CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6371

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2017.04.05., szer. 07:12

7vegen otthon leszek. Ez lesz idén az első indítás . Majd irok beszámolót.
Benya tavalyi. Az aksim döglödik, igy tehat egy kis bikazast fogok alkalmazni, de ez nem változtat majd a lényegen.


Mas. Az autópálya meg kapja be. a 4napost is kivették, pedig 700ftert pont megerte egy 7vegi gurulashoz.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

moli
Hozzászólások: 314
Csatlakozott: 2009.11.13., pén. 19:52
Kapcsolat:

17147

#6372

Hozzászólás Szerző: moli » 2017.04.07., pén. 10:41

Szia Győző!
Utoljára olyan két évvel ezelőtt olvastam egy petícióról a díjakkal kapcsolatban, már akkor úgy tűnt, hogy érdektelensége fog fulladni a dolog, ahogy most, másik fórumon feltett kérdésed is. Vagy ez valami új kezdeményezés?moli

cxkopi
Hozzászólások: 203
Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
Tartózkodási hely: Hosszúpályi
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6373

Hozzászólás Szerző: cxkopi » 2017.04.07., pén. 12:49

Lichtenberger telefonszámát keresem.
tudtok segiteni?

moli
Hozzászólások: 314
Csatlakozott: 2009.11.13., pén. 19:52
Kapcsolat:

17153

#6374

Hozzászólás Szerző: moli » 2017.04.07., pén. 14:13

Szia Cxkopi!
Küldtem pü.moli

cxkopi
Hozzászólások: 203
Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
Tartózkodási hely: Hosszúpályi
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6375

Hozzászólás Szerző: cxkopi » 2017.04.07., pén. 18:59

Üdv.Moli!
Köszi a gyors segítséget.

cxkopi
Hozzászólások: 203
Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
Tartózkodási hely: Hosszúpályi
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6376

Hozzászólás Szerző: cxkopi » 2017.04.07., pén. 19:00

Semegi János!
köszönöm.

Avatar
placix
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2014.07.07., hétf. 22:26
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6377

Hozzászólás Szerző: placix » 2017.04.07., pén. 19:08

Tisztelt márkatársak!
2014 óta vagyok egy 1983-ban gyártott CX500 Eurosport boldog tulajdonosa. Azóta jártunk Toscanaban, az alacsony Tátrában és számos hazai túrán. A fékek, a hátsó rugóstag és az E- villák rendbetétele után idén a motor is sorra került. Két jelenséggel kapcsolatban szeretnélek benneteket kérdezni, mert eddig nem találtam választ, biztosan találkoztatok már ilyesmivel:
1.) Decemberben a sufniban beindítottam a gépet (havonta szoktam). Nehezen, de beindult, ám jobb oldalról kemény kopogást, kattogást hallottam. Gyanakodtam szelepekre, dugattyúra, vezérműláncra. Leállítottam és tavaszra halasztottam a vizsgálatot.

2.) Tavasszal beindítottam, a kopogás lényegében megszűnt, vagy minimálisra halkult, ám a lendkeréknél a szemlélő dugót kivettem, hogy ellenőrizzem a gyújtást stroboszkóppal. a nyíláson át szabályosan fröcskölt, permetezett ki az olaj, szinte szeplős lettem. Az olajszint normális volt, nem volt magas!

A motort ezek után szétszedtem, biztos voltam abban, hogy valamelyik henger visszadolgozik a forgattyúsházba, de ennek semmi nyomát nem látom. A kopogásnak sincs látható nyoma. Ha valaki hozzá tud ezekhez szólni, megköszönném!

placix
placix

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: placix

#6378

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2017.04.07., pén. 21:50

Szia placix!

Örömmel olvasom, hogy boldog használója vagy a CX-nek.

A két témáddal kapcsolatban az elsőre nem tudok mit írni...

A másodikról: a lendkerék (is) olajban fut, így a magam részéről teljesen természetesnek veszem, hogy az olaj kicsapódik a nyíláson. Hogy ezt némi gázlöket is kíséri, az szerintem megintcsak természetes, hiszen nem egy soros négyhengeres motorról van szó, ahol a dugattyúk által a karterből kiszorított térfogat szinte állandó (amíg az egyik henger felfelé megy, addig a másik ugyanolyan sebességgel lefelé). Esetünkben ugyebár egy V-motorról beszélünk, ahol a karter a dugattyúk felfelé mozgásakor depressziónak, míg a lefelé mozgás esetében kompressziónak van kitéve.

Érdekes látvány az egycsapos főtengelyen a dugattyúk mozgása, de ahhoz képest a CX motorja kiválóan dolgozik...
(Csak érdekességképpen: a Pan-European-ban ugyanez a helyzet, csak ott a négy henger 2 főtengelycsapra van elosztva, és az egymás mögötti hengerek éppen ellenütemben járnak - mint két egymás mögé rakott CX-motor... :) ).
Üdv.
Pesta

Avatar
placix
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2014.07.07., hétf. 22:26
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6379

Hozzászólás Szerző: placix » 2017.04.07., pén. 22:12

Szia Pesta!

Köszi! Megnyugtattál, még soha nem volt ilyen tapasztalatom és kissé megijedtem, hogy ilyen nagy "vihar" van a forgattyúsházban.
Most, hogy már darabokra szedtem a gépet, szépen megyek alkatrészről alkatrészre (eddig minden méret jó, nem igazán találok komoly hibát, hacsak azt nem, hogy az automata vezérműlánc feszítő kissé (kb. 5 mm-t) visszarugózik, szerintem visszafelé nem volna szabad engednie, (talán ez is lehet a kopogás okozója), de ez is kiderül, mert rendeltem újat.

Remélem hamarosan elkezdem összeépíteni, mert menni kéne...

mégegyszer köszi,

placix
placix

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6380

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2017.04.08., szomb. 14:03

Jelentés
Idén első indítás:

Idő : 15:35 CET, 2017.04.08
Met.: 15,8C, 56%RH
Hely: közép M. O.
Motor:1979-CX500A
Benzin évjárat: 2016. Ősz.
Akku: 4 eves, Yuasa. gyenge, utolso szezonja, ha kibírja.

30mp intervallum, 4db 5 mp-es indítási kísérlet.
Eredmény : A motor indul, jobb henger majd néhány mp es a ball is. Stabil alapjarat.
3 perc utan kis gázkar es veszi a fordulatot.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 16 vendég