CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: hengerfejpakolás

#6411

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2017.04.18., kedd 15:30

Moli!
Örömmel venném, ha megosztanád velünk ennek a sprének a nevét. (Azon kívül, hogy hengerfejtömítésbefújóspré... :D ).
Van ugyanis még pár jókaitéri tömítésem, ha mégis használhatók, adandó alkalommal elhasználnám őket.
Előre is köszönöm!
Üdv.
Pesta

talpastibi
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2014.05.06., kedd 22:40
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6412

Hozzászólás Szerző: talpastibi » 2017.04.18., kedd 19:57

sziasztok
A télen nekem is a moli rakta össze azzal az "izével". Már több száz kilométert megtettem azóta a motorral, és most igazán megküldtem a mocit (teljes terhelés hegyre fel) csak sokat kellett villogtatni, hogy félre előlem de sem könnyezés sem izzadás, és megy mint állat. Köszi moli.Ja ennek az izének a beszerzése nem egyszerű de nem lehetetlen. :P

Avatar
placix
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2014.07.07., hétf. 22:26
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6413

Hozzászólás Szerző: placix » 2017.04.18., kedd 20:53

Köszi Moli!

Igen, az én hengerfej beépítés előtt álló tömítésem (kivéve a henger furatot záró fém karikát) viaszos tapintású.

Állítólag van ún. "Önvulkanizáló" hengerfejtömítés is. Én a hengerjeket komoly kínok árán és nagy erők ellenében tudtam csak "letépni. Nehéz volt úgy leszedni, hogy ne sérüljön meg semmi. Lehet, hogy az is ilyen volt.

Egyébként találtam egy olyat, hogy LOCTITE 5923. Ez kis, 117ml-es dobozban lévő, ecsetes-kupakos, tehát ecstelhető folyékony tömítőanyag- A conrad.hu -n láttam (3790,. Ft)
A LOCTITE szerint csak 204 C fokig jó,de a Conrad szerint 250-et bír. Gondolom a 204 fok hőfokállóság is a hengerfejnél elég kell, hogy legyen...
placix

Janki
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2013.03.01., pén. 20:12
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6414

Hozzászólás Szerző: Janki » 2017.04.18., kedd 22:56

Folytatás hideginditással kapcsolatban. Másnap reggel nem indult. De sokáig nem tekerte mert az akksi feladta, meg is döglött, csak utolsó szuszként lőtt egyet a hajnali csendben. Utána már hiába töltöttem nem sokáig tartotta a szuflát,igy kb.4évesen kilehelte a lekét, rendeltem egy új akksit. VISZONT! A CX-et nagyon nem könnyű egyedül, sík terepen betolni, de gondoltam megpróbálom. Első pöffenésre sikerült! Na most akkor mi van?
Azóta bennt az uj akksi, és indul, de nem ugy ahogy régen, hanem minden hideg inditáskor kb. 5mp-es nyiknyiknyik nyik, és azonnal mindkét henger jár. Egyenlőre ez most megteszi, hiszen alig ment a motor 50-60km-t, és jól megy nincs vele semmi gond.
Vagyis de.
A másik téma ama bizonyos hengerfej tömítés. Csak hogy tiszta legyen a kép leirom hogy volt(Oszy!)
Lehúztam a csavarokat 50Nm el, de a hitelesített nyomatékkulcsom csak 50 ig van kalibrálva.Túltekerni lehet,ott már nincs skála, ezt beállítva kb. 60 ra húztem meg. Miután feltöltöttem vízzel, és előkészitettem az inditásra, észrevettem hogy gyöngyözik a viz a tömitésnél. Na bazmeg gondoltam, majd ráhúzok. Elinditottam(nagynehezen ugye),pár precig járt, majd Fateromtól kértem egy nagyobb kulcsot, és lehúztam 75Nm re. Itt jegyzem meg hogy a 60Nm-n is kipróbáltam és annyi volt. Azóta mentem amotorral, és később még ráhúztam 80-ra.
Azt nem mondom hogy folyik de sajnos még mindig láthatóan nedves a tömítés éle, és kb. 20 km után egy cseppnyi gyöngyözik.
Úgy döntöttem, nem húzok már rá, annak ellenére hogy Oszinak bevált, lehet hogy a menet kibirja de a következő szétszedésnél már nem biztos. Gyerekek, 80Nm nagyon sok, nem szabadna szivárognia 50Nm-nél sem!
A hengerfejek síkolva lettek, és a blokkot is megsikoltattam, gyöngyösön az omegánál, (20000,-) pont azért hogy megelőzzem az ilyen problémákat. Őszintén szólva megfordult a fejemben hogy összerakáskor megkenjem a tömítést, de azt tapasztaltam hogy valamivel be van itatva, nem ragaccsal, de biztos hogy nem volt száraz,ésa síkok miatt gondoltam jó lesz.
Azért is fontos ez a tömítés téma, mert más Hondáknál(sornégy ill. sorkettő) is van probléma,igaz nem víz. Ott olajszivárgás van, még a gyári bontatlan motoroknál is. Viszont Ugyanolyan tipusú tömítésszetteknél is találkoztam olyannal amiben a hengerfejtömítés külön lecsomagolva, bevonva volt valamilyen fényes ragaccsal. Ekkor ötlött belém hogy olvastam, hallottam itt-ott hogy hőálló festékkel, vagy tömítőspray-vel fújják meg a tömítést. Bevallom öszintén hogy a hőálló sprayt egyszer kipróbáltam egy sornégyes 400-ason, és semmi gond vele. A vékonyan pasztázást is próbáltam CB-k en de az nem igazán vált be. Itt azért megjegyzem hogy nem kétujjas telibekenésről van szó,hanem csak hártyavékony bevonatról, igen egyetértek Forrest-el hogy vigyázni kell a pasztával mert eltömítheti az olajcsatornát, bár a hengerfej már a kis fúvóka után van, tehát már nagy bajt nem csinálhat. Az ilyen helyekre egyébként is olyat használtam ami nem szilikon tömítő hanem nyomásra köt, és a kinyomott maradék eltűnik. A számát nem tudom fejből de majd pótlom. Tudod Forest az az Atiféle, ami olyan mint a szamócalekvár. :)
A másik amiről olvastam a Hylomar, ami van tubusban többfajta, és ami érdekesebb spray kiszerelésben is. Moli az van Neked is?
Korábban nézegettem már a neten, de a Hylomar honlapján nem szerepel a spray,viszont az ebayen lehet kapni, lehet hogy most aktuális lenne bevásárolnom belőle.
Nekem mit javasoltok mit tegyek? Én ezekre a lehetőségekre jutottam:
1. Veszek gyári tömítést és összerakom azzal
2.Veszek ugyanolyat mint ami benne van (Forrestnek bevált)és lefújom Hylomarral
3.Itthoni maszek tömítés + Hylomar
4. Letörölgetem a cseppeket (mondjuk nem azért vertem rá 2kilót a motorra)
5.Tudom Oszi,de már nem akarok jobban ráhúzni.. :D
A Loctite tömítőpasztázás olyan mint az önkielégítés... Mindenki tagadja mégis mindenki csinálja.

Avatar
Arthur
Hozzászólások: 371
Csatlakozott: 2014.04.10., csüt. 21:37
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker.
Kapcsolat:

Re: hengerfej tömítés

#6415

Hozzászólás Szerző: Arthur » 2017.04.18., kedd 22:59

Sziszkó mindenki!

Mint tavaly írtam nekem mindkét hengerfejemet a gyári adat többszörösével kellett lehúzni, és így sérült a tömítésem. Elvittem gépműhelybe, és mindkét hüvely kiállt az öntvényből. az egyik 12, a másik 18 századot.
Besíkoltattam, majd összeraktam a Csenteri féle tömítéssel (Bp Rákospalotai körvasút sor 3) lehúztam a gyári adatokkal, és egy leheletnyi LZS-2-n kívül semmit nem raktam rá. Azóta is tökéletesen végzi a dolgát, kb 8 ezer km van benne összerakás óta. és pöpec. :D
"Az elv olyan, mint a fing. Tartja az ember ameddig csak tudja!"

Janki
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2013.03.01., pén. 20:12
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6416

Hozzászólás Szerző: Janki » 2017.04.18., kedd 23:10

Amúgy megkövetem Forrestet, mert neki tényleg bevált a tömítés, nekem nem tudom miért nem. Lehet hogy valamit nem jól csináltam, de közben eszembe jutott hogy kb. fél éve megvan a tömítésszett, igaz nem volt bontva de lehet hogy kiszáradt?
A tábortüzes sztorit vállalom, csak sajnos nem Parádon, mert sajnos nem tudok menni... :(
A Loctite tömítőpasztázás olyan mint az önkielégítés... Mindenki tagadja mégis mindenki csinálja.

Janki
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2013.03.01., pén. 20:12
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6417

Hozzászólás Szerző: Janki » 2017.04.18., kedd 23:15

Igen Arthur,emlékszel amikor erről beszéltünk, azért síkoltattam meg én is a blokkot. Lehet hogy a Csenteri félét kellene megpróbálnom?
A Loctite tömítőpasztázás olyan mint az önkielégítés... Mindenki tagadja mégis mindenki csinálja.

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6418

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2017.04.19., szer. 08:54

A szezon immarom elkezdodott! A siszezon :(
IMG_20170419_084909.jpg

ScheibliGL400
Hozzászólások: 190
Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 14:46
Kapcsolat:

hidegindítás

#6419

Hozzászólás Szerző: ScheibliGL400 » 2017.04.19., szer. 09:13

Szevasz Janki!
Saját tapasztalatomat fogom leírni. A többiek biztosan emlékeznek rá, hogy én is kínlódtam az indítással. Nekem is mikor nem indult, tolásra azonnal röffent. Két szezonnyi kínlódás után megadta magát a főtengely végén lévő tekercs. Ez újra lett tekercselve, így elmúlt az indítási gondom. Most is második próbálkozásra indult több havi állás után. Amit még tudok tanácsolni (bár most cseréltél aksit), hogy az akkumulátornak minél nagyobb legyen a hidegindító kapacitása. Semegi Janinak korábban, egy hozzászólásomban leírtam az akkumulátor típusát, és számát.
Sok sikert!
SF

ScheibliGL400
Hozzászólások: 190
Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 14:46
Kapcsolat:

fék

#6420

Hozzászólás Szerző: ScheibliGL400 » 2017.04.19., szer. 09:26

Hali mindenki!
Szeretnék kérni egy kis segítséget. A következő képen jártam. Az első fékemet nagyon lajtosnak tartottam. A fékolaj cserével kezdtem.Légtelenítés után még mindig nem volt tökéletes. Azt vettem észre, hogy valahonnan levegő jut a rendszerbe. Nincs sehol sem olaj ami árulkodó lenne.
Kérdezném, hogy így látatlanba szerintetek hol kerül levegő bele, illetve a főfék munkahangere, és féknyereg javító készletet honnan tudok beszerezni?
Válaszokat előre is köszönöm!
SF

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 39 vendég