CX/GL Te és Motorod
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: fékjavítás
Balu!
Egy ismerősöm (aki által anno megismertem a CX-et), úgy borult el a motorjával (amin aztán átment egy teherautó, ő szerencsére akkor már nem volt rajta), hogy elmondása szerint egyszerűen elvágódott, eltűnt előle az első kerék. Megjegyzem, egyenes úton történt mindez. Sose tudjuk meg, hogy valójában mi volt a baj, de elképzelhetőnek tartom, hogy egy hirtelen megszorult első fék volt a ludas.
Mindezt csak azért írtam le, hogy rávilágítsak, a fék nem játék!
Nem egy bonyolult dolog a CX-ek fékje, bár a hengerfejes esetem óta nem lennék meglepve, ha akadna még pár dolog, amit nem tudnék.
Szóval, ha már a fékhez hozzányúlsz, ne sajnáld rá azt a pár órát, mert a biztonságodról van szó!
Tehát:
- ha már lenn van a féknyereg, akkor a betéteket is ki kell venni!
- a dugattyúkat először kifelé(!) kell annyira (de nem teljesen!) kipumpálni, hogy a koszos részek teljesen hozzáférhetőek legyenek
- ha az egyik dugattyú nagyon "előzné" a másikat, akkor a mozgékonyabbat pl. egy kis asztalos szorítóval vissza kell tartani (összeszereléskor is jól jön ez a szerszám)
- mint a múltkor írtam, én spárgával tisztítom a dugattyúk palástját (körbehúzom a dugattyún, és addig húzgálom oda-vissza, amíg elégedett nem leszek a tisztasággal)
- fogkefe, féktiszító elengedhetetlen szerszámok a féknyereg teljes tisztításában
- ha rég cseréltél fékfolyadékot, akkor azt is cserélni kell (a fékfolyadékok alapból csaknem színtelenek, ha barnás, netán sötét vöröses-barna, akkor ne halogasd a cserét! - ezzel ráérsz az összeszerelés után is bajlódni, de akkor nem fogod tudni teljesen kiüríteni a régi folyadékot, mert a légtelenítő legfelülre kerül!)
- a fékbetéteket szintén a fogkefe-féktisztító kombóval javaslom tisztítani
- ha a betétek üvegesre koptak volna (ez "ragadós" féknél esélyes), akkor érdemes lehet őket sima felületre kifeszített csiszolóvásznon felérdesíteni
- a betétek visszaszerelése és az immár tiszta dugattyúk visszanyomása előtt én finoman megfújom a dugattyúk palástját szilikon-sprével (ezt a többiek legyenek szívesek cenzúrázni, ha hülyeség lenne, lszi!) - a betétek NE kapjanak belőle!
- a dugattyúkat visszatolom annyira, hogy a visszaszerelt fékbetétekkel is kényelmesen beférjen a féktárcsa a betétek közé
- a rögzítőcsavarokat csak érzéssel szabad meghúzni, mert nem túl nehéz megszakítani a meneteket!
- légtelenítés, ha volt fékfolyadék-csere
- óvatos próbák
Még valami: ha a fék behúzását-elengedését követően a munkahengerek (dugattyúk) nem mozdulnak visszafelé is, akkor ott baj van - ebben az esetben valószínűleg elő kell venni a fékfelújító készletet... (Elképesztő, hogy az a pár gumikarika mennyibe tud kerülni...)
Még egy apróság: a fék egy picit mindig súrlódni fog. Ez nem hiba, ennek ilyennek kell lennie - elég gáz lenne, ha fékezésre eleinte semmi nem történne, és csak aztán kezdene fogni a fék...
Egy ismerősöm (aki által anno megismertem a CX-et), úgy borult el a motorjával (amin aztán átment egy teherautó, ő szerencsére akkor már nem volt rajta), hogy elmondása szerint egyszerűen elvágódott, eltűnt előle az első kerék. Megjegyzem, egyenes úton történt mindez. Sose tudjuk meg, hogy valójában mi volt a baj, de elképzelhetőnek tartom, hogy egy hirtelen megszorult első fék volt a ludas.
Mindezt csak azért írtam le, hogy rávilágítsak, a fék nem játék!
Nem egy bonyolult dolog a CX-ek fékje, bár a hengerfejes esetem óta nem lennék meglepve, ha akadna még pár dolog, amit nem tudnék.
Szóval, ha már a fékhez hozzányúlsz, ne sajnáld rá azt a pár órát, mert a biztonságodról van szó!
Tehát:
- ha már lenn van a féknyereg, akkor a betéteket is ki kell venni!
- a dugattyúkat először kifelé(!) kell annyira (de nem teljesen!) kipumpálni, hogy a koszos részek teljesen hozzáférhetőek legyenek
- ha az egyik dugattyú nagyon "előzné" a másikat, akkor a mozgékonyabbat pl. egy kis asztalos szorítóval vissza kell tartani (összeszereléskor is jól jön ez a szerszám)
- mint a múltkor írtam, én spárgával tisztítom a dugattyúk palástját (körbehúzom a dugattyún, és addig húzgálom oda-vissza, amíg elégedett nem leszek a tisztasággal)
- fogkefe, féktiszító elengedhetetlen szerszámok a féknyereg teljes tisztításában
- ha rég cseréltél fékfolyadékot, akkor azt is cserélni kell (a fékfolyadékok alapból csaknem színtelenek, ha barnás, netán sötét vöröses-barna, akkor ne halogasd a cserét! - ezzel ráérsz az összeszerelés után is bajlódni, de akkor nem fogod tudni teljesen kiüríteni a régi folyadékot, mert a légtelenítő legfelülre kerül!)
- a fékbetéteket szintén a fogkefe-féktisztító kombóval javaslom tisztítani
- ha a betétek üvegesre koptak volna (ez "ragadós" féknél esélyes), akkor érdemes lehet őket sima felületre kifeszített csiszolóvásznon felérdesíteni
- a betétek visszaszerelése és az immár tiszta dugattyúk visszanyomása előtt én finoman megfújom a dugattyúk palástját szilikon-sprével (ezt a többiek legyenek szívesek cenzúrázni, ha hülyeség lenne, lszi!) - a betétek NE kapjanak belőle!
- a dugattyúkat visszatolom annyira, hogy a visszaszerelt fékbetétekkel is kényelmesen beférjen a féktárcsa a betétek közé
- a rögzítőcsavarokat csak érzéssel szabad meghúzni, mert nem túl nehéz megszakítani a meneteket!
- légtelenítés, ha volt fékfolyadék-csere
- óvatos próbák
Még valami: ha a fék behúzását-elengedését követően a munkahengerek (dugattyúk) nem mozdulnak visszafelé is, akkor ott baj van - ebben az esetben valószínűleg elő kell venni a fékfelújító készletet... (Elképesztő, hogy az a pár gumikarika mennyibe tud kerülni...)
Még egy apróság: a fék egy picit mindig súrlódni fog. Ez nem hiba, ennek ilyennek kell lennie - elég gáz lenne, ha fékezésre eleinte semmi nem történne, és csak aztán kezdene fogni a fék...
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Hűtőfolyadék
Urak!
Nemrégiben egy CX-es ismerősünk (aki sajnos nem aktív a fórumon) nekem szegezett egy kérdést, amire miután nem tudtam válaszolni, utánaolvastam.
Aztán lett is nagy zűrzavar a fejemben, mert őszintén szólva nem is tudtam, hogy annyi féle hűtőfolyadék van, amennyi...
Erről most itt nem írnék kisesszét (talán majd később, hátha tisztázódik bennem a dolog...), de feltenném azt a kérdést, hogy ki milyen hűtőfolyadékot használ, és van-e esetleg köztetek olyan, aki a szokásosnál gyakrabban szembesül hűtőrendszerhez köthető hibával - esetükben pláne érdekelne, hogy miféle hűtőfolyadékkal használják a motort.
Csak egy aprócska "utalás": a hűfőfolyadék besorolásánál annak a színe(!) is jelentőséggel bírhat!
Nemrégiben egy CX-es ismerősünk (aki sajnos nem aktív a fórumon) nekem szegezett egy kérdést, amire miután nem tudtam válaszolni, utánaolvastam.
Aztán lett is nagy zűrzavar a fejemben, mert őszintén szólva nem is tudtam, hogy annyi féle hűtőfolyadék van, amennyi...
Erről most itt nem írnék kisesszét (talán majd később, hátha tisztázódik bennem a dolog...), de feltenném azt a kérdést, hogy ki milyen hűtőfolyadékot használ, és van-e esetleg köztetek olyan, aki a szokásosnál gyakrabban szembesül hűtőrendszerhez köthető hibával - esetükben pláne érdekelne, hogy miféle hűtőfolyadékkal használják a motort.
Csak egy aprócska "utalás": a hűfőfolyadék besorolásánál annak a színe(!) is jelentőséggel bírhat!
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 190
- Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 14:46
- Kapcsolat:
fék,hűtőfolyadék
Balu
Mint a fórumon is olvashattad, én is most küzdöttem az első fékkel. Igaz nekem nem szorult,hanem nem fogott rendesen. Pestának igaza van, a fék nem játék. Nem tudom mások hogyan vannak vele, én 99% az első féket használom. Nekem megoldást a főfék munkahenger cseréje, és az olajcsere jelentett. Itt szeretném megjegyezni a légtelenítésre ügyelj. Nekem az a technika jött be, hogy a légtelenítőcsavarra ráhúztam egy benzin csövet és ezen keresztül pumpáltam ki a régi folyadékot, úgy hogy a tartályban folyamatosan töltöttem az újat.
Pesta
Én a sima alumíniumhoz valót használom, és még nem volt soha vele gond.
SF
Mint a fórumon is olvashattad, én is most küzdöttem az első fékkel. Igaz nekem nem szorult,hanem nem fogott rendesen. Pestának igaza van, a fék nem játék. Nem tudom mások hogyan vannak vele, én 99% az első féket használom. Nekem megoldást a főfék munkahenger cseréje, és az olajcsere jelentett. Itt szeretném megjegyezni a légtelenítésre ügyelj. Nekem az a technika jött be, hogy a légtelenítőcsavarra ráhúztam egy benzin csövet és ezen keresztül pumpáltam ki a régi folyadékot, úgy hogy a tartályban folyamatosan töltöttem az újat.
Pesta
Én a sima alumíniumhoz valót használom, és még nem volt soha vele gond.
SF
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Fagyálló: Prelix -35 Alu
Ez van a kocsiba és a ház fűtésrendszerben is (Alú radiátorok/ Mü.A cső)
Gond sosem volt sehol, Hál' Istennek!
2 éve nem töltőttem utána, de idén a motorom picit jobban melegszik, Mivel nem érte el a pirosat sosem, még nem néztem a hűtőt, csak a tágulási tartályba kellett pótolnom. Ma lehet leveszem a tankot és megnézem mi van a radiátorban.
Első féket légtelenítettem pár hete. Ami levegő kijött az nem semmi, pedig igy is jól fogott (CX.hez képest) csak nagyon markolat közelben. Most alig kell húzni, viszont gumit cseréltem, kerék ki-be, ugye féket leszedni. Namost, visszatettem és azóta olyan keservesen sír. Szó szerint visít ha lassítok. Parádon páran halhatták.
Tavaly folyadékcsere is volt. Úgy hallottam, hogy 2-3 évente minden folyadékot cserélni kell a járművekbe.
UI. A szomszédomba volt tárolásra egy GL1100. Persze kipróbáltam az utcában. Utána a szomszédom is, de hívott baj van. Első fék blokkolt, el is esett.
Ez van a kocsiba és a ház fűtésrendszerben is (Alú radiátorok/ Mü.A cső)
Gond sosem volt sehol, Hál' Istennek!
2 éve nem töltőttem utána, de idén a motorom picit jobban melegszik, Mivel nem érte el a pirosat sosem, még nem néztem a hűtőt, csak a tágulási tartályba kellett pótolnom. Ma lehet leveszem a tankot és megnézem mi van a radiátorban.
Első féket légtelenítettem pár hete. Ami levegő kijött az nem semmi, pedig igy is jól fogott (CX.hez képest) csak nagyon markolat közelben. Most alig kell húzni, viszont gumit cseréltem, kerék ki-be, ugye féket leszedni. Namost, visszatettem és azóta olyan keservesen sír. Szó szerint visít ha lassítok. Parádon páran halhatták.
Tavaly folyadékcsere is volt. Úgy hallottam, hogy 2-3 évente minden folyadékot cserélni kell a járművekbe.
UI. A szomszédomba volt tárolásra egy GL1100. Persze kipróbáltam az utcában. Utána a szomszédom is, de hívott baj van. Első fék blokkolt, el is esett.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 314
- Csatlakozott: 2009.11.13., pén. 19:52
- Kapcsolat:
fék
Szia Balu!
Motor elejét/hátulját megemeled
-fékkart erősen meghúzod, pedált erősen megnyomod
-szorul
-légtelenítő csavart mgnyitod, elzárod
1.szorul
fékhenger hiba
2.nem szorul
főhenger hiba
1.dugattyúkat kipumpálod, minden zegzugot fémtisztára kitakarítasz, FÉKFOLYADÉKKAL/szilikont, egyéb kenőanyagot soha ne használj dugattyú behelyezéséhez!!!/,új gumi alkatrészekkel összerakod, fék nem szorul.
szükség lehet dugattyú cserére is, ha azok mélyen korrodáltak/sérültek.
2.u.a, mint 1., szétszeded, takarítod, új alkatrészek, összerakod.moli
Motor elejét/hátulját megemeled
-fékkart erősen meghúzod, pedált erősen megnyomod
-szorul
-légtelenítő csavart mgnyitod, elzárod
1.szorul
fékhenger hiba
2.nem szorul
főhenger hiba
1.dugattyúkat kipumpálod, minden zegzugot fémtisztára kitakarítasz, FÉKFOLYADÉKKAL/szilikont, egyéb kenőanyagot soha ne használj dugattyú behelyezéséhez!!!/,új gumi alkatrészekkel összerakod, fék nem szorul.
szükség lehet dugattyú cserére is, ha azok mélyen korrodáltak/sérültek.
2.u.a, mint 1., szétszeded, takarítod, új alkatrészek, összerakod.moli
- Plero
- Hozzászólások: 398
- Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
- Kapcsolat:
-
- Hozzászólások: 34
- Csatlakozott: 2016.05.09., hétf. 22:13
- Tartózkodási hely: Debrecen
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Köszi mindenkinek az itt, valamint telefonon adott segítséget!
Van bejáratott forrás (link/cikkszám jó volna) az említett gumialkatrészek beszerzésére, ahonnan viszonylag gyorsan és tényleg hozzá való cuccok jönnek?
500E, mind a 2 első+hátsó is kellene, ne szedjem szét mégegyszer hiába...
Köszi,
B
Van bejáratott forrás (link/cikkszám jó volna) az említett gumialkatrészek beszerzésére, ahonnan viszonylag gyorsan és tényleg hozzá való cuccok jönnek?
500E, mind a 2 első+hátsó is kellene, ne szedjem szét mégegyszer hiába...
Köszi,
B
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
hengerfej - fagyálló...
Uraim!
A fórum szellemiségét szem előtt tartva szeretnék „okulásunkra” megosztani veletek egy érdekes információt.
Nemrégiben felvetettem a kérdést, hogy ki milyen fagyállót használ, egyáltalán, van-e bárkinek problémája a fagyálló minőségével, stb.
Aztán – miután akaratlanul is falra festettem az ördögöt-, magam is érintett lettem a dologban.
Történt, hogy miután elvittem nyomáspróbáztatni a hengerfejet, kiderült, hogy az öntvénynek semmi baja nincs. (Ez jó!) Hanem a hengerfej síkolt oldalán a szaki talált némi „kráteresedést”, amit síkköszörüléssel kellett eltüntetni.
Azt mondta, hogy valami korróziós hatás eredménye lehetett, esetleg a fagyálló minősége nem volt megfelelő…!
Tudnotok kell, hogy amióta ilyen motorom van, azóta nótóriusan odafigyelek, hogy alu-motorokhoz való fagyállót használjak. (Ezt természetesen csak a csomagoláson található információra hagyatkozva tudom megtenni.)
Erre megkérdeztem a szakit, hogy ezek után milyen fagyállót tegyek a motorba, mire a válasz az volt, amit a „könyv előír”. Sokra ezzel nem mentem, természetesen meg fogom nézni ezek után a könyveket, de félő, hogy a 80-as évek elején előírt fagyállók már nem biztos, hogy egyáltalán beszerezhetők, vagy ha mégis, lehet, hogy jobbak az újak – vagy ki tudja?!
Egy dolgot tudok magamnak felróni: bevallom őszintén, hogy a különféle fagyállók egymásra öntözésével, a régi fagyálló kimosásával nem sokat nem törődtem (leengedtem, amikor le kellett, de nem öblítettem!), lehet, hogy ez volt a baj. Lehet, hogy a különféle gyártóktól származó, esetenként különféle színű (a fene se gondolta, hogy ennek is van jelentősége!) anyagok nem tolerálják egymást, és hamarabb „elfogy” a hűtőfolyadék, mint kellene.
(Csak röviden, miután utánaolvastam, ennyit már tudok: a hűtőfolyadékokban található adalékcsomag az, ami egy fagyálló karakterét megszabja. Ugyanis a fém korrózióvédelmének, a hűtőrendszer tisztaságának érdekében ilyen-olyan adalékanyagok vannak a fagyállóban. Röviden: valószínűleg nem célszerű ezeket összekeverni, és pár évente cserélni kell!)
A fentebb leírt „kráteresedést” véleményem szerint az okozta már, hogy a szivárgó hengerfej-tömítés átengedett annyi hűtőfolyadékot, hogy az a motor melegével együtt kifejthette ezt a nem várt hatást ott, ahol egyébként semmi keresnivalója nem lett volna.
Szóval a héten-hétvégén jön a szelepcsiszolás, aztán összeszerelés… Pont egy hét múlva lejár a műszaki, de már látom, hogy kérni fogok egy hónap „halasztást”.
Mégegyszer: ezeket a sztorikat azért osztom meg veletek, hogy okuljunk belőle. Minden(ki) jó valamire, ha más nem, elrettentő példának!
A fórum szellemiségét szem előtt tartva szeretnék „okulásunkra” megosztani veletek egy érdekes információt.
Nemrégiben felvetettem a kérdést, hogy ki milyen fagyállót használ, egyáltalán, van-e bárkinek problémája a fagyálló minőségével, stb.
Aztán – miután akaratlanul is falra festettem az ördögöt-, magam is érintett lettem a dologban.
Történt, hogy miután elvittem nyomáspróbáztatni a hengerfejet, kiderült, hogy az öntvénynek semmi baja nincs. (Ez jó!) Hanem a hengerfej síkolt oldalán a szaki talált némi „kráteresedést”, amit síkköszörüléssel kellett eltüntetni.
Azt mondta, hogy valami korróziós hatás eredménye lehetett, esetleg a fagyálló minősége nem volt megfelelő…!
Tudnotok kell, hogy amióta ilyen motorom van, azóta nótóriusan odafigyelek, hogy alu-motorokhoz való fagyállót használjak. (Ezt természetesen csak a csomagoláson található információra hagyatkozva tudom megtenni.)
Erre megkérdeztem a szakit, hogy ezek után milyen fagyállót tegyek a motorba, mire a válasz az volt, amit a „könyv előír”. Sokra ezzel nem mentem, természetesen meg fogom nézni ezek után a könyveket, de félő, hogy a 80-as évek elején előírt fagyállók már nem biztos, hogy egyáltalán beszerezhetők, vagy ha mégis, lehet, hogy jobbak az újak – vagy ki tudja?!
Egy dolgot tudok magamnak felróni: bevallom őszintén, hogy a különféle fagyállók egymásra öntözésével, a régi fagyálló kimosásával nem sokat nem törődtem (leengedtem, amikor le kellett, de nem öblítettem!), lehet, hogy ez volt a baj. Lehet, hogy a különféle gyártóktól származó, esetenként különféle színű (a fene se gondolta, hogy ennek is van jelentősége!) anyagok nem tolerálják egymást, és hamarabb „elfogy” a hűtőfolyadék, mint kellene.
(Csak röviden, miután utánaolvastam, ennyit már tudok: a hűtőfolyadékokban található adalékcsomag az, ami egy fagyálló karakterét megszabja. Ugyanis a fém korrózióvédelmének, a hűtőrendszer tisztaságának érdekében ilyen-olyan adalékanyagok vannak a fagyállóban. Röviden: valószínűleg nem célszerű ezeket összekeverni, és pár évente cserélni kell!)
A fentebb leírt „kráteresedést” véleményem szerint az okozta már, hogy a szivárgó hengerfej-tömítés átengedett annyi hűtőfolyadékot, hogy az a motor melegével együtt kifejthette ezt a nem várt hatást ott, ahol egyébként semmi keresnivalója nem lett volna.
Szóval a héten-hétvégén jön a szelepcsiszolás, aztán összeszerelés… Pont egy hét múlva lejár a műszaki, de már látom, hogy kérni fogok egy hónap „halasztást”.
Mégegyszer: ezeket a sztorikat azért osztom meg veletek, hogy okuljunk belőle. Minden(ki) jó valamire, ha más nem, elrettentő példának!
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
henger-vizsgálat endoszkóppal
Még egy apróság.
Azon gondolkodtam, hogy ez a hengerfej-téma a motoron nem egyik napról a másikra fejlődött ki, határozottan emlékszek rá, hogy már régebben is volt, hogy nehézkesen indult a motor, és a "csattogás" akkor is meg-megjelent.
Az volt az érdekes, hogy ez ahogy jött, úgy el is múlt, és ha rendszeresen volt használva a motor, nem volt gond. Mostanra érett meg annyira a probléma, hogy már a leállítást követő percekben is bement a hűtőfolyadék az égéstérbe.
Azon agyalok, hogy vajon próbálkozott-e már valamelyikőtök endoszkópos vizsgálattal (az égéstérről beszélek! ).
Vajon a Kínából, pár ezer Ft-ért kapható készlet használható-e ilyen célra? (Ad-e elég jó képet ahhoz, hogy vizsgálatra alkalmas legyen?)
Bárkinek a visszajelzését örömmel látom, tessenek "szólni", vagy kézzel inteni!
Azon gondolkodtam, hogy ez a hengerfej-téma a motoron nem egyik napról a másikra fejlődött ki, határozottan emlékszek rá, hogy már régebben is volt, hogy nehézkesen indult a motor, és a "csattogás" akkor is meg-megjelent.
Az volt az érdekes, hogy ez ahogy jött, úgy el is múlt, és ha rendszeresen volt használva a motor, nem volt gond. Mostanra érett meg annyira a probléma, hogy már a leállítást követő percekben is bement a hűtőfolyadék az égéstérbe.
Azon agyalok, hogy vajon próbálkozott-e már valamelyikőtök endoszkópos vizsgálattal (az égéstérről beszélek! ).
Vajon a Kínából, pár ezer Ft-ért kapható készlet használható-e ilyen célra? (Ad-e elég jó képet ahhoz, hogy vizsgálatra alkalmas legyen?)
Bárkinek a visszajelzését örömmel látom, tessenek "szólni", vagy kézzel inteni!
Üdv.
Pesta
Pesta
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
17435 Olvastlan hozzászólásSzerző: Pesta »
Nagyon hasznos felvetés de nincs endoszkópom.
Bevallom töredelmesen csak öntöm a rózsaszív fagyállót és többet nem nagyon nézek.
Nagyon hasznos felvetés de nincs endoszkópom.
Bevallom töredelmesen csak öntöm a rózsaszív fagyállót és többet nem nagyon nézek.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 18 vendég