenti adatok alapján ez pedig (13,2-2,2) kereken 12V...
Amit ajánlani merek: Akku-aktivátor. Semmi egyebet nem csinál, csak b.szogatja az akkut azzal, hogy a belőle kivett töltéseket időnként egy feszültséglökés formájában kényszeríti vissza az akkuba (kb. 100V lehet, mert rendesen szikrázik, amikor még nincs fixre a helyére csatlakoztatva, de már dolgozik). Ez állítólag jót tesz a szulfátosodás megakadályozásában.
Motorok esetében kifejezetten hasznosnak ítélem, mert ezek nem olyan járgányok, amik napi használatban lennének.
A töltést viszont ez sem helyettesíti!
említetted, hogy 8V-nál már tönkrement az akku. A pontos tájékoztatás érdekében jelzem, hogy bár már a pontos értékre nem emlékszek, de jóval 10V fölött(!) van az a feszültség, ami már visszafordíthatatlan károsodást jelez az akku állapotát illetően.
Az a lényeg, hogy nem szabad azt "lesni", hogy leér-e a feszültség 8 vagy 11V-ra! Igazából már 12V alatt is cselekedni kell, mert az már komoly kimerültséget jelez. (Itt van az asztalomon 5db akku, a legalacsonyabb is 12,50V feszültségű, napok óta nem voltak töltve; ehhez képest az egyik meg 12,83V feszültséget ad...)
Alapvetően 2,2V/cella feszültség van megadva az ólomakkuk cellafeszültségének, ezzel egy hatcellás akku feszültsége 13,2V-ra adódik. A teljes feltöltöttség és a kisütött állapot között alig néhény tized V feszültségkülönbség mérhető.
Egyébként az akku feszültsége és az energiatárolása között nem egyértelmű a kapcsolat, mert lehet egy akku üresjáratban (terheletlenül) jó feszültségű, ha az indítógombnak a gondolatára is 10V alá esik be...
A lényeg: az akkukat mindig tartsuk feltöltve, néhány hetente újra kell őket tölteni, mert lemerült állapotban olyan mértékben megindul a szulfátosodás, hogy könnyen cellazárlat lehet a vége. Pontosan az egy cella zárlata feszültségveszteség az, amit szerintem már nem szabad elérni, mert abból már sose lesz jó akku. A fenti adatok alapján ez pedig (13,2-2,2) kereken 12V...
Amit ajánlani merek: Akku-aktivátor. Semmi egyebet nem csinál, csak b.szogatja az akkut azzal, hogy a belőle kivett töltéseket időnként egy feszültséglökés formájában kényszeríti vissza az akkuba (kb. 100V lehet, mert rendesen szikrázik, amikor még nincs fixre a helyére csatlakoztatva, de már dolgozik). Ez állítólag jót tesz a szulfátosodás megakadályozásában.
Motorok esetében kifejezetten hasznosnak ítélem, mert ezek nem olyan járgányok, amik napi használatban lennének.
A töltést viszont ez sem helyettesíti!
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: fec
Szia fec!
Be kell valljam, pozitívan csalódtam a második hozzászólásod után!
Örülök, hogy visszataláltál, de a történetednek már jóval kevésbé. Az általad leírtakat a CX-esek nagy része átélte (meglátni és megszeretni), de azt a szívás-özönt, amit leírtál, szerencsére csak kevesen.
Nem tudom, miként oldottad meg a motorhiányodat - ha van egyáltalán -, de ilyen esetekre szerintem kiváló gyógymód egy másik motor beszerzése, ami vagy alapból jó, vagy az első motor felépíthető belőle.
Az utóbbi években tettem egy kitérőt (és teszek még mindig) a nagyobb motorok világába, de hidd el, egyik se jobb a CX-nél - legalábbis összességében.
Döme barátunkról: akkoriban volt egy ronda CX500-asa, majd összevásárolt 3db CX500T-t (a CX650T annyira kuriózum, hogy még most se hiszem el biztosan, miszerint idehaza is van belőle egy, bár senki se látta az utóbbi 20 évben... - Bukarestből van hallomásom róla, összefutottam egy fórumon egy román sráccal, neki van).
Aztán ráunt a CX-ek törődésigényére (hát, vannak példányok, amelyeknél a teljes helyreállítás - motorozás mellett - évekbe telik), és vett egy ST1100-as Hondát. Azóta abba beletekert kb. 150ekm-t, és köszöni szépen, jól megvan vele.
Ha ott voltál a Felvonulási téri első CX-es találkozón, akkor még találkozhattunk is személyesen...
Vegyél CX-et! Ha kell, nálam is szétnézhetsz...!
Be kell valljam, pozitívan csalódtam a második hozzászólásod után!
Örülök, hogy visszataláltál, de a történetednek már jóval kevésbé. Az általad leírtakat a CX-esek nagy része átélte (meglátni és megszeretni), de azt a szívás-özönt, amit leírtál, szerencsére csak kevesen.
Nem tudom, miként oldottad meg a motorhiányodat - ha van egyáltalán -, de ilyen esetekre szerintem kiváló gyógymód egy másik motor beszerzése, ami vagy alapból jó, vagy az első motor felépíthető belőle.
Az utóbbi években tettem egy kitérőt (és teszek még mindig) a nagyobb motorok világába, de hidd el, egyik se jobb a CX-nél - legalábbis összességében.
Döme barátunkról: akkoriban volt egy ronda CX500-asa, majd összevásárolt 3db CX500T-t (a CX650T annyira kuriózum, hogy még most se hiszem el biztosan, miszerint idehaza is van belőle egy, bár senki se látta az utóbbi 20 évben... - Bukarestből van hallomásom róla, összefutottam egy fórumon egy román sráccal, neki van).
Aztán ráunt a CX-ek törődésigényére (hát, vannak példányok, amelyeknél a teljes helyreállítás - motorozás mellett - évekbe telik), és vett egy ST1100-as Hondát. Azóta abba beletekert kb. 150ekm-t, és köszöni szépen, jól megvan vele.
Ha ott voltál a Felvonulási téri első CX-es találkozón, akkor még találkozhattunk is személyesen...
Vegyél CX-et! Ha kell, nálam is szétnézhetsz...!
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 190
- Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 14:46
- Kapcsolat:
Semegi Jani aksi
Szevasz Jani!
Tudod, hogy én sokáig kínlódtam indítási gonddal. Ekkor kezdtem el aksi után nézni. Én arra a következtetésre jutottam, hogy a hidegindító áram legyen minél magasabb. Jelenleg két éve használom ezt az aksit, és mondhatom bevált. Az interneten rendeltem.Az aksi adatai Varta Powersport 12N14-3A/YB14L-A2 (12V 14Ah 190A)
Ezt tudom ajánlani!
Feri
Ui:Minden kedves barátomnak, és családjának előre is, boldog és egészségben gazdag ÚJÉVET kívánok!
Tudod, hogy én sokáig kínlódtam indítási gonddal. Ekkor kezdtem el aksi után nézni. Én arra a következtetésre jutottam, hogy a hidegindító áram legyen minél magasabb. Jelenleg két éve használom ezt az aksit, és mondhatom bevált. Az interneten rendeltem.Az aksi adatai Varta Powersport 12N14-3A/YB14L-A2 (12V 14Ah 190A)
Ezt tudom ajánlani!
Feri
Ui:Minden kedves barátomnak, és családjának előre is, boldog és egészségben gazdag ÚJÉVET kívánok!
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Akksiba Pestaval ertek egyet. 12V az mar lemerult akksit jelent.
A kritikus pont 2 kozott van valabol 9 volt korul mar visszafordithatatlan, vagy olyan karosodas következik be, amitől mar hidegen nem indit.
A gyartok is es a szakma sem ajánlja a tartos kimerult allpotot es sose menjen 10V alá.
Erre a célra van tolto, lidlibe is neha, de szerintem mindenkinek van otthon regi telefo tolto, walkman adapter stb. A lenyeg egy 12 vos adaptre, egy led es ellenállás.
a 12Vos kis adapterek uresjarati kapocsfeszultsege tobb, akar 16v is.
Egy led+kb 500ohmks ellenallas sorban vagy egy 2-3 KOhmos ellenallas es maris 5-10 mAmperre korltoztuk az aramot. Ezt nyugodtan lehet egesz telen rajtatartani az akksin.
Ugye irtatok 14 Ah's akksirol leven szo a nevleges toltoaram ennek 1tizede, azaz 1,4 A lenne.
5-10mA nem tudja tultolteni, viszon az onkisulest szepen allensulyozza es mindig maxon van. Ne kell a motkrbol kiszedni. Akinek van szovargyujto csati a motoron az rakot egy ilyen dugaszt es beledugja, azaz szivargyujton kereszthk toltjuk vissza. ez csak abban az esetben ha nincs gyujtasra kotve, allando fesz van az aljzatba. Ez azert praktikus, mert meg az oldaldeknit se kell leszedni.
Ha valaki akar ilyet epiteni es valami nem tiszta, szivesen segitek.
A kritikus pont 2 kozott van valabol 9 volt korul mar visszafordithatatlan, vagy olyan karosodas következik be, amitől mar hidegen nem indit.
A gyartok is es a szakma sem ajánlja a tartos kimerult allpotot es sose menjen 10V alá.
Erre a célra van tolto, lidlibe is neha, de szerintem mindenkinek van otthon regi telefo tolto, walkman adapter stb. A lenyeg egy 12 vos adaptre, egy led es ellenállás.
a 12Vos kis adapterek uresjarati kapocsfeszultsege tobb, akar 16v is.
Egy led+kb 500ohmks ellenallas sorban vagy egy 2-3 KOhmos ellenallas es maris 5-10 mAmperre korltoztuk az aramot. Ezt nyugodtan lehet egesz telen rajtatartani az akksin.
Ugye irtatok 14 Ah's akksirol leven szo a nevleges toltoaram ennek 1tizede, azaz 1,4 A lenne.
5-10mA nem tudja tultolteni, viszon az onkisulest szepen allensulyozza es mindig maxon van. Ne kell a motkrbol kiszedni. Akinek van szovargyujto csati a motoron az rakot egy ilyen dugaszt es beledugja, azaz szivargyujton kereszthk toltjuk vissza. ez csak abban az esetben ha nincs gyujtasra kotve, allando fesz van az aljzatba. Ez azert praktikus, mert meg az oldaldeknit se kell leszedni.
Ha valaki akar ilyet epiteni es valami nem tiszta, szivesen segitek.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 761
- Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Szevasz Oszy !
Van egy adapterem amin a következő adatsor szerepel: -12Volt/100mA, -220V50Hz. Az adapter tartalmaz egy piros kis ledet is, ami talán a töltést hivatott jelezni. Az adapterből kijövő kábelek végein két db. krokodil csipesz (+ - ).
Kérdés : a 100mA sok ? Hogy kell 5-10mA-re csökkenteni, egyáltalán kell- e ? Vagy alakítás nélkül használható ? Pl. havonta 3 alkalommal vagy 10óra folyamatos töltéssel ?
Van egy adapterem amin a következő adatsor szerepel: -12Volt/100mA, -220V50Hz. Az adapter tartalmaz egy piros kis ledet is, ami talán a töltést hivatott jelezni. Az adapterből kijövő kábelek végein két db. krokodil csipesz (+ - ).
Kérdés : a 100mA sok ? Hogy kell 5-10mA-re csökkenteni, egyáltalán kell- e ? Vagy alakítás nélkül használható ? Pl. havonta 3 alkalommal vagy 10óra folyamatos töltéssel ?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 43 vendég