CX/GL Te és Motorod
-
- Hozzászólások: 70
- Csatlakozott: 2013.03.01., pén. 20:12
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Sziasztok!
Nem túl gyakran olvasom a fórumot,viszont annál ritkábban írok.
Hidegindítás témában reagálnék. Én is sokat szereltem és szerelek Hondákat, inkább CB-ket, nagyon foglalkoztat ez a téma, és beleásom magam rendesen, ha ilyenről van szó. A nehéz CX hidegindítás nálam nem volt téma, mert mindig jól indult az enyém, akár 2 hónapnyi téli állás után is mindenféle procedúra nélkül. A télen teljesen szétszedtem mivel hajtókarcsapágyas lett, amúgy egyéb gond nem volt vele, jól ment, jól fogyasztott, és nem ette az olajat. Na midegy ha szét van szedve akkor cserélem amit ilyenkor érdemes. Ezen a héten jött el az indítás pillanata. Semmi. Szó szerint semmi. néha lőtt egyet a kipuba amitől 5 percig csengett a fülem. Azt hittem valamit nem jól raktam össze. Mindent megnéztem. Karbi kipucolva, benne a benzin,szikra van stb. Hát ennek mennie kell!
Hivom Forrestet, agyalunk, megyünk végig lépésről lépésre, végül az egyetlen lehetőségként mondja hogy a szinkroncsavarokat kitekerve fujjak be neki egy kis féktisztitót és nyélgáz szivató nélkül próbáljam. Azonnal elindult. Járatom,leállítom, de megint nem indul, melegen is nehezen. Szóval tiszta ideg voltam,Mindent megint átnéztem karbit is levettem. Indult.
Másnap reggel megint semmi csak durrogás. Aztán nagynehezen megint elindul, jár szépen. Közben Forrestel folyamatos telefon, és most arra jutottunk hogy talán a tavalyi benzin miatt van amivel tele van a tank. Ma mentem vele amennyit csak tudtam és feltankoltam friss benyával. Holnap meglátjuk. Addig Forrestnek áll a zászló, mert más okot nem látok arra hogy nehéz a hidegindítás.
Összefoglalva a tényeket, a tapasztalatok és a korábban leirtak alapján:
- A CX-et nem lehet rendesen megszivatni. Több percnyi szivatós inditás után is tök száraz a gyertya, még ugyis hogy kézzel fogtam be a karbik torkát. Ez igazolja az elméletet hogy a benzin lecsapódik a szívocsonkok falán ahogy azt a hengerekben is teszi hideg üzemkor.
- A mai benzin szarabb mint a régi, megpunnyad, és a hozzákevert etanol nem segíti az égést, sőt! Megköti a levő páráját is ami szintén rontja a hatásfokot.
-Faterom öreg BMW-je egy alacsony kompressziójú gép,bármilyen szar benzinnel elmegy legyen az 86-os is, és rendesen meg is lehet szivatni, van rajta svimmelő, vagyis túl lehet folyatni a karbikat ami jó sok benzinnel csurgatja tele a hengereket.
Az más kérdés hogy nem köpi be a gyertyát és nem rohad be a karburátor sem, ez már újabb kérdést vet fel ill. cáfol meg.
Itt jegyzem meg hogy elképesztő hogy az a motor indul,sztem nincs még egy ilyen régi vas a világon...
- Amit még megfigyeltem némelyik öreg CB nél(nem a 750) amik szintén nehezen indulnak némi állás után, hogy jobb őket rúgva indítani ilyenkor, más az a lökés mint amit az önindító ad. Ha a CX-en lenne berúgókar, szerintem biztos könnyebben indulna.
folyt köv.
Nem túl gyakran olvasom a fórumot,viszont annál ritkábban írok.
Hidegindítás témában reagálnék. Én is sokat szereltem és szerelek Hondákat, inkább CB-ket, nagyon foglalkoztat ez a téma, és beleásom magam rendesen, ha ilyenről van szó. A nehéz CX hidegindítás nálam nem volt téma, mert mindig jól indult az enyém, akár 2 hónapnyi téli állás után is mindenféle procedúra nélkül. A télen teljesen szétszedtem mivel hajtókarcsapágyas lett, amúgy egyéb gond nem volt vele, jól ment, jól fogyasztott, és nem ette az olajat. Na midegy ha szét van szedve akkor cserélem amit ilyenkor érdemes. Ezen a héten jött el az indítás pillanata. Semmi. Szó szerint semmi. néha lőtt egyet a kipuba amitől 5 percig csengett a fülem. Azt hittem valamit nem jól raktam össze. Mindent megnéztem. Karbi kipucolva, benne a benzin,szikra van stb. Hát ennek mennie kell!
Hivom Forrestet, agyalunk, megyünk végig lépésről lépésre, végül az egyetlen lehetőségként mondja hogy a szinkroncsavarokat kitekerve fujjak be neki egy kis féktisztitót és nyélgáz szivató nélkül próbáljam. Azonnal elindult. Járatom,leállítom, de megint nem indul, melegen is nehezen. Szóval tiszta ideg voltam,Mindent megint átnéztem karbit is levettem. Indult.
Másnap reggel megint semmi csak durrogás. Aztán nagynehezen megint elindul, jár szépen. Közben Forrestel folyamatos telefon, és most arra jutottunk hogy talán a tavalyi benzin miatt van amivel tele van a tank. Ma mentem vele amennyit csak tudtam és feltankoltam friss benyával. Holnap meglátjuk. Addig Forrestnek áll a zászló, mert más okot nem látok arra hogy nehéz a hidegindítás.
Összefoglalva a tényeket, a tapasztalatok és a korábban leirtak alapján:
- A CX-et nem lehet rendesen megszivatni. Több percnyi szivatós inditás után is tök száraz a gyertya, még ugyis hogy kézzel fogtam be a karbik torkát. Ez igazolja az elméletet hogy a benzin lecsapódik a szívocsonkok falán ahogy azt a hengerekben is teszi hideg üzemkor.
- A mai benzin szarabb mint a régi, megpunnyad, és a hozzákevert etanol nem segíti az égést, sőt! Megköti a levő páráját is ami szintén rontja a hatásfokot.
-Faterom öreg BMW-je egy alacsony kompressziójú gép,bármilyen szar benzinnel elmegy legyen az 86-os is, és rendesen meg is lehet szivatni, van rajta svimmelő, vagyis túl lehet folyatni a karbikat ami jó sok benzinnel csurgatja tele a hengereket.
Az más kérdés hogy nem köpi be a gyertyát és nem rohad be a karburátor sem, ez már újabb kérdést vet fel ill. cáfol meg.
Itt jegyzem meg hogy elképesztő hogy az a motor indul,sztem nincs még egy ilyen régi vas a világon...
- Amit még megfigyeltem némelyik öreg CB nél(nem a 750) amik szintén nehezen indulnak némi állás után, hogy jobb őket rúgva indítani ilyenkor, más az a lökés mint amit az önindító ad. Ha a CX-en lenne berúgókar, szerintem biztos könnyebben indulna.
folyt köv.
A Loctite tömítőpasztázás olyan mint az önkielégítés... Mindenki tagadja mégis mindenki csinálja.
- Pali
- Hozzászólások: 499
- Csatlakozott: 2009.12.01., kedd 17:51
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Cafe racer indítás fél év után:
-Tavalyi benya karbi nincs leengedve (utolsó leálláskor kijáratva).
-Zselés akksi egész télen töltés nélkül.
-Hidegindító spray a sportlégszűrőkre.
-Kulcs elfordít kicsi nyiki-nyiki pár durrogás (közben egy kis spray).
-Megy mind két henger.
-Szívató kicsit vissza, melegítés.
-Tavalyi benya karbi nincs leengedve (utolsó leálláskor kijáratva).
-Zselés akksi egész télen töltés nélkül.
-Hidegindító spray a sportlégszűrőkre.
-Kulcs elfordít kicsi nyiki-nyiki pár durrogás (közben egy kis spray).
-Megy mind két henger.
-Szívató kicsit vissza, melegítés.
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
17152 HozzászólásSzerző: moli
Én ezt kb. 1 hónappal ez előtt láttam.
Igazából nem is értem hogy lehet érdektelen, hisz minden motorost érint
Én ezt kb. 1 hónappal ez előtt láttam.
Igazából nem is értem hogy lehet érdektelen, hisz minden motorost érint
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
17157 HozzászólásSzerző: placix » 2
Üdv placix!
Ahogy azt Pesta írta, járó motor esetén az általad említett kukucskálás természetes velejárója a szeplősödés.
Igazából akkor lenne baj ha az ne esne meg(erős olajhiányra lehetne akkor gyanakodni).
Üdv placix!
Ahogy azt Pesta írta, járó motor esetén az általad említett kukucskálás természetes velejárója a szeplősödés.
Igazából akkor lenne baj ha az ne esne meg(erős olajhiányra lehetne akkor gyanakodni).
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
17169 HozzászólásSzerző: Pali
Profi a géped!
Össze raktad már teljesen?
Profi a géped!
Össze raktad már teljesen?
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- Pali
- Hozzászólások: 499
- Csatlakozott: 2009.12.01., kedd 17:51
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Forrestel már tavaly összeraktuk.
Ma vagy holnap indítom a Moli 650-esét is.
Majd írom a tapasztalatokat...
Ma vagy holnap indítom a Moli 650-esét is.
Majd írom a tapasztalatokat...
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Pali, köpj a tankba es tégy egy csipet homokot.
Az jót tesz, kipucolja a karbit.
Az jót tesz, kipucolja a karbit.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 370
- Csatlakozott: 2014.11.28., pén. 09:23
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Oszy!
A cukrot elfelejtetted. Az szép karamell bevonatot képez a henger falán.
A cukrot elfelejtetted. Az szép karamell bevonatot képez a henger falán.
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Ja tényleg , kompresszió javító!
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 18 vendég