CX/GL Te és Motorod
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Nekem is mindket (volt) CX-emen egytarcsas fek volt (USA verza) es nem volt vele semmi gond.
Utogetni (gumikalapaccsal finoman) a fofekhengert, csovet, kormanyt tekergetni pumpalas kozben... aztan egyszercsak jo lesz az. Ja! Erdemes eloszor a fofekhengert lelegteleniteni.
Utogetni (gumikalapaccsal finoman) a fofekhengert, csovet, kormanyt tekergetni pumpalas kozben... aztan egyszercsak jo lesz az. Ja! Erdemes eloszor a fofekhengert lelegteleniteni.
-
- Hozzászólások: 70
- Csatlakozott: 2013.03.01., pén. 20:12
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Update: Indul a motor rendesen ahogy kell. Nem csináltam vele semmit, de indul ahogy régen szokott Meglátjuk pár nap, vagy hét állás után is így lesz e. a hengerfej továbbra is nedvedzik.
Más: A csenteri azt mondta telefonon, hogy kell neki minta a tömítéshez! Pedig igazán lehetne neki egy, azok után hogy mennyi cx tömítést csinált. Ha valakinek esetleg lenne egy mintadarab, akár használt is azt kölcsönkérném, addig.
Köszi
Más: A csenteri azt mondta telefonon, hogy kell neki minta a tömítéshez! Pedig igazán lehetne neki egy, azok után hogy mennyi cx tömítést csinált. Ha valakinek esetleg lenne egy mintadarab, akár használt is azt kölcsönkérném, addig.
Köszi
A Loctite tömítőpasztázás olyan mint az önkielégítés... Mindenki tagadja mégis mindenki csinálja.
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Mikor jössz érte?
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 370
- Csatlakozott: 2014.11.28., pén. 09:23
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Nekem is van egy. Akár öribe is oda tudom adni.
Tényleg lehetne egy minta a tömítésesnek ha már ilyen sokat csinált!
De lehet, hogy olyasvalakitől kellene mintát kérnünk aki nagyon-nagyon-nagyon sok motort szerelt.
Neki is lehetne egy minta tartalékba.
Tényleg lehetne egy minta a tömítésesnek ha már ilyen sokat csinált!
De lehet, hogy olyasvalakitől kellene mintát kérnünk aki nagyon-nagyon-nagyon sok motort szerelt.
Neki is lehetne egy minta tartalékba.
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Ott a pont Pityu
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 471
- Csatlakozott: 2010.09.13., hétf. 18:37
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Janki nekem van 1 vadi új után gyártott!! Érdekel?? Elvigyem Parádra?Janki írta:Update: Indul a motor rendesen ahogy kell. Nem csináltam vele semmit, de indul ahogy régen szokott Meglátjuk pár nap, vagy hét állás után is így lesz e. a hengerfej továbbra is nedvedzik.
Más: A csenteri azt mondta telefonon, hogy kell neki minta a tömítéshez! Pedig igazán lehetne neki egy, azok után hogy mennyi cx tömítést csinált. Ha valakinek esetleg lenne egy mintadarab, akár használt is azt kölcsönkérném, addig.
Köszi
Ha valami nem tetszik csinálj úgy mint a kutya!! Amit nem tud elásni, megenni, megdugni azt lepisili és tovább megy!!
-
- Hozzászólások: 190
- Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 14:46
- Kapcsolat:
fék
Mindenki figyelmébe ajánlom!
Az első fékemmel küzdöttem (mint ahogy már leírtam). Forreszt tanácsára megkocogtattam gumikalapáccsal, és lás csodát mükszik
Köszönöm még egyszer a tanácsokat, és a segítséget
SF
Az első fékemmel küzdöttem (mint ahogy már leírtam). Forreszt tanácsára megkocogtattam gumikalapáccsal, és lás csodát mükszik
Köszönöm még egyszer a tanácsokat, és a segítséget
SF
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
17317 ScheibliGL400 »
Örülök!
A Gumikalapács csodákra képes.
Emlékszem 1x a Váradi F. is gumikalapáccsal ütögette az önindítóját Erdélyben indulás lőtt :- )
Akkor a BMW K1100RS -sal volt.
Talán még Pesta is velünk volt akkor?
Örülök!
A Gumikalapács csodákra képes.
Emlékszem 1x a Váradi F. is gumikalapáccsal ütögette az önindítóját Erdélyben indulás lőtt :- )
Akkor a BMW K1100RS -sal volt.
Talán még Pesta is velünk volt akkor?
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: fékjavítás
Feri!
Örülök, hogy megoldódott a fék-problémád. Azonban annak is oka van, hogy beszorult. Ha a fékdugattyúk elkoszolódnak, akkor érdemes őket kitolni (annyira, hogy tisztíthatóak legyenek, teljesen kitolni nem szabad).
Én a kendermadzagot használom a tisztításra: körbevetek a dugattyún egy jó félméteres szálat, és addig síkálom körbe-körbe, amíg fényes nem lesz.
Jó esetben pár perces munka, rosszabb esetben órákig eltarthat...
Örülök, hogy megoldódott a fék-problémád. Azonban annak is oka van, hogy beszorult. Ha a fékdugattyúk elkoszolódnak, akkor érdemes őket kitolni (annyira, hogy tisztíthatóak legyenek, teljesen kitolni nem szabad).
Én a kendermadzagot használom a tisztításra: körbevetek a dugattyún egy jó félméteres szálat, és addig síkálom körbe-körbe, amíg fényes nem lesz.
Jó esetben pár perces munka, rosszabb esetben órákig eltarthat...
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Hengerfej-probléma...
Sziasztok!
Kezdem a tünetekkel:
- egyhengeres indulás, akár hidegen, akár melegen
- a „végére” kifejezetten hosszú köszörüléssel, bizonytalan indulás hidegen és melegen egyaránt (ekkor már jobbnak láttam nem leállítani a motort, mert nem biztos, hogy újra beindult volna…)
- a nehéz indulás kipufogóba-robbanással párosult
- terhelés hatására egyre magasabbra kúszott a hőmérő mutatója, de szerencsére nem tért ki a piros zónába
- erőhiányt nem észleltem (bár a végén már nem is mertem hajtani a motort…)
Hazaérkezésem után kicsavartam a gyertyákat, és a papírtörlős teszt a jobb oldalon hűtőfolyadékra pozitív eredményt adott… (Meg kell jegyezzem, hogy a kis forgalmú 3-ason való 80-90-es poroszkálásnak is megvan a maga romantikája – pláne, ha nem kellene aggódni amiatt, hogy megfő-e a motor, vagy sem…)
Szóval a jobb oldali henger a gyertya helyén kiprüszkölt néhány cseppnyi/foltnyi hűtőfolyadékot, így nem maradt más hátra, mint nekiállni leszedni a hengerfejet arról az oldalról. (Az a tény, hogy az elvileg hibátlan bal oldali hengerrel nem indult be könnyen a motor azzal az egy hengerrel, arra enged következtetni, hogy ott meg a karburátorral lesz valami…)
Addig jutottam estére, hogy a hengerfej le lett véve, és igazából semmi nem látszik a kivett hengerfej-tömítésen, sem a henger hüvelyezésén. Ellenben a henger belső fala nem valami szép, úgy tűnik, hogy sokat állt a motor úgy, hogy a hengerben a hűtőfolyadék állt.
Képek itt:
https://drive.google.com/open?id=0B2yVj ... Gxld3R3ajQ
Két kérdésem vala hozzátok:
1. A sérült hengerfal szerintetek nem fogja megenni a dugattyúgyűrűket?
2. Szerintetek normális dolog az, hogy a hengerfej-csavarok zsákfurataiban áll az olaj? (Aggaszt, hogy ezek a sűrűmenetes csavarok elég jól zárnak, és oda „beszorul” az olaj, ami aztán kicsit máshogy tágul, mint az öntvény…
Moli!
A közelmúltbeli hengerfej-tömítés témát nem gondoltam, hogy ilyen hamar aktuálissá válik számomra… Az a helyzet, hogy kb. 3 éve jóhiszeműen „bevásároltam” a Jókai téren készített tömítésekből amiről azóta elsőkézből sem éppen dicsérő véleményeket hallottam. Mivel utálok pocsékolni, szeretném abból a készletből megoldani a tömítéscserét, vagyis a biztonság kedvéért össze kellene spréznem/kencéznem az új tömítést.
Kérdés:
- tudsz-e idehaza is elérhető anyagot, amit használhatnék erre a célra? (Van itthon valami ezeréves barna kence, olyan állagú, mint a sűrű méz, amit anno még az ETZ tömítések „megerősítéséhez” használtam. Annyit tudok róla, hogy k. büdös… Tudsz erről vmit?)
- ha csak a nálad fellelhető anyag használható, miként tudjuk megoldani a dolgot? (feltéve, hogy tudsz segíteni)
Mindenféle hozzászólást, javaslatot szívesen várok. (A dolog „sürgősségét” 2 tényező adja: egyrészt ezen a CX-emen van rendszám, jó lenne, ha menetkész lenne. Másrészt pedig be van jelentve 16.-ára műszaki vizsgára, addigra rendbe kellene tenni, hogy újra használható legyen…)
Kezdem a tünetekkel:
- egyhengeres indulás, akár hidegen, akár melegen
- a „végére” kifejezetten hosszú köszörüléssel, bizonytalan indulás hidegen és melegen egyaránt (ekkor már jobbnak láttam nem leállítani a motort, mert nem biztos, hogy újra beindult volna…)
- a nehéz indulás kipufogóba-robbanással párosult
- terhelés hatására egyre magasabbra kúszott a hőmérő mutatója, de szerencsére nem tért ki a piros zónába
- erőhiányt nem észleltem (bár a végén már nem is mertem hajtani a motort…)
Hazaérkezésem után kicsavartam a gyertyákat, és a papírtörlős teszt a jobb oldalon hűtőfolyadékra pozitív eredményt adott… (Meg kell jegyezzem, hogy a kis forgalmú 3-ason való 80-90-es poroszkálásnak is megvan a maga romantikája – pláne, ha nem kellene aggódni amiatt, hogy megfő-e a motor, vagy sem…)
Szóval a jobb oldali henger a gyertya helyén kiprüszkölt néhány cseppnyi/foltnyi hűtőfolyadékot, így nem maradt más hátra, mint nekiállni leszedni a hengerfejet arról az oldalról. (Az a tény, hogy az elvileg hibátlan bal oldali hengerrel nem indult be könnyen a motor azzal az egy hengerrel, arra enged következtetni, hogy ott meg a karburátorral lesz valami…)
Addig jutottam estére, hogy a hengerfej le lett véve, és igazából semmi nem látszik a kivett hengerfej-tömítésen, sem a henger hüvelyezésén. Ellenben a henger belső fala nem valami szép, úgy tűnik, hogy sokat állt a motor úgy, hogy a hengerben a hűtőfolyadék állt.
Képek itt:
https://drive.google.com/open?id=0B2yVj ... Gxld3R3ajQ
Két kérdésem vala hozzátok:
1. A sérült hengerfal szerintetek nem fogja megenni a dugattyúgyűrűket?
2. Szerintetek normális dolog az, hogy a hengerfej-csavarok zsákfurataiban áll az olaj? (Aggaszt, hogy ezek a sűrűmenetes csavarok elég jól zárnak, és oda „beszorul” az olaj, ami aztán kicsit máshogy tágul, mint az öntvény…
Moli!
A közelmúltbeli hengerfej-tömítés témát nem gondoltam, hogy ilyen hamar aktuálissá válik számomra… Az a helyzet, hogy kb. 3 éve jóhiszeműen „bevásároltam” a Jókai téren készített tömítésekből amiről azóta elsőkézből sem éppen dicsérő véleményeket hallottam. Mivel utálok pocsékolni, szeretném abból a készletből megoldani a tömítéscserét, vagyis a biztonság kedvéért össze kellene spréznem/kencéznem az új tömítést.
Kérdés:
- tudsz-e idehaza is elérhető anyagot, amit használhatnék erre a célra? (Van itthon valami ezeréves barna kence, olyan állagú, mint a sűrű méz, amit anno még az ETZ tömítések „megerősítéséhez” használtam. Annyit tudok róla, hogy k. büdös… Tudsz erről vmit?)
- ha csak a nálad fellelhető anyag használható, miként tudjuk megoldani a dolgot? (feltéve, hogy tudsz segíteni)
Mindenféle hozzászólást, javaslatot szívesen várok. (A dolog „sürgősségét” 2 tényező adja: egyrészt ezen a CX-emen van rendszám, jó lenne, ha menetkész lenne. Másrészt pedig be van jelentve 16.-ára műszaki vizsgára, addigra rendbe kellene tenni, hogy újra használható legyen…)
Üdv.
Pesta
Pesta
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 45 vendég