Én itt az 5 felfogató csavaron kívül nem látok más csavart és a kerék rögzítő központi csavart. Van még 2 O gyűrű.Zpityu írta:Papa!
El kell, hogy szomorítsalak. Marha nehéz beszerezni ezt a ricnis valamit. Én tavaly szenvedtem vele szezon kezdés előtt. Ha van a Semegi Jani bácsinak akkor szerencséd van mert nekem Bécsből kellett hozatnom és nem volt olcsó.
Összerakásnál figyelj oda, mert már nem emlékszem pontosan de valami csavart fel kellett lazítanom és úgy összehúzni a hátsó kerékét. De azt hiszem az Oszyék tudják, hogy miről beszélek.
Igaz Oszy?
Írd már meg légyszíves, hogy mit, hogy kell összerakni!
CX/GL Te és Motorod
- papa
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2014.04.08., kedd 22:14
- Tartózkodási hely: Abádszalók
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Amit ma meg tehetsz, ne halazd holnapra, mert nem-biztos hogy megéred.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: endoszkóp
Plero!
A kérdés az, hogy használtad-e már a motor belsejének a vizsgálatára, és ha igen, milyen eredménnyel? Jó képet ad?
Egyáltalán: befér a gyertya helyén?
A kérdés az, hogy használtad-e már a motor belsejének a vizsgálatára, és ha igen, milyen eredménnyel? Jó képet ad?
Egyáltalán: befér a gyertya helyén?
Üdv.
Pesta
Pesta
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Igen Zpityu,
A 3 csavart ami a szoghajtast rogziti a kardan hazhoz, azt lazitod. Kerek tengely meghuz, villa csavar is, majd ha minden a helyen akkor a 3 csavart. Ha nem, kis ferdeseg es kinyirjak egymast a fogak.
A 3 csavart ami a szoghajtast rogziti a kardan hazhoz, azt lazitod. Kerek tengely meghuz, villa csavar is, majd ha minden a helyen akkor a 3 csavart. Ha nem, kis ferdeseg es kinyirjak egymast a fogak.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- Plero
- Hozzászólások: 398
- Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
- Kapcsolat:
Re: endoszkóp
Nem használtam motor belsejének nézésére. 7mm átmérőjű 640*480-as képet ad. 10' tableten egész jól látható
By Plero
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Nekem is van endoszkopom. kb 10eur 3 m-es kábellel. Mint telefon , tablet es laptop/ Pc vel is jól szuperál.
Nagyon hasznos cucc, elég jó képet ad, mint Plero írta VGA.
Meg az olaj beonton, vagy barmely nyilason is be tudsz nézni vele. Mielott szetkapnad a vasat jol jöhet egy ilyen.
Pesta,
Kicsit túl misztifikaltad hűtő folyadék kérdést. Bisztos ha minden szart össze öntesz az nem jó. Minden gyarto egy szabvaby szerint gyart, ha ezen belül kevered, gond nem lehet vele.
De igen, minden folyadékot minden járműből 2 evente cserélni kell. Foleg olaj és fekfolyadek. Ha ez megvan a fekek se szarodnak ell. Pontosan nem tudom az ertekeket, de a fekfolyadeknak a szine ill a Forrás pont ellenőrzése szükséges.
Nagyon hasznos cucc, elég jó képet ad, mint Plero írta VGA.
Meg az olaj beonton, vagy barmely nyilason is be tudsz nézni vele. Mielott szetkapnad a vasat jol jöhet egy ilyen.
Pesta,
Kicsit túl misztifikaltad hűtő folyadék kérdést. Bisztos ha minden szart össze öntesz az nem jó. Minden gyarto egy szabvaby szerint gyart, ha ezen belül kevered, gond nem lehet vele.
De igen, minden folyadékot minden járműből 2 evente cserélni kell. Foleg olaj és fekfolyadek. Ha ez megvan a fekek se szarodnak ell. Pontosan nem tudom az ertekeket, de a fekfolyadeknak a szine ill a Forrás pont ellenőrzése szükséges.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 761
- Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
- Kapcsolat:
Ricnis valami
Szevasz Papa !
A ricnis valami POSTÁZVA !
A ricnis valami POSTÁZVA !
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Hűtőfolyadék-téma
Oszy!
A "túlmisztifikálás" szerintem azért kissé erős kifejezés annak a jellemzésére, hogy én tényeket osztok meg, a tapasztalataimat írom le annak érdekében, hogy a tisztelt fórumtársak még idejében cselekedhessenek, ha esetleg valamit hozzám hasonlóan nem jól csináltak eddig.
Ha úgy véled, hogy ezzel egyszem egyedül vagyok, akkor mindenkinek szalutálni fogok a következő összejövetelünk alkalmával...
Javaslom, hogy az elbagatellizálás helyett -akit érdekel- olvasson utána a témának (pl. itt: http://www.coolantexperts.com/coolant_overview/), és aztán tegyen belátása szerint.
Az, hogy a gyártók egy szabvány szerint dolgoznak, elég valószínűtlen. A motorokban alkalmazott, és hűtőfolyadékkal érintkező anyagok számossága eleve valószínűvé teszi, hogy nem véletlenül van saját hűtőfolyadéka (és olaja, stb.) a VW csoportnak, a Fordnak, stb...
Mindezektől függetlenül eddigi szokásomat megtartom, és ha olyan témával futok össze, ami véleményem szerint közérdeklődésre tarthat számot, azt megosztom itt - ha esetleg mindenkit idegesítenének a beírásaim, akkor legyetek szívesek jelezni! - de inthettek kézzel is...!
Megjegyzem, a motorom problémájának -utólag visszagondolva- voltak előzményei, de akkor még foglalmam sem volt, hogy mi a gond, és a probléma mértéke sem volt olyan, hogy a motor használatát megnehezítse. Az is lehet, hogy a hűtőfolyadék minőségének csekély befolyása volt a meghibásodásra. De mindezektől függetlenül nem szeretnék beleesni mégegyszer ugyanebbe a hibába - és ha veszitek a fáradságot, hogy megfontoljátok, amit írtam, akkor talán nektek is több esélyetek lesz elkerülni ezt a problémát.
A "túlmisztifikálás" szerintem azért kissé erős kifejezés annak a jellemzésére, hogy én tényeket osztok meg, a tapasztalataimat írom le annak érdekében, hogy a tisztelt fórumtársak még idejében cselekedhessenek, ha esetleg valamit hozzám hasonlóan nem jól csináltak eddig.
Ha úgy véled, hogy ezzel egyszem egyedül vagyok, akkor mindenkinek szalutálni fogok a következő összejövetelünk alkalmával...
Javaslom, hogy az elbagatellizálás helyett -akit érdekel- olvasson utána a témának (pl. itt: http://www.coolantexperts.com/coolant_overview/), és aztán tegyen belátása szerint.
Az, hogy a gyártók egy szabvány szerint dolgoznak, elég valószínűtlen. A motorokban alkalmazott, és hűtőfolyadékkal érintkező anyagok számossága eleve valószínűvé teszi, hogy nem véletlenül van saját hűtőfolyadéka (és olaja, stb.) a VW csoportnak, a Fordnak, stb...
Mindezektől függetlenül eddigi szokásomat megtartom, és ha olyan témával futok össze, ami véleményem szerint közérdeklődésre tarthat számot, azt megosztom itt - ha esetleg mindenkit idegesítenének a beírásaim, akkor legyetek szívesek jelezni! - de inthettek kézzel is...!
Megjegyzem, a motorom problémájának -utólag visszagondolva- voltak előzményei, de akkor még foglalmam sem volt, hogy mi a gond, és a probléma mértéke sem volt olyan, hogy a motor használatát megnehezítse. Az is lehet, hogy a hűtőfolyadék minőségének csekély befolyása volt a meghibásodásra. De mindezektől függetlenül nem szeretnék beleesni mégegyszer ugyanebbe a hibába - és ha veszitek a fáradságot, hogy megfontoljátok, amit írtam, akkor talán nektek is több esélyetek lesz elkerülni ezt a problémát.
Üdv.
Pesta
Pesta
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Pesta,
Bocs, de szerintem felreertettel, es szivesen olvasom a bejegyzeseid, velemenyeid. En is csak a sajatomat, a sajat tapasztalatommal osztottam meg.
Ne ertsd, h ellened beszelek, csak mint az olaj peldaja a sajat marka az marketing. Van egy SAE száma meg meg valami gyartoi szabvany szam. ha ennek megfelel akkor ok. Fors, opel... ezeknek van. Renaukt meg azt mondja higy Eni....
Na. ind 1, amit mondani akartam, h a hűtő folyadéknak is van szabvanyositasa, es a Tuskoba vagy kutakon, arhol van akar ezen auto-motor gyartok beszallitoja.
A ford olaj volt mar Castrol is meg mas is. (onnan tudom, h 10 evig volt fordult m, evi 2 olajcsere es mindig a "gyárit" tettem bele, mert volt ra kedvezmenyem....)
Elobb is irtam, hogy abba egyetértek, hogy ha ossze vissza keverve ontogeted az nem jo, de egy szabvanyon bellul nem hinném hogy gond lenne.
Amit neked mondtak, h tedd a gyarit az azt jelenti, h a gepkonyv mely szabvanyt irja elo. Markat, gyartot nem hinném hogy megnevez.
Es akkor kerdezek, mert tudom, h nagy a lexikális tudasod + 1 meter magas stóc CX konyved van
Milyen olajat ill hűtő folyadékot ir elo?
Előre is köszönöm.
Bocs, de szerintem felreertettel, es szivesen olvasom a bejegyzeseid, velemenyeid. En is csak a sajatomat, a sajat tapasztalatommal osztottam meg.
Ne ertsd, h ellened beszelek, csak mint az olaj peldaja a sajat marka az marketing. Van egy SAE száma meg meg valami gyartoi szabvany szam. ha ennek megfelel akkor ok. Fors, opel... ezeknek van. Renaukt meg azt mondja higy Eni....
Na. ind 1, amit mondani akartam, h a hűtő folyadéknak is van szabvanyositasa, es a Tuskoba vagy kutakon, arhol van akar ezen auto-motor gyartok beszallitoja.
A ford olaj volt mar Castrol is meg mas is. (onnan tudom, h 10 evig volt fordult m, evi 2 olajcsere es mindig a "gyárit" tettem bele, mert volt ra kedvezmenyem....)
Elobb is irtam, hogy abba egyetértek, hogy ha ossze vissza keverve ontogeted az nem jo, de egy szabvanyon bellul nem hinném hogy gond lenne.
Amit neked mondtak, h tedd a gyarit az azt jelenti, h a gepkonyv mely szabvanyt irja elo. Markat, gyartot nem hinném hogy megnevez.
Es akkor kerdezek, mert tudom, h nagy a lexikális tudasod + 1 meter magas stóc CX konyved van
Milyen olajat ill hűtő folyadékot ir elo?
Előre is köszönöm.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Oszy 2017.05.31., szer. 18:47-kor.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- papa
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2014.04.08., kedd 22:14
- Tartózkodási hely: Abádszalók
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Köszi a jó tanácsot, megfogadom.Oszy írta:Igen Zpityu,
A 3 csavart ami a szoghajtast rogziti a kardan hazhoz, azt lazitod. Kerek tengely meghuz, villa csavar is, majd ha minden a helyen akkor a 3 csavart. Ha nem, kis ferdeseg es kinyirjak egymast a fogak.
Amit ma meg tehetsz, ne halazd holnapra, mert nem-biztos hogy megéred.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: olaj, hűtőfolyadék
Oszy!
Megnéztem, hogy mit írnak a könyvek.
Ne feledjük, hogy a CX egy 1976-tól kifejlesztett motor, tehát az azóta eltelt 40 év esetleg mosolyognivalóvá tesz bizonyos előírásokat... Csak érzékeltetésül: a gyári könyvben olyan CX500-ason demonstrálják a kompressziómérést, amin nem volt csíkozás a tankon! Szerintem ilyet kereskedelmi forgalomba nem is hoztak... De lássuk:
Olaj: az eredeti könyv már említi a multigrade olajat is, ebből SAE 10W-40-est ajánl, SE teljesítményfokozattal (SJ-t kapunk mostanság...).
Az egyfokozatú olajból 15 fok felett SAE 30-ast, 0-15 fok között SAE 20-ast, 0 fok alatt pedig SAE 10 viszkozitású olajat írtak elő.
Hűtőfolyadék: ugyanez a könyv semmit(!) nem ír a hűtőfolyadék milyenségéről, mindössze annyit, hogy 50-50 arányú etilén-glikol és desztillált víz keverék...
A Haynes manual olajra „jó minőségű”, SAE10W-40-est ajánl, SE vagy SF teljesítmény-fokozattal, az egyfokozatú olajokról már szót sem ejt.
Ugyanitt a hűtőfolyadékra semmi extrát nem írnak, csak annyit, hogy etilén-glikol és desztillált víz keveréke, meg annyit, hogy olyan hűtőfolyadékot használjunk, ami alumínium-motorokba való.
Kiemelik, hogy a hűtőrendszer öblítéséhez semmi esetre se használjunk vashoz ajánlott öblítő anyagot.
Attól tartok, hogy nem lettünk sokkal okosabbak. Azt viszont hozzá kell tennem, hogy a szerves-sav alapú fagyállók csak pár éve jelentek meg. A longlife kivitelre is azt írják, hogy 5 évente(!) cserélni kell!
A mi motorjaink hűtője (ha jól tudom) rézből van. A mostani járművek nagy részének a hűtője alumíniumból, akárcsak a motorblokk (bár a kettő ötvözése tuti más).
Az alumínium sokkal aktívabb fém, mint a már-már nemesfémes jellegű réz. Ennek az a következménye, hogy ha a kettőből galvánelemet csinálunk (ahogy ez meg is történik a hűtőfolyadék által), akkor tutira az alumínium fog oldódni. Szerintem ez az a pont, amikor el kell gondolkozni azon, hogy a mai, újfajta hűtőfolyadékok biztosan jók-e ebbe a rendszerbe, vagy ezek inkább az alumínium-alumínium párosításhoz valók-e.
Láttam egy videót nemrég, ahol a hűtőfolyadék állapotát multiméterrel, feszültségméréssel ellenőrizték: minél nagyobb a hűtőfolyadék feszültsége a testhez képest, annál kevésbé véd a korrózió ellen. Ki fogom próbálni!
Megnéztem, hogy mit írnak a könyvek.
Ne feledjük, hogy a CX egy 1976-tól kifejlesztett motor, tehát az azóta eltelt 40 év esetleg mosolyognivalóvá tesz bizonyos előírásokat... Csak érzékeltetésül: a gyári könyvben olyan CX500-ason demonstrálják a kompressziómérést, amin nem volt csíkozás a tankon! Szerintem ilyet kereskedelmi forgalomba nem is hoztak... De lássuk:
Olaj: az eredeti könyv már említi a multigrade olajat is, ebből SAE 10W-40-est ajánl, SE teljesítményfokozattal (SJ-t kapunk mostanság...).
Az egyfokozatú olajból 15 fok felett SAE 30-ast, 0-15 fok között SAE 20-ast, 0 fok alatt pedig SAE 10 viszkozitású olajat írtak elő.
Hűtőfolyadék: ugyanez a könyv semmit(!) nem ír a hűtőfolyadék milyenségéről, mindössze annyit, hogy 50-50 arányú etilén-glikol és desztillált víz keverék...
A Haynes manual olajra „jó minőségű”, SAE10W-40-est ajánl, SE vagy SF teljesítmény-fokozattal, az egyfokozatú olajokról már szót sem ejt.
Ugyanitt a hűtőfolyadékra semmi extrát nem írnak, csak annyit, hogy etilén-glikol és desztillált víz keveréke, meg annyit, hogy olyan hűtőfolyadékot használjunk, ami alumínium-motorokba való.
Kiemelik, hogy a hűtőrendszer öblítéséhez semmi esetre se használjunk vashoz ajánlott öblítő anyagot.
Attól tartok, hogy nem lettünk sokkal okosabbak. Azt viszont hozzá kell tennem, hogy a szerves-sav alapú fagyállók csak pár éve jelentek meg. A longlife kivitelre is azt írják, hogy 5 évente(!) cserélni kell!
A mi motorjaink hűtője (ha jól tudom) rézből van. A mostani járművek nagy részének a hűtője alumíniumból, akárcsak a motorblokk (bár a kettő ötvözése tuti más).
Az alumínium sokkal aktívabb fém, mint a már-már nemesfémes jellegű réz. Ennek az a következménye, hogy ha a kettőből galvánelemet csinálunk (ahogy ez meg is történik a hűtőfolyadék által), akkor tutira az alumínium fog oldódni. Szerintem ez az a pont, amikor el kell gondolkozni azon, hogy a mai, újfajta hűtőfolyadékok biztosan jók-e ebbe a rendszerbe, vagy ezek inkább az alumínium-alumínium párosításhoz valók-e.
Láttam egy videót nemrég, ahol a hűtőfolyadék állapotát multiméterrel, feszültségméréssel ellenőrizték: minél nagyobb a hűtőfolyadék feszültsége a testhez képest, annál kevésbé véd a korrózió ellen. Ki fogom próbálni!
Üdv.
Pesta
Pesta
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 21 vendég