CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
cxkopi
Hozzászólások: 203
Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
Tartózkodási hely: Hosszúpályi
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6451

Hozzászólás Szerző: cxkopi » 2017.05.07., vas. 17:55

2. Szerintetek normális dolog az, hogy a hengerfej-csavarok zsákfurataiban áll az olaj? (Aggaszt, hogy ezek a sűrűmenetes csavarok elég jól zárnak, és oda „beszorul” az olaj, ami aztán kicsit máshogy tágul, mint az öntvény…

Pesta!
A zsákfuratokba a szétszereléskor kerül olaj, hűtőfolyadék. Már láttam 1-2 blokkot, ami szépen megrepedt, mert nem takarították ki alaposan összeszerelés előtt.

Janki
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2013.03.01., pén. 20:12
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6452

Hozzászólás Szerző: Janki » 2017.05.07., vas. 22:29

Nagyon sajnálom, hogy nem jutottam le Parádra a hétvégén, tegnap keresztfiam ballagása volt. Ma reggel terveztük Faterral hogy lemegyünk, de a szakadó eső letörte a kedvünket...
Azért délután Cx-eztem, megy szépen, kb, fél óra alatt jelenik meg egy csepp fagyálló a hengerfej alatt.... :(
Pénteken adtam fel a mintatömítést a Csenterinek, de ha meglesz akkor sem tudom mikor lesz időm kicserélni, egyelőre marad.
Közben megjött a Hylomar spray is, amit ha lehet ki is próbálok. Fújtam egy próbát egy kartonlapra, várni kell 10 percet és utána is amolyan ragacsos marad. A rendelésről viszont van egy sztorim:
Az ebayről rendeltem meg Angliából,de egy hét után kaptam egy mailt hogy a Global Shipping Center lefoglalta a csomagomat, a pénzt pedig visszakapom!
Mi a fene?
Hosszas keresés után végül az amazon.de-n találtam meg spray formában, de Magyarba nem szállítanak! Így a haveromhoz küldettem Ausztriába és Ő hozta el nekem pénteken hazalátogatása alkalmával.
https://www.amazon.de/Hylomar-200ml-Aer ... B004WOBIS8
Hogy miért foglalták le nem tudom,talán az USA ból érkezett volna és a vámhivatal tette rá ragacsos kezét...
Pesta, sajnálom hogy így jártál, úgy tűnik hogy állásközben szivároghatott be a hűtőfolyadék, ha jól sejtem Győző is valahogy így járt...
Kérdésem hogy a hűtőt is teljesen le kell szerelni a hengerfej levételéhez?
Maclas, köszönöm a felajánlást, csak most láttam hogy írtál, Oszitól kaptam egy mintának való tömítést!
Köszi Oszika!
A Loctite tömítőpasztázás olyan mint az önkielégítés... Mindenki tagadja mégis mindenki csinálja.

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6453

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2017.05.08., hétf. 10:09

Janki!

A hűtőt szerintem le kell venni. Lehet, hogy anélkül is meg lehet csinálni a hengerfejtömítés cseréjét (nem próbáltam), de miután a hűtőfolyadékot le kell engedni, a leeresztőcsavarhoz pedig csak a hűtőkeret eltávolítása után (4 csavar) férsz hozzá, onnantól már csak 3 csavar, és 3 jól hozzáférhető csőcsatlakozás tartja benn a hűtőt. Szóval én levettem. Egyúttal megtiszítom a hűtőt, és ezennel megfogadom, hogy valami sár elleni „ellenzőt” fogok rá szerelni, mert a hűtőn még egy lamella sincs elgörbülve! (Viszont szép sáros lett a parádi táborba vezető felhajtón, szóval jön majd a „mosás”…)

Morfondíroztam rajta (utólag…), hogy talán egy hengerfej-utánhúzás még segített volna a gondomon, de annyira elborította az agyamat a kipermetezett hűtőfolyadék (nem mintha másra számítottam volna...), hogy rögtön nekiláttam a szétbontásnak…. Persze utólag könnyű okosnak lenni, és akkor eszembe se jutott, hogy a hengerfej-tömítés ránézésre teljesen hibátlan állapotú lesz…

Másnap Plero felhívott, és elmondta, hogy tudomása szerint az a baj a Jókai-téri tömítéssel, hogy a tűzkarika túl „magas” (vastag), és a megadott lehúzáskor sem lapul össze annyira, hogy a tömítés minden része jól tömítsen (értve ezalatt természetesen a tűzkarikán kívüli hűtőfolyadék-járatokat). Ez tipikusan az a helyzet, amit leírtok, hogy megy a motor, de kifelé könnyezik.
Ez persze egyből felveti azt a kérdést, hogy nem fog-e elvetemedni a hengerfej, ha mégis ilyen tömítéssel rakom össze… Az még nagyobb baj lenne!
Innentől persze adódik a kérdés, hogy van-e értelme a Jókai-teres tömítéssel bajlódni. Azazhogy segít-e ezen a problémán bármiféle kencefice használata?

Ilyet is találtam:
https://www.cmsnl.com/products/liquid-g ... g/#reviews

Az a helyzet, hogy egyre jobban bosszant, amikor hetekig kell egy motorral vacakolni, tehát szeretném elsőre jól megcsinálni a dolgot… Szakismeret hiányában azonban az itteni szakikra, meg a „netre” tudok hagyatkozni, így továbbra is árgus szemekkel lesem, hogy hátha vki megmondja a tutit… ;)
Üdv.
Pesta

Zpityu
Hozzászólások: 370
Csatlakozott: 2014.11.28., pén. 09:23
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6454

Hozzászólás Szerző: Zpityu » 2017.05.08., hétf. 15:10

Pesta!
Én is a Csenteri féle tömítést raktam be tavaly is és idén is. Teljesen jól működik és nem is veszettül drága. A Győzőében is ez van. Én mindenféle kence nélkül raktam fel. Ha most a Janki feladta neki a minta tömítést szerintem rendelj magadnak is belőle. Ha kell akkor elmegyek érte és buborékos borítékban feladom nektek. A tömítéseknél az is baj tud lenni, hogy elöregszik és akkor csaszheted az egészet mert túl merev lesz és nem igazodik be a helyére. (mivel írtad, hogy van régi tömítésed ezért kérdéses a minősége) A tűzkarikával kapcsolatban igaza lehet a Pleronak.
Ha tudok segíteni szóljatok.
Üdv Zpityu

ScheibliGL400
Hozzászólások: 190
Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 14:46
Kapcsolat:

fék

#6455

Hozzászólás Szerző: ScheibliGL400 » 2017.05.08., hétf. 21:32

Hali mindenkinek!
Folytatódott az első fékemmel kapcsolatos kálvária. Mint a múltkor már írtam az első fékem vacakolt. A kalapálás, és a légtelenítés segített (részben). Ezt hittem addig míg pénteken nem vittem el műszakira. Ott kiderült, hogy a fékem egy nagy rakás f.s. A lecke fel volt adva, mivel hétfőn, az-az ma lejárt a műszakija. Bementem a mátészalkai Hondába, hátha van valami megoldás. A műszaki állomáson főfék munkahengerre gyanakodtak,mivel elengedte az olajnyomást, ezért próbáltunk javítókészletet keresni hozzá. A javítókészlet kb. egy hét múlva lett volna meg. A boltos mondta, hogy tudna egy más megoldást. Van neki komplett munkahengere csak nincs rajta tükörtartó, azt külön meg kel venni, de az is van a Nyíregyházi üzletükben. Ami meglepett az az ára volt 7000 Ft. Így megvettem és a hétvégén ki is cseréltem. Ma ismét műszaki, és lás csodát siker.
Kíváncsi leszek meddig tart ez a munkahenger?
Még egy érdekesség. A külön vásárolt tükörtartó, és főfék-munkahenger összeházasítható!!
SF

moli
Hozzászólások: 314
Csatlakozott: 2009.11.13., pén. 19:52
Kapcsolat:

fék

#6456

Hozzászólás Szerző: moli » 2017.05.09., kedd 15:07

Szia Feri!
Alkalom adtán megkaphatnám a főhengeredet? Megcsinálnám. moli

ScheibliGL400
Hozzászólások: 190
Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 14:46
Kapcsolat:

fék

#6457

Hozzászólás Szerző: ScheibliGL400 » 2017.05.09., kedd 22:55

Szevasz Moli!
Rendben!
SF

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Hengerfej-mizéria

#6458

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2017.05.13., szomb. 15:28

Sziasztok!

Ma elszántam magam arra, hogy ha már lenn van a hengerfej, akkor becsiszoljam a szelepeket.
Mind a négyet kiszedtem, és bizony azzal kellett szembesülnöm, hogy a két szívószelep felülről hűtőfolyadékos. Éppígy hűtőfolyadékos volt a szívócsonk is.

Aztán benéztem a hengerfej szívótorkába, és olyat láttam, ami felettébb elkeserít...
A két szívócsatorna közötti gát olyan, mintha vízszintes síkban végig lenne repedve. Ugyanígy a velük szemközti oldal, vagyis a szívócsatornák külső oldala is. Szeretném azt hinni, hogy ez egyszerűen öntési hiba, de nem vagyok túlzottan optimista a kérdést illetően.

Majd teszek fel képeket a legutóbb is megadott linkre, bár azok nem adják olyan jól vissza a helyzetet. :(

Kérdésem: ismer-e valaki közületek olyan hengerfejes szakit, aki először megcsinálna egy jó nyomáspróbát, azután pedig - ha kell - meg tudja javítani a repedést?
Üdv.
Pesta

Avatar
Plero
Hozzászólások: 398
Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Kapcsolat:

Re: Hengerfej-mizéria

#6459

Hozzászólás Szerző: Plero » 2017.05.13., szomb. 17:24

By Plero

ScheibliGL400
Hozzászólások: 190
Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 14:46
Kapcsolat:

kapucnis pulóver

#6460

Hozzászólás Szerző: ScheibliGL400 » 2017.05.13., szomb. 20:54

Kedves motoros barátaim!
Érdekelne a véleményetek. Előszedve a motoros cuccaimat, észrevettem, hogy a fekete kapucnis felsőm rendesen ki van fakulva. Elkezdtem keresni hol tudok venni tisztességes áron. Ekkor felvetődött bennem a kérdés, nem kellene e közösen, a saját logónkkal csináltatni egyet.
Kérdésem az lenne, hogy másoknak szüksége lenne e ilyen kapucnis cipzáros fekete felsőre? Hogyan nézzen ki?
Valamint azoktól kérdezem akik a pólóinkat csináltatták (pl.Icu), hogy lehet e ott erről szó?
SF

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 50 vendég