Alkatrész
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Forrest!
nem tudom hogy emlékszel-e még a szombaton történtekre (bocsánat ha esetleg még a feltételezés is sértő lenne ) így hát gondoltam h ezt úton, írásban is megerősítem az elhangzottokat.
Szóval én is beneveznék arra az új fajta gyújtásara de nekem a 2 gyufásdoboz gyújtásom van, szóval nekem már van előgyújtás szabályzó.
Kérlek rendeld meg nekem és mond h mennyit utaljak?
nem tudom hogy emlékszel-e még a szombaton történtekre (bocsánat ha esetleg még a feltételezés is sértő lenne ) így hát gondoltam h ezt úton, írásban is megerősítem az elhangzottokat.
Szóval én is beneveznék arra az új fajta gyújtásara de nekem a 2 gyufásdoboz gyújtásom van, szóval nekem már van előgyújtás szabályzó.
Kérlek rendeld meg nekem és mond h mennyit utaljak?
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: #17286
Hát jó, kíváncsian várom.
Amit mond Moli, krómozottat.
Ha nem lehetne kapni szűrőt nem is lenne kérdés.....de lehet.
Amit mond Moli, krómozottat.
Ha nem lehetne kapni szűrőt nem is lenne kérdés.....de lehet.
Arthur írta:A mann filter csak egy elkapott típus volt, hogy tudjak vmit mondani Oszynak.
De van választék a helyettesíthető típusokból.
http://www.oilfilter-crossreference.com ... er/W811/80
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Én sem emlékszem a szombati nap második felére.
így ha bármit tettem vagy mondtam volna az nem én, hanem a másik énem tette.
így ha bármit tettem vagy mondtam volna az nem én, hanem a másik énem tette.
fgyozo írta:Forrest!
nem tudom hogy emlékszel-e még a szombaton történtekre (bocsánat ha esetleg még a feltételezés is sértő lenne ) így hát gondoltam h ezt úton, írásban is megerősítem az elhangzottokat.
Szóval én is beneveznék arra az új fajta gyújtásara de nekem a 2 gyufásdoboz gyújtásom van, szóval nekem már van előgyújtás szabályzó.
Kérlek rendeld meg nekem és mond h mennyit utaljak?
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: gyújtáselektronika Győzőnek
Győző!
Neked a többiek által használt gyújtáselektronikára nincs szükséged. (Már amennyiben az egy CDI gyújtás.)
Egyrészt: a 650-esekben kivétel nélkül tranzisztoros gyújtás ("gyufásdoboz") van, ami teljesen máshogy működik, mint az 500-asokban levő CDI gyújtás.
Még a gyújtótekercsek is mások... (CDI-re kötve egy tranzisztoros gyújtáshoz méretezett gyújtótekercset nem sok jövőt jósolok neki...)
Másrészt: a tranzisztoros gyújtások közül nagyon kevés ment még tönkre...
Az első sorban tett lakonikus hangvételű kijelentésemet remélem, hogy a fenti magyarázat után már nem érted félre.
Neked a többiek által használt gyújtáselektronikára nincs szükséged. (Már amennyiben az egy CDI gyújtás.)
Egyrészt: a 650-esekben kivétel nélkül tranzisztoros gyújtás ("gyufásdoboz") van, ami teljesen máshogy működik, mint az 500-asokban levő CDI gyújtás.
Még a gyújtótekercsek is mások... (CDI-re kötve egy tranzisztoros gyújtáshoz méretezett gyújtótekercset nem sok jövőt jósolok neki...)
Másrészt: a tranzisztoros gyújtások közül nagyon kevés ment még tönkre...
Az első sorban tett lakonikus hangvételű kijelentésemet remélem, hogy a fenti magyarázat után már nem érted félre.
Üdv.
Pesta
Pesta
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Pesta,
Gyözőnek TCI kell és ő arról beszel.
Nem az hogy tonkremegy, hanem ennyi év utan, es egy elavult felvezető technológiáról lévén szó, azok a tranzisztorok mar "zajosak". Mar nem az a karakterisztikájuk mint volt. Egy új TCI biztisan jobb szikrát produkál.
Mivel darabja valahol 10€ körül mozog, egy próbát meger
De érdekesség, h erre is mind azt találom h cdi:
http://m.ebay.com/itm/232218651430
Gyözőnek TCI kell és ő arról beszel.
Nem az hogy tonkremegy, hanem ennyi év utan, es egy elavult felvezető technológiáról lévén szó, azok a tranzisztorok mar "zajosak". Mar nem az a karakterisztikájuk mint volt. Egy új TCI biztisan jobb szikrát produkál.
Mivel darabja valahol 10€ körül mozog, egy próbát meger
De érdekesség, h erre is mind azt találom h cdi:
http://m.ebay.com/itm/232218651430
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Gyöző,
Mielőtt bármit is veszel, mérd meg a gyújtó trafó primer ellenállást.
Mivel ilyennel még nem volt dolgom.
Lehetseges, hogy az új CDI vagy barmi legyen, más trafó kell majd, az ami az 500-ason.
Mielőtt bármit is veszel, mérd meg a gyújtó trafó primer ellenállást.
Mivel ilyennel még nem volt dolgom.
Lehetseges, hogy az új CDI vagy barmi legyen, más trafó kell majd, az ami az 500-ason.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
17305 Pesta »
Köszönöm az észrevételt.
Igen, az én trafómhoz 2 vezeték megy, míg korábban az 1 fekete dobozos gyújtáshoz 1 ment.
Valóban semmi gondom a gyújtásommal, legalább is nem érzem h gond lenne.
Arra számítok amit Oszy mondott és mutatott, hogy sokkal erősebb lesz a szikrám és a moci könnyebben indul majd.
Köszönöm az észrevételt.
Igen, az én trafómhoz 2 vezeték megy, míg korábban az 1 fekete dobozos gyújtáshoz 1 ment.
Valóban semmi gondom a gyújtásommal, legalább is nem érzem h gond lenne.
Arra számítok amit Oszy mondott és mutatott, hogy sokkal erősebb lesz a szikrám és a moci könnyebben indul majd.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
17309 Oszy »
Na és mit mérjek rajta?
Ellenállást - OK.
Na de milyen érték mit mond?
Mennyit kell h mérjek?
Milyen Ohm értéknél mit csináljak?
Milyen Ohm értéknél kell/ nem kell másik trafó?
Na és mit mérjek rajta?
Ellenállást - OK.
Na de milyen érték mit mond?
Mennyit kell h mérjek?
Milyen Ohm értéknél mit csináljak?
Milyen Ohm értéknél kell/ nem kell másik trafó?
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
fgyozo írta:17309 Oszy »
Na és mit mérjek rajta?
Ellenállást - OK. Igen
Na de milyen érték mit mond? 200 ohmos skálán.
Mennyit kell h mérjek? tobb mint valószínű majd 0 lesz.
Milyen Ohm értéknél mit csináljak? ird meg nekem
Milyen Ohm értéknél kell/ nem kell másik trafó?
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: TCI vs. CDI - sokadszor
Oszy!
Aki nyilvánvalóan TCI gyújtást kínál CDI-ként, az valószínűleg nem tudja, mi a különbség a kettő között.
A tranzisztor "zajosságára" vonatkozó okfejtésedet nem igazán értem, hiszen nem erősítőként használjuk, hanem kapcsolóelemként - vagy teljesen nyitva van, vagy teljesen zárva.
Természetesen senki kísérletező kedvét nem szeretném elvenni, sőt, az eredmények engem is érdekelnének, de hadd javasoljam, hogy legyen a motornál a gyári gyújtásvezérlő is arra az esetre, ha az új nem jönne be. (És még szerencsés az illető, ha nem a tekercseket lőtte el a nagyfeszültségű CDI.)
Még egy apróság: a CDI-nél a kondenzátorok kapacitásának változása (csökkenése) miatt valóban reális probléma az évtizedek után tapasztalható gyenge gyújtószikra (ami egyébként is a CDI esetében bár nagy intenzitású, de nagyon rövid idejű, összenergiája kisebb, mint a TCI-nek). Ezt a problémát azonban nem húzhatjuk rá egy az egyben a TCI gyújtásra, mert abban nincs ilyen kondenzátor!
A CDI másik problémája a jeladótekercsek és főleg a töltőtekercsek esetleges menetzárlata, ami megintcsak szikragyengülést/-kiesést okoz. Ugyanez a hatása a már Forrest által is kiemelt állandó mágnesek gyengülésének is.
Egy szó, mint száz: a jól működő TCI gyújtást (szerintem) kár babrálni, főleg nem úgy, hogy összekeverjük azt a CDI-vel. CDI-nél viszont van mihez nyúlni, elég bonyolult a rendszer, és mindez azért, hogy akku nélkül is használható legyen a motor - kösz, inkább veszek akkut párévente...
A CDI- ről TCI-re átépítést a fentiek alapján teljesen meg tudnám érteni.
Ha a meglevő gyújtással bármi probléma lenne, elsősorban a jeladóknál, ill. a gyújtótekercsek körül nézelődnék.
Aki nyilvánvalóan TCI gyújtást kínál CDI-ként, az valószínűleg nem tudja, mi a különbség a kettő között.
A tranzisztor "zajosságára" vonatkozó okfejtésedet nem igazán értem, hiszen nem erősítőként használjuk, hanem kapcsolóelemként - vagy teljesen nyitva van, vagy teljesen zárva.
Természetesen senki kísérletező kedvét nem szeretném elvenni, sőt, az eredmények engem is érdekelnének, de hadd javasoljam, hogy legyen a motornál a gyári gyújtásvezérlő is arra az esetre, ha az új nem jönne be. (És még szerencsés az illető, ha nem a tekercseket lőtte el a nagyfeszültségű CDI.)
Még egy apróság: a CDI-nél a kondenzátorok kapacitásának változása (csökkenése) miatt valóban reális probléma az évtizedek után tapasztalható gyenge gyújtószikra (ami egyébként is a CDI esetében bár nagy intenzitású, de nagyon rövid idejű, összenergiája kisebb, mint a TCI-nek). Ezt a problémát azonban nem húzhatjuk rá egy az egyben a TCI gyújtásra, mert abban nincs ilyen kondenzátor!
A CDI másik problémája a jeladótekercsek és főleg a töltőtekercsek esetleges menetzárlata, ami megintcsak szikragyengülést/-kiesést okoz. Ugyanez a hatása a már Forrest által is kiemelt állandó mágnesek gyengülésének is.
Egy szó, mint száz: a jól működő TCI gyújtást (szerintem) kár babrálni, főleg nem úgy, hogy összekeverjük azt a CDI-vel. CDI-nél viszont van mihez nyúlni, elég bonyolult a rendszer, és mindez azért, hogy akku nélkül is használható legyen a motor - kösz, inkább veszek akkut párévente...
A CDI- ről TCI-re átépítést a fentiek alapján teljesen meg tudnám érteni.
Ha a meglevő gyújtással bármi probléma lenne, elsősorban a jeladóknál, ill. a gyújtótekercsek körül nézelődnék.
Üdv.
Pesta
Pesta
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 35 vendég