CX/GL Te és Motorod
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
7vegen otthon leszek. Ez lesz idén az első indítás . Majd irok beszámolót.
Benya tavalyi. Az aksim döglödik, igy tehat egy kis bikazast fogok alkalmazni, de ez nem változtat majd a lényegen.
Mas. Az autópálya meg kapja be. a 4napost is kivették, pedig 700ftert pont megerte egy 7vegi gurulashoz.
Benya tavalyi. Az aksim döglödik, igy tehat egy kis bikazast fogok alkalmazni, de ez nem változtat majd a lényegen.
Mas. Az autópálya meg kapja be. a 4napost is kivették, pedig 700ftert pont megerte egy 7vegi gurulashoz.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 314
- Csatlakozott: 2009.11.13., pén. 19:52
- Kapcsolat:
17147
Szia Győző!
Utoljára olyan két évvel ezelőtt olvastam egy petícióról a díjakkal kapcsolatban, már akkor úgy tűnt, hogy érdektelensége fog fulladni a dolog, ahogy most, másik fórumon feltett kérdésed is. Vagy ez valami új kezdeményezés?moli
Utoljára olyan két évvel ezelőtt olvastam egy petícióról a díjakkal kapcsolatban, már akkor úgy tűnt, hogy érdektelensége fog fulladni a dolog, ahogy most, másik fórumon feltett kérdésed is. Vagy ez valami új kezdeményezés?moli
-
- Hozzászólások: 203
- Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
- Tartózkodási hely: Hosszúpályi
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Lichtenberger telefonszámát keresem.
tudtok segiteni?
tudtok segiteni?
-
- Hozzászólások: 203
- Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
- Tartózkodási hely: Hosszúpályi
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Üdv.Moli!
Köszi a gyors segítséget.
Köszi a gyors segítséget.
-
- Hozzászólások: 203
- Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
- Tartózkodási hely: Hosszúpályi
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Semegi János!
köszönöm.
köszönöm.
- placix
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2014.07.07., hétf. 22:26
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Tisztelt márkatársak!
2014 óta vagyok egy 1983-ban gyártott CX500 Eurosport boldog tulajdonosa. Azóta jártunk Toscanaban, az alacsony Tátrában és számos hazai túrán. A fékek, a hátsó rugóstag és az E- villák rendbetétele után idén a motor is sorra került. Két jelenséggel kapcsolatban szeretnélek benneteket kérdezni, mert eddig nem találtam választ, biztosan találkoztatok már ilyesmivel:
1.) Decemberben a sufniban beindítottam a gépet (havonta szoktam). Nehezen, de beindult, ám jobb oldalról kemény kopogást, kattogást hallottam. Gyanakodtam szelepekre, dugattyúra, vezérműláncra. Leállítottam és tavaszra halasztottam a vizsgálatot.
2.) Tavasszal beindítottam, a kopogás lényegében megszűnt, vagy minimálisra halkult, ám a lendkeréknél a szemlélő dugót kivettem, hogy ellenőrizzem a gyújtást stroboszkóppal. a nyíláson át szabályosan fröcskölt, permetezett ki az olaj, szinte szeplős lettem. Az olajszint normális volt, nem volt magas!
A motort ezek után szétszedtem, biztos voltam abban, hogy valamelyik henger visszadolgozik a forgattyúsházba, de ennek semmi nyomát nem látom. A kopogásnak sincs látható nyoma. Ha valaki hozzá tud ezekhez szólni, megköszönném!
placix
2014 óta vagyok egy 1983-ban gyártott CX500 Eurosport boldog tulajdonosa. Azóta jártunk Toscanaban, az alacsony Tátrában és számos hazai túrán. A fékek, a hátsó rugóstag és az E- villák rendbetétele után idén a motor is sorra került. Két jelenséggel kapcsolatban szeretnélek benneteket kérdezni, mert eddig nem találtam választ, biztosan találkoztatok már ilyesmivel:
1.) Decemberben a sufniban beindítottam a gépet (havonta szoktam). Nehezen, de beindult, ám jobb oldalról kemény kopogást, kattogást hallottam. Gyanakodtam szelepekre, dugattyúra, vezérműláncra. Leállítottam és tavaszra halasztottam a vizsgálatot.
2.) Tavasszal beindítottam, a kopogás lényegében megszűnt, vagy minimálisra halkult, ám a lendkeréknél a szemlélő dugót kivettem, hogy ellenőrizzem a gyújtást stroboszkóppal. a nyíláson át szabályosan fröcskölt, permetezett ki az olaj, szinte szeplős lettem. Az olajszint normális volt, nem volt magas!
A motort ezek után szétszedtem, biztos voltam abban, hogy valamelyik henger visszadolgozik a forgattyúsházba, de ennek semmi nyomát nem látom. A kopogásnak sincs látható nyoma. Ha valaki hozzá tud ezekhez szólni, megköszönném!
placix
placix
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: placix
Szia placix!
Örömmel olvasom, hogy boldog használója vagy a CX-nek.
A két témáddal kapcsolatban az elsőre nem tudok mit írni...
A másodikról: a lendkerék (is) olajban fut, így a magam részéről teljesen természetesnek veszem, hogy az olaj kicsapódik a nyíláson. Hogy ezt némi gázlöket is kíséri, az szerintem megintcsak természetes, hiszen nem egy soros négyhengeres motorról van szó, ahol a dugattyúk által a karterből kiszorított térfogat szinte állandó (amíg az egyik henger felfelé megy, addig a másik ugyanolyan sebességgel lefelé). Esetünkben ugyebár egy V-motorról beszélünk, ahol a karter a dugattyúk felfelé mozgásakor depressziónak, míg a lefelé mozgás esetében kompressziónak van kitéve.
Érdekes látvány az egycsapos főtengelyen a dugattyúk mozgása, de ahhoz képest a CX motorja kiválóan dolgozik...
(Csak érdekességképpen: a Pan-European-ban ugyanez a helyzet, csak ott a négy henger 2 főtengelycsapra van elosztva, és az egymás mögötti hengerek éppen ellenütemben járnak - mint két egymás mögé rakott CX-motor... ).
Örömmel olvasom, hogy boldog használója vagy a CX-nek.
A két témáddal kapcsolatban az elsőre nem tudok mit írni...
A másodikról: a lendkerék (is) olajban fut, így a magam részéről teljesen természetesnek veszem, hogy az olaj kicsapódik a nyíláson. Hogy ezt némi gázlöket is kíséri, az szerintem megintcsak természetes, hiszen nem egy soros négyhengeres motorról van szó, ahol a dugattyúk által a karterből kiszorított térfogat szinte állandó (amíg az egyik henger felfelé megy, addig a másik ugyanolyan sebességgel lefelé). Esetünkben ugyebár egy V-motorról beszélünk, ahol a karter a dugattyúk felfelé mozgásakor depressziónak, míg a lefelé mozgás esetében kompressziónak van kitéve.
Érdekes látvány az egycsapos főtengelyen a dugattyúk mozgása, de ahhoz képest a CX motorja kiválóan dolgozik...
(Csak érdekességképpen: a Pan-European-ban ugyanez a helyzet, csak ott a négy henger 2 főtengelycsapra van elosztva, és az egymás mögötti hengerek éppen ellenütemben járnak - mint két egymás mögé rakott CX-motor... ).
Üdv.
Pesta
Pesta
- placix
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2014.07.07., hétf. 22:26
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Szia Pesta!
Köszi! Megnyugtattál, még soha nem volt ilyen tapasztalatom és kissé megijedtem, hogy ilyen nagy "vihar" van a forgattyúsházban.
Most, hogy már darabokra szedtem a gépet, szépen megyek alkatrészről alkatrészre (eddig minden méret jó, nem igazán találok komoly hibát, hacsak azt nem, hogy az automata vezérműlánc feszítő kissé (kb. 5 mm-t) visszarugózik, szerintem visszafelé nem volna szabad engednie, (talán ez is lehet a kopogás okozója), de ez is kiderül, mert rendeltem újat.
Remélem hamarosan elkezdem összeépíteni, mert menni kéne...
mégegyszer köszi,
placix
Köszi! Megnyugtattál, még soha nem volt ilyen tapasztalatom és kissé megijedtem, hogy ilyen nagy "vihar" van a forgattyúsházban.
Most, hogy már darabokra szedtem a gépet, szépen megyek alkatrészről alkatrészre (eddig minden méret jó, nem igazán találok komoly hibát, hacsak azt nem, hogy az automata vezérműlánc feszítő kissé (kb. 5 mm-t) visszarugózik, szerintem visszafelé nem volna szabad engednie, (talán ez is lehet a kopogás okozója), de ez is kiderül, mert rendeltem újat.
Remélem hamarosan elkezdem összeépíteni, mert menni kéne...
mégegyszer köszi,
placix
placix
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Jelentés
Idén első indítás:
Idő : 15:35 CET, 2017.04.08
Met.: 15,8C, 56%RH
Hely: közép M. O.
Motor:1979-CX500A
Benzin évjárat: 2016. Ősz.
Akku: 4 eves, Yuasa. gyenge, utolso szezonja, ha kibírja.
30mp intervallum, 4db 5 mp-es indítási kísérlet.
Eredmény : A motor indul, jobb henger majd néhány mp es a ball is. Stabil alapjarat.
3 perc utan kis gázkar es veszi a fordulatot.
Idén első indítás:
Idő : 15:35 CET, 2017.04.08
Met.: 15,8C, 56%RH
Hely: közép M. O.
Motor:1979-CX500A
Benzin évjárat: 2016. Ősz.
Akku: 4 eves, Yuasa. gyenge, utolso szezonja, ha kibírja.
30mp intervallum, 4db 5 mp-es indítási kísérlet.
Eredmény : A motor indul, jobb henger majd néhány mp es a ball is. Stabil alapjarat.
3 perc utan kis gázkar es veszi a fordulatot.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 15 vendég