CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6441

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2017.04.20., csüt. 22:37

Nekem is mindket (volt) CX-emen egytarcsas fek volt (USA verza) es nem volt vele semmi gond.

Utogetni (gumikalapaccsal finoman) a fofekhengert, csovet, kormanyt tekergetni pumpalas kozben... aztan egyszercsak jo lesz az. Ja! Erdemes eloszor a fofekhengert lelegteleniteni.

Janki
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2013.03.01., pén. 20:12
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6442

Hozzászólás Szerző: Janki » 2017.04.24., hétf. 22:16

Update: Indul a motor rendesen ahogy kell. Nem csináltam vele semmit, de indul ahogy régen szokott Meglátjuk pár nap, vagy hét állás után is így lesz e. a hengerfej továbbra is nedvedzik.
Más: A csenteri azt mondta telefonon, hogy kell neki minta a tömítéshez! Pedig igazán lehetne neki egy, azok után hogy mennyi cx tömítést csinált. Ha valakinek esetleg lenne egy mintadarab, akár használt is azt kölcsönkérném, addig.
Köszi
A Loctite tömítőpasztázás olyan mint az önkielégítés... Mindenki tagadja mégis mindenki csinálja.

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6443

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2017.04.25., kedd 00:04

Mikor jössz érte?
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Zpityu
Hozzászólások: 370
Csatlakozott: 2014.11.28., pén. 09:23
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6444

Hozzászólás Szerző: Zpityu » 2017.04.25., kedd 07:34

Nekem is van egy. Akár öribe is oda tudom adni.
Tényleg lehetne egy minta a tömítésesnek ha már ilyen sokat csinált!
De lehet, hogy olyasvalakitől kellene mintát kérnünk aki nagyon-nagyon-nagyon sok motort szerelt.
Neki is lehetne egy minta tartalékba. :D

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6445

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2017.04.25., kedd 07:40

Ott a pont Pityu :lol:
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

maclas
Hozzászólások: 471
Csatlakozott: 2010.09.13., hétf. 18:37
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6446

Hozzászólás Szerző: maclas » 2017.04.25., kedd 09:33

Janki írta:Update: Indul a motor rendesen ahogy kell. Nem csináltam vele semmit, de indul ahogy régen szokott Meglátjuk pár nap, vagy hét állás után is így lesz e. a hengerfej továbbra is nedvedzik.
Más: A csenteri azt mondta telefonon, hogy kell neki minta a tömítéshez! Pedig igazán lehetne neki egy, azok után hogy mennyi cx tömítést csinált. Ha valakinek esetleg lenne egy mintadarab, akár használt is azt kölcsönkérném, addig.
Köszi
Janki nekem van 1 vadi új után gyártott!! Érdekel?? Elvigyem Parádra?
Ha valami nem tetszik csinálj úgy mint a kutya!! Amit nem tud elásni, megenni, megdugni azt lepisili és tovább megy!!

ScheibliGL400
Hozzászólások: 190
Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 14:46
Kapcsolat:

fék

#6447

Hozzászólás Szerző: ScheibliGL400 » 2017.04.25., kedd 11:50

Mindenki figyelmébe ajánlom!
Az első fékemmel küzdöttem (mint ahogy már leírtam). Forreszt tanácsára megkocogtattam gumikalapáccsal, és lás csodát mükszik :lol:
Köszönöm még egyszer a tanácsokat, és a segítséget
SF

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6448

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2017.04.25., kedd 12:58

17317 ScheibliGL400 »

Örülök!
A Gumikalapács csodákra képes.
Emlékszem 1x a Váradi F. is gumikalapáccsal ütögette az önindítóját Erdélyben indulás lőtt :- )
Akkor a BMW K1100RS -sal volt.
Talán még Pesta is velünk volt akkor?
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: fékjavítás

#6449

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2017.04.25., kedd 17:49

Feri!

Örülök, hogy megoldódott a fék-problémád. Azonban annak is oka van, hogy beszorult. Ha a fékdugattyúk elkoszolódnak, akkor érdemes őket kitolni (annyira, hogy tisztíthatóak legyenek, teljesen kitolni nem szabad).

Én a kendermadzagot használom a tisztításra: körbevetek a dugattyún egy jó félméteres szálat, és addig síkálom körbe-körbe, amíg fényes nem lesz.
Jó esetben pár perces munka, rosszabb esetben órákig eltarthat... :shock:
Üdv.
Pesta

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Hengerfej-probléma...

#6450

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2017.05.06., szomb. 21:30

Sziasztok!

Kezdem a tünetekkel:
- egyhengeres indulás, akár hidegen, akár melegen
- a „végére” kifejezetten hosszú köszörüléssel, bizonytalan indulás hidegen és melegen egyaránt (ekkor már jobbnak láttam nem leállítani a motort, mert nem biztos, hogy újra beindult volna…)
- a nehéz indulás kipufogóba-robbanással párosult
- terhelés hatására egyre magasabbra kúszott a hőmérő mutatója, de szerencsére nem tért ki a piros zónába
- erőhiányt nem észleltem (bár a végén már nem is mertem hajtani a motort…)

Hazaérkezésem után kicsavartam a gyertyákat, és a papírtörlős teszt a jobb oldalon hűtőfolyadékra pozitív eredményt adott… (Meg kell jegyezzem, hogy a kis forgalmú 3-ason való 80-90-es poroszkálásnak is megvan a maga romantikája – pláne, ha nem kellene aggódni amiatt, hogy megfő-e a motor, vagy sem…)
Szóval a jobb oldali henger a gyertya helyén kiprüszkölt néhány cseppnyi/foltnyi hűtőfolyadékot, így nem maradt más hátra, mint nekiállni leszedni a hengerfejet arról az oldalról. (Az a tény, hogy az elvileg hibátlan bal oldali hengerrel nem indult be könnyen a motor azzal az egy hengerrel, arra enged következtetni, hogy ott meg a karburátorral lesz valami…)

Addig jutottam estére, hogy a hengerfej le lett véve, és igazából semmi nem látszik a kivett hengerfej-tömítésen, sem a henger hüvelyezésén. Ellenben a henger belső fala nem valami szép, úgy tűnik, hogy sokat állt a motor úgy, hogy a hengerben a hűtőfolyadék állt.

Képek itt:
https://drive.google.com/open?id=0B2yVj ... Gxld3R3ajQ

Két kérdésem vala hozzátok:
1. A sérült hengerfal szerintetek nem fogja megenni a dugattyúgyűrűket?
2. Szerintetek normális dolog az, hogy a hengerfej-csavarok zsákfurataiban áll az olaj? (Aggaszt, hogy ezek a sűrűmenetes csavarok elég jól zárnak, és oda „beszorul” az olaj, ami aztán kicsit máshogy tágul, mint az öntvény…

Moli!
A közelmúltbeli hengerfej-tömítés témát nem gondoltam, hogy ilyen hamar aktuálissá válik számomra… Az a helyzet, hogy kb. 3 éve jóhiszeműen „bevásároltam” a Jókai téren készített tömítésekből amiről azóta elsőkézből sem éppen dicsérő véleményeket hallottam. Mivel utálok pocsékolni, szeretném abból a készletből megoldani a tömítéscserét, vagyis a biztonság kedvéért össze kellene spréznem/kencéznem az új tömítést.

Kérdés:
- tudsz-e idehaza is elérhető anyagot, amit használhatnék erre a célra? (Van itthon valami ezeréves barna kence, olyan állagú, mint a sűrű méz, amit anno még az ETZ tömítések „megerősítéséhez” használtam. Annyit tudok róla, hogy k. büdös… :-D Tudsz erről vmit?)
- ha csak a nálad fellelhető anyag használható, miként tudjuk megoldani a dolgot? (feltéve, hogy tudsz segíteni)

Mindenféle hozzászólást, javaslatot szívesen várok. (A dolog „sürgősségét” 2 tényező adja: egyrészt ezen a CX-emen van rendszám, jó lenne, ha menetkész lenne. Másrészt pedig be van jelentve 16.-ára műszaki vizsgára, addigra rendbe kellene tenni, hogy újra használható legyen…)
Üdv.
Pesta

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 34 vendég